Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Teleshopping v roce 2562 nebo zítra? z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 20.9.2002 (19:14:05)
 

Michal Bärlach

 

Teleshopping v roce 2562 nebo zítra?

 

Z práce jsem ten den vrátil nezvykle brzy a zaparkoval své vznášedlo před domem. Schody jsem bral po dvou jak jsem se těšil na trochu limonády a své pohodlné křeslo. Doma nikdo, měl jsem radost. Rád si s dětmi hraji a se ženou povídám,ale dnešní brzký návrat jsem si chtěl tak trochu užít o samotě. Rozvalil jsem se do křesla, dal si první doušek limonády a zapnul televizi. Nebudete věřit, co jsem tam viděl : Diváci seděli v jakémsi polokruhu v rozlehlé místnosti tak, aby měli dobrý výhled na stůl před nimi, na kterém stálo cosi zakryté bledě modrým kouskem látky. Bylo ticho a program mě začal zajímat. Najednou se zpoza stolu vynořil mladý sympatický muž a lidé začali halekat a tleskat. V ten moment do toho studia vstoupila krásná mladá žena a odehrála se neuvěřitelná scéna, kterou jsem slovo od slova zapsal :

 

Prodejce            Ahoj Kateřino, taky Tě někdy mrzí, že Ti chcípnul pes?

 

Kateřina           Ahoj Pavle, máš pravdu, vždycky jsem z toho pár hodin celá pryč, ale s tím se nedá nic dělat, to je biologie.

 

Prodejce          Ano, je to vždy nehezký zážitek a navíc té práce. Odklidit tu mrtvolku a pak ji ještě zakopat. Navíc to nechceš udělat na zahradě, protože by Ti Tvého miláčka to místo jen připomínalo, mám pravdu?

 

Kateřina           Naprostou – a přestože by na tom místě později jistě vyrostlo vše co bys jen zkusil zasadit – protože to je nějakých živin – nechceš se k tomu místu vůbec přiblížit a necháš ten kousek zahrady ležet ladem.

 

Prodejce          Ano, pak Ti zbývá odnést mrtvolku kamsi do lesa. A to je většinou daleko.Uvědomme si, že žijeme v době rozlehlých sídlišť panelových domů a lesy jsou od nás na hony vzdálené.

 

Kateřina           A než tam dojedeš vozem, zasmrádne Ti celé auto – hrozný pach. Nicméně pohřební ústav pro psy neexistuje.

 

Prodejce          Teď jsi možná někomu vnukla geniální nápad – nech si jej patentovat. Mám pro Tebe ale geniálnější řešení tohoto problému.

 

Kateřina           Opravdu?

 

Prodejce          Jistě. Tohle je Tvůj pes. Půjčili jsme si ho dnes,když jsi šla sem do televize a vyřešili Tvůj budoucí problém.

 

Kateřina           Neuvěřitelné, co jste s ním udělali.

 

Prodejce          Vycpali jsme ho v takovéhle krásné póze – no není rozkošný?!

 

Kateřiny           Je úžasný, ale – Pavle – jaké to má výhody?

 

Prodejce          No hned několik. Tou první je, že se Ti nikdy nezaběhne a nespustí se s jinými psy- což je třeba fen běžné a nepříjemné. Další výhodou je, že Ti nechcípne. A když Tě omrzí, nemusíš ho vůbec zakopávat – stačí jej hodit do kontejneru před domem.

 

Kateřina           No tohle, je to úžasně praktické – zvlášť to, že nechcípne. Všechny problémy, o kterých jsme tu mluvili tím odpadají. Můžu si jej vzít domů?

 

Prodejce          Jistě, je Tvůj. A vy přátelé – neváhejte – zašlete nám svého psa a my vám jej do třiceti dnů pošleme vycpaného v nějaké překrásné póze.

 

Kateřina           A cena?

 

Prodejce          Doslova symbolická – za pouhých 2 999,90 Kč.

 

Kateřina           No to je zadarmo.

 

Prodejce          Správně. Zadarmo. Dostanete totiž ještě pět fotek zachycujících jeho vycpávání a k tomu kartáč na česání.

 

Kateřina           Tohle všechno?

 

Prodejce          Cha, všechno? Prvních 50 zakázek je bonusových a vy dostanete dle zájmu ještě dárek.

 

Kateřina           Neuvěřitelné. Tak nás nenapínej Pavle, co je to?

 

Prodejce          Jistě máš ráda, když si s Tvým pejskem hrají Tvé děti.

 

Kateřina           Jistě, působí tak šťastně!

 

Prodejce          Právě proto jsme si ráno vypůjčili i Tvého Petříka a vycpali jej v téhle póze, jak si hraje s Ťapkou.

 

Kateřina           Nádherné, jsem dojatá. Skoro mi tečou slzy. To je v ceně?

 

Prodejce          Ano, ale jen prvních 50 zakázek, pak je dítě s příplatkem 1 000 Kč.

 

Kateřina           I to je zdarma.

 

Prodejce          Samozřejmě fotečky z vycpávání dítěte jsou v ceně a navíc dostanete žínku na mytí.

 

Kateřina           No to je fantastické. Neváhejte a zavolejte, jen za 2 999 korun 90 haléřů si nechte vyřešit všechny své problémy s umírajícími psy a dětmi!

 

Prodejce          Pokud se vám námi vybraná póza nebude líbit, máte celých 14 dní na to,abyste nás o tom informovali a dodali k nám vycpaného psíka, popřípadě i děcko, a my pózu změníme dle Vašich návrhů.

 

Kateřina           Kam na ty nápady chodíte Pavle?

 

Prodejce          Výrobní tajemství Káťo. Tak neváhejte a zavolejte co nejdříve ať ušetříte 1000,-  za vycpání dítěte. Těšíme se na Vaše telefonáty.

 

            V tento moment jsem televizi vypínačem utnul, jelikož jsem se už nedokázal jen tak nečinně dívat. Okamžitě jsem zavolal do televize a objednal si svou první zakázku. Psa jsem zabalil do igelitové tašky a počkal až se vrátí děcka. Připojil jsem je pak k zásilce a tu hned druhý den odeslal. Za patnáct dní už zvonila poštovní doručovatelka a já převzal ten objemný balík. Krásný výsledek, jaký jsem si snad ani nepředstavoval. Skutečnost byla ještě nádhernější než televizní show. Dílo zachycovalo velmi živě Tomáška s Luďkem jak hází Azorkovi míček. Ten míček jsem dostal dokonce zdarma. Tahle sada vyřešila spoustu našich problémů a nesnází a já od té doby létám z práce domů dřív každý den, abych stihl vysílání Teleshoppingu.

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 20.9.2002 > Docela hustá vize...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 20.9.2002 > hubert> Díky.Mohl bych Tě poprosit o nějakou hlubší kritiku.Ohledně kompozice,stylu atd.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 20.9.2002 >

No, to bys moh, otázka, zda to zvládnu...

 

Nejlepší na dílku je rozhovor, přesně odráží styl teleshoppingových debat nedebat na TV, první a poslední odstavec působí vedle toho trošku všedně, styl uvozujících odstavců není nijak specifický, takže vznikají dva samostatné celky, které spolu moc nekorespondují, trošku škoda, měly by podle mě být nějak víc zabarvené...

 

Taky jsem si všimnul několika interpunkčních chyb...   např: počkal až se vrátí,... před až bych dal čárku....

 


<reagovat 
 Čtenář - 20.9.2002 > hubert> Máš nebo máte stoprocentní pravdu!Ty uvozující odstavce totiž původně k toum dílku nepatřily.Bylo to minidrama,ale chtěl jsem z něho udělat povídku.Snad proto, abych se dočkal dřívějšího hodnocení.Co se týče interpunkčních chyb,to je má slabina.Ale zapracuji na tom.Za hodnocení moc děkuji.Michal
<reagovat 
m6k (Občasný) - 20.9.2002 > Karle kam na ty nápady chodíš? Dobrý. Úvod i závěr bych vynechal. Zbytečně to polopatizují. Nechal bych jen ten dialog, ten je fakt dobrej (je vidět, že se na to koukáš..., ty máš ale nervy!). Bez toho popisnýho úvodu, by víc zafungoval ten moment překvapení, než se čtenář zorientuje v tom dialogu...
Body: 5
<reagovat 
 čtenář barlach - 21.9.2002 > m6k> No,asi jses trochu spletl,nejsem Karel,opravdu ne.Jsem Michal.Ale to je v podstatě jedno-chtěl jsem jen říct to samé co k Hubertovi : Velmi děkji za hodnocení.Vím,že úvod i závěr působí poněkud nepatřičně.Přidal jsem tam jako pokus o rámec,s kterým mývám vždy problémy.Bylo to původně minidrama.Díky za hodnocení.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 24.9.2002 > Tak teď nevím, jestli tak nemáš rád děti a psi nebo seš pesimista co se týče budoucnosti... Asi nenapíšu nic nového. Ten dialog je fajn, jako by z teleshopingu vypadl. Možná bych si ještě víc pohrál s reakcemi diváků, ti tam jsou také vždyky jako... ovce. Mě tam ten závěr moc nevadí, navíc mi vzhledem k úvodu přijde překvapující.
Body: 3
<reagovat 
Viv (Občasný) - 26.11.2002 >  "Krásná" představa o tom, jak zrůdně by to mohlo dopadnout :o)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 (17)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter