Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí aby těch myšlének nebylo málo z kolekce myšlenky a myšlénečky
Autor: cirrat (Občasný) - publikováno 26.9.2000 (01:02:57), v časopise 27.9.2000
další>
Asi se u mě stává zvykem zamýšlet se nad vším možným i nemožným, ale nemohu si pomoci. Prostě je to ve mně.
Tentokrát zkusím zarozumovat na téma: K čemu to uvažování, sakra, je.
Říká se, že rozumem a myšlenkami se člověk liší od ostatních zvířat. Hmmm, mají vůbec zvířata myšlení? A jak moc se od nich lišíme? K čemu to svoje myšlení využíváme?
Za ty tisícovky let, co se na týhle planetě vyskytuje Homo Sapiens Sapiens jsme to dotáhli bezpochyby dál, než - dle Darwina - chlupatí příbuzní v pralese. Ale co nám dalo tu možnost, vyšvihnout se výš?
V knize "Skleník" (britská sci-fi) to autor vysvětluje jakýmsi inteligentním druhem houby, který nejdřív "jezdil" na lidských hlavách a pak se vměstnal do mozkovny a řídil lidský druh odtamtud. Ačkoli tohle není zrovna příjemná teorie, kniha stojí za přečtení.
Další možností je, že člověk sem byl vyhoštěn z nějaké jiné planety a tady se pár jedinců uchytilo a genetickým křížením a tak dále až k nám.
Pak je tady verze, že tenhle fyzikální vesmír jsme vlastně vytvořili my, jako duchovní bytosti. A když byla hmota kolem hotová, bylo zapotřebí s ní komunikovat. Tak si bytosti vymyslely těla, se kterýma se teď tahají kolem a jsou jimi spoutaní, jko trestanec s koulí na noze. A pád andělů v bibli není pádem okřídlených maníků z obláčků (nechci se tímhle přirovnáním nikoho dotknout, tak když tak pardon), ale právě vznik těla. Duchovní bytosti zapoměly na sebe sama a začaly se považovat za těla. Je to, jako kdyby řidič vozu zapoměl na to, kdo je a považoval by se za automobil. Ale on je řidič...
Mno, tak to by byly čtyři teorie o vzniku lidského rozumu. A teď k tomu uvažování: Co mě tady neustále zaráží, je to, že ať byla jakákoli věc vymyšlena (pozor, když něco vymýšlíme, uvažujeme nad tím) k sebelepšímu účelu, někdo si stejně dá tu práci a uvažuje nad tím, jak by to dobré použití ve špatné obrátil.
Drogy: původně léčebné prostředky, až pak si z nich lidé začali dělat potěšeníčko.
Dynamit: měl usnadňovat práci v dolech. Stejně, jako ostatní výbušniny. Teroristy ve spojitosti s tímto netřeba připomínat.
Jaderné štěpení: skvělý zdroj energie, jen tomu vychytat mouchy. Ne, největší vlády světa se soustředí nikoliv na vývoj pomoci a vědy, ale na to, jak toho honem, honem využít, aby bylo těm druhým hůř!
luk a šíp: nástroj k obstarání obživy. Pak válečná zbraň.
No, a takhle bych mohla pokračovat donekonečna. Proč! Proč jsou s námi na týhle planetě lidi, kterým zřejmě nejde o nic jinýho, než o zničení! A sakra, proč s tím nemůžu nic udělat!
Samozřejmě, mohla bych se sebrat a posílat dopisy na ministerstva a výbory a chodit spát s pocitem, že toho přece dělám tak moc. Ale to je mi málo.
Asi toho protentokrát nechám. Vaří se ve mně vztek a to není dobrý. Dobrou noc!


Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 24.10.2006 >

no, tak tu sa rozhovorím:

v radku nedávno, tuším dnes ráno komentátor kecal:

teroristi majú bohovský cieľ - gabčíkovo (u nás priehrada na Dunaji) a že ju nikto nestráži

 

zvláštne je:

teroristi nič nevedia vymyslieť bez pomoci

všetko sa učia už od odznených nápadov

nikto by gabčíkovo neohrozoval  - ohrozenie sa začína vymyslením, že niečo hrozí

takisto útoky na vežiaky - videli to v telke

 

akosi sa na zle podielame všetci

ja sama som tiež občas vymyslela nejaké tie ("polámané vežiaky" ... baví ma vymýšľať, čo všetko sa pri určitom situačnom stave môže stať (záporné)

 

je to vo všetkých ľuďoch, práca na katastrofách a na zlom využití niečoho, aj keď si človek myslí, že v tom nemá prsty

priťahuje nás tragédia (radi to pozeráme napr. v telke - inak by to nemalo sledovanosť), napätie, hrôza - to je ľudské

 

a aj delfíny si zabíjajú vlastné mláďatá - skoro ako ľudia  /to som mala v denníku/ - strašné veci patria na zemeguľu rovnako ako tie nestrašné a sú sebe doplnkom

pri absolutnom pokoji by sa celý svet nudou zbláznil - tomu verím aj keď sa cítim byť pacifistom

 


<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 27.9.2000 > není nad to si takhle navecer provetrat mozkove zavity-zajimave poctenicko, ale je to na dlouhe povidani. Tak snad nekdy...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 27.9.2000 > Tak dobrou noc, zajímavé zamyšlení ... také bych si takto někdy rád s někým popovídal ...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 11 12 13 14 15
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter