Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Sny mých pacientů VI. z kolekce Sny mých pacientů
Autor: Sigmund Freud (Občasný) - publikováno 17.9.2003 (21:46:54)
další>

"Mám problémy se svou dcerou," řekla obézní žena, pod jejíž vahou smutně úpěla péra mého terapeutického divánku.

"Ano," přikývl jsem a olízl hrot tužky. "Vaše dcera je žena, jako vy. Aspoň myslím."

"Ona je vlastně ještě dítě, i když jí bylo nedávno devětadvacet," pravila žena a povzdychla si tak hluboce, až se jí spodní bříšní záhyb přelil kamsi k bradě. Vypadalo to, jako vlny na moři, když je zákaz koupání. Onehdá jsem to viděl v Biarritzu.

"O co konkrétně jde?" zeptal jsem se. "Má snad vaše dcera nějaké zvláštní sny?"

"Ach, ta nemá nejspíš žádné sny," mávla rukou žena a podkožní tuk na jejím předloktí zatančil rumbu. "Dost na tom, že má mononukleózu."

"O čem se vám zdálo včera v noci?"

"Šla jsem se svou dcerou do účtárny. Můj nebožtík manžel pracoval jako mzdový účetní, víte? Ale já za ním nikdy nebyla v zaměstnání. Nepřál si to. Až po jeho smrti jsem zjistila, že má dáti - dal není magické zaklínadlo, po jehož vyslovení umře každý, kdo není účetní. Takové věci mi tvrdil, víte? A taky říkal, že kdo se podívá do knihy vydaných faktur byť jen jedním očkem - a není účetní - tak že toho sklátí do hrobu dysenterie. On sám zemřel na mrtvičku, budou to dvě léta."

"Co jste dělala s dcerou v účtárně?" zajímalo mne.

"Dcera chtěla vidět opičky. Do účtárny se šlo dlouhou chodbou plnou dveří. Ale místo jedněch dveří byly mříže a za nimi opičky. Na mřížích byla cedule ,ÚČTÁRNA´, ale nebyla tam žádná klika, takže jsme nemohly vstoupit dovnitř."

"Zajímavé," promnul jsem si palcem bradu.

"Ty opičky normálně účtovaly. Dvě měly klotové rukávy, jedna čepici se štítkem a jedna tam jen tak stála a v pacičkách držela vodováhu," vypravovala žena.

"Dobře, ale stále si nejsem jistý, v čem spočívá váš problém," upozornil jsem svou pacientku.

Žena se teatrálně dotkla svých tykvovitých ňader a pravila vážně:

"Dcera prostrčila hlavu skrz ty mříže - jako by ji měla z nějaké gumy, víte - a ukousla hlavu té opičce s vodováhou. Opička vykřikla ,Nastojte!´, upustila vodováhu a pak myslím umřela."

"Vykřikla ,Nastojte!´ s ukousnutou hlavou?"

"Křičela to mezi přední zuby mé dcery. Dcera má mezi předními zuby takovou mezírku."

"Takže," pokýval jsem hlavou. "Ve skutečnosti nemáte problém s vaší dcerou. Ve skutečnosti ne. Jde o to, že jste svému muži nikdy neodpustila jeho zálibu v cirkusových menažeriích, která ho stála dost času a peněz. Nechtěl, abyste ho viděla při práci, protože práce v účtárně je nudná a smutná. Váš manžel chtěl, abyste si jej uchovala v paměti jako veselého chlapíka, který ve volném čase strká lvům skrze mříže mrkev a šalotku."

"Ano," zaštkala žena. "Máte úplnou pravdu. Nikdy jsem mu neodpustila účty za podružnou zeleninu. A přitom jsem ho velice milovala. Myslíte, že když vysadím na jeho hrobě květák, můj problém zmizí?"

"Pokud ho vysadíte ve dvou řadách, je to docela dobře možné," řekl jsem a zaklapl svůj notýsek v červených deskách.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lef (Občasný) - 17.9.2003 > opět geniální :)))
(nemám už pro dnešek doporučení, ale snad to obstarají jiní; každopádně to někde vydej, určitě si koupím!)
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 17.9.2003 > ano, ano
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 18.9.2003 > Jo jo..konečně jeden, který skorem celý chápu:o).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 18.9.2003 >  Dcera má mezi předními zuby takovou mezírku  Skvělý, skvělý, skvělý!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 18.9.2003 > Jo!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 18.9.2003 > Biarritz, mezirka a kvetak...supr...
Body: 5
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 18.9.2003 > sigi je prostě kanón, čtu to podruhý a pořád super.
Body: 5
<reagovat 
Dáreios (Občasný) - 17.9.2003 > furt to samý.....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Monty (Občasný) - 18.9.2003 > Dáreios> Aspoň si čtenář může udělat jasnější představu o tom, jak zoufale nudný a stereotypní je život psychiatra, ne?
<reagovat 
 Dáreios (Občasný) - 18.9.2003 > Monty> 

takhle nějak to vidim taky...pořád stejný divánek, divánek a divánek....ještě že se o divánku dá psát tolika způsoby...

 


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 19.9.2003 > S.F. věděl, že většina pacientů, kteří budou přicházet, jsou ambulantní případy té či oné neurózy a jen málo z nich trpí organickou poruchou. Jak je má léčit, když povahu neorganické choroby nezná ani on, ani nikdo jiný ? Jak to, že lidé onemocní bez skutečného poranění nebo nemoci ? Freud musel pragmaticky zkoušet to či ono bez teoretického základu.V této době si Freud znepřátelil lékařské kruhy ve Vídni, když v přednášce hájil Charcotův názor, že hysterie se neomezuje jen na ženy. Jako ve většině zemí světa se pokládala za výlučně ženskou chorobu a hájila se teze, že muži nemůžou být hysteričtí. Freudovi posluchači prohlašovali, že snad hysterií trpí Francouzi, Rakušané však nikdy. Freud nakonec dokázal své tvrzení ukázkou hysterika přímo v lékařské nemocnici a způsobil si tak srážku s Lékařskou společností.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.9.2003 > Fí ha......čím dál lepší...
Body: 5
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 19.9.2003 > zase dobrý...
Body: 5
<reagovat 
Cedrik (Občasný) - 19.9.2003 > o5 za 5
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.9.2003 > jo, vychytaný drobnůstky :o))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 (6) 7
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter