Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Cesta do minulosti
mary (Občasný) - 6.2.2006 > super
U příspěvku:Vlastně JEN TAK
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:V izolácii
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:Šeptání
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:Jezko
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:Posluchač Stravinského
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:Bílovec po západu slunce...
mary (Občasný) - 6.2.2006 >
U příspěvku:Podzim v okenním rámu
mary (Občasný) - 5.2.2006 > Soutěžící> ahoj, w.e.r.u.s.o :o)

Děkuji ti za názor. A promiň, jestli jsem se tě tou kritikou dotkla.

Dobrou noc
U příspěvku:Obelisk
mary (Občasný) - 5.2.2006 >
U příspěvku:Carpe Diem
mary (Občasný) - 5.2.2006 > apple> nemám nic osobního proti méně náročným, ni proti dotyčného tvorbě :)
U příspěvku:Moje duše
mary (Občasný) - 5.2.2006 >
U příspěvku:Harry Potter a Ohnivý pohár
mary (Občasný) - 5.2.2006 > Film se mi zatím nelíbil ani jeden. Knížky miluju. Tu poslední jsem přečetla doslova na jeden zátah.

Recenze je dobře napsaná - řekla bych, že nejde příliš do hloubky, ale zároveň není nechutně plytká. Dobrý kompromis...populárně-odborná recenze :o). Ale i to je nejspíš na někoho příliš...

Dobrá práce, Oplatko, děkuju :o).
U příspěvku:Zátišie
mary (Občasný) - 5.2.2006 > v první chvíli mě ta kompozice docela pobavila :o)

líbí se mi to - protože je to odvážné a protože tomu nechybí "sebe"ironie :o)
U příspěvku:nábřeží na večer
mary (Občasný) - 5.2.2006 > jo. líbí
U příspěvku:Krajina osamění
mary (Občasný) - 5.2.2006 >
U příspěvku:Glutus irrealis intervallum
mary (Občasný) - 5.2.2006 > moc
U příspěvku:With Chair
mary (Občasný) - 5.2.2006 > mně to přijde strašně po_povrchu
U příspěvku:V závoji
mary (Občasný) - 5.2.2006 > super
U příspěvku:len tak
mary (Občasný) - 5.2.2006 > takový mám nejradši :o)
U příspěvku:03
mary (Občasný) - 5.2.2006 >
U příspěvku:JUJCER
mary (Občasný) - 5.2.2006 > super
U příspěvku:len tak
mary (Občasný) - 5.2.2006 > ty tvé vodní plochy jsou super ! :o)

Bezva, ten obrázek mi dělá dobře (a agresivní mi nepřijde). Dala bych si ho na zeď :o)
U příspěvku:Carpe Diem
mary (Občasný) - 5.2.2006 > Santiago> "nezdá se ti kvalitou na úrovni" ? Poprosím tě o její rozbor - je možné, že tam mám nedokonalosti. Ovšem rozhodně v ní nemám hrubky :o).
Psaných příspěvků tu mám několik desítek.

Tvá báseň stojí za prd především z jednoho prostého důvodu - TISÍCKRÁT tu už nesmysly tohoto typu byly. Není v tom nic původního, nic vlastního, nic, co by mohlo trochu erudovanějšímu čtenáři něco dát. Chce to nejdřív poezii číst, klíďo i příšerné klasiky, klíďo i modernu. Pak budeš vědět, co jsem měla svou kritikou na mysli.
A žít v česku a neumět česky je podle mě ostuda pro každého - nejen pro pseudobásníky, nejen pro učitelky češtiny.

Volnost a krásno může mít i prd - jde o subjektivitu. Proto jsem ti vytáhla alespoň ty nejzávažnější technické nedostatky. O tom, že je ta báseň mému oku i uchu nelíbivá z dalších tisíců subjektivních důvodů, nehodlám diskutovat. Ono to totiž v konstruktivním rámci nejde.

Nemáš zač, měj se pěkně.
U příspěvku:Chlipník
mary (Občasný) - 4.2.2006 >
U příspěvku:Veronika
mary (Občasný) - 4.2.2006 >
U příspěvku:Carpe Diem
mary (Občasný) - 4.2.2006 > Nemáš rád ? :o)

Ono je vyčerpávající pořád psát ty stejné důvody, když se z nich autoři stejně obvykle nepoučí a píší dál takovéhle strašlivosti.

Ačkoliv nikde nevidím žádnou prosbu o odůvodnění (která by dle mého názoru byla slušností), zkusím ti k tomu napsat pár poznámek.

1) Myslím, že náročnější čtenář se může po přečtení takového nesmyslu, co´s napsal, cítit až uražen. Důvod je jednoduchý - zřejmě ses neobtěžoval si to po sobě ani přečíst. Popřípadě neumíš česky - to by snad byla omluva. Nasekat v takhle krátkém textu jednu příšernou hrubku (by jsme / bychom), další chybu v diakritice (jit / jít) a v závěru se ještě vytasit příšerným slovem "svojí", to je skutečně na pováženou. O překlepech se raději ani zmiňovat nebudu (mezery, nemezery,...).

2) Vřele doporučuji něco si o tvorbě rýmů přečíst - než je začneš používat. Snil/byl, žít/jít jsou rýmy gramatické, které defakto ani rýmy nejsou. Dnes už je v kvalitní poezii prakticky nenajdeš; případně jsou v těžké minoritě. Naposledy byly in tak v 19. století.

3) Hárající interpunkce. V zásadě by si měl autor pokaždé vybrat, zda ji bude používat, či nikoli. Něco mezi si obvykle dovolí jen dobově moderní poezie (expres, futur,...). Ve tvé básni je nerozhodnost, zda ji používat/nepoužívat, možno označit za chybu.

4) Rytmus. Je úplně mimo a ta "báseň" se rozpadá. Trocha počtů: 9, 10, 9, 13, 16, 11. Můžeš mi ten rytmický vzorec vysvětlit ? Asi ne, že :o). Takže další výtka - báseň nemá rytmus. Ani podprůměrný.

5) Naprosto zbytečné slovní inverze. Pominu-li fakt, že tenhle typ básnětvorné metody je už dávno pasé, zní to navíc skutečně směšně.

6) Neoriginální, trapný námět. Vsadím se s tebou, že najdu několik básní, používajících rádoby vznešené latinské carpe diem. Je to hloupé...jako napodobenina kabelky od Versaceho.

Je toho víc, mohla bych pokračovat.
Upřímně řečeno - je to sračka na entou.

Díkybohu za to, že jsou i nenároční čtenáři, jejichž vkusu toto stačí :o).

Zdravím.
U příspěvku:...
mary (Občasný) - 4.2.2006 > to je krásná fotka, krásná holka
oduševnělé :o)
U příspěvku:...
mary (Občasný) - 4.2.2006 > myslím, že fotka, která neháže žádná chapadélka asociací je plochá a brzo umře; mrhání časem

autorova komentáře výše jsem si všimla
U příspěvku:Sudičky lásky
mary (Občasný) - 4.2.2006 > ta vodní plocha...či co to je...je fantastická
U příspěvku:Sudičky lásky
mary (Občasný) - 4.2.2006 >
U příspěvku:Neduhy
mary (Občasný) - 4.2.2006 > *Jakub*> nemám právo bodovat, jak uznám za vhodné ? A jsme kde - na výstavce komunisticko-realistických fotografií ?
Neberu ti tvou snahu.
Neberu nikomu možnost, aby se obrázek líbil.

Jen je skutečně NEOSTRÝ a pro mě naprosto bez pointy, ústředního motivu, bez myšlenky.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter