Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Hledala jsem klid z kolekce De todo un poco
Autor: Mbonita (Občasný) - publikováno 29.4.2008 (13:10:01)
další ve sbírce>

V kolébce kaštanové chtěla jsem spát.

Jižní vítr ovíval mi tvář.

Sluneční kalendář nutil ptáky do zpěvu.

 

Na březích oblečených do blatouchů

vyhodila jsem spěch z kapes.

Šlépěje nechala zmizet

a mlčela pro svou potěchu.



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 29.4.2008 > ano :-)
Body: 5
<reagovat 
mjach (Stálý) - 29.4.2008 >

nechám se unášet :-)


Doporučil 
<reagovat 
vencydust (Občasný) - 29.4.2008 > :))
<reagovat 
magie_esence (Občasný) - 29.4.2008 > líbí se mi jak píšeš:-)
Doporučil 
<reagovat 
Michal Štěpánek (Občasný) - 29.4.2008 > uklidňující, to se mi líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 29.4.2008 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář já5 - 29.4.2008 > pohodovka..ano:-)
<reagovat 
plagiátor (Občasný) - 29.4.2008 >

Z té druhé strofy ouplně funí jaro. Připomělo mi to Indiána z knihy Hráči na vinici Páně.  


Doporučil 
<reagovat 
plagiátor (Občasný) - 29.4.2008 >
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 30.4.2008 > První část mi přijde na můj vkus příliš poskládaná z klišé, za to druhá se mi hodně líbí.
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 30.4.2008 > Vyhodila jsem spěch z kapes...:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vencydust (Občasný) - 30.4.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 29.4.2008 > Když čtu první sloku, vidím tě zmenšenou jako Palečka v kaštanové slupce  Druhá je bezvadná!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 30.4.2008 > Michelle> Děkuji Michelle,umíš to tak krásně napsat:-)
<reagovat 
 Michelle (Občasný) - 30.4.2008 > Mbonita>  ovšem ne vždy je představivost ku prospěchu věci ;)
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 30.4.2008 > Idylka! :o)
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 1.5.2008 > to je přemilé
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 1.5.2008 > hrbol> děkuji velmi pěkně:-)
<reagovat 
Boobis Typewriter (Občasný) - 29.4.2008 > kalendář...já mám dnes jen ten jeden trhací...takže Ti trhám i ten Tvůj a...za pět mi můžeš zapět něco pěkného.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 29.4.2008 > Boobis Typewriter> rock,blues,baladu...do ouška či nahlas:-)))))))))
a díky za přečtení:-)
<reagovat 
 Boobis Typewriter (Občasný) - 30.4.2008 > Mbonita> ...do ouška...pěkně po tichu...
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 1.5.2008 > Boobis Typewriter> :-)budu si pamatovat...sametově altově ..do ouška:-)
<reagovat 
Vitovan (Občasný) - 1.5.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 1.5.2008 > ta druhá strofa je skvělá..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 1.5.2008 > Lyryk> děkuji..jsem potěšena,že se líbí...
<reagovat 
Vodnička (Občasný) - 2.5.2008 > Ty ale umíš oslovit. Vyhodit spěch z kapes...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 6.5.2008 > 4-5, jižní vítr nemusím...
<reagovat 
kouzlo života (Občasný) - 6.5.2008 > nevím co proti tvé poezii má,vůbec není prostá,velká konstrukce v poezii většinou spadne.
Je to velmi příjemná věc a slušná.
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 6.5.2008 >

typ textů, k nimž nemám moc co napsat, ale říkám si, od toho to tu je... celkově sympatický, ty ustálený obrazy k tomu jakoby patřej, ale myslím, že... se to drží určité roviny, a nechce to jít hloub či dál... něco jako dát si šálek dobré brazilské kávy, no a?

snad slušný text pro prostého čtenáře?

:o)


<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 6.5.2008 > ariel> 

beru tvůj názor....jistě existuje i poezie hlubších významů,plná protikladů..na druhé straně pak ta tz."prostá".Někdy autor má pořebu své city,postoje a názory zahalit do jinotajů,obrazů jež jsou srozumitelné jen jemu..pak přiznávám mé texty jsou prosté,protože jak věci cítím tak je říkám...možná je čas s tím přestat.

Díky za přečtení a vyslovení se.


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 21.5.2008 > ariel> Dobrý den Arieli. Omlouvám se že píšu takhle, ale jsem prostý čtenář. Je možné, že k textům není co moc psát. Nevím. Nejsem literární kritik. Ani básník. Ale jestliže si ty slova přednesu v jistém ritmu, stanu se součástí autora a budu se snažit, nebo spíše chtít, pochopit co tím chtěl básník říci, má to hodně do sebe. Myslím to dobře. Jinak ať kritika nevymizí. Jedině tak mohou vzniknout dobré věci. Vylučovací metodou spousty názorů. A dopředu nás nedostane ten, kdo nás plácá po rameni. Ale ten, kdo nás kope do ... ,, Takže upřímná, opravdová kritika bez ješitnosti a závisti, je vždycky vítaná. Díky za ní. A to vaše kritika byla. Takže...díky. I když nejsem autorem příspěvku.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 21.5.2008 > ahojky Mbonit. Zkus ve svých příspěvcích vyzdvihnout ritmus. Myslím že je důležité, aby z textu také vystupoval pocit. Aby to, co je psané mezi řádky, mohlo kvést a vonět, jako kvetou a voní použité slovní obraty.

V kolébce kaštanové...
...chtěla jsem spát.
Jižní vítr ovíval mi tvář.

Sluneční kalendář...
...nutil ptáky... do zpěvu.

Na březích,
oblečených do blatouchů...
vyhodila jsem... spěch z kapes.

Šlépěje...
... nechala mizet.

A mlčela.
...Pro svou potěchu.

<reagovat 
Bajata (Občasný) - 21.5.2008 > Zkus to psát jako píseň. Zhudebni si tu poezii. Zkus si přečíst verš:

Sluneční kalendář...
...nutil ptáky do zpěvu.


Sluneční kalendář...
...nutil ptáky...
...do zpěvu.


Cítíš a vnímáš jak klesá intonace ? Jak to vypadá rozdílně? A přitom to jsou stejná slova. A nyní si přečti veškeré fáze tohoto verše. Jednu podruhé. A naslouchej, jak zpívají. Slyšíš? To je nádhera. Alt, bas, tenor, celý sbor zpívá jednu píseň. Dohromady to dává koncert. Báseň, se stává básní. Poezie poezií.Báseň rozkvetla a její vůně... zaplavila kraj.
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 22.5.2008 > Bajata> 

díky...za koment....až svou poezii budu někdy číst...budu ji číst takto..aby se rozezněla.Vím že rytmus  jí dá ještě další rozměr.

Apropó když ji píšu přesně takle si ji recituju...:-)


<reagovat 
jindra* (Občasný) - 8.7.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ane.tt (Občasný) - 21.11.2008 > Každou básní odkrýváš kousek duše, a mě pokaždé dokážeš jak čistá duše jsi.
Body: 5
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 23.11.2008 > Ane.tt> Děkuji moc Anett...tvých slov si velmi vážím.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 13 (14) 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter