Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

Vybraný autor
Drsňák vulgo Vousáč
(muž)
Občasný
Na Totemu: 8214x
Napsat zprávu

sběrač oježděných cirkusů, chovatel stolních hokejstů, vynálezce dívčích omylů

 Příspěvky autora 
 Kolekce autora 
 Poznámky autora 
 Autor doporučuje 
 Autor si uložil 
 Ostatní doporučují 
 Ostatní si uložili 
 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Co se o půlnoci děje u zdi obory
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 31.12.2016 > našel jsem na křesle starý Tvar a v něm mi to padlo do očí, až jsem se začetl. prostředí mne chytlo. pěkný zážitek. "Jak tohleto souvisí" též.
U příspěvku:Soutěž
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 29.12.2013 > šedé> No tak, je možné, že vcelku to bude vypadat dobře. Asi jsem myslel na to, že antologie bývají zpravidla výrazem nějakého editorského rukopisu, jednoho, dvou, možná tří lidí. V tomhle případě se ruka editora rozplývá, což tedy byl i záměr, jak se zdá. -

Vedle toho, aby šlo o výběr autorů-čtenářů, musela by hrát roli nějaká pravidelnost v účasti, ale potom by tedy musela být daná striktnější pravidla. Prakticky byla účast spíš nahodilá a podle nálady, mám ten pocit. - Editorský klíč je tímto kapku pokroucený, ale jak říkáš, bude-li výsledek dobrý, nebude to snad tolik vadit.

Pokud jde o typografii, díky za uklidnění. Doufám, že bude možné provést korektury před uzavřením sazby.

Přeju šťastnou ruku v závěru. :)
U příspěvku:Soutěž
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 28.12.2013 > mám z toho docela obavu, neboť jsem v rámci měsíčních výběrů viděl již vícekrát, že editorům dělá problémy správně přepsat a do veršů zalomit příspěvky. - tam to bude ještě nutné vypilovat :)

ovšem, o čem bude výsledný slepenec vypovídat, to je tedy otázka. - nebude to ani redaktorský ani čtenářský výběr. spíš loterie podle toho, jak kdo zrovna projektu věřil, chtěl se jej účastnit, držel někomu palce apod.

možná by stálo za to proběhlou proceduru někde v záhlaví souboru vylíčit, aby čtenáři mimo Totem pochopili, o co jde. - (rozumím tomu správně tak, že ti si to budou stahovat za poplatek?)

sám bych hlasoval pro druhou báseň z příspěvku: http://www.totem.cz/enda1.php?a=314520



U příspěvku:Cesta do Ašchabadu
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 16.8.2013 > Dřevěný Colleague> very gut vetr. kein Problem. mein ski is gut preperd. gut Schiestrecke.
U příspěvku:Chlupatý ženský
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 1.4.2013 > Mbonita> to jsem tedy netušil. no ještě štěstí, že místní MHD nepoužívám. tady se dá všude dojít pěšky. :)
U příspěvku:Lžu jako vlaštovka
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.3.2013 > LeaLipszyc> taky srovnávat literaturu a drogy mi přijde úchylné. nemá to daleko k názorům o "zvrhlém umění" apod. - v mých očích je špatná literatura ta, která nic nedělá, nepodněcuje, nezpochybňuje, nevyvolává otázky. ovšem mezi drogami a literaturou je podstatný rozdíl v možnostech účinku.

aby text vůbec existoval a působil, potřebuje na prvním místě aktivní spolupráci čtenáře, a to, myslím, u drog chybí. - právě čtenářská aktivita je klíčovou událostí v nabývání vědomí o textu a jazyce, jímž komunikuje, a tím pádem i o sobě a sebou viděném světě, který je do struktury textu příjemcem promítán. čtení je především autoprojekce ve vyznačeném prostoru, jak já to chápu. to se může dít jen v rámci nějak zvládnuté jazykové struktury, jež je opěrnou stavbou a zabraňuje nekontrolovanému bujení, pokud si k němu ovšem čtenář sám nedá pokyn.

pokud text rezonuje s tím, co zůstává i později pod prahem čtenářova vědomí, je zodpovědnost na straně čtenáře, ne autora. vytváří-li text na čtenáře nějaký tlak a vynucuje-li si reakci, znamená to, že se čtenář setkal s impulsem pro téma, které v něm latentně je, chce se nechat vyjádřit a stát se uvědomělým obsahem. chaotický, nekódovaný jazyk nic takového neudělá. neublíží, neprospěje. proteče kolem beze stopy. na rozdíl od drog. v důsledku jde tedy o zcela opačný efekt.

ještě jednodušeji: zobrazená, tj. vyjádřená struktura je právě most k tomu, co může nezpracované přebývat v nevědomí. je nutné však rozlišovat téma - objekt zobrazení (tzn. ten drogový efekt, na jehož nebezpečí poukazuješ) a jeho zpracování. o tom v mých očích literatura mimo jiné je a tím nekontrolované účinky drog, šílenství apod. přesahuje.

takže mi nezbývá než dodat: díky za podněty. zjevně kolem mě neprotekly. :)
U příspěvku:Lžu jako vlaštovka
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.3.2013 > LeaLipszyc> napočítal jsem tady 7 izolovaných "šílenců" (včetně sebe). - pokud mluvíš v množném čísle "o slabších povahách", potom nechápu, proč se tomu vystavují. - asi už nejsou svéprávní. ovšem já jsem jejich cestu do šílenství nezačal. - stejně tak jsem nemluvil o nebezpečnosti metody. nevím, proč to přehráváš na mě.

k tvým zpochybněným poznámkám o vylepšení metody musím říct, že jsou to pro mě jen neurčité abstrakce. - ale i tak děkuju za snahu.
na rozdíl od tebe si však myslím, že právě člověk, který si úzkostlivě hlídá svou normalitu, se nejpravděpodobněji "zblázní". - to však nejvíce pocítí jeho okolí. Pokud tě mé šílenství obtěžuje, irituje, nebo jinak ohrožuje, zkus se mým textům vyhýbat.

"Lež" jako součást významové hry díla je něco jiného než lež životní, to jen tak na okraj.
U příspěvku:Lžu jako vlaštovka
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 20.3.2013 > LeaLipszyc> díky, rád jsem se nad tím zamyslel. - možná sama nevíš, ale kdyby přeci jen, napadá mě otázka, jak by potom vypadala bezpečná metoda. raději bych totiž používal bezpečnou, pokud ovšem výsledku nějak neublíží. jinak bych musel samozřejmě zvažovat, co je pro mě více, zda-li nebezpečné něco, nebo bezpečné nic. - a vlastně, v čem spočívá to nebezpečí? dá se to nějak popsat?
U příspěvku:Spasitel
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 23.2.2012 > žaža> mně se právě zdá, že Moučka chtěl poukázat na jednom místě právě na dialektickou jednotu "spisovatele" a "grafomana" ve tvůrčím procesu, ovšem, že by dohlédl až za obě tyto kategorie, na to asi neměl. - sice ve svých zmatcích na jednom místě říká, že nechce, aby zanikl jeden tábor bez toho, aby zanikl i druhý, ale vzápětí to vrací zpět. - to už k němu asi patří :))) - takže ty bys navrhovala "Spolek kopýtek" - nebo něco takového? :DD - (Moučka už je tuhej, v podstatě)
U příspěvku:Sváteční argonauti
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 >
U příspěvku:Co zas kde lítá?
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 >
U příspěvku:Alice
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 >
U příspěvku:Smajlíci
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 >
U příspěvku:Spasitel 3
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 > čtenář> :D - máš pravdu, je to inspirativní rozhovor ...
U příspěvku:Spasitel
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.2.2012 > Mbonita> zkus ještě otočit na další 3 stránky (jestli se tam náhodou zase nezhasíná) :)
U příspěvku:Nechci
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 21.12.2011 >

nutí k zamyšlení, hlavně:

 

Nechci
nechci
Nechci

nebo:

 

Nechci nechci
Nechci...
Nic víc nechci

 

 

U příspěvku:Tučňáci
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 3.11.2011 > asi> máš pravdu, že je kostrbatá. - ale: "Kdybych vraždil z něhy nad lístkem pomalu se snášejícím ke své hlinité nirváně!" - ? - určitě přirozenější plynutí co do uspořádání větných členů, ale oproti původnímu "přerytí" a taky "lístku" na konci mi napětí přijde nižší. - nicméně, proti tebou pociťovanému násilí nemohu nic říct. - budu uvažovat, co je vhodnější. dík za postřeh. 
U příspěvku:Plavba do Ares, záznam snu
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 1.11.2011 > poutavé, i kresby expresionisticky úsporné
U příspěvku:sova
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 1.11.2011 > nádherná
U příspěvku:"... "drsný" vzkaz z Rakouska"
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 16.4.2011 >
U příspěvku:"Divná poč((š))ta
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 3.4.2011 > chce to dívat se taky z druhé strany písmen.
U příspěvku:Zrádné kalhotky, ďábelské trencle
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 1.4.2011 > Michelle> :D - chválit ano, jsem pro všemi deseti, dvaceti. - ale hlavně nezapomínat na déčka, hlavně déčka! - ta sbírám ještě radši. - může být i kritika, ostrá, může být i odmítnutí, ale jak není déčko, je po všem ...
U příspěvku:Kamarádka 1
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 29.3.2011 >
U příspěvku:Už to viac neznesiem!
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 29.3.2011 > Bohuslav Reynek vstával v jednu ráno, vařil brambory pro prasata, potom "škrábal destičku", jak tomu sám říkal, šel si lehnout, potom vařil snídani, nebo tak nějak. - Máte to podobně. I kočky všude, kohouti. Akorát koně nic moc nezmiňoval. - ale "topánky" nemusel leštit, pravda - v tom to asi bude jiné ... :)

http://www.hukl.cz/reynkarnace/grafiky/index.html
http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=81
U příspěvku:Zrádné kalhotky, ďábelské trencle
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 28.3.2011 > celulosa> děkuji, celulózo, potěšil(a) jsi mě, i když jsi to tak vůbec nemyslel(a). - ale vidím já do Tvých čtenářských záměrů? - nevidím (a to není vtip, nebo je - o to přece nejde, nebo ano?) - Kdo jsou ti "psí synové", o něž se masticky otíráš, nechci ani vědět.
U příspěvku:ČEKÁNÍ
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 28.3.2011 > pěkná zkratka, symbolické drama ve 4 verších, které mnohé nechává nedopovězeno, pouze naznačeno.
U příspěvku:předjaří
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 26.3.2011 > celulosa> celulózo, přicházíš ještě jistěji než kouzelník a tvoje komické vložky "auvejs" miluju více než sendvič a la "Kaiser und Lábus". doufám, že se někdy stavíš i u mě. miluju pozitivní kritiku. - vždy jsem byl tak mezi jedničkou a dvojkou. jedničkář s cancourkem, ušmudlaný jedničkář, falešný dvojkař. - a co ty, aspoň štverky, pětky?
U příspěvku:Zrádné kalhotky, ďábelské trencle
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 26.3.2011 > stanislav> Děkuji, stanislave. - jsem až užaslý, tedy byl bych, kdybych na to nebyl již za ty kilometry slov, co se známe, zvyklý, jak dokážeš z mého blafování vždy vylovit ta podstatná slova, klíčovou větu, kardinální obraz atd. - ano, "óbr-borůvky", za vším hledej je.
U příspěvku:Už se zase plním
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 22.3.2011 > "Im Lauf der Zeit" - výbornej film, srovnatelný s Tarkovským. :) - trochu jiný spád než toto vyprávění. - živelnost na jiný způsob. - nebo třeba, i prázdnota může být vyplněna neviditelným prostorem, v němž se dá existovat. - bez prostoru by to nešlo vůbec. v sobě ani v druhých.
U příspěvku:Záběhlice
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 19.3.2011 > škoda, že famózní cesta vedla k takové plechové boudě. - stejnými slovy mohu říct: není to naopak dobře?
U příspěvku:*Polibek*
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 19.3.2011 >
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter