Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 16.5.
Přemysl
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Yukel
(muž)
Občasný
Na Totemu: 449x
Napsat zprávu

"Ze své dětinské zatvrzelosti, jež mne nutí tlouci holými pěstmi do kamene, bych si do konce života rád uchoval jen vidinu nekonečné bělosti zdi." Rabi Ara

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Proč?
Yukel (Občasný) - 22.4.2003 > Můj kamarád F.X.Zdeněk vžycky říká: "Ein Kitschmensch ist der schlechteste Weltzerstoerer." Nebo tak nějak. Angličani říkají "mawkish".

Já bych řekl, že to je malinko sentimentální.
U příspěvku:město
Yukel (Občasný) - 22.4.2003 > orbil> Působí to na mě spíš jako parádní intro, možná bych zatím ani nemluvil o závěru, ale třeba o příběhu, kterej by si myslím takováhle skica zasloužila. Dovedu si jich pár představit, ale to je asi na tobě, je to tvoje město. Chtěl jsem jen říct, že dát tomu i nějakej příběh, na autorský čtení bych s tím klidně šel.
U příspěvku:bobit
Yukel (Občasný) - 22.4.2003 > orbil> Možná jsem do textu dostatečně nepronikl, ale tvůj filosofický rozhled je zjevně veliký, takže kdybys mi udělal radost a nad mými existenciálními otázkami se zamyslel v některých z děl následujících, dej mi prosím vědět. Zdravím tě
U příspěvku:PROTI PATRIARCHÁTU NA VŠECH ÚROVNÍCH
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > čtenář> Víte, pane Hašlere, pominu-li Vaši neznalost čekých zákonů (ověřte si urážku hlavy státu - moc se toho nezměnilo, něco přece), rád bych zdůraznil jednu věc: Jakkoli můžou být kdekoli povoleny invektivy typu "černý buzeranti", musím říci, že mi připadá poněkud zbabělé zveřejňovat je na internetu, kde vám nikdo nemůže dát přes hubu. Připadáte mi jako jeden z dlouhých zástupů těch, kdo se (i v České republice) ohánějí slovy jako "Žijem ve svobodný zemi a já si budu říkat, co se mi zlíbí." Zkušenost mluví takto: Žádný z těchto lidí se na vytvoření svobodného prostředí v naší zemi nepodílel.
Trváte-li nadále na svých urážkách, jste hlupák.
Jsem s pozdravem.
U příspěvku:Kopřivová
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > Nevím nic o autorovi, navrhuji dvě možnosti:
1) Parádní, krystalická, průzračná, třpytivá, zlatá, čistá, neoddiskutovatelná ukázka kýče.
2) Tematizace tohoto literárního jevu - autor si dělá dobrý den z citlivých čtenářek.

Ani v jednom případě není co řešit. Zdravím.
U příspěvku:Beznadějná holka
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > centaur> Ze skupinových terapií pro postmoderní puberťáky?
U příspěvku:Beznadějná holka
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > centaur> Cynická perla: Praxe mluví jasně - sebevraždy páchané žiletkou na zápěstí jsou z drtivé většiny neúspěšné, neboť šlachy jsou tvrdé, tepny až pod nimi, žiletka příliš pružná a oběť posmoderní vrženosti nervózní. Před žilním vykrvácením stačí většinou někdo zakročit, občas také pachatel nahlédne svou situaci z jiné perspektivy a ruku zas zalepí - má na to spoustu času. V posteli, tedy bez teplé vany - zrychleného krevního oběhu, úspěšnost ještě klesá.
Děvět z deseti lékařů doporučuje pravidelnou sexuální údržbu, desátý okno.
U příspěvku:bobit
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > Orbile, zkouším své porozumění textu: Měla být třetí otázka "Z jaké strany loupe Bůh banány?" nebo "Kde vzít kroje pro dětské folkloristické soubory?"
To jsou otázky, které mě trápí. A Centaura taky, neboť to je ta hloubka, na kterou se těšil - třetí otázka.
Hodně štěstí, jdu trénovat své červy.
U příspěvku:město
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > Na začátku jsem se obával společenské kritiky nudného života úředníka, konec to trochu nemělo, ale - jak říká klasička české literární kritiky - autor se při psaní jistě královsky bavil, a já jakbysmet. Mezi širými poli totemu se to vcelku vyjímá.
U příspěvku:KONEČNĚ SAMI
Yukel (Občasný) - 19.4.2003 > Filip Sklenar> Tvoje připomínky zmizely, tedy: Jestlis je vymazal, věz, že jsem naštvanej, poniváč jsem neměl možnost si je přečíst a z rozhořčených reakcí je jasné, že byly velmi zajímavé. Pokud sis je schoval, pošli mi je mejlem, pokud nepošleš, budu tě stíhat jako všichni tví odpůrci a moje zloba tě nemine /Neznáš mě - poznáš mě/. Když už někdo baví davy, neměl by pozdě příchozím upírat tu trochu veselí /Sero venientibus ossa/. Zdravím tebe i ostatní čtenáře, kteří se po přečtení strachují o svůj sexuální život. Vytapetujte si stropy, děti...
U příspěvku:Medvídek z plyše
Yukel (Občasný) - 9.4.2003 > Kelly> Ano, to považuji za rozumnou připomínku.
Literatura není zdvižený prst, ten je tak maximálně v návodu k užití dětské autosedačky. Zachycování hrůzy a děsu jí příslušet může, jenže jde potom ještě o tu tolik vzývanou formu.
Odpověz si, Maruško, co chceš tou prózičkou vyjádřit. Říci: "Přijít o dítě je strašné, člověka se to drží do smrti"? Tak jo, otázka pak zní, kdo z nás to neví.
Legitimní je i snaha o literární zachycení děsu a hrůzy, ovšem to není "Bál jsem se, bylo to děsné, ba co dím: Hrůzné!". Literatura, zde konkrétně třeba povídka, má ještě jiné ambice. Nebo ne?
U příspěvku:48 hodin
Yukel (Občasný) - 9.4.2003 > Oplatka> Mluvíš o ději, polož si tedy otázku: Děje se v tvé povídce něco? Myslím že jde o modelovou situaci, která není nijak rozvinutá, ačkoli si o to přímo žádá.
I kdyby však příběh-nepříběh zůstal týž, dá se něco dělat s již popsanou plytkostí a plochostí postav a dialogů. Jaký je podle tebe rozměr postavy otce, chlapce nebo i dívky? Cos o nich čtenáři řekla?
To nejsou řečnické otázky, jestli se o tomto pokusu máme bavit, hurá do toho.
U příspěvku:48 hodin
Yukel (Občasný) - 8.4.2003 > Oplatka> Co se formy týče, dialog není až tak zásadní inovací, proto si nejsem jist, co je na něm ku chválení. Ovšem samozřejmě nic k haně.
Užitý jazyk (Klid miláčku, Nemáte mě rádi, Takhle si zkazit život) může snad připomínat skutečné promluvy, ovšem jde po povrchu, nic nevypovídá o postavách.
To sice může být záměr (neindividualizovaná postava = "takhle to chodí v mnoha případech"), ovšem potom by měl být alespoň poutavý, originální, hluboký či jiný zajímavý - obsah. Ten však v plytkosti úspěšně konkuruje zvolenému jazyku - jeden kluk zbouchnul jednu holku, ta si neví rady a nikdo jí nepomůže. A co s tím, prosím pěkně? Nemějte mne za cynika, leč chtěli jsme se bavit o literatuře, či alespoň o literárních pokusech.
U příspěvku:Jedno točený..
Yukel (Občasný) - 8.4.2003 > toyenka> Zatím stačí. Také se těším. Y
U příspěvku:Kvapky dažďa
Yukel (Občasný) - 7.4.2003 > Příběh je velmi dojemný, téma opravdu tabuizované a literárním i jiným vyjádřením samozřejmě otevřené. Ovšem je to přetěžký ořech pro začínajícího autora. Odvolávání se na Nabokova (Centaur, Filip) je naprosto namístě, jen největší géniové slova dokáží zpracovat něco podobného bez přemíry sentimentu a inklinace ku plytkosti. Harkonovi doporučuji přečíst pořádně Lolitu a přeju hodně odvahy do dalších děl - s lehčím tématem to určitě bude stát za to.
A propos: Když přinese Centaur svou penetrovanou kůži k pomilování na nějaký trh, rád se o ni přijdu handrkovat.
U příspěvku:Jedno točený..
Yukel (Občasný) - 7.4.2003 > Jako u mnoha prosaických pokusů na totemu si nejsem jist, kde se ukrývá smysl tohoto smělého dílka - to může býti mou slepotou. Ovšem shledávám poněkud drzým házet udičky čtenáři, není-li si autor jist svým počínáním, což předpokládám. Nechci vypichovat "refíž" či "typování barvy kalhotek", ale reklamní klišé jako zlatistý mok ukazují na parodii, mudrování o smyslu pedagogovy profese zas na nevybouřené studentské frustrace (fyzika přece nemá smysl), závěr zase na poněkud křečovitou snahu o absurditu. Dětská hračka na klíček může připomínat poetické ambice. Autorku ani její ostatní práce bohužel příliš neznám, proto by mne zajímal její autorský komentář, je-li možný. Předem dík.
Mimochodem, má-li autorka zájem o komentáře, pak "M(n)ě se to líbilo" jí při další práci příliš nepomohou.
U příspěvku:48 hodin
Yukel (Občasný) - 7.4.2003 > Upřímně by mne zajímalo, jaký si tento literární fragment osobuje význam. Má to být cosi na způsob osobní zpovědi či lkaní na krutý svět vůkol? Nebo parodie (viz Igráček a Vaúú Vaúú)? Vzhledem k tomu, že ambice totemovských autorů se různí, rád bych si udělal obrázek, věnovala-li by mi autorka pár řádek na vysvětlenou. Nechce-li však své dílo komentovat, musím říci, že samo za sebe na mne promlouvá poněkud nejasně.
U příspěvku:Divná pohádka o sudičkách
Yukel (Občasný) - 6.4.2003 > Moc jsem si tu (na tomto temu) ještě nepočetl, zatěžko mi tedy soudit, ale líbí se mi tohle vyprávění. Jen.. není "autobiografická pointa" na škodu textu samotnému? Nechci však být dotěrný, ještě by si cůň s lidskou tváří pomyslel, že se pokouším o konstruktivní kritiku.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter