Zpět na úvodní stranu   
Časopis
Fórum
Pokec
\"NováWEB místa
\"NováAkce,Srazy
Info o nás

FK ČVUT
FK VŠE

jméno:

heslo:


registrace 
  Časopis

 
TOTální E Magazín
Filmový klub VŠE
vždy v úterý v 19,30 - ve staré aule - info na vrátnici
1.st.tramvaje za Hlavním nádražím - Husinecká
cena vstupenky 35 Kč
ARCHÍV duben, květen 2000
4.4. 17:00 h Kočár do Vídně

Československo 1966, 76 minut
Scénář: Jan Procházka, Karel Kachyňa
Režie: KAREL KACHYŇA
Hrají: Iva Janžurová, Jaromír Hanzlík, Luděk Munzar, Vladimír Ptáček, Ivo Niederle…

Strhující memento proti fanatickému aktu pomsty, do roku 1989 zakázané a označené za ”hanebný ideový paskvil”.

Dramatický, ale velmi komorní příběh z posledních dnů druhé světové války, všímající si důležité etické otázky práva na pomstu. Snímek kromě nevšedního tématu zaujme originální poetikou, působivé je i vizuální ztvárnění a hudba varhanních skladeb. Film relativizuje zdánlivě jasný pojem spravedlnosti, zamýšlí se nad tragédií znecitlivěného automatického konání, hrdinové připomínají nevinné oběti nezastavitelného válečného běsnění. Iva Janžurová zde vytvořila jednu ze svých životních rolí.

^
Váš názor ?



4.4. 19:45 h Hard Core Logo

Kanada 1996, 95 minut
Scénář: Noel S. Baker
Režie: BRUCE McDONALD
Hrají: Hugh Dillon, Callum Keith Rennie, Bernie Coulson, John Pyper-Ferguson, Julian Richings

1 kapela, 1 karavan, 5 měst, 4000 kilometrů a 1500 cigaret v pěti dnech….to pak musíte dělat s láskou.

Joe Dick, Billy Talent, John Oxenberg a Pipefitter: to je Hard Core Logo, kdysi legendární punková kapela z Vancouveru. Po úspěšném benefičním koncertu přemluví Joe své bývalé kolegy, aby se dali znovu dohromady a uspořádali turné. Během jejich cesty po rozsáhlém území západní Kanady je doprovází filmový štáb. Na pódiu je kapela úžasná. Turné ale oživí dávné nevyřešené problémy a stárnoucí rebelové si musí přiznat, že minulost se nedá změnit ani vrátit.

^
Váš názor ?


11.4. 17:00 h O slavnosti a hostech

Československo 1966, 68 minut
Scénář: Ester Krumbachová, Jan Němec
Režie: JAN NĚMEC
Hrají: Ivan Vyskočil, Jan Klusák, Jiří Němec, Pavel Bošek, Karel Mareš, Evald Schorm…

Podobenství o podílu hlouposti a sobectví na osudu člověka.

Film, ve kterém tehdejší prezident Novotný našel urážku svého majestátu, má neobyčejnou formu jakoby autentického záznamu jedné společenské události. Skupina sedmi lidí je pozvaná na oslavu, usřádanou blíže neurčenou významnou osobou. Cestou lesem je přepadne "fízlovské" komando, kterému velí směšná figurka drze infantilního a zákeřného Rudolfa. Přítomní překvapivě přijímají ponižující pozici a později se servilní zdvořilostí přijímají oznámení, že to všechno byl jen žert. Hostitel, který je s Rudolfem těsně spojený, zahájí slavnost v "zámeckém stylu" na břehu jezera, náladu mu však pokazí "útěk jednoho z hostí". Hostitel to chápe jako osobní urážku. Všichni hosté se spolu s loveckým psem vydávají za utečencem, jenž porušil společenská pravidla, a tím i strukturu vzájemné kolaborace, viny a lhostejnosti.

^
Váš názor ?


11.4. 19:45 h Rodinná oslava (Festen – Dogme #1)

Dánsko 1998, 106 minut
Scénář: T. Vinterberg, M. Rukov
Režie: THOMAS VINTERBERG
Hrají: Ulrich Thomsen, Hening Moritzen, Thoma, Paprika Steen…

Každá rodina má své tajemství…

V Dánsku je léto. Ve velkém osamělém domě, který dřív sloužil jako hotel, se připravuje oslava. Helge Klingenfeldt, patriarcha rodiny, slaví 60.narozeniny. Pozvánky byly rozeslány, zasedací pořádek rozepsán. Pozvaní se pomalu začínají scházet. Vše je připraveno, hosté usedají ke stolu. Nikdo netuší, že co bude následovat, když Christian povstane, aby se ujal slova. Brzy všichni pochopí, že na tuto noc nikdy nezapomenou... Hlava rodiny plánovala uspořádat oslavu jako velkolepou a nezapomenutelnou událost. Navzdory pečlivým přípravám se vše promění ve večírek s velmi nečekaným překvapením. Z technického hlediska záměrně minimalistický pohled (režisér je členem skupiny Dogma) do lůna jedné početné, v mezilidských vztazích narušené rodiny.

Film získal cenu poroty na MFF v Cannes 1998 a Evropská filmová akademie vyhlásila jejího režiséra Thomase Vinterberga (umělecký souputník Larse von Triera) Objevem roku.

^
Váš názor ?


18.4. 17:00 h Krajina po bitvě (Krajobraz po bitwie)

Polsko 1970, 103 minut
Scénář: Andrzej Brzozowski, A. Wajda
Režie: ANDRZEJ WAJDA
Hrají: Daniel Olbrychski, Stanislawa Celinská, Aleksander Bardini, Tadeusz Janczar, Zygmunt Malanowicz…

Poéma o duši člověka, který prožil nejkrutější útrapy a ponižování.

Je to duše popleněná, spálená jako krajina, kde byla svedena bitva, ale není mrtvá - touží vrátit se do života, žít jako dříve. Člověk však toho přes všechny pokusy o návrat ke svým dřívějším láskám a zálibám není schopen. Vleče za sebou své zážitky jako břemeno a je jimi stále strháván zpět, do skepse a beznaděje. Hrdinou filmu je mladý inteligentní chlapec, který byl za války zatčen a uvězněn v koncentračním táboře. Osvobodila ho spojenecká vojska a ocitl se v táboře pro bezdomovce, kteří se nechtějí vrátit do svých zemí, protože nesouhlasí se změnami, k nimž tam došlo. Hrdina se vší silou své vůle snaží dostat z uniformity, která i zde ovlivňuje všechen život, naráží často na vojenské táborové předpisy, bouří se, posmívá se všemu, čemu přikládají význam jeho druhové. Bojuje sám se sebou i s touhou vrátit se do vlasti. Nakonec jí však podlehne. Odchází však sám - dívka, s níž o návratu uvažoval, je při přelézání táborové zdi zastřelena

^
Váš názor ?


18.4. 19:45 h Život Briana (Monty Python's Life of Brian)

Velká Británie 1979, 93 minut
Scénář: Monty Python
Režie: TERRY JONES
Hrají: John Cleese, Graham Chapman, Eric Idle, Michael Paline, Terry Jones, Terry Gilliam …

Biblická fraška.

Natočit zrcadlový příběh Kristova života napadlo členy skupiny Monty Python ještě před dokončením jejich prvního regulérního celovečerního filmu. A tak jen pár měsíců po "znesvěcení" artušovské pověsti v rytířské parodii Svatý grál se partička s potutelnou radostí vrhla na téma ještě více kontroverzní a tabuizované. Původní titul Jesus Christ: Lust for Glory (Ježíš Kristus: Touha po slávě) však neprošel, konečná verze scénáře pak natolik popudila zástupce firmy EMI, jež měla snímek financovat dvěma miliony liber, že tyto prostředky odmítli poskytnout. Komediální snímek je jedinečnou ukázkou šibeničního britského humoru a je z něho znát, s jakým entuziasmem, chutí a hravostí ho Monty Pythoni vytvářeli. Zábavné crazy dílko, zesměšňující organizované náboženství, označují mnozí kritici za vůbec nejlepší film dnes již legendárního sextetu. Finální song Bright Side of Life, kde se zpívá o tom, že na život je třeba se vždycky dívat z té lepší stránky, se po premiéře filmu ujala na některých anglických fotbalových stadionech. Hrála se "pro útěchu" hostujícímu mužstvu po prohraném zápase...

^
Váš názor ?


25.4. 17:00 h Údolí včel

Československo 1967, 96 minut
Scénář: F. Vláčil, V. Körner
Režie: FRANTIŠEK VLÁČIL
Hrají: Petr Čepek, Jan Kačer, Věra Galatíková, Zdeněk Kryzánek, Miroslav Macháček…

Tragédie o věrnosti a citu.

"Původně jsme chtěli vytvořit film o útěku čtyř rytířů z řádu, jakýsi středověký western", charakterizoval Körner svůj a Vláčilův výchozí záměr. Nakonec ve filmu z kláštera německých řádových rytířů kdesi ve východních Prusích prchá osamocený Ondřej z Vlkova a místo "westernu" film exponuje baladicky krutý střet touhy po svobodě s věrností nadosobním principům, živočišně dychtivého prožívání světa se zachmuřeným asketismem, prosluněného vztahu k domovu se syrovostí života v nedobrovolném exilu.

Film, jehož příběh je situován do 13. století, je krutým podobenstvím o věčném střetávání touhy po svobodě s náboženským fanatismem. Bývá označován za jeden z nejlepších českých snímků všech dob.

^
Váš názor ?


25.4. 19:45 h Lola běží o život (Lola rennt)

Německo 1998, 81 minut
Scénář: Tom Tykwer
Režie: TOM TYKWER
Hrají: Franka Potente, Moritz Bleibtreu, Herbert Knaup, Nina Petri, Armin Rohde…

O životě a smrti se může rozhodnout ve zlomku vteřiny.

Současný Berlín v létě. Lole a Mannimu je něco přes dvacet let a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Manni vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se sto tisíci markami, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Lola vyrazí z domu do berlínských ulic. Má dvacet minut na to, aby někde nějak sehnala Mannimu sto tisíc marek a zachránila mu život... Generační thriller Toma Tykwera se stal jedním z komerčně nejúspěšnějších německých filmů roku 1988 a zastupoval SRN při udílení Oscarových nominací. Jedná se o značně internacionálně pojatý příběh, který by se mohl stejně dobře odehrát v Londýně, v New Yorku, v Paříži nebo v Praze.

Rezence na film
^
Váš názor ?


2.5. 17:00 h Maličkosti velikých

pásmo krátkých filmů, 82 minut

Česká rapsodie – ČR 1970, režie: Vojtěch Jasný, film určen pro EXPO 1970 v Osace

Nádherný svět – Švédsko 1991, režie: Roy Andersson

Něco se stalo – Švédsko 1987, režie: Roy Andersson

Kroky, skoky, roky…a poslední zhasne – SR 1995, studenti VŠMU k 100. výročí kinematografie

Skrz drát – Finsko 1987, režie: Aki Kaurismäki, hrají: Leningrad Cowboys, Nicky Tesco

Rocky VI. – Finsko 1986, režie: Aki Kaurismäki, hrají: Leningrad Cowboys, Matti Pellonpää

Káva a cigarety – USA 1988, režie: Jim Jarmusch, hrají: Roberto Benigni, Steven Wright

^
Váš názor ?


2.5. 19:45 h Monty Python a Svatý Grál (Monty Python And The Holy Grail)

Velká Británie 1975, 89 minut
Scénář: John Cleese, Graham Chapman, Eric Idle, Michael Paline, Terry Jones, Terry Gilliam
Režie: Terry Jones, Terry Gilliam
Hrají: John Cleese, Graham Chapman, Eric Idle, Michael Paline, Terry Jones, Terry Gilliam

AND NOW! AT LAST! ANOTHER FILM COMPLETELY DIFFERENT FROM SOME OF THE OTHER FILMS WHICH AREN'T QUITE THE SAME AS THIS ONE IS. Je těžké něco dodávat, nutno vidět. Plníme slib z minulého semestru a znovu uvádíme snad nejvtipnější komedii všech dob – tentokráte však v pravém “kinematografickém” provedení. Přijďte se podívat na exkluzívní parafrázi legendy o králi Artušovi a rytířích Kulatého Stolu v podání legendární skupiny Monty Python. Tento film se stal ihned po uvedení takovým hitem ve Spojených státech, že televizní společnost ABC okamžitě zakoupila od BBC všechny jejich dřívější televizní skeče. Oslavme i my 30 let od počátku vysílání skečů Monty Python’s na BBC! Ale pozor! Loosí kousnutí múže být velmi hnůsné.

^
Váš názor ?


9.5. 17:00 h Nick Park uvádí (Nick Park presents)

AARDMAN studio, 103 minut

Superkolekci režírují: Nick Park, Richard Goleszowski, Barry Purves, bratři Quayové

Je-li některý ze snímků Nicka Parka či jeho kolegů z Aardman studia přihlášen do filmového klání (včetně toho Oscarového) je zpravidla o výsledku předem rozhodnuto. Park a spol. nemají v animované tvorbě konkurenci…

Wallace a Gromita stvořil Nick Park. Jeho snímky se skutečně těší velké oblibě diváků i kritiky a jejich popularita patrně nemá ve světě animovaných filmů od Disneyho éry obdoby. Největší potěšení patrně přinesou filmovým nadšencům, neboť je natáčel člověk, který filmy miluje a zná. Wallace a Gromit jsou nerozluční přátelé. Starý mládenec Wallace se vyznačuje precizností, láskou k sýrům a především nevšední technickou vynalézavostí. Jeho pes Gromit se o něj stará s vševědoucím a starostlivým pohledem manželky, kterou nepřekvapí nic kromě nevěry (ano, i na tu dojde). Ti dva jsou naprosto dokonale sehraní a vzájemně se doplňují. Wallace je sice technický talent, ale v organizaci trochu pokulhává. V nouzi volá ku pomoci svého psa, který vždycky všechno zachrání - ať už je to nějaká maličkost či život. Je to také Gromit, koho vidíme častěji číst - od došlé pošty přes noviny až po Elektroniku pro psy či Zločin a trest. Wallace a Gromit zkrátka žijí v docela harmonické domácnosti. Ačkoli jsou příhody Wallace a Gromita zcela samostatnými celky, spojuje je víc věcí než jen dvě hlavní postavy. Existuje celá řada důvtipných přediv mezi všemi třemi dílky: Wallaceova sýrová vášeň, vynálezectví, Gromitovy knihy (Elektroniku pro psy najdete opravdu v každém příběhu), Gromitovo pletení (zúročí se ve filmu O chloupek) a další. Příběhy Wallace a Gromita nejsou filmy na jedno zhlédnutí. Patří k těm, na které se chodí pro nové a nové zážitky - a pak už ze zvyku.

^
Váš názor ?


9.5. 19:45 h Příběh Alvina Straighta (Straight Story)

Francie, USA 1999, 111 minut

Scénář: John Roach, Mary Sweeney, Režie: DAVID LYNCH, Hrají: Richard Farnsworth, Sissy Spacek, Jane Heitz, Everett McGill, Harry Dean Stanton…

Zatím poslední šok od Davida Lynche.

Úsměvné drama kultovního filmaře Davida Lynche se začíná v Laurens, malé vesnické komunitě v severní Iowě, kde žije zatrpklý vdovec s chatrným zdravím Alvin Straight (jeho představitel Richard Farnsworth byl nominován na Oscara za Nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli). Po jednom ze svých domácích úrazů a návštěvě lékaře mu dcera Rose (Sissy Spacek) sděluje, že jeho bratr Lyle (Harry Dean Stanton) je na tom mnohem hůř ranila ho prý mrtvice. Alvin znesvářeného bratra neviděl po celých deset let a nyní začne uvažovat o návštěvě. Je tu ovšem menší problém: bratr bydlí až v sousedním státě Wisconsin v městečku vzdáleném přes 600 km. Zarputile hrdý Alvin se špatným zrakem a nedostatkem peněz odmítá možnost, aby ho někdo za bratrem svezl. Brzy vymyslí bizarní plán: uskuteční cestu na svém zahradním traktůrku. Rychlostí pěti mil za hodinu se řítí rovinatou podzimní krajinou Lynchovo road movie (jehož scénář je dílem Mary Sweeneyové a Johna Roache) představuje moderní variaci na téma amerického mýtu o svobodě a hledání. Překvapuje jednoduchostí a přímočarostí příběhu o bratrské sounáležitosti a individuální lidské odpovědnosti. Tohle je film, na který s hrdostí vezmete své děti, řekl o Straight Story herecký protagonista Richard Farnsworth. Dílo bylo nominováno za Zlatou palmu v Cannes.

Rezence na film
^
Váš názor ?


NÁŠ ARCHÍV

Archív - únor a březen 2000 ? Program únor a březen 2000
Archív - listopad a prosinec 1999 ? Program 1999 podzim

Těšíme se na Vás


Cena vstupenky 35 Kč,-
Využijte předprodeje v recepci knihovny! Nebudete muset stát frontu před představením.

Žádáme diváky bez vstupenky zakoupené v předprodeji, aby chodili dříve. Stará aula bude zpřístupněna nejpozději v 19,15.
Pokud není uvedeno jinak, všechny filmy jsou v původním znění s titulky.


Viděl(a) jsi zajímavý film ???
Chceš se podělit o své dojmy ?
Napiš o něm do
fóra nebo časopisu

   
 
Design by Váš WEB