Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Když jsi se ráno probouzela
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > čtenář> Asi sis spletl stránku... :-(
U příspěvku:Cos stalo se!
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > vlas.ta.há> Díky! K LED žárovce moji báseň ještě nikdo nepřirovnal, v tom máš prioritu.:-)
U příspěvku:Cos stalo se!
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Sallybill> Díky za tvoji dobrou vůli, ano, melodičnost je můj cíl. Často si teď při prvních verších najdu nějakou melodii a když si to pak broukám, hezky se to řadí... :-)
U příspěvku:Sbalím si kufr
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Čtenář Dan: Máš pravdu, že jsem to četl až teď. Nechodil jsem sem, leda občas z dotykáče přes wi-fi a ten jsem ztratil těsně před operací obou očí minulý a předminulý týden. Jsem na víc místech pod celkem sedmi jmény, ale zanedbával jsem všechny, nejsem ještě v nejlepší formě, byť to prášky trochu srovnaly. :-)
U příspěvku:Sbalím si kufr
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Čtenář (27/6): Neměl jsem internet doma, nešel sem tehdy zavést a až asi tři roky zpět, předtím jen flash O2, kde byla data brzy v háji, navíc jsem byl na montáži, nonstop dvanáctky a max. pomalá wifi z dotykáče na hostelu v Praze Holešovicích na břehu Veliké řeky. A chodil jsem tehdy jinam, kde to žilo...
U příspěvku:Sbalím si kufr
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Vlas. ta. há: Přečti si odpověď Juliánovi. :-)
U příspěvku:Sbalím si kufr
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Sallybill: Přečti si předchozí vysvětlení pro J.F.JULIÁNA. Udělal jsem experiment a schválně jsem tu neuvedl, že to bylo na zadání, byť trochu zjednodušené, protože jinde mi vyčetli, že to v anotaci zmiňuji a pak už to vnímají jinak. Archaismus k Puškinově době patří stejně jako jistá teatrálnost... :-)
Uznávám, že to bylo spíše cvičení veršotepecké pohotovosti, ale veršotepárna byla taková zábava pro davy! :-)
U příspěvku:Sbalím si kufr
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > J.F.Julián: Díky za podrobný rozbor i dobře míněné rady. Jsem rád, že se ti líbí moje tvorba. Ovšem tady nejenom tobě dlužím jisté vysvětlení. I když jsem to právě zde záměrně neuvedl, byl i tohle pokus o psaní na zadání ve veršotepárně, konkrétně Oněginská strofa na slova: kufr*krása*jahoda*plat*tanec.
Tuhle formu, kterou si Puškin vytvořil pro Evžena Oněgina, jsem zkusil asi jen jednou. My samozřejmě měli zadání velmi zjednodušené na nápodobu formy (ABAB CCDD EFFE GG) a netrápili jsme se se čtyřstopým jambem, pro češtinu obtížným, ani se ženskými rýmy (přízvuk na předposlední slabice) a rýmy mužskými (přízvuk na slabice poslední!) Originální forma je aBaBccDDeFFeGG, kde malá písmena jsou ženské rýmy, velká mužské!
To možná trochu vysvětlí archaický styl i nezvyklé veršované schéma a možná i trochu šroubovaný styl...Navíc těch pět povinných slov bylo zadáváno někdy v průběhu pondělního dopoledne, už nevím, kdy jsem se zrovna k nim dostal já, ale ve čtvrtek než odbila pátá, musela být báseň odeslána. Tohle není zrovna jednoduché schéma, pro mne bylo nové a byť jsme měli to zadání zjednodušené, přidej k tomu ta povinná slova! :-)!
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 21.10.2018 > Ty chceš po Kocourkovi (z Literry a po babičce taky!), aby psal ódy na konkurenci? 👻
U příspěvku:Kocour záletník
El condor (Stálý) - 20.6.2018 > Věza> Děkuji bílému králíčkovi za návštěvu i pětici cenných bobečků! :-)
U příspěvku:Kávová zrnka dnešní noci...
El condor (Stálý) - 20.6.2018 > 😉> 
U příspěvku:Kávová zrnka dnešní noci...
El condor (Stálý) - 20.6.2018 >
U příspěvku:Kávová zrnka dnešní noci...
El condor (Stálý) - 20.6.2018 > mystikus> Což o to, já jsem si na psancích zvolil jméno Shane a častokrát jsem i od boku vypálil v reakci na mnohé filuty...;-)
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 20.6.2018 > mystikus> Sice přesně netuším, co bych měl znát, ale v Global milk blahé paměti jsem se svého času informoval na místo provozního elektrikáře a pár hezkých slečen jsem též zaregistroval jak tam, tak i v té prodejně, když jsem stával frontu na levnější mléčné produkty coby šťastný pěstoun svých dvou dítek a jedné snêženky... :-)
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 2.5.2017 > P.V.Ctihodný> Vpravdě je to otázkou gryfu a naladění se na dané téma, čemuž pomůže i vhodná melodie, na kterou si první veršík broukáš...:-)
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 25.2.2017 > P.V.Ctihodný> Děkuji za slova chvály uznání, Vaše Ctihodnosti! Ona to ani nebyla práce, spíše radost! Koukal jsem na ty vločky, napadla mne melodie a k té už se to řadilo jedna radost! :-)
U příspěvku:Rusovlásce
El condor (Stálý) - 25.2.2017 > buden> Jj, je to tak! I já jsem sbíral citáty a východní moudra a učil se je nazpaměť. Tenhle se mi při psaní taky vybavil, tak jsem ho tam hned zapracoval. :-)
U příspěvku:Fenomén jménem ŽENA!
El condor (Stálý) - 1.2.2017 > sibyla> Nevím, jak moc se zrovna já vymykám, ale souhlasím s tím tvým výrokem, že v ženách j emnohem více, což jako muž mám potvrzeno z první ruky! :-)
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 29.1.2017 > mystikus> Je-li moudrostí radovat se z drobných krás a snažit se brát život s humorem, pak jsem za ta léta zřejmě i trochu zmoudřel...:-P
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 28.1.2017 > mystikus> Božkov není daleko od Číny, ovšem na ten obsah tvého sdělení bych potřeboval translátor...:-P A ve Stocku jsem si byl jako kluk pro nálepky, jako spojař jsem pak spolu s velmi krásnou slečnou od nich namlouval hlásku o přečíslování - já česky, ona několika cizími jazyky. :-)
U příspěvku:Sněhové krásky
El condor (Stálý) - 25.1.2017 > mystikus> Díky za bodíky, krajane! On se fernet zmiňoval, že se vyjadřuješ dost netradičně...:-P
U příspěvku:Rusovlásce
El condor (Stálý) - 22.1.2017 > Ano, právě v tom spočívá to největší kouzlo lásky...:-)
U příspěvku:Nehledej Boha na nebesích...
El condor (Stálý) - 10.9.2016 > Daisy2> Milá sedmikrásko! Nechci Ti brát Tvoji víru, ale shledávám dost podivným, když někdo projevuje svoji Lásku k těm dobrým tím, že jim bere vše, co jim kdy bylo drahé, včetně jejich milovaných blízkých, zatímco nad lumpy jako by držel ochrannou ruku. Víš, všechna velká náboženství mají ve svých svatých knihách pohádkové příběhy, ovšem životní realita je jiná a i sami služebníci boží se někdy chovají dost podivně. Jednou z věcí, které k smrti nesnáším, jsou pokrytci, kteří řečeno slovy klasika: Kážou vodu a sami pijí víno! Skutečně dobrý člověk se nestává lepším až po přečtení desatera, ale má to v sobě už dávno před tím. Je dobrým sám za sebe, protože to uvnitř skutečně tak cítí! :-)))
U příspěvku:HAD MÁ HLAD
El condor (Stálý) - 24.8.2016 > Je to již dávno, co jsem kdesi četl tohle dílko neznámého autora:

A nebylo ještě květin v Ráji
a dřímala Eva
pod holým stromem,
tu Adam bdící
pozoroval její spánek
a prvně napadla ho
NĚHA!
I uzmul spící trochu něhy,
ale nevěda co s ní,
nechal ji spadnout
na zem...
A tu bylo plno květin v Ráji
a kvetl STROM,
i vzbudila se Eva
a bez údivu zdobila se květy,
a na stromě již dozrávalo
JABLKO...

:-)
U příspěvku:Nehledej Boha na nebesích...
El condor (Stálý) - 19.8.2016 > Nehledě na to, že pokud podle bible stvořil člověka k obrazu svému, musel by být značně nedokonalý, když se tak rozhlédneš kolem!:-P
U příspěvku:Nehledej Boha na nebesích...
El condor (Stálý) - 19.8.2016 > P.V.Ctihodný> Děkuji! Víš, já sice byl pokřtěn, protože děda s babi byli věřící, jak už to na venkově bývalo zvykem, ale nikoli nějak fanaticky. Ale nejsem stádový typ tíhnoucí ke kostelní gymnastice neustálého vstávání a sedání, ani by mne nijak nenaplňovalo neustálé drmolení zdrávasů a otčenášů a žadonění, aby za mne někdo orodoval! Člověk se má zasloužit sám, ne hledat protekci! Navíc nemám důvěru k těm, kdo káží vodu a sami pijí víno a že jich dneska je! Nu, a na rozdíl od církve též věřím, že i zvíře či květina mají duši, zatímco ona ji upírala až do třetího století i ženě a stavěla ji tak na roveň zvířat! Je prokázáno, že i zvířata jsou schopna Lásky a protože Láska je Bůh, lze jej tedy nalézt i ve zvířeti či květině...:-)
U příspěvku:Rád hladím struny své...
El condor (Stálý) - 7.3.2016 > Gogin> Díky! Koukám, že mne čteš tady i na písmáku! I když tam mám jiný nick, pohybuji se v jiném živlu... :-)
U příspěvku:Nad něžnou krásou až den se mi tají...
El condor (Stálý) - 8.2.2016 > fernet=kranad> Zdravíčko, fernete! To je možné! Věř nebo ne, ale je to na zadání pro tu veršotepárnu a rozhodil jsem to i na pár portálků. Jak víš, jsem na více pod různými jmény. Plagiátor rozhodně nejsem! :-)
U příspěvku:Chci milovat Tě do skonání!
El condor (Stálý) - 28.1.2016 > Gogin>  V první řadě vřelé díky
za návštěvu, za bodíky,
radost z toho mám,
měj se, jak chceš sám...:-!
U příspěvku:Chci milovat Tě do skonání!
El condor (Stálý) - 28.1.2016 > Dharmo dhej>Děkuji! Zdá se mi, že jsi u mne prvně. Tak se jukni i na další hříšky, třeba ti ještě něco padne do oka. Měj se fajn...:-)))
U příspěvku:Můj čas je běžec s dlouhým krokem...
El condor (Stálý) - 6.11.2015 > P.V.Ctihodný> Díky, vaše Ctihodnosti! Poslední dobou píšu spíše jen na zadání a bývám hlavně na jiných portálech a pod jiným jménem. Nebo na FB v těch různých veršotepárnách. Teď jsem se marně pokoušel přihlásit na písmák, přitom heslem jsem si jist. No, doma ho mám v noťasu už uložené, teď jsem v knihovně...
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter