Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Podzim s výhradami
Lei (Občasný) - 23.9.2014 > Emmet_RAY> Díky, Václave. Od staré gardy ocenění vždy potěší.
U příspěvku:Podzim s výhradami
Lei (Občasný) - 22.9.2014 > žaža> Díky.
U příspěvku:Co se o půlnoci děje u zdi obory
Lei (Občasný) - 5.7.2014 > egil> Díky, o důvěryhodné hodnotitele, jako jsi ty, je tu nouze a skoro nikdy nechodí "ke mně", takže jsem tuze rád.

Když po sobě čtu tu první strofu, zjišťuju, že máš pravdu, že mi to tak "vylezlo", aniž by mi na tom přišlo něco zvláštního. Zkusím se ještě zamyslet nad tím, jak sdělit totéž podobně, ale s míň genitivy.
U příspěvku:Čtvero chmýří
Lei (Občasný) - 16.4.2014 > anae> díky!
U příspěvku:O klišé
Lei (Občasný) - 15.4.2014 > kink> ;-)

díky!
U příspěvku:Transcendence hradeckého sněhu
Lei (Občasný) - 3.1.2014 > Megaira> Díky. Už jsem ani nedoufal v nějakou návštěvu.
U příspěvku:Předení
Lei (Občasný) - 12.12.2013 > Emmet_RAY> Díky. Ty ještě žiješ?
U příspěvku:Předení
Lei (Občasný) - 10.12.2013 > Megaira> díky - za D i za poznámku :o)
U příspěvku:Navěky říjen II
Lei (Občasný) - 10.4.2013 > Michelle> Díky - za slovní hodnocení :o)
U příspěvku:Navěky říjen II
Lei (Občasný) - 9.4.2013 > Arnold.Rothstein> Díky za D!
U příspěvku:Navěky říjen II
Lei (Občasný) - 8.4.2013 > čtenář> V každém případě díky, žes mě upozornil na překlep.

A jsem rád, že po letech konečně vím, čím má mluvit báseň :o)
U příspěvku:Krajina za zlatou koulí
Lei (Občasný) - 13.2.2013 > lada34> díky.
U příspěvku:Krajina za zlatou koulí
Lei (Občasný) - 13.2.2013 > buddhist> Díky za konkrétní poznámku.
U příspěvku:Přece jednou
Lei (Občasný) - 20.12.2012 > šedé> Díky za komentář. Očekávatelnost přirozeně lze namítnout, nic proti tomu nemám, asi taky záleží na předchozí čtenářské zkušenosti.

Jedno si vymiňuji :o): Přiznám se, že současnou poetiku prakticky neznám, současné básně čtu velice namátkově (a z toho mám pocit, že dneska je poetik asi padesát radikálně odlišných, ale žádná z nich se mi moc nelíbí). Napsal jsem to tak, jak to dělám vždycky už po leta...

Jinými slovy, možná jsem to napsal příliš očekávatelně, ale byly za tím vlastní zdroje - sám vím, že se opakuju a že svoji letitě konstantní poetiku už asi nezměním, pročež ani nechovám ambice na to být básníkem v pravém slova smyslu - který přeci musí cítit tep života a vesmíru i posuny doby, a podle toho obměňovat prostředky, musí hodně číst básně ostatních (jak se tady vždy zdůrazňovalo). A tak.

Pokud jde o metofory, opět jsou možná těžké, ale nemám pocit, že by se nějak lišily od metafor, které mívám v jiných básních (navíc zatím opravdu stojí konkrétní představy, s čímž těžko něco udělám - zase, možná je to blbé, ale nešrouboval jsem to proto, že "se to tak dělá").

V každém případě dík.

Ještě se přiznám - přičemž to s hodnocením samozřejmě vůbec nesouvisí - že je to asi první moje básně, ze které mám strach, když ze mě vylezla. Ale to je dáno tím, čeho je v realitě odrazem. A to čtenáře nemusí zajímat, přinejmenším dle strukturalistického přístupu.
U příspěvku:Střed prázdný
Lei (Občasný) - 26.10.2012 > holger> Díky!
U příspěvku:Střed prázdný
Lei (Občasný) - 23.10.2012 > Naty> Ahoj Naty, díky, třeba se vrátíš. Já se ani nestíhám rozkoukávat.

L.
U příspěvku:Střed prázdný
Lei (Občasný) - 23.10.2012 > Sopran> Díky za poznámku. Přemýšlel jsem o tom, ale bez změny ústřední představy a koncepce sloky mě moc nenapadlo, co tam za sloveso. Ale některé sloky prostě bývajá statičtější, týkají se stavu a nepotřebují se někam plnokrvně hýbat, i když tomu rozumím, konkrétní přísudek dokážet udělat divy.
U příspěvku:Setkání
Lei (Občasný) - 28.11.2011 > holger> Díky za postřeh, sám na sebe se koukám, co se se mnou (a co se mi) stalo...
U příspěvku:Setkání
Lei (Občasný) - 24.11.2011 > Lyryk> díky - ale myslím, že na tebe je to příliš krotké, a ani tam není moc cizích slov ;-))
U příspěvku:Mohlo to být naposled
Lei (Občasný) - 27.9.2011 > whispermoonlite> díky za pochvalné slůvko, zejména od tebe mě těší

ještě teď se stydím za debatu o flektivnosti češtiny...
U příspěvku:Krása chodí s trapností
Lei (Občasný) - 23.11.2010 > jafa> Hele chodí sem různí lidé. Jak já mám vědět, jestli zrovna ty jsi chytrá a legrační, anebo blbá a prvnoplánovitá? Kdybych tu býval jako kdysi pořád a lidi trochu do hloubky znal, poznal bych to, ale to už dávno není pravda - chtělo by se říct naštěstí.

Mír a zdar.
U příspěvku:Krása chodí s trapností
Lei (Občasný) - 23.11.2010 > jafa> Omlouvám se, byla to tykve, co pravila: "haha, vklidu.. pro Leie musíš svůj názor zakódovat do intelektuálních pouček a otisknout ho ve Tvaru, aby vůbec bral tvůj názor na vědomí:))) a vůbec, že tu lidi povrchnost-naivita (povrchní formulace) vždycky tolik pohorší.. to je zajímavý..." Můj komentář se vztahoval tedy k něčemu, o čem jsem si jen myslel, že zastáváš.

Nadsázka - fajn; nadsázku beru, ale vzhledem k tomu, že nadsázku člověk pozná za součinnosti mnoha faktorů, hlavně znalosti osobnosti mluvčího a situačního nastavení, těžko ji rozpoznat za nějakou přezdívkou v prakticky bezkontextovém vákuu, takže možná i trochu špatná volba komunikační strategie.

Ale to je hlavně spousta řečí kvůli hovnu, prostěs chtěla pojmout legračně téma, a nebylo poznat, jestli je to legrace, sebestylizace, nebo míněno vážně.

Já si zas spletl reakce.
U příspěvku:Krása chodí s trapností
Lei (Občasný) - 23.11.2010 > čtenář> no vida, že to jde...

bez ohledu na to, že k filmu jako k žánru mám asi takový vztah jako k rajské polívce - no, sním ji, když jinak nelze

a ano, povrchnost a blbost (nikoli naivita, jak podsouváš) jsou věci, které popuzují, vcelku myslím pochopitelně...
U příspěvku:Slyšelas někdy?
Lei (Občasný) - 27.10.2010 > farišta> třeba vnímáš jen ty pomalé podkladové akordy kontrabasů, violoncell, fagotů a basklarinetů :-)
U příspěvku:Slyšelas někdy?
Lei (Občasný) - 27.10.2010 > Bajata> dík. hlavně aby se ti taky líbilo, jak o tom píšu :-)
U příspěvku:Slyšelas někdy?
Lei (Občasný) - 25.10.2010 > Naty> díky - už jsem ani nedoufal, že k této básni někdo doputoval, natožpak abych čekal, že se zjevíš zrovna ty; zdravím...
U příspěvku:Bílá hora
Lei (Občasný) - 22.9.2010 > díky! i když nad angažovanou poezií bych neofrňoval ;-)
U příspěvku:Navěky říjen
Lei (Občasný) - 4.6.2010 > chinagirl> Jsem poctěn!
U příspěvku:Navěky říjen
Lei (Občasný) - 4.6.2010 > kink> Děkuji pěkně!
U příspěvku:Blance s láskou
Lei (Občasný) - 12.3.2010 > sklem> to bylo ode mě, ale rozdělil jsem ten "epigram" na dva a obě poloviny doplnil tak, aby to bylo soudržnější a tak nějak k věci; předměstí není o moclepší než nepředměstí, všude jsou přece výpadovky, okruhy a protoradiály - a vítr fouká ze všechn stran; a nakonec, jde mi o celou Prahu, nesedím v bytě zavřený, že jo, a ještě, kam bychom s takovým defétistickým přístupem přišli...
U příspěvku:Zachrání mě slovo?
Lei (Občasný) - 15.1.2010 > Zeanddrich E.> Díky. Už proto, že tahle básnička pro mě z nepochopitelných důvodů zůstala zde oukropkem. Člověk opravdu nikdy neví - třeba ten Batyskaf byl původně pandán k tomuto, dílo chvíle, a přitom dopadl daleko příznivěji.
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter