Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Křižovatky (B)
Lei (Občasný) - 2.11.2020 > Zeanddrich E.> Tvrdě to nevypadá, jen trochu nesmyslně.

Já nejsem žádný duchovní vůdce, píšu za sebe báseň, a ani kdybych byl, nevedl bych nejspíš tam, kam chceš ty.

K čemu tady nějaké misionářství?

A že bych tímto způsoboval vítězství klausovské ideologie, to je věru absurdní pohled. I když nechám stranou, že je to to poslední, s čím chci mít něco společného, a představím si, že bych napsal paján na klausismus a na všechny jeho pohrobky, a že jich je hodně, představa, že tím způsobím nějaký politický posun, je fakt legrační.

Leda že by si pak mé dílo vzal blok ODS + TOP09 + KDU a rozebral si ho na volební hesla!
U příspěvku:Křižovatky (B)
Lei (Občasný) - 2.11.2020 > j.f.julian> Díky za doporučení.

Metrum je experimentální. Volné rýmování tak, aby tam bylo, ale aby nesvazovalo ani necinkalo.
U příspěvku:Křižovatky (B)
Lei (Občasný) - 2.11.2020 > j.f.julian> Díky za doporučení.

Metrum je experimentální. Volné rýmování tak, aby tam bylo, ale aby nesvazovalo ani necinkalo.
U příspěvku:"vytahuji právě ..."
Lei (Občasný) - 29.6.2020 > No jo, to byl jiný svět, tady na Totem.

Ale toto konkrétně byla hlavně tragédie.

Báseň přiměřená tomu.
U příspěvku:Co vidí oči louží
Lei (Občasný) - 28.6.2020 > j.f.julian> Díky za hodnocení.

V té palbě jsem se ztratil, asi jako turista v Palermu.

Obávám se, že právě tohle Totemu ke zmrtvýchvstání nepomůže - i když nechápe stranou, že se obávám, že ani nic jiného.
U příspěvku:Co vidí oči louží
Lei (Občasný) - 28.6.2020 > Zeanddrich E.> Díky - i za komentář ;o)
U příspěvku:Co vidí oči louží
Lei (Občasný) - 28.6.2020 > 1 helen> V každém případě díky za hodnocení :o)
U příspěvku:Co vidí oči louží
Lei (Občasný) - 28.6.2020 > Sallybill> K tomu poznámku, protože to jeden z oněch neregistrovaných čtenářů, čili úplných anonymů, hrozně řešil už minule:

Ani nevím, jestli je to nějaké takové nepsané pravidlo. Vím jenom, že jsem na Totemu byl velice aktivní po dlouhá léta, když ještě opravdu žil, dokonce jsem po nějaký čas působil jako jeho redaktor.

S tím, jak se to celé rozpadlo a vyhaslo, aby tu doutnaly už jen zanedbatelné uhlíky, jsem sem přestal soustavně přicházet. Psal jsem dál a své básně jsem sem věšel z pietní loajality i ze zvyku, konec konců lepší, aby si je přečetl těch deset dvacet lidí, než aby byly jen v šuplíku. Zároveň se mi časem jako velké části mých souputníků z nultých let podařilo etablovat "na papíře", ale i tak je to pro mě nadále takový rituál. Když mám pocit, že je to báseň hotová, uložím ji tady a nabídnu k přečtení.

Je pravda, že básně ostatních až na výjimky moc neprocházím. Dělával jsem to, ale postupně to pro mě přestalo mít význam. Čili jasně, komunitu Totem už nevytvářím, a záleží na člověku - kdo chce, ať čte, kdo nechce, protože jemu to nečtu, ať nečte, kdo přečte a má názor, ať ohodnotí, chce-li, nebo napíše jednu řádku - což je milé a v zásadě to zcela stačí.

Jsou to navíc dlouhá, dlouhá léta, co jsem četl nějaký smysluplný komentář pod svou básní (nechávám stranou ona milá připodotknutí, že se to dotyčnému líbí), takže se zas takovým dlužníkem necítím.

Asi tak.
U příspěvku:Vděk
Lei (Občasný) - 17.6.2020 > analfagot> Dík!
U příspěvku:Mrholení
Lei (Občasný) - 11.2.2020 > Martin> Díky, Martine, jsem rád, že jsi sem zabrousil!
U příspěvku:Mrholení
Lei (Občasný) - 11.2.2020 > analfagot> Díky za D!
U příspěvku:Jako když dvoranou proletí pták
Lei (Občasný) - 8.2.2020 > čtenář> Skoro závidím těm, co mají schopnosti a čas na takto propracovanou literární kritiku, kterou na internetu málokdo ocení. Zkusil bych se uchytit aspoň v Tvaru, pro začátek.
U příspěvku:Zátiší s pohyblivým prvkem
Lei (Občasný) - 3.2.2020 > zanzule> Díky - bez ohledu na moje básně, ano, poněkud to tady uvadlo, za ta dlouhá leta. Až bych řekl, úplně zašlo.

Škoda.
U příspěvku:Zátiší s pohyblivým prvkem
Lei (Občasný) - 3.2.2020 > Zeanddrich E.> Díky!
U příspěvku:Nezšedivět
Lei (Občasný) - 3.2.2020 > čtenář> A patří takoví čtenáři na Totem?
U příspěvku:Zamrzlo
Lei (Občasný) - 8.6.2019 > Zeanddrich E.> Díky!
U příspěvku:Odejdu sám
Lei (Občasný) - 2.5.2017 > Zeanddrich E.> Díky za D i za komentář. Rozhýbává mi to život, ale ještě spíš "rychlonohý stín". I když - báseň je báseň, a skutečnost je skutečnost, no ne?
U příspěvku:Odejdu sám
Lei (Občasný) - 2.5.2017 > Claw> Ti, co musí v něčem žít, ať nic nepovídají těm, jež dohání rychlonohý stín...
U příspěvku:Odejdu sám
Lei (Občasný) - 1.5.2017 > Jára z Opičí hory> Nepovídej!

A co tím zcela bezobsažným výrokem vlastně máš na mysli?
U příspěvku:Odejdu sám
Lei (Občasný) - 1.5.2017 > Claw> Díky za doporučení.

Škoda, že v ní musím žít...

Dala by se ještě obrábět, to vím, ale není čas a chybí soustředění.
U příspěvku:Odejdu sám
Lei (Občasný) - 26.4.2017 > P.V.Ctihodný> Díky. Ale.

"Tam žádný - žádný - žádný svit
pouhá jen tma přebývá
tam všecko jedno jen, žádný díl
vše bez konce - tam není chvíl
nemine noc, nevstane den
tam času neubývá
tam žádný - žádný - žádný cíl
bez konce dál - bez konce jen
se na mne věčnost dívá.

Tam prázdno pouhé nade mnou
a kolem mne i pode mnou
pouhé tam prázdno zívá.
Bez konce ticho - žádný hlas
bez konce místo - nic - i čas
to smrtelný je mysle sen
toť co se "nic" nazývá..."
U příspěvku:Co se o půlnoci děje u zdi obory
Lei (Občasný) - 23.1.2017 > Drsňák vulgo Vousáč> Hele díky - tahle starší propojení už člověk moc nečeká...
U příspěvku:Popěvek budoucího běžence
Lei (Občasný) - 5.12.2016 > Gogin> Díky, přece jen ještě nějaká odezva :o)
U příspěvku:Tma s pradlenou na prstech
Lei (Občasný) - 8.9.2016 > Megaira> Díky za zpětnou vazbu, které už tady moc nebývá, s ohledem na velikost osazenstva.
U příspěvku:Zlatá klec
Lei (Občasný) - 18.12.2015 > mamalas> Takovou poznámku jsem teda nečekal!

Ale v základních obrysech bych s ní souhlasil. I když myslím, že tak 1999-2005 to bylo nejhorší, na to už se nedá dívat vůbec, od toho plus mínus r. 2005 se to přece jen dá brát aspoň trochu vážně.
U příspěvku:sen o jaru bude mým jarem
Lei (Občasný) - 20.5.2015 > To jaro - to je nějaké konkurence, ne? :o)

Jinak si nemůžu pomoct, ale místy v tom čtu záchvěvy egila - ryby a rybáři, myši a námel (a co strašák?). Ale možná jsem deformovaný četbou současné poezie, he.
U příspěvku:Proměny jara, jarní proměny
Lei (Občasný) - 20.5.2015 > cit-i-zen> Díky za pořádný, poctivý komentář, i když jsem líný zaškrtávat to políčko.

Fakt je ten, že oproti minulým letům píšu takřka ledabyle, až se stydím, jak málo konstruuji, škrtám a piluji - což neznamená, že to tak nemůže působit.

Ty inverze - tak mi to prostě sedí do huby; většinou jde o rytmus, výjimečně o rým, pokud už tam nějaký jako koření je.

Jinak vrásy skutečnosti jsou taky součástí dramatu energií kolem lyrického subjektu :o) Je pravda, že mám tendenci ty konce vázat na nějaké obecněji platné zákonitosti. Možná deformace čínskou básní. Ale jen možná.
U příspěvku:Proměny jara, jarní proměny
Lei (Občasný) - 20.5.2015 > kink> Díky, příjmená zpětná vazba :o)
U příspěvku:Hájek
Lei (Občasný) - 20.5.2015 > Martin> Díky, Martine. Škoda, že tu už konkurence skoro vymizela.
U příspěvku:Bubenská tma
Lei (Občasný) - 12.12.2014 > singularita> Díky. Rtuť je jedna složka směsi, kterou to tady všechno čpí.
U příspěvku:Podzim s výhradami
Lei (Občasný) - 23.9.2014 > Emmet_RAY> Díky, Václave. Od staré gardy ocenění vždy potěší.
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter