Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Něco o nenávisti
Autor: Sallybill (Občasný) - publikováno 15.1.2015 (15:00:15)
Kdy už konečně bude ta velká válka. Už se nemůžu dočkat, až přijde k nám. Konečně budu moct zabíjet lidi. Budu je střílet, podřezávat… Doufám, že se mi jich podaří pozabíjet tisíce, nebo aspoň stovky. Nevím, jestli budu zabíjet děti, možná jedno, dvě, abych to zkusil, ale ženy zabíjet budu. No, a znásilňovat asi taky. Přiznejte, že už se taky těšíte.

Nebo snad ne? Je to snad hnusné, zvrácené? Ale kdež, bez toho by přeci žádná válka nebyla, a co jich je a bylo. Pokud se někomu první odstavec hnusí, znamená to, že ještě není dostatečně prohněten. Ti zpracovaní ho sice také odmítnou (na pár defektních výjimek), ačkoli už jsou na zabíjení připraveni. Je to tím, že jim šikovnou a svědomitou manipulací bylo pozměněno vnímání. Na tom není nic složitého. Je to tak jednoduché, až mě to uráží. Prakticky všechny války se budují podle stejného scénáře.

Nejprve je nutné válku chtít. Já ji nechci, můj soused taky ne a ta paní, co konvertovala k islámu, se jí dokonce bojí. Já se jí nedivím, taková válka jednomu přinese akorát smrt, nebo bídu. To je jasné, válku chce jenom ten, komu přinese užitek. On to sice nepřizná, bude dělat, jako že se ho to netýká, a když se na něj ukáže prstem, bude tvrdit, že neměl na vybranou, a že nakonec jednal v zájmu všeobecného blaha. Ale povězte, která válka kdy přinesla všeobecné blaho? Ba ne, vždy se jedná o velice konkrétní blaho někoho, kdo by s vámi ke stolu nesednul, ale bez rozpaků by si do těla nechal vpálit vaší ledvinu a to i v případě, že byste ji nechtěli dát. Bohužel tito válkychtiví manipulátoři mají dost prostředku k zahájení války.

Prvním krokem, je označení nepřítele. Jedná se spíš o jeho aktivaci, protože nepřítel už existuje. Nepřítel je velice užitečná persóna i v době “míru“. Velice se osvědčil k odvádění pozornosti, je-li třeba a je to ta nejlepší osoba ke spuštění války. Představte si, že jste obklopeni samými přáteli. Na první uvážení se to zdá jako ideální stav. Ale jen do chvíle, kdy se vám něco nepovede. Na koho to hodíte, na přítele? To by pak každý viděl, jaká jste svině a to přeci nechcete. A co teprve, když budete nutně potřebovat válku. Nezbude vám nic jiného, než z nějakého přítele udělat nepřítele a to není jen tak. Stojí to peníze a námahu. To každý, kdo už nějakého nepřítele má, bude krok před vámi.

Jenže nepřítel je někdo, s kým si budete nadávat při fotbale, ale nepůjdete ho zabít, protože to se prostě nedělá. Přeci jen, je to člověk …a s tím je třeba něco udělat. Tak na něj poukážeme. Řekneme: „Hle, jak je primitivní hloupý a zlý, k tomu nám dopomáhej média, která vlastníme. Rovněž je třeba ukázat, že my jsme mnohem lepší, než on. K tomu je velice vhodný postoj: „My sice vidíme, jaký je, ale to jeho věc, zmoudřet musí sám, jako my. Ale aby si nemyslel, že ho nevidíme, budeme si ho trochu dobírat, načež ho začneme hrubě urážet. Když se nám nepodaří nepřítele dostatečně vyprovokovat, aby nám něco provedl, nevadí, i tak můžeme říct, že to udělal, k čemuž nám opět dopomáhejte média.

V tuto chvíli už by se měla začít probouzet nenávist, to je klíčový okamžik. Teď je třeba neusnout na vavřínech, aby nám křehká nenávist nevyhasla. Pokud se nepřítel nemá k žádné akci, kterou by naší nenávist podpořil, bude to nejspíš tím, že to není takový pitomec, jak ho prezentujeme. Nevadí. Požádáme přítele, aby se převléknul za nepřítele a až se všichni budou koukat, aby nás třeba říznul do ruky. Pak si nepřítel může pindat, co chce. Máme ho na lopatkách. Nenávist kypí a bublá, ale pozor, to je teprve základ. Kdyby nás hnali na nepřítele jenom nenávistí, my bychom přišli blíž a spatřili člověka a buď, jak buď, co jsme si, to jsme si, ale zabíjet kvůli tomu? Vždyť ten nepřítel má taky jistě dívku, nebo dokonce ženu a nedej Bůh i děti. Přece nezabiju dětem tátu…

Proto, po aktivaci nepřítele, je zároveň nutné pracovat na jeho odlidštění. To se dělá tak, že se nepřítel připodobňuje k nějakému zvířeti, nejlépe k nějakému hnusnému a zlému, nebo škodlivému, které je radost zabít. Kdybyste nepřítele připodobnili ke králíčkovi, tak by vám ho nikdo nezabil. Avšak je nutné pracovat i na druhé straně. Ke slovu přichází výrazy jako: hrdinství, vlast, solidarita, národ, rodina, odvaha, svoboda… Uvědomme si, že zabít člověka, je opravdu těžký úkol, tady nelze nic podceňovat. Je třeba skutečně svědomitě pracovat na odstraňování bloků a pěstění nenávisti v masách, které jsou k vedení války potřeba.

Pak už stačí jenom začít, protože, jak se jednou začne, tak už to jde samo. Oko za oko, pomsta stíhá pomstu a než se jeden naděje, zbývá jen pláč a nechápavé kroucení hlavou. Avšak neklesejme na mysli, účel byl splněn. Lidstvo prořezáno, trh oživen.

Mnozí z vás, kteří to s ironickým úšklebkem dočetli až sem, si říkáte: „A co, jako?“ A já se zeptám: „Kolikrát jste se nenávistně vyjádřili k židovskému komplotu, k islamistům, a kolik s tím máte osobních zkušeností? V podstatě nikdo s tím nemá osobní zkušenost, každý žvýká, co mu bylo předloženo a to i v případě, že si tu informaci vyhrabe z hromady hnoje. Pravda se zkroutila do paragrafu a je nepoužitelná, zasviněná názory. Je mnohem, mnohem přijatelnější, když se masy zaobírají vzájemnou nenávistí prostřednictvím náboženství, než by se věnovaly jádru problému.

Povězte mi, čím se liší hodinky za deset miliónů od těch za pět tisíc? Proč existuje absurdně luxusní zboží? Kdo si teď pomyslí, že jsem komunista, nemyslí za sebe, ale používá implantáty. Jak lze ospravedlnit existenci právníků a proč je normální, že třeba zrovna právník za stejnou práci jednou vezme 20 000,- a jednou 2000 000,-, to podle toho o kolik se soudí? Jak by asi vypadalo mraveniště plné právníků, bankéřů, makléřů… Lidské společenství, je plné neefektivních parazitů. Je přijatelnější nenávidět ty nejubožejší parazity systému, kteří sosají sociální dávky, obracet k nim pozornost a označovat je za příčiny bídy. Ale přeci každý ví, že paraziti jsou na všech úrovních a čím výš jsou, tím víc čerpají.

Co s tím můžu dělat? Co s tím může kdokoli něco dělat? V první řadě můžu přestat nenávidět člověka. Pokud se nenávisti neubráním, je třeba ji obrátit proti procesu. Nenávidět šéfa, že je takovej nenažranej kretén? Ne. On sám, i když to tak nevypadá, je obětí systému. Asi bych na jeho místě nebyl výrazně jiný. Když už musím nenávidět, musím nenávidět proces, který to zapříčinil, jen tak se mu můžu vyhnout a později se mu i postavit. Opravdu při zdravém duchu mohu připustit, že islamisté prahnou po vyvraždění neislamistů? Nějak nedokážu vidět logiku v počínání teroristů. Mám problém s Americkou politikou, proto se odpálím ve školce, nebo v metru? A budu to dělat stále dokola, i když tím ničeho nedosahuji? Proč se neodpálím s rodinou amerického politika? Proč svou činností posiluji nenávist západních mas, proč se nesnažím o pochopení. Přesto věřím, že počínání teroristů je logické, jen je nám podstata věci skrývána. Není potřeba teroristu chápat, je třeba ho nenávidět, aby mohla být vyvolána válka, která nás všechny shrne do jednoho hrobu.

Je třeba zastavit nenávist proti člověku. Je třeba říct: Zastavuji nenávist proti člověku. A to jsem právě udělal.


Poznámky k tomuto příspěvku
Mima (Občasný) - 17.1.2015 > ...myslím, že "odklonění nenávisti od lidí k procesům" probíhá běžně, a nejen ve válce, a jak jinak, než skrze člověka. Nenávist k lidem obecně je chorobná úchylka jedinců, kteří se za válku jakoukoliv schovají jako žoldáci ... A jsou s nimi v první řadě samozřejmě Ti, kteří rozpoutají a obhajují válku s "upřímnou" ideou, a zase jde jen o pár "vůdců", kteří strhnou davy,a z pozic své původní ideje se odkloní k jiné, když je už zjevně potřeba spočítat "vítězství", na obou stranách.. Dav se benefitu nedočká, nenávist jedinců k lidem přetrvá, nenasytnost vůdců nezmizí. Zbývá odklonit dav od vůdců, kteří věří jen své moci... A davu přiklonit se s jakoukoliv vírou k rozumu... Kdyby se vědělo jak, tak to už dávno bylo. Nezbývá, než věřit stále, že i rozum jednou třeba uvěří a pochopí... Že nenávist není hybatelem !!! je také potřeba si uvědomit. Drtivá většina lidstva je mírumilovná. A média nemají plošně celosvětově takový význam, jaký se jim připisuje. Vzdělanost chybí, jsou propastné rozdíly kvality života... Tzv. "Udržitelnost rozvoje" zatím , možná, je možná..., i se ztrátami již nenapravitelnými.Já bych asi nejspíš "vyhlásila válku" nejdřív sama sobě...,a chtěla bych ji "vyhrát", přitom ale neuškodit nijak jiným...
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 17.1.2015 > Mima> Nenávist není chorobná úchylka. Je to běžná emoce, kterou zažívá každý. Celá naše skvělá civilizace je založená na nenávisti. Netvrdím, že nevěřím v lidské dobro, právě naopak. Ale pověz mi, co cítíš, klidem, kteří podřezávají klečící oběti?
Já tvrdím, že k válce vedou jisté kroky, z nichž mnohé byly učiněny. Děje se to za podpory médií. Média šíří podněty k nenávisti, ačkoli je v jejich moci šířit podněty ke smíru. Doufám, že globální válka je díky všeobecně vysoké morálce a rychlosti šíření informací neprůchozí. Na druhou stranu, ani mnozí Ukrajinci nevěřili, že by u nich mohlo dojít k válce.
A udržitelný rozvoj? Zdalipak je do něj zahrnuto i katastrofální, neomluvitelné, naprosto nemorální a nanejvýš trestuhodné vyčerpávání zemí třetího světa? Ne Mimo, z toho nás dostane jedině pravda a láska.
<reagovat 
 Mima (Občasný) - 18.1.2015 > Sallybill> Nenávist k lidem obecně myšleno je podle mne něco dost jiného, než nenávist k lidem páchajícím zlo, kterého jsme svědky ve stávajícím systému. A vyčerpávání zemí třetího světa je válka vůdců, kterým nepodléhá většina lidstva. Přesto stačí ta menšina konat zvěrstva, která nám media ochotně zprostředkovávají poznat..., ale k většině se ty informace ani nedostanou, i kvůli zatím ještě rozprostřenému doširoka analfabetismu... Jedině pravda a láska ..., ano, to jistě, ale nestačí k tomu jediný život. Alespoň já věřím, že tu nejsme poprvé a naposledy, že je to ozdravný proces pro nás nekonečně dlouhý, při našem zaužívaném a omezeném vnímání času a prostoru. Pojem "udržitelný rozvoj" je také jen jeden z mnoha, námi používaných, protože námi vytvořených názvosloví, a podstatu probíhajících procesů zdaleka nevystihují. Ale to je jen mnou převzatá víra, právě z informací a teorií, kterých se nám dostává naštěstí už měrou velmi bohatou, přestože dosud jen velmi mlhavě zatím něco naznačují... Ty z nejprimitivnějších a valem mizejících posledních divokých kmenů naše media plná mnohomluvných informací nepotřebují, odpradávna je znají v nejrůznějších podobách, které mají svého společného jmenovatele. Jak ho co nejpřesněji popsat naší terminologií nevíme ... Přitom existuje i kmen, který vůbec nezná termín "číslo", neumí spočítat své děti, žije jen časem přítomným, a nechápe naše pojmy minulost a budoucnost... Jak je to vůbec možné???..., prostě to možné je... Jen jsem se neuměle pokusila o jakési své vyjádření, a nejen k danému hlavnímu tématu.

<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 21.1.2015 > Mima> Snažil jsem se poukázat na umělé spouštění nenávisti a odhalení příčin a následku, ale neudělal jsem pro to dost. V každém případě děkuju za polemiku.
<reagovat 
žaža (Občasný) - 16.1.2015 > ...zostal si príliš na povrchu
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 16.1.2015 > žaža> Já vím, snažil jsem se nezabředat do detailů, protože to, co jsem napsal stejně každý ví. Ale vědět, neznamená uvědomovat si. Je třeba si uvědomovat. I věřící se musí stále modlit. Vím, že to nedělám nejlíp. Dělám, na co stačím a stále hledám cestu. Můj poslední a největší objev, je odklonění nenávisti od lidí k procesům a tak jsem Vám o tom napsal.
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 17.1.2015 > Sallybill> Jedna z vecí nad čím som sa pozastavila je ako si predostrel vzťah zamestnávateľ - zamestnanec prečo tá jednostrannosť? -a čo zamestnanec? (keď už tak krásne titulujeme zamestnávateľa) :)
-čo je motívom zamestnávateľa a čo zamestnanca?...
-čo do toho vkladá jeden a čo druhý?
-čo tam chceme vkladať?
-prečo vlastne pracujeme?
-prečo socializmus rozpadol?..........atď atď
zďaleka to nie je iba o tom aby sme sa potľapkali navzájom s úsmevom ale so zaťatými zubami :) lebo to tak vyznieva
nazvať šéfa kreténom nenažratým je veľmi detinské ako aj ako aj "kývnutie rukou- oběť systému "-rezignácia
alebo rezignácia=zastavenie nenávisti?

-školská slohová ..../ píšem čo doma počujem
-prepáč, chýba tomu celkový rozhľad

<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 17.1.2015 > žaža> To je přesně to, o čem jsem se nechtěl rozepisovat. Zrovna vztah: zaměstnanec - zaměstnavatel.Copak sama nevíš, jak to je? Zaměstnavatel klidně porušuje zákon na úkor zaměstnanců a zaměstnanci si to ze strachu nechávají líbit, protože dosáhnout práva je pro ně nesrovnatelně složitější, než kdyby tomu bylo naopak. Místo toho, aby se postavili za svá práva, snaží se utěšovat řečmi, že se stále mají lépe než kambodžští dělníci. To je ale nedokáže zbavit pocitu nespravedlnosti, a tak se realizují v osobní nenávisti k nadřízenému. A to je chyba! Neříkám: "Přestaňte nenávidět", protože to je pitomost. Když někdo nenávidí, nemůže to utnout, ale může, i když těžko, to lépe směrovat. Může svou nenávist odklonit od toho člověka a nasměrovat jí k pravé příčině, k procesu, ale to vyžaduje, aby se důkladně zamyslel. Tím získá možnost vidět před sebou člověka, se kterým je možno jednat, nikoli bojovat.
Asi jsem to napsal špatně. Chtěl jsem si to usnadnit a opřít se o všeobecnou zkušenost lidí, zvyklých přemýšlet, ale to z čeho mě podezíráš, mě skoro uráží.
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 18.1.2015 > Sallybill> ospravedlňujem sa ...ale iba k úvahe som si dovolila. Nie, neurážaj sa prosím. -nie sú emócie tým, čím sú? emóciami? :)

...nechcem sa opakovať
k tej jednostrannosti z pohľadu zamestnanca
-keď už staviame tieto subjekty oproti sebe ako "nepriateľov"
bolo by na mieste niečo aj z pohľadu zamestnávateľa
prinajmenšom ako sa nadáva zamestnancom :)

...no ale aby sme sa vrátili k téme
-potrebuje človek dôvod aby nenávidel?

<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 27.12.2015 > Sallybill> "Jen maličká pozn. ke vztahu ..zaměstnanec - zaměstnavatel: myslím, že ..malému


zaměstnavateli může dnes zaměstnanec -pokud chce- dosti ublížit ..po všech stránkách. Já


jsem byl -myslím-např. právě příliš ..měkký zaměstnavatel, a dělal jsem chybu. Vše má být v rovnováze.
."
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 21.1.2015 > žaža> Šlo mi především o to, a připouštím, že jsem to napsal bez většího rozmyslu, že existuje přímá spojitost mezi válkou a občanskou nenávistí. Věřím, že nenávist je klíčová pro spuštění války a mám dojem, že pozoruji snahu o zvýšení nenávisti. Cítil jsem a cítím potřebu do toho vstoupit. Záměrně jsem to podal schematicky, čekal jsem, že si to někdo přečte, řekne si: "hm...", a když se pak setká s takovým procesem, lépe si ho všimne.
Nezlobím se na čtenáře, že nereaguje podle mých představ. Jsem rád, že se aspoň někdo rozhodl poskytnout zpětnou vazbu. Příště to musím udělat lépe.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter