Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:V tlamičce
Felipe (Občasný) - 8.11.2004 > Ještě než mi sem bloknou přístup, příteli
U příspěvku:hodiny; honzo vstávej: konec světa
Felipe (Občasný) - 6.11.2004 > A jo... Já bych sice raděj viděl takovou tu burácivou apokalypsu, ale buď ti.
U příspěvku:1.10.2004
Felipe (Občasný) - 4.11.2004 > Co si pamatuju, psával jsi mnohem, mnohem hůř... Není to vůbec hrozné.
U příspěvku:Poslední záklaďáci
Felipe (Občasný) - 3.11.2004 >

B Eins et Emmet

 

Za prvé - nestojí to za zkouknutí. Promiň, drahá, ale je to hrozný.

 

Za druhé - není to rispet, Emmete.

a) protože rispet se týká (milostné) lyriky

b) protože forma rispetu je AB AB CC DD!

 

Tak, Emmete. Pozor, pozor.

U příspěvku:MUŽSKÉ ZAMYSLENIE
Felipe (Občasný) - 2.11.2004 > Svätá právda!
U příspěvku:Básně mého pětiletého bratra Šimona - Rochňátko
Felipe (Občasný) - 2.11.2004 >

Skončí v blázinci, chudák kluk. Dopadne jako schizofrenik. Zatím má, kolik zaslouží.  

U příspěvku:Pozvánka k autodafé
Felipe (Občasný) - 2.11.2004 >

Aby jsi se neposral, maniaku. :-))) Dočkej času, jako husa klasu... Je to - asi nejspíš - výborné. Tedy. Někde mi to jaksi klopýtá. Ale když se dílko zdařilo, jak praví Voltaire, odpouštíme drobné nedostatky...

 

Čte se tady...

U příspěvku:stonožky
Felipe (Občasný) - 1.11.2004 > Báječné.
U příspěvku:Smrdí to jarem
Felipe (Občasný) - 1.11.2004 >

Es ist doch aber ein Meisterstück!

 

Zelenám závistí.

U příspěvku:Konec obvyklostí
Felipe (Občasný) - 1.11.2004 > není to zlý
U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

Naty, to byl spíš obludný nápad... Časomíra versus přízvuk je jasná. Čili ta kravina (opravdu je to kravina), kterou jsem vymyslel, by znamenala, že přízvučná slabika musí být současně dlouhá.

 

Čili vypadala by taková obludnost třeba takto:

 

Takhle třeba vypadá přízvučně-časoměrný katalektický, daktylský heptametr s iktem. :-)))

 

Svlékal ji šnivě bal a no ji svázal si šňůrou a ztlouk.

 

Řečeno lidsky:

1. má to sedm přízvuků, které jsou současně dlouhé (časomíra, heptametr)

2. má to rytmus M-ca ca (daktyl)

3. poslední, sedmá stopa je neúplná (katalektický daktylský heptametr). Kdyby byla poslední stopa úplná "a ztloukl ji", jednalo by se o akatelektický daktylský heptametr.

4. poslední sedmá stopa je z hlediska časomíry (dvojhláska, nebo dlouhá samohláska) i klasického přízvuku těžká, přízvučná, jedná se tedy o iktus.

 

Pro jistotu posílám i Janisovi, kdyby měl k tomu výkladu nějaké ne.

                      

U příspěvku:Jsem
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

Nevím, proč se jim to tak nelíbí. Pěkná básnička, milá básnička. Taková básnička básničkovitá.

U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

g-morr, Janis...

 

Tak jo, kluci. :-)))

 

A skutečný frajer bude ten, kdo napíše přízvučně-časoměrný hexametr v jambech, struktura rýmu ABBA CC... (Přízvuk ať se kryje s délkou...) 

U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

Promiň, Jannisi, ale upřesnil jsi to rytmickým schématem, jehož platnost je podmíněna aktuální úpravou pravidel češtiny. Já bych to uzavřel remízou. Co ty na to?

U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

Nu vida - přece jde o svévoli... :-)))

 

A to bych ještě otevřel otázku, zda první daktyl, následující trochej, je jakási forma, protože daktylotrochej by byl střídavý, aspoň myslím. Daktyl, trochej, daktyl, trochej...

 

 

 

U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 > A to si nejsem jistý - gmorr suď, jestli by v prvním verši neměl být přízvuk na JEN, protože pak by padl i ten první daktyl...
U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 29.10.2004 >

Jannis:

Máš to v super Daktyl Trochej Trochej Trochej Trochej- Ale jedna chybička se ti taky vloudila:))))

 

Noc se jen směje tvému strachu ze tmy (nic). Tolik ke tvému pokusu prohlásit prvni verš za daktyl, neboli rytmus M-ca-ca. Nepochybně správně - dle tvého návodu - kladu přízvuky, protože jinak z toho daktyl neudělám... 

 

Filip:

Noc se jen směje tvému strachu ze tmy (je to pětistopý verš, první daktyl, další trochej...) Možná takto jsi myslel své Daktyl - trochej trochej? Inu, v případě prvního verše by to sedělo...

 

Další verš:

Ví, že ji máš za posmutnělou mu. A jak prosím chceš nazývat tento typ metra? To si věru rád přečtu, aneb: pokud jsem ti rozměl správně a ty považuješ jednotlivé verše za daktylotrochejské pětistopé, mám zde malý problém, čtu totiž dle tvého návodu:

 

Ví, že ji máš za posmutnělou mu.

 

Nebo považuješ druhý verš za trochej (rytmus M-ca, pro fonetiky a fonology, narozdíl od jambu:cá-M)

 

, že ji máš za posmutloumu. Cože je další gigantický nesmysl.

 

Takže prosím, velmistře, pouč mě, když se nemohu zbavit pocitu, že si svévolně označuješ přízvuky a nazýváš verše daktyly, trocheji a anapesty, aniž jimi jsou. :-)))

 

U příspěvku:zbytečné obavy
Felipe (Občasný) - 28.10.2004 >

Nemůžu se, Janisi, zbavit pocitu, že neumíš počítat ani do daktylu, ani do trocheje, ledaže kladeš přízvuky tam, kde je nikdo jiný nevidí...  Pokud vidím přízvuky správně - čímž si nejsem stoprocentně jistý - není to rytmicky vzato nic.

 

Což nemění nic na faktu, že ta nezpseudonónovaná verze se mi velice líbí.

 

 

U příspěvku:Nápady 11
Felipe (Občasný) - 27.10.2004 >

umbringen - morgen

 

perf. ist - umgebracht

U příspěvku:Tvoje nové šaty
Felipe (Občasný) - 27.10.2004 > jo, pohoda...
U příspěvku:Ztracený sen (The Lost Dream)
Felipe (Občasný) - 26.10.2004 >

Hele - a když už si troufám tě tady poučovat...

 

Zkus se třeba zamyslet nad tím, oč silnější je přirovnání k něčemu důvěrně známému, než k něčemu bombastickému, co trošku zavání takovým tím (nesnáším to slovo) klišé...

 

Vystavěl jsem si křišťálové věže zámků... ech.

Co takhle si vystavět třeba obývací stěnu, rozumíš? Nebo cokoliv jiného ze tvého blízkého okolí. Básnický obraz tak nabyde na intenzitě.

U příspěvku:Ztracený sen (The Lost Dream)
Felipe (Občasný) - 26.10.2004 >

To se stává všem, že napíšou něco takového. Určitě se to stává občas každému, ale zřejmě ti to ještě dají sežrat. Tu máš pět bodů, na osušení slziček a přečti si "Posla špatných zpráv" od nicku Tři... Jistě se zasměješ, příteli...

 

Je tam snaha být dobrý. A snaha se taky počítá. (Hele, i když neznáš všechny ty daktyly a trocheje a jamby a podobné cajky, vždycky pomáhá - když už chceš rýmovat - spočíst si na prstech počet slabik ve verši... Měl by být shodný.)

 

Jinak je to jazykově poměrně čistý pokus. Na poměry různých hrůz (Posel špatných zpráv od nicku Tři například) je to málem na Nobelovku. ;-)

U příspěvku:RANDE S CELANEM
Felipe (Občasný) - 25.10.2004 >
U příspěvku:Mezidobí
Felipe (Občasný) - 23.10.2004 > no...
U příspěvku:Žalmista
Felipe (Občasný) - 23.10.2004 > Jonáši - já bych tě nechtěl zraňovat, ale ono to dikci žalmů stejně nemá.
U příspěvku:Žalmista
Felipe (Občasný) - 23.10.2004 >

A koneckonců proč ne úplně jinak? Prostě nějak lidštěji? Já nevím, třeba:

 

Ó bože můj, miluji ten svět plný kurevstev, ve kterých si prý libuješ

Tak dej mi aspoň trochu vrznout a něco k jídlu

A taky abych nemusel chodit do práce

A hlavně mysli na prachy, prachy potřebuju nejvíc...

 

(žalmista Filip)

U příspěvku:signifikantní
Felipe (Občasný) - 23.10.2004 > pěkňoučké... :-)))
U příspěvku:Bratislava - Zlaté písky
Felipe (Občasný) - 22.10.2004 > líbí moc.
U příspěvku:Uříznutý ukazovák
Felipe (Občasný) - 22.10.2004 >

Co se to tady děje? To je dobrý beat. Nedej se, člověče, znechutit! Je to slušné, šlape ti to (v be bopovém rytmu, jak by řekl Kerouac...)

 

Dobré, kvalitní, pokračuj, těším se na další.

U příspěvku:Robotique
Felipe (Občasný) - 19.10.2004 > Proč tady chybí déčka?
U příspěvku:Světe mlč!!
Felipe (Občasný) - 17.10.2004 > a tahle miniaturka se Filipkovi líbí
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter