Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí PPP z kolekce myšlenky a myšlénečky
Autor: cirrat (Občasný) - publikováno 23.1.2000 (21:08:07), v časopise 25.1.2000
další>
Napadlo mě to, když jsem klusala přes most k Slavii, kde byl sraz Totemu. Vítr foukal v protisměru a nesl s sebou pot, kov a vodu. A já jsem zatím vychutnávala každý jednotlivý krok. Jeden za druhým, pořád a pořád a točila se mi hlava. Kolem mě se kroutil zápach Prahy, Země mi ubíhala pod nohama a já se pohybovala v čase, v prostoru, v časoprostoru. A najednou se všechno začalo natahovat, uběhl eon, než jsem položila nohu na dlažbu a přece byl kratší, než vteřina. V tu chvíli jsem o tom nepřemýšlela - zajímalo mě jenom to, že zápach potu ve vzduchu je nepříjemný, že je cítit vztekem a strachem a že reklama na Rexonu snad měla něco do sebe.

Pak mě ale napadlo, že to nejsou lidé, co tady páchne. Že město samo už nasáklo tu atmosféru dlouhých let, zápach ponížení, strachu, zloby a křivdy, který teď vrací nám. Neptejte se mě, proč mě to napadlo, nevím to sama. Nebo - a na tohle jsem přišla až dodatečně - se zpotil Bůh, jak se tak na nás odkudsi (nebo odkdysi?) kouká a vidí, co to lidstvo jedno vyvádí.

Uprostřed mostu se pach potu vytratil a zbyla vůně studeného vzduchu a vody. A také kov, který se některým lidem usadil v hlavě a jiným zase v srdci. Co z toho je horší? Nevím. I když bych ale nechtěla mít kus kovu mezi žebry, popřípadě v zádech. A zásahy do hlavy i do srdce většinou přináší konečné řešení s sebou. Pak vítr odnesl i kovovou pachuť a na mostě zbyl už jen čistý pach klidu, závan řeky, která tekla, teče a bude téct bez ohledu na to, jak moc jsou lidé na jejích březích veselí nebo smutní...


Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 24.10.2006 >

strach zo zrazu?

tak trochu poznám

 

ono keď tak pozerám, mohol byť tvoj priateľ fobik, ale pravdepodobne nemáš od fobika ďaleko - preto to neštimovalo a nebude

dvaja fobici = KATASTROFA

/overené v praxi/

aj na psychológii to tam prehlasuje nejeden fobik

vidím, že na tom niečo bude

 

pre mňa moc lyrické

mám radšej priamejšie, menej lyrické texty a celkom mám problém čítať opisy (a písať ich je ešte horšie)

 


<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 25.12.2006 > Vida, tak ony se dělaly srazy ve Slavii, to jsme si buržoustíčkovali :)))

Maxima, jak ses sem dostala, proboha?
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 9.3.2000 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10 11 12 13 14 15
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter