Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 24.11.
Emílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 6.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Neurčená místa
Pescatore (Občasný) - 28.8.2009 >

Díky za radu.

No, to že tebou někdo prochází až tak neovlivníš. Je to jako s myšlenkou, či spíš snem. Leda před tím zavírat oči. Pro moji mentalitu je "izolování" se s někým či od někoho celkem těžký úkol.  Jsem prostě průchozí.  

U příspěvku:Pohyb
Pescatore (Občasný) - 28.8.2009 >
U příspěvku:Koncert pro klavír a orchestr od Ravela
Pescatore (Občasný) - 27.8.2009 > Tečny, odvěsny, triangly a spher(y).
U příspěvku:--- (Vidžajanagar)
Pescatore (Občasný) - 27.8.2009 >
U příspěvku:Blaho-přání
Pescatore (Občasný) - 26.8.2009 > ariel> Ne, nevedlo. Báseň je pro mě zevnitř hotová, a je, jak je.  Nemám důvod se o nic přít. Každému jak libo.
U příspěvku:Blaho-přání
Pescatore (Občasný) - 26.8.2009 > ariel> Díky, ale myslím že nemohou.  Báseň pro mě není konstrukt z nějakých "silných míst", ale vytrysknutí či vy-plynutí sledu obrazů "sejmutých" vnitřní kamerou... má jediné kritérium: přirozenost snového stavu.
U příspěvku:Blaho-přání
Pescatore (Občasný) - 26.8.2009 > ariel> Mně nejde o místa, ale o děj a vnitřní stav, z nějž se odráží. Co je mi po silných a slabých místech? Nic, vůbec nic. Ale za tvůj náhled děkuji.
U příspěvku:Tvůj dům
Pescatore (Občasný) - 26.8.2009 >

Moc.

U příspěvku:Šumava (návraty 2)
Pescatore (Občasný) - 25.8.2009 >
U příspěvku:"Duchovní terapie a křesťanská tradice ...
Pescatore (Občasný) - 11.8.2009 > Ovšem buddhismus nezná jen přístup theravádové tradice "odřeknutí se", ale také nauky tanter a obecněji Vadžrajány a Dzogčhenu. Utrpení a strast jsou v založení života jako příčina a účinek, ale nejsou nutné do té míry, že se lze zvědomněním (příčiny-účinku) a cestou vydat k vysvobození, čili úplnému procitnutí z nevědomosti. Věřit, že nám pomůže nějaké "vnější" uctívání objektů -tam, kde může pomoci hlavně "vnitřní" pochopení?... vstoupení na vnitřní cestu smyslu... 
U příspěvku:Pod obojím
Pescatore (Občasný) - 7.8.2009 > Nádherná. Mám slabost pro řeky, Mušketýře, i s rudým vínem.
U příspěvku:Transsibiřská
Pescatore (Občasný) - 6.8.2009 >
U příspěvku:Anne Sexton . Bohové
Pescatore (Občasný) - 6.8.2009 >
U příspěvku:Intuice
Pescatore (Občasný) - 5.8.2009 > Brum.
U příspěvku:Juditin most (druhý návrat)
Pescatore (Občasný) - 4.8.2009 >
U příspěvku:letní dny s bolestmi v břiše osmkrát osm centimetrů
Pescatore (Občasný) - 3.8.2009 >
U příspěvku:Juditin most (první návrat)
Pescatore (Občasný) - 3.8.2009 > Skoro slyším proudit prastaré vody kol toho mostu, i přes něj. Moc pěkná.
U příspěvku:ráno, lekce č.1
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 >
U příspěvku:adaptace na tmu
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 >
U příspěvku:Dočasný průvodce
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > whispermoonlite> Díky za "pohled" i vhled.
U příspěvku:Formy
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 >
U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > Karel M. a Skold> 

Impresionismus - je slovníkové heslo, škatule jak Brno, kterou někdo používá, někdo ne. "Báseň" je jen zapsaný text s určitou rytmizací, vedena určitými "obrazy". Nikam "nespadá", to ty ji chceš mít v škatulce, s nápisem "impresionismus". 

Je mi bolno, když vidím, jak se s veškerou svou "obeznámeností" snažíš opakovat návyky "posudkáře", ale nedtýkáš se vlastně ničeho, krom konstruktu své mysli o "dojmu z textu". Já jen napsal tuhle báseň z vnitřního obrazu, z jednoho prožitku. Zůstává i přes napsané mým "tajemstvím", a ven koukají jen "obrysy hradu". Komu to stačí ke snění, k doteku, a je mu to příjemné - tomu dobře. Komu to nestačí, jdde jinam. Pro mě je pak pomlčka. A na druhé straně je občas třeba ten, kdo text jde "opravdu ochutnat", dotknout se s ním, a s něčím mezi námi.

Pitvalů je všude dost, ale co zde s tím? K čemu, proč? Kdybych si chtěl něco dokazovat, jak dobře či skvěle "umím psát", půjdu se někam autorsky tlačit, abych "se dokázal". A pak se kamarádit s nějakým "dobrým, uznávaným kritikem", co o mě napíše - bla bla. Ale k čemu tohle všechno? Jde přece o to setkat se, a to co nejblíže, nehledaně. 

 

Proč se chováš ihned tak nafoukaně, že vynášíš trumfy nálepek, "že víš vo čem co je". Kdybych chtěl být zlej, poznamenám: a kdo tebe zaručí, tvé znalosti? Vidíš, a už je tu propast, už se nebavíme, ale jsme "v rozepřích". Možný zážitek (ve smyslu zažití něčeho) z básně v prachu, navždy. Namísto setkání jen "posudkové mozky". Je zajímavý sledovat, co se tvá MYSL snaží druhým (čtenářům) o básni (ze svého dojmu) vsugerovat.  

 

Víš, právě tvé rozhodování se, zda je báseň "opravdu dobrá či ne" je to, proč se tak těžko potkáme. Mě zajímá JAK jsme my "tkáni" z obrazů, ne nějaký "závěr", rezultát: dobrý, míň dobrý, špatný atd.  

Třeba tohle, co píšeš:  "Já jsem báseň četl několikrát, pozorně a ta slovesa a vůbec celkovej výraz básně jsem prožil..."

To je právě pro mě "nečtení" básně. Tys v textu brousil "pozorně" třebas, ale  prožitek je (podle mě) jinak".

Píšeš že výraz "usnout, spatřit" v TOBĚ "odvolává na snový procítění básně". Kde jsi téhle jistoty ze slov nabyl? Není tam přece "snít", nebo "ve snu spatřit". A jsme zas u těch tvých dojmů, které převracíš do "posudků" o kýči atd. Chceš "dokázat".

Jinak Skolde, literární kritikou jsem se bavil na studiích, psal recenze a studie, není mi to neznámé. Jen jsem se trochu v sobě a kolem sebe postupně rozhlédl "jak se to dělává". Nemám averzi k opravdovému vnitřnímu "vzdělání" kritiků, těch si vážím, ale mám trošku averzi k některým "intelektuálským manýrům". 

    

Ten výraz "šašek" jsem nemyslel jako tvoji "degradaci", ale jako něžný výraz pro předvádění se v "závěrech a škatulkových posudcích", neboli pro mě "v šaškování". Já jsem taky šašek, ale v jiným oboru.

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > Karel M. a Skold> 

Co je "imprese" pro tebe, není "imprese" pro druhého. Jak jsi "vyčtenej", to mi nejvíc vadí, ta nabubřelá "naškolenost" z kateder. Právěže jsem tam byl dost dlouho, aby mi to lezlo krkem.

Výraz "imprese" není žádné určení básně. Co je v básni tobě "nadbytečné"... to by mě zajímalo kritérium, které TY používáš. Zase jen o tvém čtení, nic objektivně ukázatelného. "Kýčovitost" - to je z nouze ne-ctnost - no a jsme zase u té tvé nafoukanosti a literátskýho slovíčkaření. Co je kýč tobě, to zas druhej za kýč nemusí považovat vůbec.

Dojmového na tvých závěrech je všecko. Poznatky? Jaképak prosímtě poznatky jsi uvedl? To je fakt švanda.

Je tak legrační, jak se snažíš působit jako znalec.

Píšeš, že se nechci bavit...ale kdepak, já se chci bavit. Ale ne "po tvém", ne pod diktátem tvého rozumování a "rozpitvávání" z tvé výše. Ne s někým, kdo spěchá aby se předváděl v "posudcích", jak je "obeznámenej". Z tebe na mě dýchá jediný - tys tu báseň nečetl vnitřně, jen jss ji "objel" či "projel". Ať je dobrá nebo ne, ty ses s ní ani nedotkl, jak vidno.

Není to tedy o "dialogu", ale o vlastní důležitosti - jak správěn posuzuješ, a já se tomu "údajně" bráním. Jenže je tu rozdíl - vím, co jsem zachytil, co jsem napsal. Stojím si za napsaným ne proto, že je to "mistrné", ale proto, že je to "mé vnitřní a tam adekvátní". A píšu pro radost (ze sdělování k sdílení), a ne pro harakiri poučujícího kritika, zaplaveného jeho vlastním nářečím. Chytračení mě omrzelo.

Vypadá že nejsem hoden, abys mě "převychoval"  v "antigradaci". 

Diskutuju s odlišným "pohledem", nediskutuji s nafoukaným všeználkem pojmo-obludných literárních "názorů". 

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > g morr> Ajo, no já dneska brzo vstával, tak jsem trochu pomalejší asi. Lin je šikulka, vo tom žádná.
U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > g morr> 

Pro mě je to naopak. Nepíšu nic zažitého z četby, vědomě, jen co se objeví zevnitř - z toho, co se otevírá snivci. "Kingové literatury" - to jsou pro mě ti, kteří se už kdysi protlačili ke žlabu literárních znalců-posudkářů, většina se tváří tak, že zaručeně ví, co je "dobré" a co není v současné literatuře, tedy: myslí, že to ví a umí posoudit. Často jsou to léty unavení "králové kritiky", kteří víc o díle spekulují a filosofují, jedou ve svém vyschlém stylu po schématech své mysli, než aby ještě nějakým "textem skutečně ožili". Ztratili pružnost mysli a vnitřní dětství, a tak hledí vyprahle i na díla, nic se jim nelíbí, skoro všechno je "hodno sepsutí". Chybí míza, šťáva především jim samým. Stačí se rozhlídnout současným Hostem, Tvarem...

Takoví nemocní Králové Rybáři, kteří ale na nikoho už nečekají.

Nějakou dobu jsem taky "v oboru" dělal, a snad proto... mě to už tak moc nezajímá. Dokud tu byla generace např. prof.Kožmína ad., přišlo mi vše mnohem více "vnitřní", intimní, celý ten dialog mezi autorem a čtenářem-naslouchajícím kritikem. Nejdříve je třeba se otevřít, a ne si myslet, že jsem tu od udílení cen. 

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > g morr> 

To je možné, g morre, někteří "specialisti" přednášející literaturu si to myslí. Mě je to celkem fuk, píšu jak to přichází, jak umím a neumím. Vadí mi jen namistrovaní borečci, co maj školeníčka z fakulty (moc dobře si na ty ex-pozice vzpomínám) a "posuzujou pár naučenýma slovíčkama". Vlastně dělají takovej tyjátr, tělocvik pro sebe sama, svou vlastní show, jak jim co připadá. Užitek minimální.  

Literárního promenádování jsem byl sytý, už co jsem do něj nakoukl. Na totemu je celkem fajn svoboda psát, lidi, co nemaj (většinou) důvod něco strojit. Není tu svazování úlitbami kingům literatury, "údavajícím obecný vkus" (skus) .  

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > paryb> Jo, ale majitel mi řekl, že bohužel má závazky s dalšími knížkami a neví, kdy by to mohl vydat, tak z toho sešlo.
U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 31.7.2009 > Karel M. a Skold> Skolde, já myslím že jsi šašek. Fakta jsi neuvedl žádná, jen své dojmy o "impresi" a setrvačnosti. To je vskutku exaktní počínání, pane vědče.
U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 30.7.2009 > whispermoonlite> 

To mě těší, že si rozumíme. No, Lin Sien Ti jsem Hostu nenabízel, ta sbírka sice je hotová, ale nemyslím, že by o ni měli zájem. Z Lin Sien Ti vyšli nějaké "ukázky" ve Welesu. Možná sbírku časem nabídnu Sursumu, Protisu, uvidíme, co oni na to. Nebo to splichtím ručně sám pro přátele i nepřátele.  

Mám z té sbírky až dětinskou radost.

Jo, Teď už líp chápu tu tvou otázku: jo, jasněže je možný "rozpomínání" na cokoliv, že už jsme s tím "setkali". Vlastně celej život je takovej, se mi zdá.

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 30.7.2009 > whispermoonlite> 

Díky moc za tenhle tvůj pohled.

No, ehm, žena myslím nejsem, byť tu ještě občas publikuji taky pod "ženským" nickem Lin Sien Ti. Jinak s tou novostí - na to se dívám tak, že každá myšlenka i obraz, co se zrodí, se hned s další myšlenkou (obrazem) jaksi nově spojuje, vždycky jsme tak nějak dost vnitřně pohybliví. A to se týká i tvůrčího psaní, pokud je na trošku vědomější úrovni. Ale samozřejmě že existují i "ustálenější symboly, obrazy", které už byli "nějak" (více či méně podobně) někým vyplaveny, zapsány. 

Řekl bych, že vnitřní svět prostě furt jaksi nově krystalizuje směrem ven, projevuje se "nově". Nejsme tím, čím před rokem, před týdnem, před chvílí. Ale máme taky sklon furt "tuhnout", zafixovat se. Takže jsme pořád fungl novou hrou. - ale smýšlíme o sobě někdy dost "zatuhle". Jak píšeš o té "známé, nezapomenuté věci" - no, jsem spíš příznivec toho, že málo co opravdu do hloubky "známe". Myslet si (povrchně), že něco znám není pro mě "poznat věc". Jinak nevím, kdysi jsem čítal hodně, stávalo se mi, že jsem si všimnul, že to, co jsem napsal bylo už někým velmi podobně vyjádřeno a mě to (asi) uvízlo v podvědomí. Vyloučit se to nedá.

Jenže hodně se toho od těch mladických dob u mě změnilo. Jakmile se obrazy otvírají jako kniha příběhů samy, a ty jen zapisuješ "v této chvíli těmito nezbytnými slovy", je ta báseň prostě spontánní jako řeka, pro kterou jsem pro tuto danou chvíli více či méně méně dobré koryto.  

U příspěvku:Slaměný čas
Pescatore (Občasný) - 30.7.2009 > Karel M. a Skold> Tvé konstrukty mysli jsou nadmíru zajímavé, Skolde. Slovníkoví typové, co chtějí po autorovi, aby nad jejich "frázemi" (a ještě jejich stylem) dumal, jsou vždycky dost zábavní. Tady je vidět, kolik nesmyslných literátských póz "posuzovatele" se dá v sobě nosit.
  <<< předchozí 
6.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter