Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 24.11.
Emílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Důkaz č.3 z kolekce Dovolená
Autor: Ógyst Pisoár (Občasný) - publikováno 17.8.2006 (23:03:28)
další v kolekci>


jitřeňák (Občasný) - 22.8.2006 > Právě jsem se vrátil z konference "Perverse Art and its impact on the everyday reception of porn" pořádané každoročně ve Vatikánu, kde jsem mimochodem doporučoval Ógystovo dílo pozornosti předním britským kurátorům, a přestože jsem u sebe zrovna neměl Ógystovo portfolio, jeho umělecké jméno je zaujalo natolik, že mi slíbili hovno.


Teď ale k věci: vidím, že Ógyst předvedl další tři důkazy. Zde jsme svědky jakési surrealistické fantazie za bílého dne. Zasněný výraz hlavního protagonisty naznačuje snovou povahu všech těch divoženek, jejichž velké vnady jsou znakem hyperbolizovaného ženství tak typického pro mužské erotické sny. Usměvavé obličeje obdařených ženštin svědčí o dobrém stavu Ógystovy animy (ženská stránka mužského nevědomí - cf. Collected Works of C.G. Jung Vol.9, Part 2), což je hlavním důvodem, proč hrdina bere svou erektilní dysfunkci s nadhledem a naváhá se s ní veřejně vypořádat prostřednictvím umění.


Zároveň je třeba poznamenat, že Ógystovi důkazy z Kundárů nastolují závažnou otázku po rozdílu mezi zdáním a skutečnosti, známou již od Platóna. Skutečnost že Ógyst zachycuje pouze momenty v grafické podobě mu umožňuje tvořit ambivalentní díla, která nutí diváka zaujmout jednu ze dvou nabízených interpretací: (1) stojí mu, (2) nestojí mu, jen vlaje. Tím diváka vtahuje do svéh díla a ten se tak stává spolutvůrcem významu. Otázkou je, zda by se Ógystovi podařilo navodit podobně ambivalentní situaci i kdyby použil techniku uomžňující zachycení delší temporální extense (tj. video, animace). Poslední poznámku lze rovněž chápat jako nenápadný podnět k další umělecké tvorbě.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli jitřeňák
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
0 0 1 2 5 7 8 (9) 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter