Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce potkali se z kolekce ze života
Autor: zuska janis (Občasný) - publikováno 4.12.2010 (00:08:40)
další ve sbírce>
potkali se
povídali... okouzleni vzájemně
pár krát viděli se...

odjíždím... budeš tady?... ozvu se ti

ona doufá, těší se...
týden dva
téměr zoufá... neozval se
tři čtyři
sklamaná je... neozval se

třeba někdy!

kdy a jak?
potkají se?

pláče, truchlí, marně volá
kapesníků promáčených
proč?... vždyť bylo to tak krásné...

sejde z očí, sejde z mysli
opakuje rozumem
srdce říká něco jiné
srdce doufá... někdy, někde...

zavolá a potkají se...
třeba zítra...

možná snad


Poznámky k tomuto příspěvku
Věza (Občasný) - 4.12.2010 > líbí
Body: 5
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 4.12.2010 > Věza> děkuji, věrný fanoušku (nebo fanoušice vlastně)
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 4.12.2010 > p74> sorry nechapu - prosim o vysvetleni - jde o gramatiku, divne slovne spojeni nebo naivitu vytvoru?
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 5.12.2010 > p74> vis, to ze nekdo pise cesky, neznamena ze navstevoval ceskou skolu a ma gramatiku v malicku. tvorba cisi zel i z gramaticky neznalych lidi. a to by me zajimalo, v kterych putykach se nachazi takoveto basnicky, zjevne chodim do moc vysoke cenove kategorie protoze vetsinou narazim jen na hesla nebo jednovetne citove vylevy casto s vulgarnim podtextem. dej tip na nejaky podnik se zajimavou toaletou :)
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 5.12.2010 > p74> no dobre mily zlaty, nebudem sa s tebou skriepit, mozno mas aj pravdu, ze jazyk v ktorom clovek pise, by mal ovladat, o tomto sa s tebou hadat nebudem. keby si podobnu poznamku o gramatike a chudobnej slovnej zasobe napisal o mojom rodnom jazyku, tak ta utlciem. takto mi neostava nic ine len to skusnut.
co mi ale vadi je, ze sudis podla jedneho jedineho pokusu o vytvor a ostatne si si akosi ani nevsimol.
inak vdaka za ten jeden bod, lebo ak by si chcel dat nulu, tak jednoducho nedas nic a je to. ale pravdou je, ze potom by si neskazil priemer. to je to, o co ti ide?
a z toho co si tu napisal (a aj podla toho, ake su tvoje prispevky a ake poznamky ustedrujes ostatnym) je jasne, ze ludia co su na toteme sa delia v jednoduchom triedeni na dve kategorie - autorov, ktori tvoria a ti ktori kritizuju. mozno mas vzdelanie, ktore ta k tomu opravnuje, ale najlepsie sa to dokazuje zverejnenou tvorbou, ktoru u teba akosi nevidim. tak von s nou, zverejni ju, nech sa mozem pozriet ako vyzera spravna basen podla tvojich predstav! predved "aliteraci" o ktorej si dovolis tvrdit, ze ani neviem co je, bez toho aby si si to overil a o epifore sme sa ucili na zakladnej skole v druhom stupni, pokial si dobre pamatam. to ze to pouzijem bez umyslu, neznamena, ze neviem co to je. a metafory mily zlaty pouzivam dost casto i ked mozno nie v tomto vytvore.
drzost ti rozhodne nechyba a odsudzujes ludi na zaklade toho, co sa zrodi v tvojej hlave a co vobec nemusi byt pravda - hodil by si sa na pisanie bulvaru, lebo overenie si pravdy je pre teba velmi neznamym pojmom.
pretoze nie vsetci tvoria zavedenymi basnickymi postupmi, niektori proste hodia na papier - do PC - co citia a zial niekedy je slov velmi malo na to, aby vyjadrili to, co clovek citi a nie je nutne presnych basnickych vyjadrovacich prostriedkov. totem nie je miesto len pre kuvanych basnikov, dava sancu aj zaciatocnikom, ktori sa mozno casom zlepsia, ale nie je to dolezite, pretoze bez tych, ktori pisu priemerne by nikdy nebolo vidiet tych, co pisu vyborne, lebo by sa stratili v dave.
a pravdou tiez je, ze kazdy tvorca si najde svoj okruh citatelov, rovnako ako citatelia si najdu svojich oblubenych tvorcov.
takze ak sa ti moja tvorba nepaci, nikto ta nenuti ju citat a ak chces kritizovat, smelo do toho, ja objektivnu kritiku skusnem bez problemov, ale len objektivnu kritiku bez osobnych vylevov, vysmechu a bez urazok o tom, ze necitam, ze neviem co znamenaju basnicke prostriedky a bez predvidania (ved vravim, ze si dobry na bulvar), ze sa dockas urazok a nactiutrhania ci niecoho podbneho. pravdou je, ze si to zasluzis, pretoze objektivna kritika je v tvojom slovnom vyleve tak na 3 riadky a ostatne je vybijanie si agresivity pisomnou formou.
zbohom.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 6.12.2010 > p74> Tu agresi tam nevidím - spíše si jen vztahovačná, protože jde o tvůj příspěvek. Sice 100% nesouhlasím s p74 co se týče gramatiky - znám super díla, kde snad ani jedno i/y není tam, kde má být, ale je tam nápad/ náboj/ kouzlo. Prostě něco. V tomto tvém ale díle není nic, co by mi něco řeklo. Chvílemi to působí jako telefonní hovor, při výpadcích spojení (o co děsivější je to, že to nebyl účel)a chybí tomu byť jen přiblížení básničce. Přečetl jsem toho od tebe víc (protože sám velmi nemám rád, když někdo vytrhává jednu báseň z kontextu celé tvorby), ale ve směs mám podobné pocity u většiny. Sem tam použiješ nějakou slovní inverzi či tak něco podobného, ale v podstatě jde téměř pokaždé více o prózu nalámanou do řádků než báseň. Některé tvé úvahy i pobavily - proto bych viděl v próze tvou silnější stránku. Takže keep going.

Hodnotit nebudu, názor toho řekne víc než body, ale ještě malá poznámka mimo - když sama cítíš svůj výtvor, jako: hodím na papír pár pocitů a něco z toho vyleze - proč zaškrtáváš žádost o hlubší kritiku? :) To zaškrtávám jen u děl, za kterými si nějakým způsobem stojím a chci se jimi posunout dál... (tzn. dozvědět se, co je v nich dobře a špatně)
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 7.12.2010 > p74> tak spojenie "argumenty jak noha" beriem ako poctu, pretože nohy dávajú telu stabilitu, uzemňujú človeka a sú mu oporou (pokiaľ sú fyzicky v poriadku a pokiaľ dostávajú správne signály z mozgu).
takže sú to v tomto prípade pádne argumenty. vďaka, zbohom
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 7.12.2010 > Sartori> dekuji - zamyslim se nad tim, jestli to fakt neni vice proza (dost mozna to tak bude i kdyz to lamu do radku)
no a s tou hlubsi kritikou? ja myslim, ze to smysl ma, i kdyz jsou to jen pocity hozene na papir. jinak by se nerozpoutala tato zajimava debata a ja bych se nedovedela spoustu pro mne dulezitych a zajimavych veci.
mam radeji diskuzi, nez vysoke skore u mych vytvoru.
dekuji jeste jednou za tvou reakci, je pro mne prinosem.
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 11.12.2010 > p74> pro me to logiku ma - je to proste vyssi divci - jiny typ mysleni - neni potreba chapat, staci tolerovat ze nekdo mysli jinak nez ty, ale vypada to, ze toho zel nejsi schopen
<reagovat 
 zuska janis (Občasný) - 11.12.2010 > p74> rypalove vsech krajin bezte do p...! a nechejte publikovat toho kdo chce a co chce. tebe je tady skoda. mel by ses tim zivit. jo - ja zapomnela, ty se tim zivis - delas korektury. chudaci tvurci kdyz jim narves umelecky zamer do prisnych pravidel jazyka ceskeho. ale tady nejsi v praci, tak uz toho nech. chapu, ze tva prace je tvym konickem, ale tady je volny prostor pro zverejnovani tvorby pro kazdeho. mozna tady ma nekdo ambice byt skvelym profi basnikem, ale spousta lidi tady ma jen radost z tvorby, tak uz toho rypani nech a radost nam neber.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 5.1.2011 >

přirovnávat tohle k próze mi přijde dost nepatřičné. - vždyť je to právě rytmus, který ostře řezaným veršům dodává až erbenovskou baladičnost. - stylově se text drží někde v žánru naivistické konfese, ale to není žádné znevažující označení. - to podotýkám. - a navíc má daleko k sentimentálnímu prolévání slziček, to za druhé. - je čistě vyřezaný na podstatné jádro. - vylovit takový tvar z emocionálního a prožitkového chaosu je kus práce. - jeho přímočarost je sympatickou kvalitou, i když nejspíš ne pro hledače metaforických meandrů - avšak básnička může mít mnoho podob. - a tahle také něčím žije.


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
0 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 (16) 17 18 19 20 21 22 23 24
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter