|
|
|
| |
Kavárna Říp, posezení s Ivanem Švecem
Je podzimní skoro deštivé odpoledne a máme spolu sraz v pět v Dobré trafice. Za mnou do práce na Olšanskou přišel už ve tři Hackman, jdeme tedy spolu na pátou za Ivanem Švecem (24) a přicházíme o patnáct minut později. V Dobré trafice je plno a za námi se najednou ozve nepřeslechnutelný hlas: „Hledáte mne?“ Jdeme tedy naproti do restaurace…
Nedal sis Ivane pivko… Nedal, nemám ho rád, nízkotučné nepiji, až od 38% výš:-)
Sešli jsme se tu, abychom si povídali hlavně o psaní, zeptám se Tě nejdříve jinak…jaké máš jiné koníčky? Hraju rád na kytaru a taky na klavír, ale hlavně na tu kytaru…tak si někdy říkám, že bych rád vystudoval ještě konzervatoř, ale vždy se ptám:"A kdy mám ŽÍT?!"
...a krom toho? Taky rád vařím, třeba tuhle jsem třeba přijel domů a upekl švédský koláč, jo, to mne baví:-)
Co pro Tebe znamená to "domů"?:-)
Jsem z Javorníka, mám tam rodiče a chalupu, sem do Prahy jsem odešel za VŠCHT.
A po škole, chceš se vrátit? To nevím, jsem učitelské dítě druhé generace, nerad bych tak nějak lámal lať a pokud mi to skutečnosti osobní povahy dovolí, asi bych rád učil v nějakém menším městě, tak do 20 tisíc lidí, to je tak akorát.
A jak ses vůbec dostal na Totem? Člověče, ty snad chceš, abych se zamyslel:-))), no dobře, asi před dvěma lety. Jsem tu teď jako "Ivan Švec", to je mé občanské jméno, pak jako "Vaňka" a nakonec jako "skřIVAN" – na fakultě nás učí inženýr Skřivan a všiml jsem si takové té zvláštní…slovní hříčky:-)
Co bys na Totemu vylepšil? Někdy se mi nelíbí, když najdu někde pod příspěvkem vulgarismus.
Proč, Internet je přeci věc veřejná, ne? Protože se tak jednoduše taky k nikomu nechovám, tak nevím, proč by se tak měli chovat ostatní.
Měli by mít tedy třeba redaktoři právo mazat pod díly poznámky? To je strašně zavádějící…
…myslím, vulgární poznámky… Rozhodně, když je o to autor požádá… Pak jsem si ještě vzpomněl na jednu věc, jak Dušan udělal, že když někdo na mne zareaguje v poznámce u příspěvku a ta reakce se mi spolu s odkazem objeví ve zprávách, rád bych, aby má odpověď byla i pod příspěvkem, pokud na tuto novou poznámku odpovím. To by myslím bylo dobré. Jinak ale musím pochválit, jak Dušan udělal ten nový editor na vkládání příspěvků, to byl hodně veliký krok kupředu.
Pamatuješ si na svoji první báseň? …jej…:-)…a víš ty, že jo? Někdy na základce jsem složil první verš „sedneme si do kouta, uvidíme kohouta“ a tím to snad začalo:-)
Co čteš? Četl jsem Párala, Hrabala…tuhle mi někdo dal na ulici, jak se někdy tak rozdává, Nový Zákon, řekl jsem si tedy, že si musím přečíst první polovinu Bible, Starý Zákon. Přeci jen Bible patří k základům naší evropské vzdělanosti.
Jsi věřící? No, má báseň „Pane můj“ o něčem pravda vypovídá, ale nemám tendenci se zařazovat do nějaké skupiny či organizace...
A básnické sbírky? Pokud vezmeš Kryla jako básníka, teď v Torstu vyšlo jeho souborné dílo, tak jsem letmo pročetl souborné vydání Krylových básní. Zkoušel jsem taky Kainara, ale ona sbírka mi nesedla.
Máš raději lyriku nebo epiku? Lyriku, rozhodně, mám rád věci založené na citu.
Poslední imaginární obvyklá otázka, proč jsou mraky na obloze? Prober se knihou "OSHO - Cesta bílého oblaku".
Díky Ivane za rozhovor, teď se můžete ptát Ivana i Vy v poznámkách k tomuto příspěvku:-)
Martin
|
|
|