|
U příspěvku:Ráno |
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Je to veselá hříčka. Ten experiment má vtip, ale pěkně mě zabrzdil ve čtení. |
U příspěvku:"BEZ NÁZVU" |
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Rýmy jsou volné, ale celkový dojem je velmi hezký. Předposlední strofa mi připadá básnicky neotřelá. K poslednímu verši - ano, vyměň. |
U příspěvku:říčka |
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > To není říčka to je řeka žalu. |
U příspěvku:Bez názvu II |
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Ta ponurost je popsaná pomocí originálních obratů. |
U příspěvku:Vánoční rozjímání |
Cid (Občasný) - 19.12.2000 > Připojuji se k Martinovi v otázce rýmů, jinak je to popsané moc hezky a přímočaře. Také znám hořkost, je dobré na ni mnoho nemyslet. |
U příspěvku:Hrob mých součástí |
Cid (Občasný) - 15.12.2000 > Já to asi chápu Terezko. Je to krásná báseň. Některé obraty jsou úžasné. Líbí se mi kladení rozdílu na den a noc. Gratuluji |
U příspěvku:věřit? |
Cid (Občasný) - 15.12.2000 > Ty myšlenky jsou dobré, ale ten styl má úroveň reklamních sloganů. Ovšem to se časem vybrousí, já býval také rád, že se mi to vůbec nějak rýmovalo. |
U příspěvku:Nikdy |
Cid (Občasný) - 15.12.2000 > Milá Veverko,
je to moc hezká báseň, která v prvních dvou strofách připomíná i klasický styl psaní, proto ji budu tolerovat v této rubrice. Jako básnické slovo by to ovšem bylo exelentní rozjímání o trápení lásky i o víře v její uzdravení. |
U příspěvku:Kniha |
Cid (Občasný) - 15.12.2000 > To je velmi něžný a originálně pojatý pohled na knihu. Upoutala mě lehkost s jakou je to napsané i roztomilý styl vyprávěný, který je až dětský. |
U příspěvku:Cuius regio, eius religio |
Cid (Občasný) - 13.12.2000 > Souhlas s Tragosem, ovšem nevím, proč jsi tak nápadně vypíchla tu část egyptských dějin spojenou s faraónem Achnatonem, která je velmi zajímává svou revolučností, ale na dějiny staroegyptského náboženství měla minimální vliv. Toto období se myslím dostalo do podvědomí lidí i historiků díky jednomu z nejlepších románů dvacátého století Egypťanu Sinuhetovi. Je tedy možná nejpopulárnějším místem staroegyptských dějin, ale určitě ne nejdůležitější. Ale to je pouze kosmetická oprava k jinak výbornému příspěvku. |
U příspěvku:Etruské náboženství |
Cid (Občasný) - 13.12.2000 > Je to dobře napsané Mišpulko, římané skutečně ovládaly rok a půl Řím a poté byla pod jejich dozorem založena republika. Spíše za dozoru etruského krále Porseny. |
U příspěvku:Dveře |
Cid (Občasný) - 13.12.2000 > Je to nádherné. Tobě se asi moc nechtělo do těch dveří, že chráněnko? |
U příspěvku:Zběsilost |
Cid (Občasný) - 13.12.2000 > Jsou to hezké volné verše. Zaujaly mě originální obraty "V prostorech bez času" apd. |
U příspěvku:Láska |
Cid (Občasný) - 13.12.2000 > Ta první strofa je moc hezká. Je to milý popěvěk. |
U příspěvku:bez názvu |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Moc hezky se to čte, ale já na to nemám. Opravdu nechápu. |
U příspěvku:Motýl |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Dobrá blbůstka. Díky. |
U příspěvku:Náhlé neštěstí |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 >
Co na to říci mám?
Snad si dřžku nezlámám? |
U příspěvku:Konec teplých časů |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Konečně zase začínám poznávat Tvůj styl. |
U příspěvku:Rybí lahůdkářství |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Je to roztomilá hračička. Jen nevím, proč to řadíš do klasických veršů. |
U příspěvku:Spící had |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Zde se střídají verše vázané rýmem a verše volné. To je hodně exotická kombinace. Smysl je mi osobně jasný, ale chtělo to více vypilovat. Jako pokus je to ovšem dobré. |
U příspěvku:Cesta |
Cid (Občasný) - 12.12.2000 > Ten rým sen x sen to hodně pokazil. Ale je to moudrá úvaha. |
U příspěvku:Jsi nahá |
Cid (Občasný) - 11.12.2000 > Toto dílko bych nazval vypravovačkou. |
U příspěvku:Kámen a labuť |
Cid (Občasný) - 11.12.2000 > To je skoro mystika, tak je to tajemné. Nebo jsi hledal děj podle rýmů. |
U příspěvku:Advent |
Cid (Občasný) - 7.12.2000 > Nádherná, konečně zase jednou nádherná. |
U příspěvku:Starý bard |
Cid (Občasný) - 6.12.2000 > I na mě příliš arytmické. |
U příspěvku:"Člověk umírá tolikrát,kolikrát ztratí přítele" |
Cid (Občasný) - 6.12.2000 > Herwis pokud to má být pouze úvaha, pak to tak nech. Ten konec je moc hezký, ale možná stojí za úvahu, kdo je můj přítel a kdo je můj kamarád. Skuteční přátelé se tak moc neztrácí. Jsou jako bratři, i když zdánlivě nemáme nic společného. A poté je tu také plynutí času a vývoj osobností. Pokud ztrácíme někoho, kdo kráčí dobrým směrem a my sami rovněž jdeme správnou cestou, pouze se naše cesty dělí, tak to není důvod k zármutku. Naším jediným cílem v pžátelství je pomáhat druhému k dobrému a někdy je tím nejlepším náš odchod. |
U příspěvku:Uspávanka |
Cid (Občasný) - 4.12.2000 > Juditko,
mě se někdy zdávají sny o "Vlku se stříbrnou hřívou". Je to milá básnička. |
U příspěvku:Cena |
Cid (Občasný) - 1.12.2000 > Krásné,moudré, nikoliv klasické verše. |
U příspěvku:Kafka 1999 |
Cid (Občasný) - 1.12.2000 > Zase mě nepochopitelný symbolismus. Bůh je Ďábel a modrá bíla je Mesiášem. |
U příspěvku:Earl Grey s citrónem a ledem |
Cid (Občasný) - 1.12.2000 > Bůh není flegmatik, ale ta báseň je flegamtická. |
U příspěvku:Jsi zase zpět |
Cid (Občasný) - 29.11.2000 > Je v tom podstivá bolest. Kvalita básně není moc vysoká. Rými jsou gramatické, někdy dokonce založené na opakování slov. Rovněž rytmus bere za své. Ale děkuji. |