Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Avatar z kolekce Recenze
Autor: weitinger (Občasný) - publikováno 6.2.2010 (10:02:09)
další v kolekci>

 

 

Sci-fi je můj oblíbený žánr. Pravda, není zdaleka nejoblíbenější, ale rád se těším na každý další kousek. A co jich v předlouhé filmové historii bylo! A povedených! V tomhle nejnovějším - Avataru - nefunguje nic. Je nejspíš určen divákům, kteří neměli možnost ve svém krátkém životě vidět jakýkoliv jiný film s touto tematikou, tudíž nemají srovnání. Když se něco nepovede, a zvláště pak v tvořivé činnosti, máme nutkavou tendenci srovnávat. Což se tady naprosto vnucuje!

 

Můžu začít třeba s porovnáním s jiným snímkem Jamese Camerona - s Titanikem, to byla taky bída, ale film vás vtáhne aspoň napínavým dějem. Hned od začátku. A to je co říct, zvláště, když všichni dopředu víme, že loď půjde ke dnu. To u Avataru nehrozí. Napínavé nebo akční zde není nic. V tomhle ohledu se scénář nepovedl. Uznávám, že žánr sci-fi nebude nikdy scénáristicky bez chyb, zde se však nelogičnosti, chvílemi až bludy kupily do ohromné výše, podobně jako onen posvátný strom.

 

Téměř každý se rozplývá nad 3D efekty, na kterých pracovali kouzelníci od Twentieth Century-Fox deset let, já nelenil a koukal na film v systému 3+1D, což ke třem standardním rozměrům přidá ještě jeden navíc - rozum. Možná jsem ani neměl pokoušet osud, neboť další smysl vidí neidentifikovatelnou směsku žánrů od animovaného příběhu indiánské princezny Pocahontas (špion v osadě domorodců, co se zamiluje do krásné dcery náčelníka…romantická část filmu určená ženskému publiku), přes kombinaci Robocopa, šmrncnutého Hvězdnými válkami a Hvězdnou pěchotou (zde něco pro chlapce, ať si užijí těch stříleček, vrtulníků a válek…) až k Jurskému parku (dobře, že se obludy nakonec přidaly na správnou stranu) a legendě o Dračím srdci. To vše obalené ekologickou agitkou a lá grínpís a pubertálním pokusem sdělit nám něco víc...že totiž moudrá matka příroda vyřeší vše za nás?! S vehementní pomocí dušiček zemřelých předků. Nebo tak něco… Hlava a pata mi tam tedy chyběla, scénář opět trestuhodně děravý. Že by nějaké zašifrované poselství? Happy end: důležité, že mariňák – toho času upoutaný na vozíčku – zkrotil draka, pomohl lidu Pandorry vyhnat lidské vetřelce a s hlavou posazenou hrdě na krku si zasloužil spojit cop s krásnou Neytiri. Mi pohádky v zásadě nevadí, ale když on se ten film tváří tak vážně…a chvílemi působí velmi parodicky.

 

Film postrádal humor, který často dokázal zachránit i naprosté hollywoodské propadáky, hudba slabá, s dějem v protikladu. James Horner míval rozhodně lepší dny a znám skladatele, kteří by se pro tenhle příběh hodili neskonale lépe. Neplatím, hubu držím. Herecké výkony se nevyskytovaly, není o čem psát. Pardon, plukovník byl padouch klasik (i mistr světa Štěpánek by se musel uzardít, jak dlouho vydržel tenhle geroj bez dechu a ještě likvidovat nepřátele). Takže zbývá výprava a to je právě ono: v dokumentech z přírody se aspoň snaží tvůrci ukazovat skutečný svět, ať je to v oceánech, Arktidě nebo na Sahaře. V tomhle díle se ta udělátka minula účinkem. Vojenská vozítka a raketoplány byly strohé, hnusné, záměr zdůraznit zápor se zdařil.

 

Prý má tohle „velkolepé dílo“ pifku na  Oscara. Doufám, že vyhraje a přeji z celého srdce naplnění všech devíti nominací. Mi to pouze potvrdí, kam se tahle cena před léty vydala. K čisté a nemaskované komerci.


Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 12.2.2010 > Zajímavě rozhořčená recenze, děkuji za ni. Film se mi nějak vyhnul, ale zaujalo mě, jaké hlubší roviny a vyšší cíle v tom vidí v A2, kde nedávno vyšla veliká recenze... Úplně mi připadá, že to bylo o něčem jiném, než co jsi viděl Ty!
Jinak s Titanikem souhlasím - podle mne je to jednoznačně nejhorší, nejkýčovitější film, který měl dostat Zlaté maliny a ne Oscary!
Body: 4
<reagovat 
 weitinger (Občasný) - 15.2.2010 > Oplatka> Dík za několik slov. Jsi jedna z mála, která mi kvůli téhle malé úvaze nenadává. Už jsem slyšel i slova jako bolševický cenzor, hlupák, soudruh a mnoho dalších nadávek, i velmi nevybíravých. Nevadí, člověk si za ta léta zvykne, kvůli tomu svůj styl měnit nebudu. Naopak potěší pár slov od někoho, kdo píše pěkné a fundované recenze, sám vyleze s kůží na internetový trh a ne pouze tlachá a mudruje. Byl jsem se totiž kouknout na Tvých stránkách a můžu jen chválit. Navíc jsi asi moje krevní skupina, názory mám hodně podobné. Tak mnoho štěstí, myslím, že se budem potkávat. Petr
<reagovat 
ahmat (Občasný) - 9.4.2010 > S Titanikem docela souhlasím,je mnoho skvělých filmů které akademie opomenula a dala přednost typicky hollywoodským megalomanským projektům typu Avatar a Titanic.Dost opomíjené a nedoceněné filmy jsou např.Trierovy filmy,které by si oskara zasloužili už jen díky své originalitě a stylu,který se odvolává na manifest Dogma 95.
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 13.7.2010 > Ano, tady kvalitu nehledejme. Tvá esej či úvaha mi nepřináší nic, co bych už jindy jinde neviděl, je to kompilát. Navíc psaný naprosto nepřitažlivým jazykem, asi z boty plukovníka Quaritche po finálním souboji. Co na tom, že mi v mnohém píšeš z duše, když to neumíš podat? Co ty nabubřelé poloinvektivy "znám skladatele, kteří by se pro tenhle příběh hodili neskonale lépe" apod? Jsi filmový nadšenec? Pak bych čekal moudré, vtipné uvažování nad naleštěným blockbusterem. Místo doho jsem dostal třikrát cezenou nudu. Chybí tu nadhled. Dva body...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 (14) 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter