Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Druhé zjevení z kolekce skorobásničky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 25.9.2003 (07:21:34)
další ve sbírce>

 

 

 

Mrtvý holub na smeťáku.

Vize znovu nezažije.

Bleďounká Panna Marie. 

Už nikdy rozum.

Hejno racků nad přístavem.

Naléhavost pravdy.

Vnitřní hlas.

Neomylný?

Pokaždé lhal.

Straka v lese.

Očekávané?

Bez potvrzení.

Ona dokonalá lež.

Nepopírá skrytou bytost.

Možnost vazby k bohu.

Bez smutku. Bez radosti.

*

*

Straka v lese.

Mrtvý holub na smeťáku.

Hejno racků nad přístavem.  

Bleďounká Panna Marie. 

Její druhé zjevení.

 

 

undefined

Autor nieznany, Wilno ( przed 1823 )



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 25.9.2003 > Lehce psychotické, to ano.
Jinak hezké zjevení, jen co je pravda.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 25.9.2003 > Monty> 

no ono, duch svatej mrtvolečně se válející mezi odpadkama, kolem samý haraburdí, člověk v umazaný uniformě a za zády pitomci se samopalama, pak přes noc v podzemní cele na dřevěný pryčně zjevení svatý panenky, takový bleděmodroučký, šedavý, v těhle tónech prostě, chladivejch, no zas říct tomu "hezký", to mi nějak nesedí...

podruhý už to byla jinačí kávička, hezky ve vlastních peřinkách, to jo, podruhý už mi sedla ta vize patřičnějc bez děsivejch konotací...

a ty ptáci, to jsou takový různý psychedelický myšlenky, tam i onde... :o)


<reagovat 
Lef (Občasný) - 25.9.2003 > moc hezké - ty tvoje skorobásničky se mi zamlouvají :)
Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 25.9.2003 > Fajn.
Body: 5
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 25.9.2003 > je to mimo moje obmedzené chápanie preto nehodnotím
<reagovat 
ziggy (Občasný) - 25.9.2003 > takové pánbíčkářské pucle :)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.9.2003 > ziggy> jo pánbíčkářský puzzle, to je, to si se trefil... :o)
<reagovat 
.......... (Občasný) - 26.9.2003 > ***
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 27.9.2003 > vever> dík, žes nakoukla...
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.10.2003 >

ale já nikoho nešikanuju... jen si tak rejpu.. je to ironie ironie ironie...:)

 

a ironii, tu já rád...

 

a ke svému malohošství se rád přiznávám - není to tak dávno, co jsem chlapecké kučery ostříhal..

 

a když už, tak na kohoutí oko! vzal jsem si osobně to smetiště, co je v básni

 

a neber to tak vážně... jsi v nehmotným světě, všechno je to jenom iluze.. baví mě sledovat, jak někteří prožívají serverové spory, jako by to bylo doopravdy.. jakékoli tyto spory je jedna obrovská hra... nic víc... oproti životním problémům a sporům je to všechno tak strašně moc malý... není to nic. jenom slova slova slova, tyhle spory...

 

nebrat to příliš vážně...


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.10.2003 >

gratuluji!! opravdu skvělá věc!

 

a ten mrtvý holub na smeťáku.. hmmm jako bych ho viděl

 

vytříbený styl...; autor nám upřímně demonstruje svůj vnitřní svět; a jazyk, který se na první pohled může jevit jako fádní a nezajímavý, je ve skutečnosti velmi ... velmi... upřímný! a především... autor si na nic nehraje, protože hra je výmyslem lidí s fantazií, a ta je v dnešní době nepraktická a zbytečná.

 

vskutku výjimečné dílo, jakých tu člověk nečte týdně desítky!! a hlavně těmto veršům každý rozumí hned na první přečtení a o to přeci jde - aby bylo rchle zkonzumováno a nenutilo čtenáře k zastavení... to je velmi chvályhodné! přemýšlet je dnes zbytečný zlozvyk (v této hektické době) a budiž autorovi ke cti, že se tohoto nešvaru ve své tvorbě (a jak si nelze nevšimnout v případech, kdy nám - hloupým - skromně prezentuje svůj jedinečný vkus coby čtenář) asketicky zříká... tento vnitřní askezitismus, tato vnitřní čistota (blahoslaveni budiž chudí duchem...) je u této básně umocněna krásnou ikonkou oduševnělosti panny Marie..

 

a bůh a bytost... vskutku sakrální rozměr - až si člověk řekne... sakra! něco na tom sakrálnu je! asi bych se měl nechat pokřtít, abych nezplaněl jak jablůňka, achichouvej!! ejejej! juchuchuch! nářez!! nicota (shrnutí sakrálna této básně v zorném úhlu mých nevýznamných pocitů).

 

nemohu jinak, než tuto báseň umístit na piedestal z jedinečna.

 

nehodnotím proto, že mně, coby malému, nízkému... se nepřísluší hodnotit dílo takové vnitřní čistoty.. a především... a PŘEDEVŠÍM UPŘÍMNOSTI! ach...


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 1.10.2003 > egil> 

To ti, Egile, Standa šlápl na kuří oko? Že vyvádíš jak bez rozumu?

Básničku nebudu hodnotit, protože je dle mě nehodnotitelná.

Ale ráda bych hodnotila právo Stanislava číst a komentovat poezii. Ačkoliv se ty sám domníváš, že psát neumí. No a co? Ale určitě je schopný přinést nějaký názor. Své vlastní vidění poezie. Já bych ho za to nešikanovala.

Vy muži, někdy jste jak malí hoši.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 1.10.2003 > egil> 

egile, nezlob se, ale myslím, že plácáš úplný nesmysly...

můžeš si klidně utahovat z mý nezvučný pouetry, ale srát se i do křesťánků, to je kapku nadbytečný...

že tě tahle věc minula, můžeš říct i bez těch rozsochatejch pindů...


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.10.2003 >

a že psát neumí, jsem neuvedl

 

vlastně jsem parodoval jeho samého... (dobrá poezie=upřímná poezie etc...; takže raději napsat: umřela mi babička, je mi z toho smutno, než se snažit nějak obrazně zachytit svoje pocity za pomoci např. zhuštěných zkratek, aby tam těch pocitů bylo co nejvíc atd; ale to je zas moje vidění poezie; důležité je, jak člověk toto své vidění prezentuje, a to, jak to prezentuje Standa, mi přijde úsměvné a přímo prosící o to, aby to bylo paradováno

 

nic víc, nic míň  


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 1.10.2003 > egil> 

Dobře je.  Je dobře?

Asi neznám zcela pozadí toho všeho. Já ten frňák musím pořád někam strkat. Prostě jsem to pochopila, že je zpochybňováno Standovo právo vnímat poezii po svém. A to tak, že nejdřív znectíš jeho dílko, a pak znectíš jeho hodnotitelské výkony.

 

 

Jinak, asi na Písmáku v kritické době chyběl někdo, kdo by řekl, lidi, neblbněte, jsou to jen slova, slova, slova. A je to směšné.

To myslím zcela vážně. Ani se neptej, kolik reálných lidí jsem otravovala virtuálními problémy Písmáka během posledního měsíce. A to hlavně ty, kteří v životě na Písmák nevkročili.Ach jo, slova, slova, slova.

 

 

 


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 1.10.2003 > ouvej> 

nejde jen o slova, ale i jakési emoce etc., když někdo nesnese jakoukoliv kritiku, povyšuje se nad druhý, že jeho náhled na cokoliv je podpořen hodnotami, znalostmi a bůh ví čím vším, tak se nesmí divit, že se mu vztahy s jedinci jiného náhledu nevyvedou, a někteří přestanou mít chuť pokračovat ve věčných obranách, protiútocích a tak dál, to je na Lyryka, kterej mě upřímně několikrát nasral... 

egil je svým způsobem roztomilej džoukr, jeho exhibice pod tímhle výtvorem je tak nějak úsměvná, a hlavně jinak je to poměrně rozumnej tvor, aspoň co tak vim z doslechu, jen tu pouetry moc žere...   


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 2.10.2003 > ale no tak..., Stando...

nechtěl jsem tě nas... byl to fór - dobře jsem se bavil, když jsem to psal;) - ta úsměvnost byla cílem

a poetry žere mě (závislost:)

a proti křesťanům nic nemám!

<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.10.2003 > egil> 

nenasrals, jen se divím, že jsi taky mistr úplně prázdnýho tlachu...

kdybys to jen zčásti myslel vážně s těma svejma hustejma zahuštěnejma vobrazy, jako že je to jen to jediný umění, tak by to bylo dost smutný...

malinká lichotka na závěr: koneckonců dle mého píšeš jak ponocnej, a ještě trošku stresovanej tou šichtou...


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 2.10.2003 > :) to jak jsem to napsal je fór ... ale za důvodem, proč jsem to napsal, si stojím;)))

díky... jsem rád, že vnímáš mou poezii jako snovou... jsem rád, že se ti líbí..

malá lichotka especially for you: dle mého názoru píšeš jak řezník, kterej si omylem sekyrou provedl lobotomii a usekl si ..... ruce! :))))
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 2.10.2003 > a propos: je velmi snadné - když se mi něco nelíbí - prohlásit: je to prázdnej tlach...;))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.10.2003 > egil> 

namáhat si jakoukoliv mozkovou buňku v debatě se zabloklym postpubescentnim tápavym poetou je na nic...

jednodušší je mu říct, že krákorá kraviny...  


<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 3.10.2003 > ach tak.. haha..

že pozdravuju tvou mozkovou buňku;))
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.8.2004 > sem jednoduchej.. tohle se mi líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (4) 5 6 7 10 12 13 15 16 19 20 22 23 24 25 29 36 47 49 50 58 69 70 83 84 85 87 88
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter