Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 2.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Zaváté cesty
Aaen (Stálý) - 6.10.2020 > František Vyrut> Ahoj, moc dekuju. :-)
U příspěvku:Zaváté cesty
Aaen (Stálý) - 3.10.2020 > čtenář> Michale, moc děkuju. :-) Zaváté casty tam stále jsou, jen nemusí být přes sníh vidět.
U příspěvku:Zaváté cesty
Aaen (Stálý) - 3.10.2020 > Martin> Martine, moc děkuju. :-)
U příspěvku:Zaváté cesty
Aaen (Stálý) - 29.9.2020 > j.f.julian>  .

Ahoj, děkuju ti za podporu.

Třeba vyjde časem i tiskem, připravená a nasázená už je.

Ať se ti dobře daří, v životě i tvorbě.
U příspěvku:Kafe
Aaen (Stálý) - 12.8.2020 > p74> Ahoj, děkuju. :-)
U příspěvku:Automat
Aaen (Stálý) - 9.4.2020 > zkouška> Ahoj, děkuju. :-)
U příspěvku:„Sabotage“
Aaen (Stálý) - 10.1.2020 > čtenář> Děkuju. :-)
U příspěvku:Werther´s original
Aaen (Stálý) - 24.11.2019 > Zeanddrich E.> Diky moc. :-)
U příspěvku:Citát
Aaen (Stálý) - 21.11.2019 >
U příspěvku:Madhin II
Aaen (Stálý) - 27.8.2019 > čtenář> Ahoj, Madhin je text, který jsem napsal někdy okolo roku 2003:

MADHIN

Budeš se jmenovat Madhin
má krásná louko ..
tak opuštěná
tak krásná
celý den Tebou nikdo z lidí neprojde
celý den nikoho z lidí nespatříš
jen mne
Madhin..
ležím na Tobě
uprostřed květů
ve zpěvu květin

díky, že jsi
díky, že jsi

jsem v rouchu
pokryt indickou látkou
hovořím se Zemí
a se Sluncem
Vítr opájí mé řasy

Madhin..
U příspěvku:V práci
Aaen (Stálý) - 18.6.2019 > žaža> Ahoj Žažo, díky, že sis povídku přečetla, a za reflexi.
U příspěvku:Voda je život
Aaen (Stálý) - 15.4.2019 > Zeanddrich E.> To jsem moc rád, díky. :)
U příspěvku:Zaváté cesty
Aaen (Stálý) - 15.4.2019 > zlatěnka> Ahoj Zlatěnko, moc Ti děkuji za příjemnou zpětnou vazbu. Pokud by Tě zajímala moje další (nejen básnická) tvorba, můžeš se případně mrknout také na web www.aaen.sweb.cz
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 4.3.2019 > Doplněno o analogii s: ohněm (runa Thurisaz), vodou (runa Laguz), ledem (runa Isa).
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 24.1.2019 > Aktualizoval jsem pár drobnějších věcí a rozepsal rovnici individuace (na konci 2. odstavce v oddílu „Nic nového pod sluncem?“).
U příspěvku:Futhark (poezie o Runách)
Aaen (Stálý) - 3.10.2018 > Martin> Ukáže čas..
U příspěvku:Futhark (poezie o Runách)
Aaen (Stálý) - 3.10.2018 > Martin> Martine, myslím, že se tomu blížím. Cítím je takhle.

Samozřejmě jsem čerpal z nějakých zdrojů, o které jsem se opřel. A během jednoho rána jsem to celé najednou takhle napsal, do mobilu :) A pak jen malé editace. Jinak podle mě velmi relevantní publikace je Enoksen – Runy (lingvisticko-historická práce, nejsou to obvyklé pseudoesoterické pindy).

Nejsem akademický odborník na Runy, ale nějak mi překvapivě SEDNOU. Život člověka fakt dokáže někdy překvapit, dlouho mě nic takhle nezaujalo.. Ačkoli jsem se s Runami nějak potkával od mládí (ale to byla až pozdější, myslím, anglosaská varianta). No a tahle praseverská je prostě základ. A základ je jeden..
U příspěvku:Kresba
Aaen (Stálý) - 7.8.2018 > Marco rain> Díky. :)
U příspěvku:Večer
Aaen (Stálý) - 7.8.2018 > Marco rain> Také moc díky. :)
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 11.5.2018 > ofugy> V čem se neshodneme, je relativizace dobra a zla. Dobro a zlo nejsou relativní.
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 11.5.2018 > Myslím si, že je pravděpodobné, že "kolektivní nevědomí" (tím míním definici podle Junga) existuje. Je zajímavé být s tím v kontaktu a být si tohoto "pole" vědom, ale nesmí se to s ním přehánět, jinak to může člověku brát individualitu. Mně se líbí Jungova myšlenka "individuace" – v sobě dát prostě (integrovat v sobě) všechno dohromady, tedy osobní vědomí (já), osobní nevědomí, kolektivní nevědomí, archetypy, vlastní stín, odštěpené části psychiky apod. Udělat to vědomé, poznat to všechno. Propojit to do "mandaly bytostného já", jak říká Jung.

Souhlasím, že prací na sobě se dá někdy také konat dobro. Je dobré si to připomínat a díky za to připomenutí. (Důležité je také připomenout, že "levá" v mé úvaze neznamená "zlo" a ani "pravá" "dobro".)

Mám zkušenost, že je fajn jít někdy "doleva", někdy "doprava", o tom je také moje úvaha. Dynamická rovnováha mezi L a P. Používání obou polarit, oscilace, pohyb.

Myslím, že jsem (v rámci možností) vydefinoval ty protipóly (L, P) docela přesně. Na základě zkušeností. Považuju to za důležitý, podle mě je to velmi funkční mapa reality a výborný nástroj.
U příspěvku:Večer
Aaen (Stálý) - 9.4.2018 > čtenář> Nebylo to myšleno smutně. :)
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 3.4.2018 > Samozřejmě na člověka může mít mnoho věcí vliv v rovině osobního nevědomí (například vidět před deseti lety film apod.).

Co se týče "vyššího nadhledu" nad věcmi a životem celkově, tam pozoruji také, že se dějí sem tam zajímavé věci, rád se nad tím zamyslím. Lze to ale vysvětlit mnoha způsoby, třeba jako obyčejná náhoda; synchronicita (Jung); působení nějakého božstva, archetypu, "energie" atd. Jak to je, to asi ani jeden říct přesně nemůžeme, to bychom se asi pouštěli na dost tenký led, který praská. A to, co občas někteří lidé tvrdí "já cítím, jak Vesmír funguje", by nebyla objektivní argumentace. Hodně lidí tvrdí, že ví, a přesto si vzájemně často v zásadních věcech zcela odporují.

Jak k věcem přistupuji já (a nikomu to nenutím, jen to popisuji): Věřím v (a praktikuji) zdravou svéhlavost, vůli, individualismus, vlastní cestu, práci na sobě (= "levá" cesta). A vyvažuju to třeba konáním dobra (na správném místě) (= "pravá" cesta). Vyhovuje mi to tak a je to funkční. Pro mě i lidi, které mám rád.
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 1.4.2018 > ofugy> Tak já mám asi jinou zkušenost než ty a cítím to jinak a asi jdu i jinou cestou, na jiná místa. Spíš je mi v mnohém bližší ta stezka levé ruky, ale nezapomínám ani na tu "směrově" pravou.

Pro mě je klíčovou spiritualitou: dualita, oscilace, pohyb. Jsem individualista, pojmy jako já, vůle, svoboda volby jsou pro mě mezi zásadní. Zároveň nepodceňuji vliv genetických dispozic, archetypů, výchovy či okolí, je právě dobré ten vliv poznat - a jsem to já, kdo jej poznává, reflektuje a rozhoduje se, jak s tím naložit a zda/čím se inspirovat/neinspirovat. Člověk nemusí být jen "ovce" - mechanický produkt okolí. A nemusí být ani agresivní "vlk".
U příspěvku:Večer
Aaen (Stálý) - 29.3.2018 > Ospalka> Ahoj, jsem rád, že Tě báseň oslovila. Díky.
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 27.3.2018 > ofugy> 

Ahoj :) Díky, že ses na text podíval.

Svůj postoj budu ilustrovat na příkladu s vůlí: Myslím si, že člověk může být v módu, kdy vůle k nějakému konkrétnímu činu nebo rozhodnutí JE JEHO (= při plném vědomí já); nebo v módu, kdy vůle NENÍ JEHO (= je např. pod vlivem archetypu / božstva / zautomatizované společenské konvence / podvědomě kopírovaného vzoru chování postavy z TV seriálu /...). Samozřejmě ve spoustě situací může jít o nějaký procentuální poměr, nakolik vědomě danou věc děláme. A tento procentuální poměr „TA VŮLE JE MOJE:TA VŮLE NENÍ MOJE“ může být v různých situacích odlišný – tedy procentuálně DEFINOVANÝ DUALITOU (viz právě koncept L a P). A na tom je vidět, že koncept duality popisuje věci (v tomto případě otázku svobodné vůle v nějaké konkrétní situaci) efektivně a přesně.
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 14.2.2018 > Děkuji vám za zajímavý komentář. Rád bych na něj zareagoval a popsal, jak to vidím já :-)

Myslím, že o veličinách (L, P) je dobré vědět. A když chceme, umět je ve svém životě usměrňovat nebo si s nimi prostě hrát, naučit se žít obě vědomě. K vědomé práci s L, P a k jejich definici jsem došel po dlouhé osobní vnitřní zkušenosti. A nejde jen o tu moji vnitřní zkušenost – i z pozorování jiných lidí vidím, že spousta z nich (jak také píši v článku výše) žije velmi jednostranně L, nebo P mód. A to je velmi ochuzující a je to škoda.

- Děkuji vám za poznámku k nevědomí, u "osobního nevědomí" (pracuji s jeho pojetím C. G. Junga) máte pravdu, (osobní) nevědomí je chaotické. Kategorii "osobní nevědomí" jsem na základě vaší připomínky z popisu L a P vyškrtl. "Kolektivní nevědomí" (Jungovo pojetí) jsem v popisu L a P nadále ponechal – u kolektivního nevědomí je mj. patrný řád (řádem zde nemyslím lidskou logiku, ale uspořádanost, přírodu, "cílené-přesné" působení kolektivního nevědomí na člověka-jednotlivce).

- S vaší námitkou, že jde pouze o matematický koncept, jsem se již setkal, řešili jsme to s kolegou (ten mi k tomu mj. řekl zajímavý poznatek, že i neurony fungují v něčem na binárním principu). Zkoušel jsem koncept postavit ne na dualitě, ale na "trojce", to nešlo. Nemyslím si, že dualita L/P je jen matematickým konceptem či zjednodušením, naopak myslím, že popisuje způsob bytí člověka velice přesně.

- Je ale i možné, že jde o složitější jev než duální L/P, ale já si myslím a cítím, že to je skutečně takto duální. Pokud bych se mýlil, koncept L/P je minimálně zajímavou "mapou reality", a mapy jsou potřeba k tomu se zorientovat. A díky zorientování se se můžeme zamyslet kudy jít. Nebo třeba vymyslet lepší, přesnější koncept než dualita L/P.

- Tento koncept L/P považuji za vysoce funkční k osobnímu seberozvoji. Pokud bychom to nechali to jen na přirozenosti života a organice, může pak dojít v žití k velké jednostrannosti (ať už na L, či P stranu) a velkému ochuzení života.
U příspěvku:Žijme stereo (Úvaha o dvou extrémních způsobech života)
Aaen (Stálý) - 14.2.2018 > Aktualizoval jsem text:

1) Z popisu rozdělení L/P způsobu bytí jsem vyškrtl "osobní nevědomí", ale ponechal jsem tam nadále "kolektivní nevědomí". Díky za inspiraci v příspěvku výše od uživatele "čtenář vědecky". Ano, (osobní) nevědomí je tak trochu skladiště a chaos.

2) Z popisu rozdělení L/P jsem vymazal přirovnávané protiklady v umění a literatuře (epika x lyrika; konkrétní x abstraktní).
U příspěvku:Krása
Aaen (Stálý) - 24.11.2017 > Smutná blecha> Ahoj, jsem rád, že Tě text zaujal. Díky za komentář. :)
U příspěvku:Kresba
Aaen (Stálý) - 28.8.2017 > Li-po> Díky. :)
U příspěvku:Kresba
Aaen (Stálý) - 28.8.2017 > čtenář> Děkuji. :)
  <<< předchozí 
2.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter