|
U příspěvku:Nechci |
Myšpulín (Občasný) - 21.12.2011 > jsem na tom stejně jako kink |
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže |
Myšpulín (Občasný) - 27.3.2010 > kink> jako chtěl sem bejt zas jednou hustej, no. :D - chudák hukumu to schytala. - ale to jen tím, že mi někdo poslal avízo, jinak bych se o to nestaral. |
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > hukumu> nezdá se mi, že bych kritizoval (ne)dokonalost básně, na to bych si ani netroufal. - poukazuji na jiné rysy, které mohou mít snázeji odstranitelný původ, pokud je někdy shledáte nežádoucími. |
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > cit-i-zen> mně to taky přijde spíš mdlý a bez nápadu, no ale proč si nehrát třeba takovýmhle způsobem? - tím s tebou nijak nepolemizuju, spíš se opakovaně zamýšlím nad smyslem literární kritiky zde.
za sebe mám radši naivní a a technicky neumětelský verše, kde je pronikavá potřeba něco vyjádřit, nebo se aspoň podělit o radost z tvorby. - tenhle text mi přijde ve všech směrech polovičatý. - to bohužel..
prostě když čtu "kocoura noci pořezala písmena", nebo "koberec praskal tíhou/ světa" - tak už to není nevinná lidová tvorba, ale pokus o koketérii s poezií, protože to sou takový snahy něco objevit, takže se na to hned dívám jinýma očima, než kdybych četl nějaké citové výpovědi...
A pak taková ta klišé "dávno marná káva", nebo závěrečné dvojverší, ta to vůbec pohřbívají. - klidně tudy běžte, ale to se nedivte, že někdo začne prskat. - je mi milejší tvorba, která si na nic nehraje. a pokud hraje, tak ať je to tak šikovný, že mě to oblafne.
..
"za okny věže//nebe tloukl sníh" - x-tý recyklát něčeho - to fakt nejde dohromady s verši, které chtějí být novátorské (viz ten kocour) - snad váháte, snad ještě nevíte, která stylová poloha vám vyhovuje nejlépe - proto asi tak rozporuplný dojem z celého textu. ..
ano, stále zřejměji mi ta rozporuplnost vychází z kloubení dvou stylů, které ve mně navozují těžko smiřitelné kódy, jakým klíčem otevřít celou báseň. - na jedné straně obraz s kocourem a s kobercem, na druhé straně prostá vyjádření o lžích, o tichu. - problém je v tom, že v jiném prostředí by ten závěr nemusel vypadat tak, jak jsem jej označil výše. - ale v sousedství zde přítomných obrazů to tak dopadá. - bude potřeba si vybrat, zda se chcete spíš zpovídat, nebo zda chcete vynalézat. |
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > Irena s racky> doufám, že to nejsem já. :D - ale jestli o mně někdo píše, tak co mám dělat, že? - být muzeální kocour není terno, no ale překous bych to snad. |
U příspěvku:suk poloslepý |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > germanica> nenapadlo mě, že by se mohlo jednat o mírně vyšinuté třetí oko, no ale líbí se mi to. |
U příspěvku:suk tulení |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > germanica> to je pravda. je to tady samej nick ... |
U příspěvku:Memory remains |
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > Mně použití "cizojazyčné směsice" přichází zcela na místě. - Angličtina je tam proto, že se jedná o vyjádření mementa, jehož téma je přenosné do všech oblastí světa. - Čeština by se tam nehodila, němčina také ne. - "Auschwitz - Birkenau" je tam nejen proto, že se ta místa za doby německé okupace tak jmenovala (a kdoví, zda předválečné německé Slezsko nesahalo až tam - ale myslím, že to bylo již pár desítek kilometrů na polském území), ale též proto, že i v anglicky mluvícím světě se běžně používají německé názvy těch míst. - jinak by se to muselo celé napsat v češtině a to by bylo v dnešním světě u takového tématu krokem zpět.
ostnatý drát je už neobjevné klišé, ale ty pruhy a ten úhel to jistí a vynášejí celek z prosté juxtapozice dvou výmluvných motivů do jednoduché a zároveň zvrstvené výpovědi. - v takové kombinaci bývá síla. |
U příspěvku:suk poloslepý |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > Myšpulín> možná teda sem, ale mám stále, ač slábnoucí, pocit, že v pravém oku (z pohledu modelu), je malý šroubeček, nebo hřebíček. |
U příspěvku:suk poloslepý |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > germanica> asi že má jedno oko vypíchlý šroubem, nebo ne? (sem taky poloslepenej?) |
U příspěvku:suk poloslepý |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > dřevo je pěkný materiál. |
U příspěvku:suk tulení |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > germanica> patrně se málo tulíš. :D |
U příspěvku:suk večerníčkový |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > řekl bych, bovale, aspoň na tomto místě, že mě tvoje výtvory celkově zaujaly. - nejedná se o ledasjaké struktury. obvykle mě na nich zaujme nějaký jedinečný tón, který je součástí celku. - to píšu jako učiněný laik, neboť na dějiny a teorii umění nemám papír. - z diváckého pohledu jsem rád, že tu jsou, že je k nim přístup. |
U příspěvku:tanec s nevěstou |
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > pěkná špína, že se ani nemusí uklízet. |
U příspěvku:Na nádraží |
Myšpulín (Občasný) - 19.3.2010 > tohle se mi líbí, ožilo to přede mnou. - i ty předchozí jsou něčím zajímavé. - jestli je nějaký text cvičení, nebo ne, na tom pranic nezáleží. - autoři musí vědět sami, kdy co říkat. |
U příspěvku:Karlíkov fantastický... |
Myšpulín (Občasný) - 15.3.2010 > něčím mi to přijde zajímavý. určitě jazykem, pak asi rytmem a náladou. - konec byl nečekaný. je v tom nějaká lehkost; citlivý, empatický odstup. líbí se mi jednoduchost, která není banální, ani vypotřebovaná. |
U příspěvku:Tí bezostyšní voňavkári! |
Myšpulín (Občasný) - 14.3.2010 > zajímavé, svěží. počkám si na případné další příspěvky. - obrázek je kouzelný. |
U příspěvku:"...-na mých trasách I.; ... -"linka č. "44" " |
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > Stanislav>
tohle je přesně podle zaslanýho kódu - zkouška → Odkaz na autobusy |
U příspěvku:Vlastní ambientní tvorba |
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > škoda, mně to píše, že soubor neexistuje - píše se tam něco o 25 denním limitu. - já používám pro sdílení http://www.4shared.com, tam je to bez časovýho omezení. |
U příspěvku:etuda no.1 in g-minor |
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > taky se mi to líbilo. - jestli to chceš mít ještě elegantnější a dát sem ten rámeček z u tube přímo, dej mi vědět. |
U příspěvku:Donepaměti |
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > tuik> ony ty "zbytkové" básně (sám bych ji tak ale neoznačil) se mohou s větším odstupem času ukázat jako zvlášť důležité pro utváření stylu. - mně se zde opět líbí, že se nebojíš vydávat se do nejistých oblastí. |
U příspěvku:Donepaměti |
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > tuik> teď to vypadá, že opisuju, ale fakt jsem na to "vtipné" čtení přistoupil, ještě předtím, než jsem četl tuhle tvoji reakci. - je ale trochu pravda, že když Arielovi někde vtip kapku unikne, tak je pravděpodobné, že tam bude. - jeho komentář mi napověděl k jinému čtení, to chci říct. (nic proti Arielovu postřehu!) |
U příspěvku:Donepaměti |
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > Nevim, s odstupem mi to přijde zajímavý. včera mi taky vadila ona motivická rozháranost, kolečko salámu jsem moc nedával, a celý ten závěr mi přišel samoúčelně frivolní, ale když to čtu víc jako vtip, tak je to povzbuzující. - jsem rád, že je v básni více než jeden nápad, který mluví tvým hlasem.
text zkrátka není homogenní (6-8 prvních veršů je něco jiného než ten závěr), ale mně se takový styl líbí. - když vezmu:
Donepaměti, stále, rozkládáme hlasy // světelným hranolem prostoru mezi budovami.
a k tomu:
Osměl se, podívej se zrcadlu // zprudka do tváře! // Řekne ti // nečum
tak dostanu solidní napětí. - takovéhle přepínání mezi rejstříky je mi blízké. Za čtení to rozhodně stálo. Jsem opět zvědavej, jaký bude další krok.
|
U příspěvku:Zvlněný svět |
Myšpulín (Občasný) - 6.3.2010 > poslední dvojverší tomu v mých očích, bohužel, ubírá. - u "cínových vojáčků" přichází výrazná vývrtka, která vyústí ve vágní kompromis na konci. - ti vojáčci by tam klidně byli udržitelní, ale musel by i ten zbytek balancovat na jejich hraně, aby vybičovaná energie neopadla. - vnímám to tak, že se jedná o princip zobrazení. - třetí verš od konce to přepíná jinam oproti začátku a poslední dvojverší opět jinam. - tohle je sice technická racionalizace, ale pocitově jí ten průběh odpovídá. - začátek mě chytl slušně. |
U příspěvku:Ze starého domu |
Myšpulín (Občasný) - 4.3.2010 > čtenář> Pescatore je Vojta Kučera? - to bych tedy býval neřek. ale nakonec znám jen pár starších věcí od V.K., tak proč ne? - tohle mi tedy přijde barevnější a rozvinutější než ty bezmála epigramické záznamy, které mám kdesi v paměti. |