Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí Zamyšlení bůh ví nad čím z kolekce myšlenky a myšlénečky
Autor: cirrat (Občasný) - publikováno 24.9.2000 (19:50:09), v časopise 25.9.2000
další>
Zase jednou po dlouhé době sedím u počítače a jako někdy v únoru nebo březnu, sama nevím, vkládám svoje myšlenky rovnou sem. Trochu jsem přemýšlela o sobě. Co dělám, jak žiju a podobně. A zjistila jsem, snad poprvý v životě, že to není tak lehký a jednoduchý.
Znáte Michalovice? Je to zřícenina kousek od Mladé Boleslavi. Lidé tam kopali v základech věže tak dlouho, až se hrad roztrhl a věž je dnes šikmo. Jizvu zacelili kamenem. Ale věž je našikmo a nikdo už ji nenarovná.
Včera jsem tam byla se dvěma dalšíma lidma. Byly jsme jen tak na výletě (ne, to není chyba, jen jsme tam byly tři ženský) a já teď sedím a vzpomínám si na to.
Aby se člověk dostal nahoru, k nebi, musí projít chodbou a po schodech nahoru. Samo o sobě je to jed pro klaustrofobika nebo pro někoho se závratěmi. Chodba i schodiště jsou samozřejmě nakloněné a tak to dává zabrat i "lidem normálním". Píšu v uvozovkách, protože se jednalo o mě.
Je to krásný symbol - aby člověk něčeho dosáhl, musí často projít tmavou chodbou, kde je nahoře a dole posunuto. Dojde nahoru a místo očekávaného výhledu vidí na fabriky a jejich komíny, na dálnici a slyší sirény záchranky tam, kde by měli být slyšet ptáci. Chová v srdci vidinu starého hradu, podívá se pod nohy - a vidí. Vidí, že co se zdá být nádherou může být tím největším zklamáním. Vidí, že už není moc míst, kam lidská ruka nedosáhla a nepřetvořila je "k obrazu svému". Velmi, velmi často se podívá pod nohy na starou zříceninu a vidí beton. Jako já včera na Michalovicích. Jako on loni tady, jako ty zítra tam.
Pak člověk opouští svůj hrad stejnou cestou, jako přišel a hledá další zříceninu.
Protože naděje umírá poslední.


Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 24.10.2006 >

próza ti ide lepšie

 

Michalovce poznám  nie Michalovice

 

a celkom som dostala chuť na hrad - ak toto bol vedľajší cieľ textu, tak sa neminul účinkom

/nebetónový a nemasmedializovaný/

 

Včera jsem tam byla se dvěma dalšíma lidma. - tá veta mi znie nejako divne, moc d a l pokope, skoro jazykolam

reže mi to text, vyrušuje to

 


Body: 5
<reagovat 
Daisy () - 25.9.2000 > To se mi vážně moc líbilo, krásný zamyšlení nad tím, jak si my lidi (teda někteří) nevážíme historie a bohatství oklo sebe :o)
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 25.9.2000 > Napsala jsi to svým způsobem, ale máš pravdu. Někdy se mi také zdá,že toho betonu je nejak moc...
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 25.9.2000 > Píšeš Cirrát zamyšlení bůh ví nad čím, ale mne se líbilo, pěkné zauvažování ...
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 29.9.2000 > Zamyšlení nad dobou a krajinou, ve které žijeme a s kterou se musíme naučít žít. Důležité je, aby takových věcí bylo co nejmíň. Proto se musíme naučit v té době žít tak, aby naše děti mohly jednou o tom psát v minulém čase.
Body: 3
<reagovat 
Pavel Šavel (Občasný) - 4.12.2000 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 (9) 10 11 12 13 14 15
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter