|
U příspěvku:Limerick rozvážně nerozvážný |
egil (Občasný,Redaktor) - 10.11.2006 > nejvíc druhá... |
U příspěvku:Prázdné tlachání |
egil (Občasný,Redaktor) - 7.11.2006 > |
U příspěvku:Proti zdi |
egil (Občasný,Redaktor) - 3.11.2006 > sköld> Dík za odpověď...
Já jen nevěděl, co si pod oněmi novými postupy, které hledáš, představit, zda tvůj osobní experiment, nebo něco obecnějšího. Nicméně - za sebe tvůrčí odvahu u autorů oceňuju, i když mnohdy vede k nejistým a "nehotovým" výsledkům. Myslím, že autoři, kteří píší už roky (což je i případ kalais), už nemají překotné experimenty zapotřebí. Našli si už svoji formu a svůj výraz, který je optimální pro to, aby vyjádřili, co vyjádřit chtějí. Někdo vládne jazykem a někomu vládne jazyk (což mnohdy bývá iniciační fází vyzrálejšího psaní, než je nastolena vláda nad jazykem).
Popravdě - nemám tě natolik načteného, abych byl schopný nějakého obecnějšího soudu. Ale nemyslím, že jsi looser. Prostě to chce čas - alespoň z mého pohledu.
|
U příspěvku:Proti zdi |
egil (Občasný,Redaktor) - 2.11.2006 > avi |
U příspěvku:Proti zdi |
egil (Občasný,Redaktor) - 2.11.2006 > Skolde, a co v rámci své tvorby nazýváš těmi "novými postupy"? (upřímně mě to zajímá).. že bych něco přehlédl?
__
Civilní výjev, obraz, náznak příběhu; dobře napsáno; nenásilný existenciální rozměr → D
|
U příspěvku:/bez názvu/ aneb Nikdy |
egil (Občasný,Redaktor) - 2.11.2006 > Tímto D tě přijímám do bratrstva srnčí nožičky...
:) |
U příspěvku:Sto roků samoty |
egil (Občasný,Redaktor) - 2.11.2006 >
V čase,
kdy Rebeca,
sedíc na zápraží s houpacím křeslem,
které bylo autistickou kostrou
její paměti,
česala vlasy
čelistí šedého vlčáka
a ujídala z hliněného muže. |
U příspěvku:Spoje |
egil (Občasný,Redaktor) - 26.10.2006 > Vio> Takže nejen že má nejlepčí naviják, virtuózně hraje na saxofon, ale dokonce má i čestný doktorát z fyziky! já to tušil - - hned jak jsem od tebe poprvé četl tajemný verš "křup bukvice na větvičce"! :)) |
U příspěvku:Nábřeží (Smíchov sunset) |
egil (Občasný,Redaktor) - 26.10.2006 > Já tady k tomu nic nenapsal body-shot + D nedal?
tož do třicetice všeho dobrého.. |
U příspěvku:Kratší rozhovor |
egil (Občasný,Redaktor) - 23.10.2006 > Jistá podrobnost na rozhraní |
U příspěvku:klidně to dám do prózy |
egil (Občasný,Redaktor) - 18.10.2006 > dobrej výtok..:) |
U příspěvku:Trilobitten Karussell |
egil (Občasný,Redaktor) - 17.10.2006 > Ta jednička je jak trilobití diskotéka...!
pěkně si to ti ordovičtí užívali :)
|
U příspěvku:5.TOTEM NATURAL |
egil (Občasný,Redaktor) - 17.10.2006 > ehm...
nabíječka + modrej kartáček... :) |
U příspěvku:byl fanatickým sběratelem maličkostí a postavil si za městem malinkatou čekárničku z lupení ohořelých koček když tu učitelka udělala ve druhé větě hrubku v palisandrovém háji |
egil (Občasný,Redaktor) - 13.10.2006 > Má to něco do sebe (asi šťávu),
Ale na mě je to moc "tlachavý";
jako že čtu, čtu.. tu hříčka... tam nápad, ale pak dočtu a řeknu si – no a?
|
U příspěvku:Výtluky |
egil (Občasný,Redaktor) - 12.10.2006 >
Jako vždy - mnohovýznamovost samotných slov (z rozličných kontextů); slova tím (zatížena) získávají na váze - musejí se vydat ze svých významů, každá tvá báseň je jakousi analytickou strukturou - její význam je pak daný čtenářovou schopností syntézy (jak napsal Jebavý; parafrázuju: Každej si nabere tolik, jak hlubokou má naběračku)
spouštím se do útrob básně, proniknu povrchem (ten láká, jsa trochu vábničkou)
a hledám ve významech, ve spojích utonomních fragmentů ;), spojích vertikálních i horizontálních...
melodie černání stříbra
stárne strach černání stříbra
v nátiscích málo černání stříbra
atd..
U této poezie je jediná volba, a to ji odmítnout, anebo přijmout. Nemá smysl jí vytýkat cosi ve smyslu "zde to je trochu klišé", protože verše ve své mnohovýznamovosti skutečným klišé být nemohou, a jestli, tak třeba v jednom ve dvou ze svých mnoha významů. To záleží od schopností a vkusu čtenáře, ale především od jeho očekávání, s nímž k textům přistupuje. Protože pokud je někdo naladěn na klišé, právě ta si bude v textech hledat. Výsledně se mi zdá, jako by se autor skrýval, zatímco čtenář je nucen se odhalit.
Finální syntéza je obtížná - vždy si vytvořím minimálně dvě alternativy - buď že si zredukuji text na rovinu gnómy, anebo pocitu. |
U příspěvku:Dvojitá okna |
egil (Občasný,Redaktor) - 12.10.2006 >
mezi skly tloustne noc;
dvojité okno s tmou uprostřed - to je krásný obraz.. |
U příspěvku:Je po medu... |
egil (Občasný,Redaktor) - 9.10.2006 > * |
U příspěvku:Vdova |
egil (Občasný,Redaktor) - 4.10.2006 > avi |
U příspěvku:Vdova |
egil (Občasný,Redaktor) - 4.10.2006 > Je rozhodně slušná...
kdejaké ovoce by jásalo (třeba Hrušky :) |
U příspěvku:Šacení egilova šacení |
egil (Občasný,Redaktor) - 3.10.2006 > co k tomu, Martine...
skvělá práce, inspirativní.
časoprostor (jakékoli) básně coby podstatný klíč k jejímu uchopení.
Lin: proč by to měl být vtip? |
U příspěvku:Večerní modlitba |
egil (Občasný,Redaktor) - 20.9.2006 > vtipný je, že jsem se zrovna včera Naty na red. schůzi vyptával, kam ses poděla a jestli ještě píšeš etc...
fajn..
větší úspornost, jako vždy, tvé básni sluší..
jen snad -
"mi vlní pod kůží"
- mivlnění se mi fakticky nelíbí.. :) |
U příspěvku:Pravda o strakách |
egil (Občasný,Redaktor) - 20.9.2006 > pjekný..:) |
U příspěvku:Odcizení |
egil (Občasný,Redaktor) - 20.9.2006 > blondýna> no jasně; a dodal bych -
"míro, signifikantním atributem tvojí poetiky je vycizelovaná metricko-sémantická struktura, která svou fragmentací rozpřádá mnohovýznamové vlášení významů,
a teď už konečně nějaký drby; a rychle, ať mám dost času vyklopit ty svoje.."

|
U příspěvku:obludy tancujících slov |
egil (Občasný,Redaktor) - 18.9.2006 > pěkný aliterace tam máš...
zády zválený svět
syčí piruetami
svůj slovoslet
zaujala.. |
U příspěvku:Ohře |
egil (Občasný,Redaktor) - 12.9.2006 > Ó vře..
i když z těch vnitřních souzvuků mi občas šly oči šejdrem..
jinak - úžasná stylizace. |
U příspěvku:Těhotenský test |
egil (Občasný,Redaktor) - 7.9.2006 > |
U příspěvku:náznak |
egil (Občasný,Redaktor) - 7.9.2006 > |
U příspěvku:Podacké sny I. |
egil (Občasný,Redaktor) - 7.9.2006 > mně se líbí... |
U příspěvku:Na lásku byla ještě moc mladá |
egil (Občasný,Redaktor) - 7.9.2006 > pjekná.. |
U příspěvku:5.TOTEM NATURAL |
egil (Občasný,Redaktor) - 6.9.2006 > přijedu!
a možná ne sám.. |
U příspěvku:Odcizení |
egil (Občasný,Redaktor) - 1.9.2006 > Působí na mě smyslověji než většina tvých jiných.
Je pro mě hmatatelnější.
Půlení (ústa; půnoc, půlsmrt), dělení (..dechu), tavení.
na druhé straně slévání, spékání...; ještě nezakrvácené zlomky...
s tímto plně korespondující autonomní fragmentace;
jednotlivá slova ve výceznačných kontextech (to umíš!): taje, živičná, ze-mě žluč, od-cizení, zlomky (úlomky dechu, vět a takové ty zlomky s lomítkem → a znovu: ústa a jejich dělení)..
jinak jako vždy - porozumění je závislé na klíči/způsobu četby - s tím, že jako "kód" je zde možno použít poslední verš v jeho jednoznačnosti (jakési podání ruky čtenářovi, vstřícné gesto, které za sebe oceňuji).
zajímala by mě tvá autorská recitace tohoto textu (a mnohých jiných).
|