Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<Zpátky Sny mých pacientů I. z kolekce Sny mých pacientů
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 5.9.2003 (14:19:00), v časopise 16.9.2003
Pokračování>

Do mé ordinace přišla žena. Nevypadala jako někdo, kdo by byl ochoten lehnout si na divánek a vyprávět o traumatech z mládí. Byla nějak divně rozevlátá a oči jí těkaly ze strany na stranu, až se nakonec zastavily u lebky, která stála na mém psacím stole.

"Hezký glóbus," řekla.

"To je lebka," řekl jsem já.

"Může to být, cokoli chcete," pravila žena. "Když se narodí dítě, má na glóbusu měkké místečko, tuším, že se to jmenuje fontanela? Je to vlastně severní pól, a těmi chybějícími srůsty lezou dovnitř lední medvědi a zima a ti polárníci, co se ztratí a nenajdou."

"A co jižní pól?" zajímal jsem se a připravoval hrot tužky na první poznámky k diagnóze.

"Člověk nemá jižní pól. Je jako žížala; trubice, na jejíž jedné straně jde všechno dovnitř a na straně druhé zase ven, i když metamorfované. Nenecháváme si sami pro sebe nic, všechno nám seberou orgány. Svaly, šlachy, krev, to jsou ti nejhorší kapitalisti, ještě horší, než berní úřad. A co zbyde pro nás, na to se nikdo neptá."

"Vaše orgány jsou přece vy," namítl jsem.

"Nejsou," zavrtěla hlavou, vytáhla z kapsy rohlík, z nějž po stranách přečuhovala kolečka salámu, a zakousla se do něj. "Nezlobte se, že jím, ale teď aktuálně musím, protože se mi zdálo o těch hladových polárnících, jak padají skrz mozkovnu do hrtanu, a došlo k jistému primárnímu impulsu..."

"Máte sny za bílého dne?"

"Já mám sny pořád," upřesnila, když polkla druhé sousto.

"Halucinace, chápu."

"Co jsou sny jiného než halucinace?" namítla a odložila rohlík na manuskript mého díla Totem a tabu. "Jediný rozdíl mezi vámi a mnou je ten, že vy máte sny, jenom když zavřete oči, a já je mám pořád, nemusím zavírat vůbec nic. Co se vám zdálo dneska v noci?"

"Byl jsem na posvícení v jedné moravské vsi," řekl jsem. "Poznal jsem to podle krojů. Jedl jsem koláče a feferonky. Pak přišel nějaký mládenec v čapce s pérem a praštil mne vepřovým bércem do žaludku."

"Máte výčitky, když jíte?" zeptala se mne ta žena a podala mi zbytek pečiva. Salámu v něm bylo dost málo, ale růžový byl moc hezky. Připomínal mi vymydlené tvářičky děvčátek z nedělní školy.

"Ne, myslím, že ne."

"Já taky ne," kývla hlavou. "Jednou se mi zdálo, že jsem snědla Descartovo ucho. Upadlo jim, když odváželi tu hlavu. Našla jsem ho před poštou; bylo to ve Švédsku, protože všude kolem byli sobi a měli na nohou sněžnice."

"Levé nebo pravé?"

"Myslím, že pravé, ale jistá si tím nejsem."

"Co kdybyste si lehla tady na ten divánek a povyprávěla mi o svých rodičích?" navrhl jsem.

"Můj otec kdysi snědl kostelníkovi svačinu. Nezlobte se, že si nelehnu, ale budu už muset jít. Ten kostelník si ji strčil jen tak ledabyle do kapsy a šel na zvoničku, protože zrovna někdo umřel. Otec byl schovaný za zvonem a jak vzal kostelník za tu šňůru, skočil po horním okraji svačiny jako gepard a v zubech si ji odnesl domů. Tak to bylo, doktore."

Urovnala si levačkou záhyby na kabátě a obrátila se čelem ke dveřím, jimiž před chvílí vešla.

Dojedl jsem rohlík, otřel si ústa a napsal si několik stručných poznámek do notýsku v červených deskách.



Poznámky k tomuto příspěvku
farišta (Občasný) - 5.9.2003 > dostal jste mě, Sigmunde!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > Zařazuji do rubriky Próza a přihazuji pětibobek, doktore!!! :o))))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Kelly> 

Freud trpěl pocity viny a sebepohrdáním. Místo, aby se věnoval konferenci o psychoanalýze, plaval, sbíral houby v lesích. Jeho absence však prospěla jak Jungovi, tak věci samé.  (Amsterdam)

"Vždycky jsem cítil, že v mé osobnosti, idejích a způsobu, jakým hovořím, je cosi, co se lidem zdá cizí a odpuzující, zatímco vám se daří otevírat všechna srdce," řekl S.F. C.G.Jovi.


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Sigmunde, ten modrý podklad bych s Tebou rád prohovořil, zdá se mi, že jím chceš naznačit návrat k nevinnému stavu, který není již zcela na pořadu dne. 
Body: 5
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 5.9.2003 >

Mno, dneska jsme měli v nemocnici také velmi zábavnou pacientku. Probudila se po operaci, celkem invazivní, otevřela oči, podívala se na mě, ana jí aplikuji infuzi, pravila:

"Ty šmejde, jdi ode mně."

Jsem již zvyklá na cokoli, práci jsem dokončila. Pacientka se beze slova zvedla, uhodila mě do tváře, povalila na zem , vytrhla si centrál, permanentní močový katetr a odkráčela směr operační sály... Divní lidé, divný svět


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > cirilla> i řekl Otto Gross, nekonformní freudián: "Skutečně zdravým stavem neurotika je sexuální amorálnost." 
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 5.9.2003 > hubert> Tak to všechno vysvětluje
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > hubert> možná jsem tedy lehoučký neurotik
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Kelly> 

nikdy není pozdě, doporučuji návštěvu u odborníka...   třeba u zmrzlináře či potapěčů, ani spolek kuželkářů není špatný!

nevěš hlavu! základ je neotálet s terapií...


<reagovat 
Lian (Občasný) - 5.9.2003 >  Hezký, pobavilo.........no a jaká byla diagnóza?
Body: 5
<reagovat 
 Sigmund Freud (Občasný) - 5.9.2003 > Lian> To je bohužel součástí lékařského tajemství.
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 5.9.2003 > take chycen...supr :)
Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 5.9.2003 >

jo napeti to ma, ale konec me vyslovene zklamal...

3-


Body: 3
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 5.9.2003 > myslím, že jako jo, dobrý:o)
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 5.9.2003 > bezvadný
***********
Body: 5
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 5.9.2003 > S hrdelním vyhřeznutím volám Bravo!!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
eirene (Občasný) - 5.9.2003 >

jé, to je bezva, že se tady zase setkáváme, pane kolego :-)

 

moc jsem vaše příběhy postrádala :-)

 

skvělé !!!!!!!!!

 

( Wiki z Písmáku)

 

 


Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.9.2003 > Skvělé!!
Body: 5
<reagovat 
probably (Občasný) - 6.9.2003 > Super
Body: 5
<reagovat 
delikt (Občasný) - 6.9.2003 > Hubert je mrkev...!  Já chci Hubertáááá!
<reagovat 
wopi (Občasný) - 6.9.2003 >

Skvělý.

Proč to nedáš do sbírky (tedy kolekce), aby se těma příběhama dalo listovat?


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > wopi> ty si troufáš radit doktorovi Freudovi? mládenče! on má poradců celý team, Tvé rady avšak budou možná vyslyšeny, jen jestli se Velký nerozčílí, nemá absolutně rád, když mu někdo radí bez předešlé psychoanalýzy na otománku!
<reagovat 
 Sigmund Freud (Občasný) - 6.9.2003 > wopi> Děkuji za upozornění, již jsem tak učinil.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > včelaři!!! mohli by to být včelaři??? :o))))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Kelly> 

řekni první asociaci na slovo včela, he!

a uvidíme, ale hodně rychle, nepřemejšlet!


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 6.9.2003 > hubert> 

.......díky, doktore!  volám do Riapsu...

 

Hubert:

??? ! Pích  !


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.9.2003 > hubert> prece medovina, vole!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Delight> ses moc nevycajchnovala, čekal jsem něco o třeba večerní procházce lukami a ty - pích, ech!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Kelly> to sem čekal, no hrůza! z alkoholu mám dodnes raněné tělo, ech!
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 6.9.2003 > hubert> S řikal nepřemejšlet!! za to přece nemužu, že ano.. vono to v podstatě o tý večerní procházce v lukách je, ne? Ale takovou zhuštěnou formou  !
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.9.2003 > stanislav> tys málo trénován, padre!!! .o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Delight> zhuštěné, to je zajímavé slovo, analyzoval bych ho, být takovou kapacitou, jakou je doktor S.F.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Kelly> jsem už přetrénoval, mládí volá: "jsempryč!",  tím to bude...
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 6.9.2003 > stanislav> 

Hm hm, pan dochtor se tu už ňák dlouho neukázal, žejo?!

Ci analyzovat! Na pohofku se mnou!


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 6.9.2003 > stanislav> Ha, pomooooc! Halucinace! Kam zmizel Hubert??!!!!! Cos s nim udělal, ha?!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Delight> dost bylo huberta!
<reagovat 
Janahe (Občasný) - 12.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 12.9.2003 > Vážně mě dostáváš..čekám na další příběhy.. Skláním se před Tvými znalostmi, poslední dobou si přijdu strašlivě jiná a koukám, Ty jsi ještě jinačejší.:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 15.9.2003 > (výběr)
<reagovat 
Pavlína (Občasný) - 23.9.2003 >

Jestli se můžu zeptat-co děláš jako zaměstnání?


<reagovat 
 Sigmund Freud (Občasný) - 25.9.2003 > Andrea_k> Jsem, řekněme... psychoterapeut.
<reagovat 
Pavlína (Občasný) - 25.9.2003 > Takže to jsou opravdu sny TVÝCH pacientů....
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.6.2004 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 (2) 3 4 5 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter