Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Kvítek v rozpukané zdi/Flower in the Crannied Wall
Mohr (Občasný) - 9.6.2009 > Jen tak pro radost jsem si to zrýmoval :-)



KVÍTEK V ROZPUKANÉ ZDI

Kvítku v rozpukané zdi,
vytrhnout tě to není hřích,
celého, s kořínky. Ten drobný květ
vzít do dlaní. Kdybych však měl povědět
čímpak jsi, s kořínky a se vším tím,
Boha s člověkem chápal bych.
U příspěvku:jako by už nebyli
Mohr (Občasný) - 30.3.2008 > Tak jak to interpretuju, by mi místo slova 'kdysi' více vyhovovalo (čistě formálně) třeba slovo 'věčna' (nechápu totiž, jak může být 'kdysi' krátké - to není časový úsek, to je označení *bodu* v čase. - 'kdysi před chvílí' je třeba v pořádku). Oboje nicméně zavání klišé: objímání = krátké kdysi (a to není zrovna dvakrát objevné). Také mi trochu vadí ten počáteční paralelismus a... a... Zní to až příliš vyprázdněně (na tak krátkou básničku) a není to ani dost nosné na samotný princip. Co třeba místo toho druhého 'a', trošku plnovýznamovější slovo 'dva' - nebo místo 'a lidé' rovnou 'milenci'? I když obojí by byl zase pleonasmus... Možná by také stálo za to domyslet proč chtějí pít z dlaní namísto z obvyklého šálku (čaje). Poslední verš se mi nicméně vzhledem k logice první strofy docela líbí.
U příspěvku:muž
Mohr (Občasný) - 23.10.2007 > ...
U příspěvku:PASÁŽE, konečná.
Mohr (Občasný) - 11.9.2007 > Oslovila mne forma. Obsah nikoli.
U příspěvku:Do očí jsem mu nedohlédla - podzimní
Mohr (Občasný) - 11.9.2007 > Hezké. Líbí tvoje pečlivě odměřovaná smyslovost.
U příspěvku:Dopis redakci Sueño y significancia
Mohr (Občasný) - 6.9.2007 > zkusmo> Máš tedy potom dvě možnosti: povídku zahodit nebo jí přepsat. Na tvém místě bych volil druhou možnost.
Taky bych ti chtěl napsat, abys neklesal na mysli - jsem zvědavý na tvoje další příspěvky.
U příspěvku:MĚSTY
Mohr (Občasný) - 30.8.2007 > Nejvíc mne zaujala asi Závrať - to ostatní mi nepřišlo moc výrazné...
U příspěvku:POZDĚ K RÁNU
Mohr (Občasný) - 29.8.2007 > Pozdě k ránu je aluze na Hlaváčka.
U příspěvku:Dopis redakci Sueño y significancia
Mohr (Občasný) - 27.8.2007 > Chápu-li to dobře, tak motiv snáře tu je pouze jako platforma na které se realizuje prožitek člověka, který se střetne s děsem nevysvětlitelna (dokonce to v něm vyvolá agresivní jednání - jakoby hleděl do zrcadla a spatřil zrůdu sám v sobě). Zařazení hesla vlčího muže má pak jakýsi charakter metafyzické očisty, tak jako jí je každá odpověď na otázku.
--------------------------------------------------------
Líbil se mi to, ale určitě by stálo za to víc promyslet celkový styl. Tj. kdo JAK mluví. Možná by také bylo dobré rozvést samotný dopis tak, aby byl více osobní a nevyzníval tak mentorsky (načetls to hezky ;-). Ale to už je možná jen můj názor.
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 9.7.2007 > S tou interpunkcí máš pravdu - jenže to je bohužel daleko obecnější problém a netýká se jen Barči. Ale ty pauzy... já nevím, tady se asi neshodnem :) Zkus si to přečíst nahlas, třeba ti to pomůže líp odhalit ten rytmus, který tam já cítím.
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 9.7.2007 > ryzí peří> Tohle je zřejmé - já to ale bral tak, že se z těch krup stává cosi živého a změna rodu tady nehraje roli. Ty mluvíš o rodu gramatickém, kdežto já o rodu z hlediska významu. Nepříznakový je pak rod mužský - proto obdařeni a nikoli obdařeny (Teď už se asi pohybuji na poli interpretační fikce, ale to nehraje roli).
Taky ta básnička ve mně nevyvolává pocit jakéhosi rytmického rachocení krup, ale spíše jakýchsi náhlých nárazů či nepředvídatelné agresivity. A proto náhlá pauza je tu dle mého názoru namístě.
Leč aby bylo jasno - zase bych to moc nepřeceňoval...
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 9.7.2007 > bezejmenný> Ještě jsem chtěl dodat k těm pauzám: myslím si, že ta údernost, která díky nim vzniká, právě hezky pasuje k tématu básně.
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 9.7.2007 > ryzí peří> To 'obdařeni' jsem bral jako personifikaci těch krup. A s těmi mraky to je bystrý postřeh. Skoro by se teď chtělo říct, že je to evidentní.
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 9.7.2007 > ryzí peří> Aha - to je zajímavé: já vnímám ve slově vodojem hlavně vertikální pohyb vzhůru, kdežto ty ten dolů... Taky je pro mne vodojem něco vyrobeného lidskýma rukama, což mi kontrastuje s krupobitím jakožto 'primárně' přírodním úkazem.
U příspěvku:oběma
Mohr (Občasný) - 8.7.2007 > Kolik asi před touhle básní bylo jar a zim :-)
U příspěvku: KRUPOBITÍ
Mohr (Občasný) - 8.7.2007 > Slušné. Sevřené a přitom s jistým metafyzickým přesahem. Je cítit uvědomění si důležitosti pauzy i váhy jednotlivých slov (která pak lépe vyniknou). Jen škoda konce (tj. poslední verš), který se staví do jakési zkostnatěle efektní pózy. --- Když tak koukám na předchozí básničky, tak taky musím ocenit, že přestaly hrátky s barevným pozadím. --- Taky by mne docela by zajímalo, proč jsou tam ty vodojemy. Tj. čím jsou tak zajímavé a nosné pro tenhle text oproti řekněme řekám, rybníkům, potokům či moři...?
U příspěvku:STANISLAS RODANSKI: NADBYTEČNÉ NEBYTÍ
Mohr (Občasný) - 5.2.2007 > tahar> No, on to psal sám Halas v předmluvě k jednomu výboru z Vrchlického, takže jde jen o to najít ten výbor (kterýžto mi leží doma :) - jestli si na to vzpomenu tak to sem hodím, ale bude to chvíli trvat...
U příspěvku:STANISLAS RODANSKI: NADBYTEČNÉ NEBYTÍ
Mohr (Občasný) - 5.2.2007 > tahar> Jsem hlava pomatená, myslel jsem samozřejmě Nikde - jak jí nemám rád, tak jí nemůžu přijít na jméno ;-) Mj. několik podobných veršů jako napsal v Nikde našel pak Halas ve Vrchlickým a prožil asi krásné déja vu, ale tu Vrchlického báseň bych musel už hodně hledat.
U příspěvku:STANISLAS RODANSKI: NADBYTEČNÉ NEBYTÍ
Mohr (Občasný) - 2.2.2007 > Tohle je *vynikající* báseň! Vybavilo se mi Halasovo Nic. I ona představuje litanický boj s nicotou, ale Rodanski je mnohem, mnohem lepší.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter