Zpět na úvodní stranu   
Časopis
Fórum
Pokec
\"NováWEB místa
\"NováAkce,Srazy
Info o nás

FK ČVUT
FK VŠE

jméno:

heslo:


registrace 
  Časopis

 
TOTální E Magazín
Filmový klub VŠE
vždy v úterý v 19,30 - ve staré aule - info na vrátnici
1.st.tramvaje za Hlavním nádražím - Husinecká
cena vstupenky 35 Kč
ARCHÍV - únor a březen 2000

Svéráz národního lovu15.2. Svéráz národního lovu
(Osobennosti nacionaľnoj ochoty)

Scénář a režie: Alexandr Rogožkin
Hrají: Alexej Buldakov, Ville Haapasalo, Sergej Ruskin …

Finský vědec píše knihu o specifických zvláštnostech lovu v různých zemích a za tímto účelem zavítá do Ruska. Pln dychtivosti vyrazí s několika muži do lesa a s napětím očekává, co mu ruští lovci předvedou. Ti se však musí před začátkem – jak je v zemi zvykem – posilnit a Fin nedokáže odmítnout četné přípitky, které odstartují řetěz velice komických příhod…

Komedie, ve které se více pije než loví.

Když společnost CinemArt uváděla po dlouhé době do kin ruský film a ještě k tomu komedii, kdekdo si klepal na čelo. Film se však setkal s obrovským úspěchem – stal se nejúspěšnějším titulem CinemArtu a nejnavštěvovanějším klubovým filmem loňského roku. Pokud jste jej ještě neviděli, určitě přijďte.

^
Váš názor ?



Ďáblův ostrov22.2. Ďáblův ostrov
(Djöflaeyjan)

Island, SRN, Norsko, Dánsko 1996, 103 minut
Scénář: Einar Kárason
Režie: Fridrik Thór Fridriksson
Hrají: Baltasar Kormákur, Sigurveig Jónsdóttir, Gísli Halldórsson, Ingvar Eggert Sigurđsson…
Rozhovor s režisérem
Některé sny se stávají skutečností…

Island padesátých let je námětem posledního filmu veleúspěšného islandského tvůrce F.T. Fridrikssona. Režisér prorazil svým snímkem “Děti přírody” (1992), jež je dodnes nejúspěšnějším islandským filmem (23 cen na festivalech!!!). Prostředním z režisérových filmů uvedených v českých kinech byla “Zimnice” z roku 1995. “Ďáblův ostrov” byl uveden v soutěži MFF v Karlových Varech 1997: získal cenu FIPRESCI a zvláštní uznání Mezinárodní poroty filmových klubů.

Život v poválečném táboře v Reykjavíku není vůbec snadný. Těžce pracující rodiče se snaží vyjít s výplatou. Mladší generace však sní o dolarech, rock’n rollu a americkém způsobu života. Aby oslavili nebo utopili svou bídu, mají vždy po ruce dobrý důvod se opít. Staří manželé Karolina a Thomas žijí v táboře spolu s dorůstajícími vnuky, zatímco jejich dcera Gógó unikla za lepším životem do USA. Baddi, Karolinin nejoblíbenější vnuk, se vydává za matkou. Po návratu ze Států je vítán jako hrdina. Projíždí se ve svém novém bouráku jako islandský Elvis. Ale sláva se brzy rozplývá a jeho zklamání má hluboký vliv na celou rodinu. Baddiho mladší bratr Danni má svůj tajný sen, který uskuteční, končí však tragicky. Život jde dál, je spíš hořký než sladký...

^
Váš názor ?



29.2. 20:00 h Zloději kol (Ladri di biciclette)

Itálie 1948, 93 minut
Scénář: Luigi Bartolini
Režie: VITTORIO DE SICA
Hrají: Lamberto Maggiorani, Enzo Staiola, Lianella Carell …

Vrcholné dílo italského neorealismu.

Hrdinou prostého příběhu je dělník, který šťastně získá práci lepiče plakátů a tím i šanci uživit rodinu. K práci potřebuje jediné – jízdní kolo, jež mu je však záhy ukradeno. Otec se spolu se svým synem prodírá přelidněnými ulicemi Říma a hledá jedinou věc, která mu může vrátit důstojnost… Tento snímek, do něhož De Sica obsadil chudáky z ulice namísto skutečných herců, bývá znovu a znovu diváky řazen mezi nejlepší díla světové kinematografie. Posuďte sami.

^
Váš názor ?



7.3. 19:45 h Na dno vášně (Carne trémula)

Francie, Španělsko 1997, 103 minut
Scénář a režie: PEDRO ALMÓDÓVAR
Hrají: Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina…

Život, láska, touha….a vše co je mezi tím.

Pedro Almódóvar opět spřádá pavučinu vztahů nabitých vášní a (perverzní?) sexualitou. Victor se hádá s Elenou, až sousedé zavolají policii. Zazní náhodný výstřel, dva policisté vtrhnou do bytu a zasáhnou tak nesmazatelně do osudu Eleny i Victora… Několik let od oné noci, po níž je Victor od pasu dolů paralyzován, se postavy opět střetnou a uvedou v život dřímající vášně…

^
Váš názor ?



14.3. 17:00 h Zrcadlo (Zerkalo)

SSSR 1975, 108 minut
Scénář a režie: ANDREJ TARKOVSKIJ
Hrají: Margarita Těrechovová, Ignat Danilcev, Filip Jankovskij, L. Tarkovská…

Nejosobnější film geniálního tvůrce.

Zdaleka nejen vizuálně působící autobiografické dílo o ztracené nevinnosti a citové vyprahlosti prezentované formou snové filmové montáže současnosti, vzpomínek, snů a historických událostí. Pokusy o shrnutí těchto obrazů do jednolitého děje či významu jsou bezpředmětné. ”Zrcadlo” je introspektivní cesta tokem lidské existence – nadějí a zoufalstvím, štěstím a jeho křehkostí.

^
Váš názor ?



14.3. 19:45 h Tajemství srdce (Secrétos del corazón)

Španělsko 1997, 105 minut
Scénář a režie: MONTXO ARMENDÁRIZ
Hrají: Carmelo Gómez, Charo Lopez, Silvia Munt, Vicky Peňa, Andoni Erburu…

O tajemném odkrývání reality, v níž lži, vášně, láska a smrt postupně nahrazují fantazii dětského světa.

Španělsko, 60. léta, malé provinční městečko. Javi, desetiletý chlapec, zavede svého přítele Carlose do staré barabizny na předměstí, kde údajně došlo ke zločinu z nešťastné lásky a ve sklepě jsou slyšet hlasy mrtvých. Tajemství, jímž je obestřena tato opuštěná barabizna, je impulsem k pátrání a poznávání, které očima Javiho ukazuje strach i fascinaci neznámým. Na jiném místě v horách Javiho přitahuje tajemství jednoho uzamčeného pokoje. Je to místnost, kde kdysi našel svého otce mrtvého. Javiho bratr Juan tvrdí, že v tomto pokoji, stejně jako v barabizně, může uslyšet hlas svého otce, protože mrtví prý křičí, aby se zbavili svých tajemství…

^
Váš názor ?



21.3. 19:45 h Hlavní nádraží (Central do Brasil)

Brazílie, Francie 1997, 112 minut
Scénář: J.E. Carneiro, M. Bernstein
Režie: WALTER SALLES
Hrají: Fernanda Montenegro, Marilia Péra, Vinícius de Oliveira, Soia Lira…

On hledal nikdy nepoznaného otce. Ona hledala ještě jednu šanci.

Velmi emotivní příběh o společné cestě bývalé učitelky, píšící dopisy za negramotné a chlapce hledajícího po smrti matky svého nepoznaného otce. Zpočátku rezervovaný vztah po dlouhém a náročném putování přerůstá v silné citové pouto. Film byl nominován na hlavní ceny prakticky všech významných festivalů v letech 1998-1999, na mnoha z nich pak skutečně vavříny získal.

^
Váš názor ?



28.3. 19:45 h Můj růžový život (Ma vie en rose)

Belgie, Francie, Švýcarsko, Velká Británie 1997, 89 minut
Scénář: Alain Berliner, Chris van der Stappen
Režie: ALAIN BERLINER
Hrají: Michele Laroque, Jean-Philippe Écoffey, Hélene Vincent, Georges Du Fresne…

Jsou chvíle, kdy musíš být sám sebou.

"Můj růžový život je film o odlišnosti", říká Alain Berliner. "Ludovic je chlapec, který se považuje za děvče. To, co mu připadá normální, se jeho okolí tak nejeví. Některé věci se prostě nedělají, i když nám připadají přirozené. Film hovoří o rodičích, kteří si nevědí rady s tvrdohlavým přesvědčením svého dítěte. O rodičích, kteří reagují, jak umějí, o rodičích, které zraňují odsuzující pohledy a výčitky sousedů. Hovoří i o čtvrti slušných lidí, kteří se nedovedou vypořádat s odlišností, odmítají ji chápat a zavrhují ji. A hovoří také o snech, o kouzlech a o naději".

^
Váš názor ?



Archív - listopad, prosinec 1999 ?
Program 1999 podzim

Těšíme se na Vás


Viděl(a) jsi zajímavý film ???
Chceš se podělit o své dojmy ?
Napiš o něm do
fóra nebo časopisu

   
 
Design by Váš WEB