|
U příspěvku:Obchvat asymetrie varlat |
egil (Stálý,Redaktor) - 30.3.2007 > |
U příspěvku:malá nočná rapsódia |
egil (Stálý,Redaktor) - 28.3.2007 > tak. |
U příspěvku:*III*(2) |
egil (Stálý,Redaktor) - 28.3.2007 > . |
U příspěvku:Meandry |
egil (Stálý,Redaktor) - 26.3.2007 > |
U příspěvku:*V* |
egil (Stálý,Redaktor) - 26.3.2007 > birkin> nechápu smysl a důvod vaší poznámky,
ale to neva. |
U příspěvku:Hudba ke stažení |
egil (Stálý,Redaktor) - 22.3.2007 > |
U příspěvku:Hudba ke stažení |
egil (Stálý,Redaktor) - 22.3.2007 > A najdeme na té adrese odkaz na stránky Totem.cz?
Myslím, že ne.
Svévolně si tu děláte reklamu.
Fuj. |
U příspěvku:*V* |
egil (Stálý,Redaktor) - 20.3.2007 > prošel jsem si všechny vaše příspěvky;
a tento se mi líbí nejvíc. Možná pro svou vyváženost, nevím, každopádně působí celkem vyzrálým dojmem
+ jistá nenásilná metafyzika
jemně žilkující okraje. |
U příspěvku:Průvod |
egil (Stálý,Redaktor) - 20.3.2007 > zahlédl jsem jakýsi surrealistický obraz (jak od Magrita).
zaujala.
|
U příspěvku:Pudr a slunce |
egil (Stálý,Redaktor) - 16.3.2007 > |
U příspěvku:Basa ze dvou třetin plná soli |
egil (Stálý,Redaktor) - 15.3.2007 > |
U příspěvku:Něco málo o lůžkovinách |
egil (Stálý,Redaktor) - 14.3.2007 > škoda, že ti k tomu nesmím nic napsat. |
U příspěvku:Pěšiny |
egil (Stálý,Redaktor) - 7.3.2007 > |
U příspěvku:Třikrát a dost! |
egil (Stálý,Redaktor) - 2.3.2007 > jen drobná pozn.:
"pak jím zarachotím ve dveřích bytu prázdného
jako celý den."
je myšlen jaký celý den?
"jako celý tento den?" |
U příspěvku:Zvenčí /lho/stejně |
egil (Stálý,Redaktor) - 2.3.2007 > |
U příspěvku:Modřanské postsynchrony |
egil (Stálý,Redaktor) - 28.2.2007 > vytisknu si; a snad dopíšu něco víc než jen: na prvních pár přečtení líbí moc... |
U příspěvku:Nedotknutelnost zatmění |
egil (Stálý,Redaktor) - 27.2.2007 > rozprodej tajemství mezi palcem a ukázáním knoflík radia
..snad jen to polykání stínu.. |
U příspěvku:Jaro v kuchyni |
egil (Stálý,Redaktor) - 27.2.2007 > líbí se mi..
působí na mě smyslově,
a líbí se mi, jak přirozeně se obrazy "přesahují". |
U příspěvku:Epitaf na kenotaf |
egil (Stálý,Redaktor) - 23.2.2007 > macho> nechápu stupňování afektovanosti vašich poznámek..
|
U příspěvku:Epitaf na kenotaf |
egil (Stálý,Redaktor) - 23.2.2007 > macho> upřímně – nechápu afektovanost vaší poznámky.
ani důvod, proč komentujete mě, a ne swedishův text.
nemluvím o lidech, mluvím o textech, o tom, jak na mě působí.
obecně v poezii nemám rád generalizace, ale tady mě neruší..
"Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku"
..já zájem o kritiku své reakce nemám. |
U příspěvku:cvrkouka |
egil (Stálý,Redaktor) - 23.2.2007 > ano.. |
U příspěvku:Epitaf na kenotaf |
egil (Stálý,Redaktor) - 23.2.2007 > U jiného by mi ta obecnost vadila, ale u tebe nepůsobí nevyzrále ani křečovitě, protože netápe ani nepoučuje. Ohře se rozlila, Doupovské hory mají o řád vyšší kóty, stupně Ostrova jsou hierarchické.
|
U příspěvku:Ona vypráví |
egil (Stálý,Redaktor) - 16.2.2007 > ! |
U příspěvku:Přesýpací hodiny nemají smysl pro rytmus tikotu |
egil (Stálý,Redaktor) - 16.2.2007 > Je to dobré, mám pocit, hlavně první a druhá...
u druhé a u třetí třetí jsem se zasekl u pointy,
která mi přijde ve spojení s možným "návratem po stopách" a "ohlédnutím" — jakoby... očekavatelná...
jinak – dobře odmlžené tvé vnímání časovosti.
redakční výběr.
|
U příspěvku:Vyšehrad |
egil (Stálý,Redaktor) - 15.2.2007 > nad nádražím,
ve kterém vlak nezastaví,
leží hřbitov,
kde se roky nepohřbívá.
Ne: "chcípl tam pes",
ale – chcípl tam kůň.
dík! |
U příspěvku:Rekonstrukce pohybů |
egil (Stálý,Redaktor) - 12.2.2007 > Nevím.
Buď příliš málo, nebo příliš moc (anebo obojí zároveň). |
U příspěvku:Vytržení |
egil (Stálý,Redaktor) - 9.2.2007 > šedé> myslím, že jo, někdo na to kdysi dával upoutávku na Písmáka.., ale...
přišlo mi to spíš k smíchu (poté, to jsem překonal lehké zamrazení a zhnusení)...,
pro mě je opravdu opravdu dobrý souzvuk ten, který se otrocky neodehraje jen na úrovni poslední slabiky, potažmo posledních dvou...
často se na eufonii podílí více slov, nahrává jí celý verš.., eufonie vytvářejí sémantické tkanivo, podporují hmatatelnost a celistvost; a protmelují "viditelné s žilkováním neviditelného" (Mukařovský).... →
a takový software, naštěstí!, není a snad ani nebude... |
U příspěvku:V dědově kolně |
egil (Stálý,Redaktor) - 9.2.2007 > chybí mi tam kolna s vonícími otýpkami! ;) |
U příspěvku:Vytržení |
egil (Stálý,Redaktor) - 9.2.2007 > šedé> hledá slova v knížkách a systematicky je spojuje...
takovou ubohost, probůh, někdo dělá? :)
|
U příspěvku:Vytržení |
egil (Stálý,Redaktor) - 7.2.2007 > "...na autorovi, který píše buď opravdově, nebo systematicky..."
promiň, ale takto postavený protiklad je naprosto nesmyslný..
spíš by se dalo říct: má psaní jako příležitostný "relax, odpočine si u něj", nebo je do psaní skutečně a bytostně položený.
díky za povídání
a - přeji pěkný večer.
|
U příspěvku:Vytržení |
egil (Stálý,Redaktor) - 7.2.2007 > šedé> Ano, možná trochu jízlivý podtón měla.. Omlouvám se.
Nicméně — pokud člověk píše například o svém dětstí na dědině, výsledek bude je ztěží působit neosobně. Takže věta "nejde ani tak o to, jaké motivy člověk užije, nýbrž JAK je užije" je pravdivá jen zčásti – jsou motivy, které jsou samy o sobě pro báseň určující (jiná věc je, že i "nebezpečný" motiv lze užít neotřele, to je ale něco jiného). Právě o motivy totiž jde. Babiččina kuchyňka s vůní hřebíčku vždy bude působit osobněji než: "umlčí
motory
z drátů vytáhne struny
a vybije z nich
násobná selhání plic"
což ovšem neznamená, že druhý příklad je méně lidský či opravdový. Jenom prostě nepůsobí libě na čidla nastavená na remízky či kuchyňky (to nemyslím nijak osobně! opravdu..). Působí chladně. Odcizeně. Protože
svět není
selanka.
|