Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Teflonace z kolekce Vyrváno z bahna
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 14.11.2002 (02:07:04), v časopise 6.12.2002
další>

Michal Bärlach

 

Teflonace

 

...Zabouchl za sebou prosklené dveře vedoucí ze schodiště a v ten moment utichl okolní svět. Neslyšel najednou dotěrné klaksony aut a nadávky spěchajících, mladých úspěšných lidí. Čas se zastavil a dal prostor k přemýšlení. Uvědomil si, kolik nenávisti cestou sem potkal. Kolik jen zažil bezcitností za ty tři zastávky tramvaje. Pěsti se sevřely, hlava se zarazila hluboko mezi ramena, sevřelo se hrdlo, na hrudi začalo cosi podivně tlačit, rty se začaly slabošsky klepat a v koutcích očí se objevily malé čiré slzičky. Rozeběhl se a proklouzl čekárnou i kolem okénka kartotéky, "Kampak, pane Nováku, pan docent si Vás zavolá!", zavolala mladá miloučká sestřička. Neposlouchal. Vnikl do otevřené kabinky pro převlékaní a schoulil se do malého klubíčka. Jeho ramena se začala trhavě poškubávat a v místnůstce se ozval slabý pískavý zvuk, jaký dovede vydat lidská duše jen když pláče. Hezkou chvilku trvalo, než se otevřely dveře ordinace a z oslňujícího bílého světla se ozvalo :"Pane Nováku, pojďte dál". Vstal - stále ještě s mokrými tvářemi - a ždímajíc bezmocně promočený kapesník vstoupil dovnitř.

... Vyšel. Perfektně upraven, hlava vztyčená, hruď sebevědomě nadmutá a pohled upřený k východu. Rychlým, sebevědomým krokem prošel kolem zoufale plačící čekárny a mířil opět k proskleným dveřím, které vedly do náměstí. "Nashledanou, pane Nováku!" ozvala se kráska za okénkem. "Nashle!". Seběhl po točitých schodech a vyšel do ulice. Starý pán, který šel kolem, se mu připletl cesty a byl sražen k zemi, kde se hlavou uhodil o plechový odpadkový koš. "Dávej pozor dědku!" zahřímal Novák a zmizel v davu spěchajících, mladých úspěšných lidí. Stařec zůstal sedět na zemi a se slzami v očích přečetl nápis nad vstupními dveřmi :

oddělení : Teflonace duše

přednosta : Mudr. doc. Jaroslav Kalina



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 14.11.2002 > Jejda to je zajímavé.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 14.11.2002 >

no, docela fajn mikropříběh...


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 14.11.2002 > hubert> Díky.
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 14.11.2002 > teď když si to čtu podruhé....jsem pochopila
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 23.11.2002 > Fak t dobrý nápad. Nepříjemně věrohodné.
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 23.11.2002 > Naty> Děkuji,jsou to takové obrazy z města,kde studuji.Lidé jsou tu opravdu neuvěřitelně teflonoví!
<reagovat 
Viv (Občasný) - 26.11.2002 >  Jo, tady jsou taky takoví - líbí
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 2.12.2002 > Viv> Děkuji
<reagovat 
Hanele (Občasný) - 28.11.2002 > Uprimne , nenecahala bych se teflonovat ...Radeji byt cerna ovce stada , nez zapadat ! :)
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 2.12.2002 > Hanele> Souhlasím!!!!!!!Nedáme se!
<reagovat 
 Hanele (Občasný) - 2.12.2002 > barlach> Nedavej se !!! :)) Hlavne ne pod cenou :))
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 6.12.2002 > dobrá myšlenka, i když poněkud znepokojivá, snad to tak daleko nedojde... líbí se mi plynulost textu, četlo se mi to skoro samo, bez zadrhnutí, prostě - zařazuju do časopisu :o)


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 6.12.2002 > Kapucín> Děkuji vřele Kapucínku... :o)
<reagovat 
matta (Občasný) - 9.12.2002 > Jen jedna otazka, proc TEFLONACE? :_))) Jinak moc pekny
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 10.12.2002 > matta> Teflon je na to vhodný materiál - těžko poškrábatelný, snadno omyvatelný. Vezmi si jak výborná věc je teflonová pánev. Co práce máš s jinými... Děkuji za přečtení!
<reagovat 
 matta (Občasný) - 10.12.2002 > barlach> jo takhle - mě to nejdříve nedošlo, ale teď to chápu - sedím mi to k tomu příběhu ještě víc...!!!!
<reagovat 
essential (Občasný) - 12.12.2002 > Geniální myšlenka...Mám často stejný pocit,když cestuji tramvají,či autobusem a taky bych někdy svou duši po těchto zkušenostech a chladu a bezcitnosti ostatních cestujících potřeboval teflonovat,ale ne za cenu bezcitnosti,jaky by to ve me vzbudilo podle tve povidky.Ale ta dvojjakost se mi prave libi.Prave proto se mi to moc libi.
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 19.12.2002 >  super nápad
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 19.12.2002 > Quotidiana> Děkuji,jsem rád že se líbí...
<reagovat 
tatokalan (Občasný) - 9.2.2003 > Je to vážně zajímavý nápad a já mám nepříjemnej pocit, že taková ordinace někde je, jinak by ty lidi kolem nás nebyli takoví.
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 12.5.2003 > Geniální nápad s výborným zpracováním. Smekám.
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 15.5.2003 > MZF> Děkuji moc, öceňuji zájem.Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 12 13 14 15 16 17
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter