Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:FLOTILA LODÍ
annatar (Občasný) - 6.7.2008 > To rýmování je takové nucené, hlavně v první strofě. Navíc mi přijde příliš doslovné to přirovnání flotily a orchestru, jako myšlenka to není špatné, ale možná by to chtělo jemnější uchopení. Ten doslov se mi ale dost líbí. Celkově druhá sloka působí lépe.
U příspěvku:Dneska
annatar (Občasný) - 25.6.2008 > naložil pupek x udělal na grilu
U příspěvku:Papírnictví
annatar (Občasný) - 25.6.2008 > Dobré. Na první přečtení. Spíš než poezie je to pro mne krátká povídka, ale tak to je moje věc :D
U příspěvku:TOUŽÍM PO TOBĚ
annatar (Občasný) - 25.6.2008 > giro> To také naprosto chápu. Jen to asi nedokážu stejným způsobem prožít. Proto mé hodnocení.
U příspěvku:Vlak není
annatar (Občasný) - 25.6.2008 > andzi> Děkuji všem za názor. Vlaky jsou fajn. Dá se tam zažít spousta neuvěřitelností...
U příspěvku:TOUŽÍM PO TOBĚ
annatar (Občasný) - 24.6.2008 > Trochu moc přeslazené, ale na první přečtení nedrhne. Bohužel text působí jako spíše napsaný na efekt než pro pravdivost a snahu vypsání pocitu. Soudím tak hlavně ze dvou závěrečných veršů, které jsou trochu uměle naroubované. Ale jde asi o pocit. Pardon, ale tohle míjím.
U příspěvku:Momentky
annatar (Občasný) - 24.6.2008 > Některé texty zaujmou, některé ani ne a některé vůbec. Hodně obecné, že? Rozbor takového kvanta různorodých textů nemám síly.
U příspěvku:Nad ránem
annatar (Občasný) - 7.6.2008 > Karel M. a Skold> Předem se omlouvám, že reaguji takto opožděně, ale bohužel jsem se dříve na internet nedostal. Tekaže, za a) pokusím se své hodnocení nějakým způsobem upřesnit. Za b) pokusím se opět polemizovat s některými myšlenkami, které zde byly vyřčeny. Takže k tomu upřesnění. Co se týká formy a metra, ano uznávám, že báseň neoplývá ničím geniálním. Ale ruku na srdce, metrum se v moderní poezii neřeší tak puritánsky, jako tomu kdys bývalo a forma? Domníval jsem se, že je teď spíše běžnější se škatulkování na obsah a formu vyhnout. Neboť v moderní poezii, je za těžko obě tyto složky od sebe oddělit. Zároveň, že se moderní literární teorie pokouší spíše o syntézu, texty zkoumat jako celky, nikoli jako rozsekaná torza, a tudíž je dělení na formu a obsah také jaksi překonáno. A dostáváme se k těm figurám a zde se domnívám, že je báseň podařená, protože, ač Vy tvrdíte, že je vše již někde použito a sežvýkáno, tak si nemyslím, že by třeba slovní spojení:

Nárty vrní,
lýtka sametově přimknou se k sousedním
odeberou jim trošku tepla.

bylo nějakým vykrádáním autorů cizých. Přijde mi to jako velmi vydařený básnický obraz, navíc poměrně originální. A dík tomu bych báseň tolik nestrhal. Prostě se viditelně neshodneme ;)
U příspěvku:Nad ránem
annatar (Občasný) - 3.6.2008 > Karel M. a Skold> Jestli si ohu dovolit jen krátkou polemiku. Uznávám, to co zde píšete o originalitě či aktualizaci, jistě se nikdo nemůže stát kanonickým autorem, že kopíruje něčí dílo, ale musím se Mbonity zastat.
Nejde o to, že by básnička byla originální, pro jistotu jsem si ještě jednou přečetl svůj předchozí komentář, abych si čirou náhodou neprotiřečil. Ale domnívám se, že, jak jsem již napsal, jedná se o vybroušený - na místní poměry bych řekl nadstandartně kvalitní text, který zaujme neotřelými slovními spojeními. Netvrdím tím, že se nikde jinde nevyskytují, to si dovolit nemohu, protože jsem jistě vše nepřečetl, ale zase si mohu dovolit tvrdit, že jistě nejsou nikterak konvenční tudíž se neotřelým, dle mého, nazvat dají (nejedná se přeci o jedinečnost, ale něco co je užíváno sporadicky). Díky nim se mi i jemně kýčovitá (myslím, že záleží na osobním vkusu, zda to text ještě ubalancuje na hraně nebo přes ni přepadne) a myšlenkově "obyčejná" báseň líbí.
A teď k tomu hlavnímu. Píšete, že smyslem spisovatelského díla je být originální a jedinečný a... A ano, jak jsem napsal výše, nedá se než nesouhlasit, ale... Ale s tímto faktem se dle mého dá souhlasit tehdy, pokud má autor skutečně spisovatelské ambice, a zde vidím problém. Nevím, zda psaní na internetový server, který umožní publikovat každému, lze považovat za nějakou z uměleckých ambic. Myslím si, že mnoho lidí se zde vyskytuje proto, že prostě rádo tvoří a rádo se o tvorbu s někým podělí, víc nic. Proto by se ona tvorba měla posuzovat jistě trochu jinak a s jinačím náhledem. Nemyslím si, že by se tato báseň (Mbonitina) dala nazvat literárním eklekticismem (viz. výše proč), ale i kdyby se o eklekticismus jednalo, tak je na zdejší, daleko eklektičtější poměry text jistě navýši.
A poslední věc. Ano, komentáře typu líbí, smajlík, či jiná nic neříkající hovadina mne také iritují, ale to je zase jiný problém a s tím autor textu nic neudělá, nemyslíte?
U příspěvku:Šmudla
annatar (Občasný) - 29.5.2008 > Toník Zvoník> Tak to ani nebylo myšleno. Ono je to stejně v té poezii tak subjektivní, až to není pěkné ;)
U příspěvku:Šmudla
annatar (Občasný) - 29.5.2008 > Nápad není špatný, ale zpracování jej trochu shazuje, přesto jsem se musel smát. Navíc u satiry se nějaká ta nepřesnost promíjí.

Drobná rýmová úprava a sedí to, ale neber to tak, že bych Ti do toho chtěl kecat. Jen mám pocit, žes to zrýmované chtěl ;)

Nedočkaví spěchali tam, smutní vlekli se zas zpátky,
našli zlého pidimuže, co nepatří do pohádky.
U příspěvku:sms
annatar (Občasný) - 29.5.2008 > Říkanka, tak pro usmání. Co více hodnotit. Poezie to ale není. Aspoň dle mého sousedu.
U příspěvku:Beze slov
annatar (Občasný) - 27.5.2008 > levé křídlo> Pokusím se. Pracuje se na tom ;)
U příspěvku:...
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > levé křídlo> Souhlasím, ale musím uznat, ale na druhou stranu mám obě dvě babičky zatím narovnané, tak snad proto ta schoulená. Zatím je to něžné, né útrpné.
U příspěvku:Beze slov
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > levé křídlo> Na název jsem samozřejmě koukl a zohlednil. Právě proto mi to jako nesmysl přišlo. O asonanci něco vím, ale stejně mám pocit, že ta snaha o rým byla a navíc, že ten rým se tam opravdu semo tamo vyskytne. A toho kolovrátku se stejně nezbavím.
U příspěvku:Nad ránem
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > Lyryk> No, těch 30 a více let mi jistě chybí, ale na druhou stranu mi nepřijde, že by to bylo natolik mimo (myslím mé hodnocení), ale to by chtělo asi delší diskusi a také hlubší zamyšlení.
U příspěvku:Romance o rajské omáčce
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > Zas tak vtipné to není, abych tomu odpustil ty rýmové nedodělky a neumělky. Občas se to zatváří i povedeně, ale bohužel jen občas.
U příspěvku:Nad ránem
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > Musím uznat, že na mě to působí velmi vybroušeně. Použití neotřelých slovních spojení(dveře očí, sametově přimknou, protažení až do bolesti) mi text, který je v podstatě velmi intimní a nenese žádné světové poselství, značně přibližuje.
Pocit probuzení je z tohoto textu až živošišný - například při verši(Paprsky zasáhnou zavřené dveře očí.) z věty cítím, jak tu příjemnost slunce, tak i tu nechuť vstávat. Stejně tak to je s protažením.
A závěrečné vyústění je sice mírně očekávanou, ale přesto funkční pointou.
U příspěvku:Sídlištění II
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > Pěkné zamyšlení nad sídlištní travou. Níčím sice extrémně nevybočuje, na druhou stranu ani ničím neurazí. Je to pěkná, a pro mne i barvitá, představa. Nějak mi v tom postává i trocha melancholie.
U příspěvku:Dům č.p.751
annatar (Občasný) - 26.5.2008 > Je to minimalistické a ze života. Smutný příběh. Jen bych úplně nesouhlasil s myšákem. Např tato část:

Mladý muž přelezl zeď, přešel přes dvůr se sítí rozbitých kachliček, úzkou chodbou se dostal ke dveřím kuchyně, v níž ležel stařec, ještě soustředěně dřímající roztřepenou houbičku na nádobí. Při kontrole dechu na krční tepně si ještě všiml plastových brýlí, které při pádu odletěly, a rozbitého hrnku. Sanitka již starce nenaložila. Příčinou úmrtí bylo selhání srdce, které způsobilo vysoké stáří lidského organismu. (tečka chybí)

je myslím, co se týká rozvíjemní podst. jmen, na naprosto běžné informativní úrovní. Je však faktem, že ta závěrečná část je přetažená, ale na druhou strnu bych zase polemizoval s tvrzením, že přílišné "kudrlinky" jsou vždy na škodu. Někam to i sedí. Tady je faktem, že asi spíše úplně ne.
U příspěvku:Rodinné historie
annatar (Občasný) - 23.5.2008 > ariel> Děkuji za odpověď, myslím, že se s Vaším názorem dá souhlasit, je to jak černá kronika a to se mi líbí - ta prostota. Navíc když se pak vezme v potaz kontrast se slokou poslední. Ale nevím, jak to myslel autor, takže těžko mluvit. Je to jen moje(des)interpretace.
U příspěvku:Beze slov
annatar (Občasný) - 23.5.2008 > První problém básně. Když už je celá zrýmovaná, tak proč to poslední dvě sloky tak zazdí? Vím, že existuje něco jako moment zklamaného očekávání, ale tady je jasně viditelná snaha rýmovat. Bohužel s neúspěchem. Druhý problém je fakt, že mi to přijde děsně plytké a navíc nelogické. Plytké proto, že mi při čtení zní v uších tatata tatata, jako kolovrátek. Nelogické už kvůli prvním dvěma veršům. Jak může někdo mluvit bez písmen? A když už tedy mluví, jak najednou může nemluvit? (třetí sloka) Je taky možné, že jsem to celé nepochopil, ale nelíbí.
U příspěvku:Rodinné historie
annatar (Občasný) - 23.5.2008 > ariel> Nechci to brát jako zastávání, ale zajímalo by mne, co je myšleno těmi rekvizitami? Pokud se to bere tak, že sekera je tam jen proto, aby bylo vyznění textu silnější, tak s tím nemohu souhlasit. Po pravdě znám dost příběhů z vesnic, které takhle dopadly. Sekera je zkrátka vždy po ruce. Ale to bych odbočoval, pokud bych směl poprosit, vysvětlete mi prosím ony rekvizity. Děkuji.
U příspěvku:BESIP
annatar (Občasný) - 22.5.2008 > No, tak aspoň si Vás už pamatuji. Ale nějak si nemohu na Váš styl zvyknout. Po pravdě - nelíbí. Nevidím v tom nic krom pár ne úplně povedených slovních hříček a obvyklou kompbinaci černé a těch dalších. Tohle mi nestačí.
U příspěvku:divoký
annatar (Občasný) - 22.5.2008 > Taková hříčka. Krátká, jasná a tak trochu mimo mou notu. Na kladné hodnocení musí sednout.
U příspěvku:Rodinné historie
annatar (Občasný) - 22.5.2008 > Řekl bych, že až na poslední sloku se vlastně ani o báseň, nebo spíš o básnění, nejedná. Prostý a srozumitelný příběh, který však naopak díky jednoduché vyprávěcí formě zůstává tím čím být má. Tedy prostým faktem, jen tak řečeným u kafe. Kdyby se v první (rozsáhlé) části zrušilo rozdělení do rýmů, tak se toho asi moc nestane, na druhou stranu se ztratí nosnost slov. Přeci jen v próze jsou vnímána jinak.
Oproti tomu závěrečná sloka je vyloženě básnická. Až jakoby svou formou a použitím figur do básně nepatřila. Ale můj pohled je takový, že právě dík ní je ten "obyčejný" zbytek tak poutavý. Metafora drcené prázdnoty se mi velmi líbí. Navíc je v celé básni šikovně pracováno s přesahy, které tu prozaickou část přeci jen básnicky oživují. Navíc musím uznat, že se zalíbilo i téma. Děkuji.
U příspěvku:Jak se z dívek...
annatar (Občasný) - 22.5.2008 > fialkova> Děkuji.
U příspěvku:V lese
annatar (Občasný) - 22.5.2008 > Tak tohle je fakt ptákovina... Líbí.
U příspěvku:sms
annatar (Občasný) - 21.5.2008 > OnceMore> Zas tak bych to neviděl ;)
U příspěvku:Planeta Mormon
annatar (Občasný) - 18.5.2008 > Hip Hap Hopová říkačka, která nezaujala. Ať už kolísáním rytmu, nesedícím rýmováním a nebo už jen tou připomínkou Hip Hopu.

Ty mě brutálně zabíjíš. Marpo!
U příspěvku:sms
annatar (Občasný) - 18.5.2008 > Nerozumím tomu ani slovo, ale stejně líbí. Mám totiž pocit, že v tomto případě za tím neporozuměním i něco bude a to je myslím důležité. Občas ale dle mého soudu zklouzává báseň jen k obyčejné hře se slovy, která je užita spíše pro efekt než pro nějaký vyšší smysl, viz.:

razítková barva ladí rádiové stanice
sekvoje tam tečou po stěnách
letadla na nich přistávají

I když je tato pasáž asi nejefektivnější z pohledu líbivosti, tak jsem moc nenašel její smysl v kontextu zbývajícího textu. Klidně by tam tyto verše nemusely být a báseň by tu náladu, kterou z ní cítím, neztratila. Musím ale uznat, že i tak je text plný zajímavých a chytlavých obratů a obrazů. Líbí.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter