Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 1.5.
Svátek práce
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Povzdech z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 22.9.2002 (17:01:42)
další>
 

Michal Bärlach

 Povzdech

 

Malý anděl letí nad světem. Letí a pozoruje, co se děje pod ním. Vidí řeku. Na západním břehu mlčí hamburgery. Na levé straně jásají fousaté utěrky. Slova začnou létat z břehu na břeh a zabíjí. A ryby? Pokrytecky mlčí. Anděl vzhlédne k nebi, kde na zlatém tůně sedí Bůh a jeho oči jsou - jako oči Spravedlnosti - převázány pruhovaným šátkem s hvězdami. Pod ním sedí v bílé chaloupce jeho nedočkavý nástupce a brání se utěrce, která jej mlátí Koránem. Současně však stíhá šeptat do božích uší milosrdné lži a říká:“Bože, stůj při nás.

Anděl se podívá před sebe a na poslední chvíli uhne plechovému zlu, jaká teď létají přes řeku a nedají rybám spát. Anděl neví kam zlo míří a ohlížet se nechce. Uviděl by jen ohňostroj a rudou záplavu, jež by kalila vodu v řece. A ryby pokrytecky mlčí. Mlčí strachy i souhlasem a jejich věčně trvající minuta ticha oddaluje břehy. Anděl se podívá zpět k svému Bohu. Už nesedí na svém trůně. Je zcela jinde ve vesmíru a připravuje se na dalších sedm dní práce. O jeho trůn se pere muž z bílé chaloupky s fousatou utěrkou a anděl zavzlyká. Podívá se dolů : omluvte prosím nedostatky přenosu neboť andělovy slzy kalí obraz…

A co vidím já? Jen prach a rudé záplavy. Až jednou oba břehy ztichnou , bude konec. Ne snad proto, že by svět byl spokojen, ale proto že na něm již nebude nikoho kdo by křičel. Ale ani mlčel…

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 22.9.2002 >

Ta myšlenka je vyslovena zajímavě, já bych ale situaci neviděl takhle vyhroceně, beru to tedy jako jakousi nadsázku, se kterou potom jde při dobré vůli souhlasit, ale spíš polemizovat.

 

Je tam ale pár chyb...

pozoruje, co se děje

věta Pod ním sedí...  je nějak nepřehledná

po tečce, čárce, otazníku následuje pomlčka

 

 

 


Body: 3
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 22.9.2002 > hubert> Díky za hodnocení.Zdáš se být mým jedniným čtenářem:)Čekal jsem horší hodnocení.Pokusil jsem se oravit ty chyby,snad už tam žádná nebude.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 1.10.2002 > Mé oči optimistovi jako by nevěděli, o čem to píšeš. (Má hlava to však pobírá) Tedy, máš zajímavé vize! Ale líbí se mi to, není to zbytečně krátké a ani zbytečně dlouhé. Je vidět, že škřtáš i sám u sebe a to je dobře. A k chybám... Minimálně jedna ti tam zůstala - na zlatém tůně seděl Bůh a v odpovědi jsi ty chyby oravil... Ale, to jen tak na okraj, nikdo nejsme dokonalí, že? P.S.: Obrat s těmi sedmi dny je naprosto super!
<reagovat 
Viv (Občasný) - 26.11.2002 >  Jo, fantazie ti určitě nechybí :o)))
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 (15) 16 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter