Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Bolivar
(muž)
Občasný
Na Totemu: 2411x
Napsat zprávu
Autorův WEB

Občas něco splodím. Hlavní doménou je divadlo. Jojo, to je věc, u který jdu do hloubky, anžto ho studuju. Zbytek je radost, stesk, a takový ty věci co přináší život.

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Absolvent
Bolivar (Občasný) - 14.6.2006 > Martin> tomu nerozumím... já jsem to psal pro sebe
U příspěvku:Mraveneček
Bolivar (Občasný) - 13.6.2006 > plnohodnotno> Já už se nevyčerpávám... :) vyčerpávám spíš jiné :)
U příspěvku:Zpověď
Bolivar (Občasný) - 12.6.2006 > pro mě je to strašně kostrbatý v rytmu a rýmu... zkus třeba napasat něco bez toho, možná by ses pak nemusel ucpávat patetickými slovními spojeními... no ty obrazy mě taky nikterak nenakopnou
U příspěvku:16
Bolivar (Občasný) - 12.6.2006 > Sympatizuji z veršem rytmem i poetikou... dalo mi to nějaký pozitivní náboj... hravost nebo tak něco - jo to já rád. Dík.
U příspěvku:Mraveneček
Bolivar (Občasný) - 12.6.2006 > plnohodnotno> Bohužel řádové označení blanokřídlí se mi nějak nehodilo do rytmu... omlouvám se všem biologům, které jsem urazil tím, že jsem si dovolil použít jiný řád pro označení mravence, ale na svou čest bych rád prohlásil, že to opravdu nebylo s úmyslem poškodit kteroukoliv z obou stran (jak blanokřídlé, tak brouky).
Slovo brouk jsem použil v souladu se Slovníkem spisovného jazyka českého, který ho uvádí jako synonymum k zobecňujícímu pojmu hmyz (to už mi nikdo neupře, řadit mravence do třídy hmyzu, nebo ano???) a navíc má (slovo brouk) pro mě zvukomalebnou kvalitu, která se nedá nahradit ničím jiným.
Jo a navíc... jejda, právě jsem si uvědomil, že jsme v otevřené oblasti poezie a jestli budu říkat o mravenci, že je savec - není to mou pouhou blbostí - ale ono spojení nabývá vždycky nějakých nových sémantických hodnot.
a ještě jedna teoretická poznámka
"Pojmenování básnické (vyskytující se v textu s převažující funkcí estetickou) není určeno v prvé řadě vztahem k míněné skutečnosti, ale způsobem svého zasazení do kontextu. ... pojmenování básnické je subjektivním ve srovnání s pojmenováním intelektuálním". (J. Mukařovský - Básnické pojmenování a estetická funkce jazyka, Praha 1936)
"Přesun slovního významu je možný v případě, že okolní souvislost sdostatek zřetelně naznačuje skutečnost, k jejímuž pojmenování bylo daného slova-obrazu nezvykle a nepředvídaně užito; kontext vnucuje takto čtenáři význam propůjčený slovu individuálním a jedinečným rozhodnutím básníka." (Tomaševskij - Teorija literatury, Moskva 1925)
U příspěvku:Trpasličí hřbitůvek
Bolivar (Občasný) - 12.6.2006 > markýza andělů> ...ještě je tam taky lupa, umělohmotný kolečko, korále, nějaký sešit... všechno co jsme dali dohromady s kamarády v divadelním baru ve Zlíně, takový kapesní poklady.
U příspěvku:V prach se obrátíš
Bolivar (Občasný) - 11.6.2006 > pro mě tomu trochu kulhá rytmus a moc se tam vrství klišé... jako hegel
U příspěvku:Perzekuce historické paměti
Bolivar (Občasný) - 19.12.2005 >
U příspěvku:Eda
Bolivar (Občasný) - 14.12.2005 > Eleana> Těsně vedle, když to otočíš doleva o 90° tak je z toho nosorožec :)
U příspěvku:Pesimistická
Bolivar (Občasný) - 5.12.2005 > to jsem rád
U příspěvku:Moje hlava se vnořila do průtokového ohřívače jednoho nedělního rána
Bolivar (Občasný) - 4.12.2005 > Každý máme svojí pózu, já se za ní nestydím, nahatou nestydatou, copatou. Prostě se jednoho rána probudíte a nemusí to být neděle a hle: póza jako vyšitá, stojí před váma a vy nevíte, co si s ní počít, tak jsem se o ní podělil. Jestli se to někomu nelíbí, tak to klidně smažu. To by ovšem byla zase jiná póza, tak trochu z poličky vedle květináče. Tak nevím, nevím, co si vybrat. Jo a blábol, to slovo tady taky padlo... zní to hezky, jak se to tak převaluje po jazyku blaboblaboblabobla... takový bahýnko bublající, otázka je jestli to je piešťanské bahno léčivé, či ono dusivé, hutné do kterého se zabořil Ludvík Jagellonský při ústupu od Moháče a už se nikdy nevybořil. Pro mě je blábol, když někdo mluví o obsahu a formě.
U příspěvku:Nevinnost
Bolivar (Občasný) - 4.12.2005 > Naty> Jako nedokonalí se rodíme, jako nedokonalí umíráme.
U příspěvku:Konzistence ženy
Bolivar (Občasný) - 1.12.2005 > Václav Mráz> Ale abych si taky maličko rýpnul, oceňuji kultivovaný přístup ke kritice, jen bych chtěl podotknout, že pojmy "obsah" a "forma" malinko zavánějí marxleninskou estetikou... je to trochu škatulární, zkusil bych na to jít spíš přes strukturu, ju?
U příspěvku:Konzistence ženy
Bolivar (Občasný) - 1.12.2005 > Václav Mráz> ano šlo by:
v rukou mi tečeš, roztékáš,
špitáš mi tiše: „tak se snaž!“

jen jsem to psal asi příliš rychle na to aby mě to napadlo. Bohužel však jedu přes Mozillu, takže to budu muset opravit později a vymyslet co s tou jednou slabikou.
Díky
U příspěvku:Nevinnost
Bolivar (Občasný) - 1.12.2005 > Barča> já jsem to s žádným sadistickým oumyslem nepsal... přijde ti ta žena zvrhlá? pročpak?
U příspěvku:mrtvá volání II
Bolivar (Občasný) - 30.11.2005 > díky
U příspěvku:Chladná
Bolivar (Občasný) - 30.11.2005 > BorisCvek> Díky moc, za slova uznání. Rdím se snad. No ty veršíčky nejsou žádný program, prostě to tak ke mně přichází a rojí se to po papíře, snad to udělá radost i někomu jinému. Dneska mi jeden profesor řekl, že umění je taky nástrojem vědy. Tak snad jsem přispěl k nějakému tomu prozkoumání. Udal jsem pár rovnic světu navzdory. K tvé otázce - no ne že by na zamýšlení se nebylo času, ale většinou má zamyšlení zůstanou pouze v hlavě, málokdy přeskočí přes dásně. Na papír zatím příliš nedoputovávají. Ale víš co, zkusím se nad tím Tvým návrhem zamyslet :)
U příspěvku:Nevinnost
Bolivar (Občasný) - 30.11.2005 > Lyryk> Díky, já to (bohužel) asi ani jinak neumím. Mě žene dopředu rytmus, jinak bych se do toho asi příliš zabořil, zabředl a vyhňahňal.
U příspěvku:na zelenou
Bolivar (Občasný) - 29.11.2005 > Ty pruhy jsou geniální
U příspěvku:Pro holky
Bolivar (Občasný) - 29.11.2005 > Tam to "Forever" je dobrý... Je to hezky jak z rychlíku, ale přes tu rychlost ke mně nějak nedolítla míra tvýho zklamání, který je asi veliký, ale bohužel přikrytý takovejma frázema jako "už mě ty vztahy nebaví". Zkusil bych to téma nechat trochu prokvasit. Třeba se jdi projít ven a uvidíš, co z toho vyleze.
U příspěvku:Pavučina
Bolivar (Občasný) - 29.11.2005 > fine
U příspěvku:Motýlí efekt
Bolivar (Občasný) - 29.11.2005 > Absolute> Moc mě nebaví slovíčkařit, ale jestli chceš opravdu vědět , podle čeho se pozná kýč, mrkni na: http://en.wikipedia.org/wiki/Kitsch

a tady pár citací, pro ty, kterým se tam nechce:

Kitsch is a German term that has been used to categorize art that is considered an inferior copy of an existing style. The term is also used more loosely in referring to any art that is pretentious or in bad taste, and also commercially produced items that are considered trite or crass.

* "Kitsch is mechanical and operates by formulas. Kitsch is vicarious experience and faked sensations. Kitsch changes according to style, but remains always the same. Kitsch is the epitome of all that is spurious in the life of our times." — Clement Greenberg, "Avant-Garde and Kitsch", 1939.
* "The more romantic a work of art, or a landscape, the quicker its repetitions are perceived as kitsch or "slush". — Arthur Koestler, 1949
* "[K]itsch is the absolute denial of shit, in both the literal and figurative senses of the word; kitsch excludes everything from its purview which is essentially unacceptable in human existence." — Milan Kundera, 1984
* "Kitsch is the expression of passion at all levels, and not the servant of truth. It keeps relative to religion and truth... Truth, kitsch leaves for (modern) art. In kitsch skill is the important criteria.... Kitsch serves life and seeks the individual." Odd Nerdrum, "Kitsch — The Difficult Choice", 1998.
U příspěvku:Motýlí efekt
Bolivar (Občasný) - 28.11.2005 > Ewonne> jjj... pravda pravdoucí, věstonická venuše aspoň nebyla kýč... jo a myslim že tady ten motýlí efekt stěží přežije pět let, natož 8.000.
U příspěvku:Můžeš
Bolivar (Občasný) - 28.11.2005 > Jsem z toho v rozpacích... dá se to tesat do kamene, je to nadoblačný, dokonce bych i řekl že je to o mě. Ale trochu mi vadí ta apelativnost. Ale jen tak dál. Možná by to chtělo ještě trochu rozvolnit.
U příspěvku:Motýlí efekt
Bolivar (Občasný) - 28.11.2005 > Nemůžu si pomoct, pravděpodobně je to zdařilé, řemeslně dobře odvedená práce, ale přijde mi to jak nicneříkající plakát z kalendáře loňskýho roku. Možná červen, nebo tak něco. Absolute se měl narodit do romantismu 19. století, tam by to sedělo, vedle Vojty Hynaise a Pepy Mánese. Škoda, že to tak nedopadlo
U příspěvku:Ještě chvíli
Bolivar (Občasný) - 27.11.2005 > útroba s "ů" mi přijde mnohem naléhavější, závažnější. Já to beru, včetně slanosti života, slz a nebo třeba i koláčků.
U příspěvku:Odlepila ses mi ze zdi
Bolivar (Občasný) - 25.11.2005 > KE VŠEM POZNÁMKÁM, TÝKAJÍCÍM SE ČASU STRÁVENÉHO NAD URČITOU PRACÍ:
No nevim, jestli je to o výsledku, nebo o době strávené prací. Nevěděl jsem, že na Totemu se dodržujou nějaký píchačky, nebo jestli se plní pětiletka, či co.
U příspěvku:Lamingerka
Bolivar (Občasný) - 21.11.2005 > mavis cruet> Jestli si ulítáváš na porovnávání uměleckého díla s historickou předlohou, tak doporučuju Schillerova Dona Carlose. Já jsem příliš snadnej terč.
U příspěvku:Lamingerka
Bolivar (Občasný) - 21.11.2005 > mavis cruet> Aha
U příspěvku:Odlepila ses mi ze zdi
Bolivar (Občasný) - 21.11.2005 > zabicka> no, nedělal jsem to s tabletem, ale myší, pouze, nakreslit si předlohu a pak ručně malovat a měnit velikost štětce, bylo to trochu drbání, ostatně ta myš má už taky svoje lepší léta za sebou
U příspěvku:O umění
Bolivar (Občasný) - 21.11.2005 > ...a všichni jedou...
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter