Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Nechci
Myšpulín (Občasný) - 21.12.2011 > jsem na tom stejně jako kink
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže
Myšpulín (Občasný) - 27.3.2010 > kink> jako chtěl sem bejt zas jednou hustej, no. :D - chudák hukumu to schytala. - ale to jen tím, že mi někdo poslal avízo, jinak bych se o to nestaral.
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > hukumu> nezdá se mi, že bych kritizoval (ne)dokonalost básně, na to bych si ani netroufal. - poukazuji na jiné rysy, které mohou mít snázeji odstranitelný původ, pokud je někdy shledáte nežádoucími.
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > cit-i-zen> mně to taky přijde spíš mdlý a bez nápadu, no ale proč si nehrát třeba takovýmhle způsobem? - tím s tebou nijak nepolemizuju, spíš se opakovaně zamýšlím nad smyslem literární kritiky zde.

za sebe mám radši naivní a a technicky neumětelský verše, kde je pronikavá potřeba něco vyjádřit, nebo se aspoň podělit o radost z tvorby. - tenhle text mi přijde ve všech směrech polovičatý. - to bohužel..

prostě když čtu "kocoura noci pořezala písmena", nebo "koberec praskal tíhou/ světa" - tak už to není nevinná lidová tvorba, ale pokus o koketérii s poezií, protože to sou takový snahy něco objevit, takže se na to hned dívám jinýma očima, než kdybych četl nějaké citové výpovědi...

A pak taková ta klišé "dávno marná káva", nebo závěrečné dvojverší, ta to vůbec pohřbívají. - klidně tudy běžte, ale to se nedivte, že někdo začne prskat. - je mi milejší tvorba, která si na nic nehraje. a pokud hraje, tak ať je to tak šikovný, že mě to oblafne. ..

"za okny věže//nebe tloukl sníh" - x-tý recyklát něčeho - to fakt nejde dohromady s verši, které chtějí být novátorské (viz ten kocour) - snad váháte, snad ještě nevíte, která stylová poloha vám vyhovuje nejlépe - proto asi tak rozporuplný dojem z celého textu. ..

ano, stále zřejměji mi ta rozporuplnost vychází z kloubení dvou stylů, které ve mně navozují těžko smiřitelné kódy, jakým klíčem otevřít celou báseň. - na jedné straně obraz s kocourem a s kobercem, na druhé straně prostá vyjádření o lžích, o tichu. - problém je v tom, že v jiném prostředí by ten závěr nemusel vypadat tak, jak jsem jej označil výše. - ale v sousedství zde přítomných obrazů to tak dopadá. - bude potřeba si vybrat, zda se chcete spíš zpovídat, nebo zda chcete vynalézat.
U příspěvku:v rezavém plotu rudě hoří růže
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > Irena s racky> doufám, že to nejsem já. :D - ale jestli o mně někdo píše, tak co mám dělat, že? - být muzeální kocour není terno, no ale překous bych to snad.
U příspěvku:suk poloslepý
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > germanica> nenapadlo mě, že by se mohlo jednat o mírně vyšinuté třetí oko, no ale líbí se mi to.
U příspěvku:suk tulení
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > germanica> to je pravda. je to tady samej nick ...
U příspěvku:Memory remains
Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > Mně použití "cizojazyčné směsice" přichází zcela na místě. - Angličtina je tam proto, že se jedná o vyjádření mementa, jehož téma je přenosné do všech oblastí světa. - Čeština by se tam nehodila, němčina také ne. - "Auschwitz - Birkenau" je tam nejen proto, že se ta místa za doby německé okupace tak jmenovala (a kdoví, zda předválečné německé Slezsko nesahalo až tam - ale myslím, že to bylo již pár desítek kilometrů na polském území), ale též proto, že i v anglicky mluvícím světě se běžně používají německé názvy těch míst. - jinak by se to muselo celé napsat v češtině a to by bylo v dnešním světě u takového tématu krokem zpět.

ostnatý drát je už neobjevné klišé, ale ty pruhy a ten úhel to jistí a vynášejí celek z prosté juxtapozice dvou výmluvných motivů do jednoduché a zároveň zvrstvené výpovědi. - v takové kombinaci bývá síla.
U příspěvku:suk poloslepý
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > Myšpulín> možná teda sem, ale mám stále, ač slábnoucí, pocit, že v pravém oku (z pohledu modelu), je malý šroubeček, nebo hřebíček.
U příspěvku:suk poloslepý
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > germanica> asi že má jedno oko vypíchlý šroubem, nebo ne? (sem taky poloslepenej?)
U příspěvku:suk poloslepý
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > dřevo je pěkný materiál.
U příspěvku:suk tulení
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > germanica> patrně se málo tulíš. :D
U příspěvku:suk večerníčkový
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > řekl bych, bovale, aspoň na tomto místě, že mě tvoje výtvory celkově zaujaly. - nejedná se o ledasjaké struktury. obvykle mě na nich zaujme nějaký jedinečný tón, který je součástí celku. - to píšu jako učiněný laik, neboť na dějiny a teorii umění nemám papír. - z diváckého pohledu jsem rád, že tu jsou, že je k nim přístup.
U příspěvku:tanec s nevěstou
Myšpulín (Občasný) - 25.3.2010 > pěkná špína, že se ani nemusí uklízet.
U příspěvku:Na nádraží
Myšpulín (Občasný) - 19.3.2010 > tohle se mi líbí, ožilo to přede mnou. - i ty předchozí jsou něčím zajímavé. - jestli je nějaký text cvičení, nebo ne, na tom pranic nezáleží. - autoři musí vědět sami, kdy co říkat.
U příspěvku:Karlíkov fantastický...
Myšpulín (Občasný) - 15.3.2010 > něčím mi to přijde zajímavý. určitě jazykem, pak asi rytmem a náladou. - konec byl nečekaný. je v tom nějaká lehkost; citlivý, empatický odstup. líbí se mi jednoduchost, která není banální, ani vypotřebovaná.
U příspěvku:Tí bezostyšní voňavkári!
Myšpulín (Občasný) - 14.3.2010 > zajímavé, svěží. počkám si na případné další příspěvky. - obrázek je kouzelný.
U příspěvku:"...-na mých trasách I.; ... -"linka č. "44" "
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > Stanislav> 

tohle je přesně podle zaslanýho kódu - zkouška Odkaz na autobusy

U příspěvku:Vlastní ambientní tvorba
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > škoda, mně to píše, že soubor neexistuje - píše se tam něco o 25 denním limitu. - já používám pro sdílení http://www.4shared.com, tam je to bez časovýho omezení.
U příspěvku:etuda no.1 in g-minor
Myšpulín (Občasný) - 11.3.2010 > taky se mi to líbilo. - jestli to chceš mít ještě elegantnější a dát sem ten rámeček z u tube přímo, dej mi vědět.
U příspěvku:Donepaměti
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > tuik> ony ty "zbytkové" básně (sám bych ji tak ale neoznačil) se mohou s větším odstupem času ukázat jako zvlášť důležité pro utváření stylu. - mně se zde opět líbí, že se nebojíš vydávat se do nejistých oblastí.
U příspěvku:Donepaměti
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > tuik> teď to vypadá, že opisuju, ale fakt jsem na to "vtipné" čtení přistoupil, ještě předtím, než jsem četl tuhle tvoji reakci. - je ale trochu pravda, že když Arielovi někde vtip kapku unikne, tak je pravděpodobné, že tam bude. - jeho komentář mi napověděl k jinému čtení, to chci říct. (nic proti Arielovu postřehu!)
U příspěvku:Donepaměti
Myšpulín (Občasný) - 7.3.2010 > Nevim, s odstupem mi to přijde zajímavý. včera mi taky vadila ona motivická rozháranost, kolečko salámu jsem moc nedával, a celý ten závěr mi přišel samoúčelně frivolní, ale když to čtu víc jako vtip, tak je to povzbuzující. - jsem rád, že je v básni více než jeden nápad, který mluví tvým hlasem.

text zkrátka není homogenní (6-8 prvních veršů je něco jiného než ten závěr), ale mně se takový styl líbí. - když vezmu:

Donepaměti, stále, rozkládáme hlasy // světelným hranolem prostoru mezi budovami.
a k tomu:
Osměl se, podívej se zrcadlu // zprudka do tváře! // Řekne ti // nečum

tak dostanu solidní napětí. - takovéhle přepínání mezi rejstříky je mi blízké. Za čtení to rozhodně stálo. Jsem opět zvědavej, jaký bude další krok.
U příspěvku:Zvlněný svět
Myšpulín (Občasný) - 6.3.2010 > poslední dvojverší tomu v mých očích, bohužel, ubírá. - u "cínových vojáčků" přichází výrazná vývrtka, která vyústí ve vágní kompromis na konci. - ti vojáčci by tam klidně byli udržitelní, ale musel by i ten zbytek balancovat na jejich hraně, aby vybičovaná energie neopadla. - vnímám to tak, že se jedná o princip zobrazení. - třetí verš od konce to přepíná jinam oproti začátku a poslední dvojverší opět jinam. - tohle je sice technická racionalizace, ale pocitově jí ten průběh odpovídá. - začátek mě chytl slušně.
U příspěvku:Ze starého domu
Myšpulín (Občasný) - 4.3.2010 > čtenář> Pescatore je Vojta Kučera? - to bych tedy býval neřek. ale nakonec znám jen pár starších věcí od V.K., tak proč ne? - tohle mi tedy přijde barevnější a rozvinutější než ty bezmála epigramické záznamy, které mám kdesi v paměti.
 
1.strana poznámek
 
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter