Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
NESUĎME SMRT !!! z kolekce NESUĎME SMRT !!!
Autor: sova (Občasný) - publikováno 23.8.2007 (14:27:53)

Déšť padá z nebe, listí ze stromu a sebevrah z Nuseláku. Zatímco příčinu četných přeháněk a opadávání listnatých stromů známe, o touze člověka zemřít, nevíme zhola nic. Pokud tento text čte potencionální sebevrah, patří mu moje upřímná omluva, protože právě on je jedním z mála, kdo zná ten pocit úplné bezmoci. Naplňuje ho nepopsatelný děs, každou sekundu, den co den. Cítí obrovskou bolest, která neustává, ba naopak stále sílí. Nemůže usnout a bojí se probuzení do ještě bolestnějšího rána. Přeje si jediné – zemřít.

 

Je pro nás téměř nepochopitelné, že zatímco většina z nás by dala cokoliv za věčný život, někdo by obětoval totéž pro bezbolestnou smrt. Avšak nikdy nesuďme sebevraha, protože se nedozvíme, jak se cítil, dokud nestaneme na jeho místě. Nesuďme dnes smrt a zítra neskákejme z Nuseláku!



Poznámky k tomuto příspěvku
canamen (Občasný) - 23.8.2007 > je to bolestné,souhlasím, co o tom víme? nic smrt mnohdy není o bolesti fyzické ale a o to možná bolestnější a krutější psychické člověka samotného nebo jeho blízkých bezmoc a prázdnota přijde děs a zaním už čeká smrtka.
Body: 3
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.8.2007 > Dobré k diskusi:-) Podle mne je většina sebevražd způsobena spíše náhlým zkratem v myšlení, nikoli dlouhou úvahou...tedy pokud je člověk zdráv...
<reagovat 
druhý černej saniťák (Občasný) - 23.8.2007 > Proč opadávají stromy?
<reagovat 
 sova (Občasný) - 24.8.2007 > druhý černej saniťák> V řapíku listů se vytváří korková vrstvička, která přeruší přívod vody, a listy začnou usychat. Pak stačí i slabý závan větru a listy se vydají na cestu k zemi :D
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 24.8.2007 > sova> Hm. Ale to je zhruba totéž, jako když řeknu, že někomu rupne v bedně, vyleze na most, skočí... a pak už je to jenom na gravitaci. Víme jak, ale ne proč :))
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 24.8.2007 > Aldous Huxley jednou napsal: Sovák, to je myslitel. Byl to moudrý muž.
<reagovat 
zuzax (Občasný) - 27.8.2007 > Mě se to líbí :) Zajímavě napsaný. Když se nad tím člověk zamyslí...
Body: 4
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 23.8.2007 > Ale víme. Předpokládá to buď momentální nebo stabilní psychickou labilitu, která způsobí, že je potlačen pud sebezáchovy (ať už porucha, nemoc...vzniklá čímkoli nebo vnější vliv, např. alkohol). Zjednodušeně řečeno: člověk, který je v dobré psychické kondici sebevraždu nespáchá.
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 23.8.2007 > šedé> s tím tak úplně nesouhlasím, v Antice byla sebevražda způsobem odchodu "na úrovni" a naopak její nespáchání bylo projevem slabosti a u samurajů tomu bylo tuším podobně
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 24.8.2007 > Quotidiana> Jistě. Některé společnosti uznávaly sebevraždu jako projev hrdinství (Kamikadze jsi nejmenovala tuším záměrně). Vždycky to ale v takovém měřítku bylo způsobeno manipulací s psychikou člověka. Určitým fanatismem, společenskou podmíněností. To co jsem napsal samozřejmě nepochází z mé hlavy, ale je to v současnosti nejskloňovanější teorie sebedestruktivního jednání, napasovaného na současnou společnost (braná víceméně jako fakt). Osobně mi některé příklady také neštymují, ale tak do hloubky jsem se tím nezaobíral, takže mi zůstávají otázky. Například když sedlák prohrál statek v kartách (i když je fakt, že většinou při onom aktu nebyl střízlivý)...nebo pro mě zůstává záhadou chování pražských holubů, u kterých je pud sebezáchovy myslím docela potlačen. Tady můžu jen spekulovat, čím to je (jestli třeba jejich populační expanzí), protože k vědecké studii na toto téma jsem se nikde nedostal. Každopádně je (a to asi budeš souhlasit) sebevražda něco nepřirozeného.
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 24.8.2007 > šedé> 

no a kdo říká, že nejsme zmanipulovaní i my? .-))

jde o hodnoty společnosti - ta naše byla a je po dlouhé tisíciletí (tedy alespon po tu dobu, co k nám proniklo křesťanství) postavená na tom, že život je nedotknutelný (i vlastní rukou)

- samozřejmně, člověk, jako jakékoli jiné zvíře, je biologicky naprogramován k tomu, aby se množil a snažil se přežít... pud sebezáchovy pražských holubů mi nijak potlačený nepřipadá... spíš už mají vychytaný, že před tramvají se uhýbá na poslední chvíli :D


<reagovat 
 Poutník životem (Občasný) - 1.9.2007 > šedé> Promiň, ale někomu to může připadat víc přirozené než život, zvlášť když je v těžké situaci...Vlastně už takový člověk nemá důvod žít, tedy aspoň si to myslí, nechává se ve svém nitru ovládat pocity viny, sebeobviňování, pocity méněcennosti, má většinou malé sebevědomí, pokud vůbec nějaké má...A pokud je v tomto stavu dlouho, pak už jen zbývá krůček k tomu, aby začal trpět depresí, začal se přímo nenávidět, nenávidět sebe, své tělo, prostě celkově jaký je...A pokud deprese trvá dlouhodobě a není léčena, tak už jen málo chybí k sebevraždě...U někoho, kdo je vrozeně spíš introvert a nemá rád, když na něm někdo něco pozná, se ani ta deprese nepozná a ostatní ani nepoznají, že třeba potřebuje jejich pomoc, a tak spatřuje v sebevraždě východisko ze své situace...Jenže takovému člověku jen stěží dojde, že sebevražda není řešením problému, ale útěkem od něj... A jak to vím, když tady tak poučuju??? To je jednoduché, sama jsem si tím prošla...A nebudu tu vysvětlovat, proč jsem si ubližovala, prostě to bylo jedno z těžších období v mém životě a přiznám se, že kdybych před těmi 5 lety nezačala psát básně, tak už bych tu asi nebyla...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 24.8.2007 > Quotidiana> ...to jo :o)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 3.9.2007 > Judith> 

A četla jsi vlastně, co jsem napsal? Deprese je psychická nemoc.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter