Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Gavriiliáda - úvod z kolekce A.S.Puškin - Gavriiliáda - překlad
Autor: Naty (Občasný,Redaktor) - publikováno 28.12.2003 (13:46:02)
další>

 

Úvod k překladu Puškinovy Gavriiliády

 

      Poprvé jsem ji četla v originále někdy v 18 letech. Okouzlila mne. Už tehdy jsem snila o tom, že ji jednou přeložím.

      Dlouho jsem si netroufala. Překládat Puškina není žádná legrace.

      Začínala jsem několikrát a vždycky jsem to vzdala. Nedokázala jsem do českého textu dostat tu úžasnou lehkost, hravost a vtip originálu.

      Nakonec jsem si dala závazek, že ji přeložím do konce tohoto roku. A protože se svým námětem výborně hodí do období mezi Vánocemi a Silvestrem, předkládám vám ji právě v tomto období k nahlédnutí.

      Je to ještě hodně syrový překlad. Budu vám proto, spíš než za hodnocení, vděčná za jakoukoli připomínku a názor z oblasti gramatiky, pravopisu, či českého znění textu.

      Ale ještě musím připojit jedno OPRAVDU VÁŽNÉ VAROVÁNÍ!!

 

Tato Puškinova poema rozcupovává na kousky náboženské dogma o neposkvrněném početí Panny Marie!!

      Prosím proto každého, kdo dosud nevěděl, že Puškin byl bezvěrec a nemrava, a koho by se naprosté znesvěcení tohoto tématu mohlo jakkoli dotknout,

NEČTĚTE TO!!!

 

P.S. Pro případné zájemce uveřejním porovnání českého textu s originálem na konci celé série.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lyryk (Občasný) - 28.12.2003 > .-)
<reagovat 
Unge (Občasný) - 28.12.2003 > Jak se jmenoval ten gróf, kterej zabil Puškina v souboji na pistole ?
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 28.12.2003 > Unge> Myslím, že Dantes, ale nevím, jestli to píšu správně. Radši si to jště zkusím někde najít.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 28.12.2003 > já mám rači Gavriila než Gavrila. ech!
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 28.12.2003 > stanislav> 

Ach, jo. To je tak, když člověk narazí na odborníka. Za blbost se platí. Víš, kolikrát to teď budu muset opravit?

 

Jinak dík za upozornění.


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 28.12.2003 > Naty> 

ale myslím si, žes to nemusela opravovat, že obě možnosti jsou správné... :o))

já jen, že jméno Gavriil je mému uchu bližší. :o))


<reagovat 
yossarian (Občasný) - 28.12.2003 > překvapila
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.1.2004 > jeeeeeeeeeeeeď!!! :o)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Redaktor)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter