Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Jako ptáče z kolekce Martina Oplová
Autor: Martina (Občasný) - publikováno 24.9.2001 (21:34:42), v časopise 4.10.2001
další ve sbírce>
Jako ptáče

Jak ptáče ve tvé dlani
chvějící se křehkostí,
ví, že tvoje dlaň je chrání,
nesměle zapískne radostí.

Jen nevracej je do studené trávy
daruj život,
pomoc, kterou můžeš dát,
v tuhle chvíli nevíš,
kolik životů se bude radovat.

Ze zpěvu toho ptáčka
co již dávno není ptáčetem
je slyšet radost,
která jásá
nad nezmařeným životem.



Stáří….

Jak raněné ptáče
bolestí se tiskne k zemi,
když šíp je zranil do boku,
tak tíha stáří
v člověku se odráží,
aby tiše, v sobě schoulen
porozuměl svému konci.

Jak to ptáče umíraje
hledá skrýš a útěchu,
prosí ve svém osamění,
kde by křídla složit moh´

o trochu tepla, místo ticha,
z očí již se ztratil jas,
pryč je všechna mládí pýcha
kde lze najít slunce zář…


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Marián - 24.9.2001 > takové něžné...
Body: 5
<reagovat 
Morgenthaler (Občasný) - 25.9.2001 > Jo je to takový čistý ( v tom nejlepším slova smyslu) a nevyumělkovaný, ale ta druhá část mi tam moc nesedne, proč musí pták pořád myslet na to kam se schoulí, až to na něj přijde, když si může ze srdce zazpívat radostí nad tím, že ho nikdo nerozmáčknul? Kdyby mu to věčně kazilo náladu, tak by se měl z tý dlaně radši odvalit a rozbít si zobák o beton, aby to měl aspoň rychle za sebou...ale bylo to pěkný, tak posílám úsměv...a aby ti bylo trochu do zpěvu, tak ten největší
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.9.2001 > Pěkné! Momentálně si v tom podzimním splínu připadám spíše jako to raněné ptáče, co se nemá kam schoulit :o)
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 25.9.2001 > Morgenthaler - On, na to kam by křídla složit moh´,ale nemyslí pořád - předtím je to napsané - myslí na to až když už umírá... a děkuji - do zpěvu mi teď opravdu moc není. Dík.
Kajman - Přesně tak se cítím...Tak jo díky vam všem.
<reagovat 
angilek (Občasný) - 25.9.2001 > Jé.....:o)
Body: 5
<reagovat 
AlexBobrLetadlo (Občasný) - 25.9.2001 > Martino, není dobré, že se necítíš fajn, ale vzešla z toho nádherná báseň!
Body: 5
<reagovat 
čtenář Hvězdička - 27.9.2001 > *-pěkné,ale smutné,doufám,že se brzy budeš cítit zase lépe a vzniknou z toho další krásné (můžou být klidně i veselejší) básničky.Už se na ně moc těším...:-))
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 28.9.2001 > ..
Body: 5
<reagovat 
liiloo (Občasný) - 1.10.2001 > uprimnost citu vepsana do nadhernych slov...jedna z nejhezcich basni (podle me)...jen tak dal :-)
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 2.10.2001 > Děkuji Vám všem.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.10.2001 > Ty jo, Martino, to je krásné prolínání mládí a stáří skrz jedno jediné ptáče, hodně dobrý!
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 4.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 4.10.2001 > Martinko, ta myslenka je hezka, see Martin..to zpracovani, mi nejak nesedi, ale vidim, ze je to zrejmme ojedinely nazor..ale uprimne doufam, ze Ti do toho zpevu zase brzy bude..
<reagovat 
Martina (Občasný) - 5.10.2001 > stefan - víš to je zvláštní, tuto báseň já sama nepovažuji za nejlepší, proto mne docela překvapilo, jak to ostatní hodnotí, kolikrát napíšu něco, co si cením mnohem více a je to jinak, ale tak to asi je :O)))
Vážím si každého názoru a tady jsem se shodla s Tebou, opravdu myslím, že tahle věc není z mých nejlepších....Takže moc díky.
A k tomu zpěvu...zatím mi moc nejde, ale díky.


<reagovat 
Čtenář - 8.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 9.10.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 19.10.2001 > Pryč je všechna mládí pýcha kde lze najít slunce zář-to je tak úderné, že mám dojem, že ses vrátila k S.K. Neumannovi... Ale ten uměl psát psát krásnou milostnou poezii...
Bože můj, proč je to tak prázdné. A ty výrazy? Sebralas x slovíček, co už někdo před tebou řekl a docela neoriginálně jsi je spojila. Já už tuhle básničku četla jednou, nestála podle mne ani za kritiku..., ale pokud s něčím chceš předstupovat před lidi, tak si to prvně sama sebekriticky přečti.Tady se vážně už opěvuje sebevětší nesmysl. Obraz o ptáčeti v dlani byl už v poezii tolikrát zpracován, tak proč to opisuješ?
<reagovat 
Martina (Občasný) - 19.10.2001 > Víš Rezi, než tady budeš kritizovat, tak velmi mé dílo, tak bys měla říci, že se na mne zlobíš a proč. Mám svůj i tvůj dopis schovaný....ale i tak tvůj názor beru....může to tak být.
Děkuji ti za něj i vám všem ostatním. :O)
Navíc, jak sis jistě přečetla - souhlasím, tohle dílo nepovažuji za nejlepší - kdo ví, možná není ani dobré, ale snad ho sem můžu dát, abych se to třeba dozvěděla....??? , ale díky. :)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 19.10.2001 > Milá Martino,
jsi mimo mísu. Já tady kritizuju tvé dílo a ne tebe. A nevím, co tady vytahuješ, není to fér. Vážně ta básnička dobrá není (dle mého názoru) a pokud jsi ji sem dala, tak snad mám možnost se k ní vyjádřit. Toť vše. Proti tobě osobně vůbec nic nemám, neb tě neznám. A jak jsem již jednou řekla, s touhle básničkou to nemá nic společného!!
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 19.10.2001 > Mimochodem nevím, zda autor může považovat něco ze svého díla za nejlepší, to je snad na čtenáři. Ty můžeš mít akorát tak nějaké své dílko raději víc a nějaké míň.
<reagovat 
Martina (Občasný) - 19.10.2001 > Ano Rezi, děkuji Ti za názor. To už jsem ti, ale napsala. Píšeš, že mne neznáš, což jsem ti napsala po tom tvém rozhořčeném meilu i já...a tím bychom mohly skončit, co říkáš...Mimo mísu zajisté nejsem.
... a jistěže můžeš psát a vyjádřit se...dle svého názoru.
<reagovat 
stefan (Občasný) - 20.10.2001 > Martinko, zrejme Rezi je ta neomylna, kterych je vsude 12 do tuctu a mas NAPROSTO pravdu,nema cenu s ni dal diskutovat..Staci si precist ta jeji zrejme nedocenena dilka tady..vcetne toho nazoru o tom, zda autor sam nemuze sve dilo povazovat za dobre, nebo ne..zrejme ONA pise JEN pro ctenare..)) prejme ji to..))
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 20.10.2001 > S kritickými slovy Rezi ohledně otřelých slov použitých v básni (otřelého tématu s ptáčetem) hluboce nesouhlasím! Přijít s nějakým velice originálním námětem (velice originálními rými) je podle mého názoru velice, velice těžké. Jde spíš o to, aby se autor snažil o jistou originalitu podání, zpracování. Nebo se už nesmí psát o lásce, o smrti, o měsíci i o Měsíci, o hvězdách? Domnívám se, že tato báseň je pěkná - pokud by si zasloužila takováto "silně kritická slova" (na která má tedy Rezi jistě beztak právo), pak opravdu nevím, co jiné, ostatní básně v TOTEMu. Mimochodem, absolutně odmítám skládat hold nějakému, byť vydávenému, autorovi (básníkovi) jenom kvůli jménu. Čtu velmi rád Poea, ale hodně jeho básní (v překladu) se mi přímo nelíbí, jistým ani moc nerozumím. Od pana Seiferta (příp. od jiných známých autoru) jsem četl i něco, co považuji téměř za naprostý blábol (mám na tento názor zcela určitě také právo). Dovedete si např. představit názory socialistických kritiků na divadelní hry pana prezidenta Václava Havla, pokud by je tedy hráli v ČSSR? Samé pití piva a chození na WC... "Kritiky" beru velice, velice "informativně". Pavel K. (KSTK)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 21.10.2001 > KSTK- souhlasím s tím, že přijít s něčím neotřelým je opravdu těžké neb vše zásadní už bylo jistě dávno napsáno. Ale jde o to, jak tu myšlenku pojmeš, jak ji zpracuješ, samozřejmě můžeš pracovat s výrazy, která tu existují, ale musíš je tak kombinovat, aby vyzněly nově, zajímavě a ne ploše. Což se zde u Martiny bohužel stalo. Autora dělá zajímavým jeho styl, jeho pojetí myšlenky. Já neodsuzuju žádná témata, ale opravdu strašně záleží, jak jsou autorem pojaty.
Problém úrovně tvorby na Totemu je kapitola sama o sobě. To tady nebudu rozvádět.
A jinak já nevzdávám hold všem profesionálním básníkům, chraň Bůh, ale je neodiskutovatelný fakt, že u těch klasiků se setkáváš většinou s dobře propracovanou (ve smyslu její stavby-rýmů atd.) básní. Prostě to je právě to, co je dělí od většiny ostatních. Ty básničky mají napsané až s téměř řemeslnou dovedností.Ale nemusí se líbit všem, můžou se líbit jen někomu. Vždyť vnímání umění je otázkou vkusu jednotlivce, který je vždy rozdílný. Ale dle mého je kritika důležitá. Dokáže člověka někam posunout, ukázat mu směr nebo naznačit, co by měl vylepšit, ale kritikou není napadání autora. S kterým se tady poměrně často setkávám.To je více než smutné. Navíc já osobně nekritizuji coby kritik (nejsem na to dostatečně fundovaná), ale coby čtenář.Obyčejný čtenář, kterých je xy.Což nemění nic na tom, že si budu stát za tím, že tahle básnička dobrá opravdu není.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 21.10.2001 > Nic ve zlém dámy,ale jste jak dvě slepice :o))
KSTK tady má asi jedinej rozumnej názor.Hlavně si nevyškrábejte oči :o))
<reagovat 
Martina (Občasný) - 21.10.2001 > DeadKennedys: Myslím, že s Tebou nesouhlasím.
A je mi líto, když se snižuješ k urážkám, místo abys napsal něco rozumného. :O)))
<reagovat 
stefan (Občasný) - 22.10.2001 > Vyjimecne po druhe, protoze jsem dostal Avizko.
Souhlas s Pavlem a hlavne s jeho nesouhlasem ke kritice a postoji Rezi.
Rezi, uvedomujes si, ze tady jsi na internetu, kam pisi amatersti autori a hlavne pro vlastni radost, ze pisi?. Myslis, ze tahle tvoje sekernicka kritika jim nejak pomuze?. Sam nepokladam toto dilko ani za prilis originalni, ani za nejlepe zpracovane, ale aniz vim o te korespondenci mezi vami, asi bych spis veril Martine, ze proti ni mas i neco osobniho.I kdyz to samozrejme popiras.
A to, ze ani jeden z ostatnich kritiku Tvuj nazor ani zdaleka zrejme nesdili, Ti take NIC nerika? Je mi jasne, ze mas pravo na svuj nazor.. ale to jeho vyjadreni .
Proste, je jen jedna pravda a zebricek hodnot.. Ta Nase, ze..(
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 22.10.2001 > V levém rohu nastupuje doposavad neporažená šampiónka Rezi...svyly se jí pnou na hrudi,v zádech masér Ji_Ko uděluje poslední pokyny své svěřenkyni.V pravém rohu vyzyvatelka Martina,v tomto roce na svém kontě už 20 zápasů,co ukončila souhrnným hodnocení za 1.Štefan v první řadě neochvějně povzbuzuje.Střet rukavic o sebe - BOX ! Pánové přijímám vaše sázky...
:o)))))) Marzina:Je to dostatečně rozumný ? :o)))
<reagovat 
stefan (Občasný) - 22.10.2001 > DK/ -))) docela jsi me pobavil.. a to myslim bez uvozovek.. a ten Tvuj pristup beru. Ono je to asi sem tam dobre, a ne jen sem tam.. brat to trochu s humorem. Ja jsem s nim ale tady zatim moc nepochodil..-)) Co do te rozumnosti, to se asi dovis brzo.. od jinych..))a Martino, je si nemyslim, ze ani ten predchozi prispevek DK, byl v podstate minen jako urazka..
Dik..-))ale ja ze zasady se sazkami nehazarduji..
<reagovat 
Martina (Občasný) - 22.10.2001 > DeadKennedys & stefan - :O))) Konečně něco k tématu pro zasmání - :))))))))))))))))
<reagovat 
Morgenthaler (Občasný) - 23.10.2001 > > stefan -nazor, ze by nekomu melo vadit to, ze, jak tvrdis, jeho nazor nikdo nesdili, je nebezpecny - at se probuh kazdy vyjadruje jak chce - jak napsal klasik: z duse s Vami nesouhlasim, ale budu se do krve bit o to, abyste mohl rict svuj nazor...P.S. a to napadani z osobnich averzi mi taky neprijde moc fer-me se ta basnicka libila, ale na pomnik neni...
<reagovat 
Martina (Občasný) - 23.10.2001 > ...pomník........Brrrrr :O)
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 24.10.2001 > Takže jsem se vrátila z Moravy a stále stejná písnička.
TO Stefan: k Martině něco osobního asi těžko mohu mít, když ji vůbec ale vůbec neznám. Je prostě nefér, že to sem Martina vytáhla a většina z vás se toho chytla.A tak mi vysvětlete, co je na tom, když se mi ta básnička nelíbí, stejně jako se mi nelíbí dalších x básniček tady a i někde jinde. Mně je úplně jedno pro co to kdo píše, ale když to dává veřejně mezi lidi, musí počítat s kritikou!!! To tady snad ještě nikomu nedošlo?
Jestli jsem slepice, tak jsem slepice. Je krásné milý DeadKennedys soudit, když mě neznáš a pochybuji, že Martinu též. Tíms to vyřešil úplně krásně... Přímo poeticky:-))
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 24.10.2001 > To all: To neznamená, že když se tu x lidí shodne, že ta báseň je úžasná, tak dalších x lidí s tím musí souhlasit! To si prosím uvědomte!
<reagovat 
Martina (Občasný) - 25.10.2001 > To all: Rezi: ano, to je pravdivé - jsou lidé kterým se jakkékoliv dílko líbí a je jistě mnoho dalších, kterým se nelíbí! To je logické. S tím pokud jde o mne mohu jedině souhlasit.
<reagovat 
blabolil (Občasný) - 25.10.2001 > No, přátelé, nestačím hledět. Vůbec netuším, která
mlátí mezi děvčaty, ale líbí se mi, jak se tu vehementně hájí "Jedničkář", který dostal bubáka.
Jeden za všechny, všichni za jednoho. Tento prostor je svobodný, pokud chci hodnotit dílko, měl bych upustit od osobních vztahů, problémů, jistě je těžké takhle činit, ale mělo by se...
Ale na druhou stranu prostor je svobodný, tudíž
ať si každý řekne, co chce, samozřejmě v rámci
nějaké normy. Ohánět se zde faktem, že jsme přece
jen amatéři, je víc než laciné a zavání to jakousi
pofiderní sebeobhajobou. Nikde není psáno, že "amatér" nepíše lépe než profík a naopak.
Dále, přátelé poezie není jen o rýmování, do tohoto faktu se prostě musí dospět. Samozřejmě, že
s názorem, že autor nemůže považovat něco ze svého
díla za nejlepší, nemohu souhlasit. Já si to třeba
o některých svých příspěvcích myslím, ale zákonitě si to nemusí myslet čtenáři.
Zkuste se rozlétnout za brány Totemu a pak pohovoříme. A k básni Martiny, nevím, kolik je jí let, ale člověk by i v psaní měl zrát, pokud člověk nezraje,
není to dobré znamení.
<reagovat 
Martina (Občasný) - 1.12.2001 > Neboj, zraju... :)))))))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 9 10 11 12 13 14 15 16 17 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 30 31 32 34 35 36 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 55 55 56 56 57 57 (58) 59 61 63 64 65 66 67 68 69 70 71 71 72 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
102 103 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter