Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Návraty z kolekce neva
Autor: Rawen (Občasný) - publikováno 29.5.2003 (00:13:46)
další>

Vlastně se ani nemusela moc snažit. Když šla, tak si courala levou a pravou, bez měsíce za zády, už to byl skoro rok... Noha nohu mine, a když ne, tak se zakopne - vždyť je to tak snadné. Stačilo se ke všemu tomu postavit vzpříma, nehrbit se ani nepolykat rybí tuk, prostě si zavřít oči a vysypat to ze sebe. Je to jednoduchá obrana, prostě tam tehdy nebyl, bylo jen černočerno - beze světla, beze světa a slova, která nakonec ani nemusela dávat smysl. "Střež se smyslu", slyšela někdy někde, rozechvěný vzduch, není její chyba, že jej zachytil, prostě si jen tak odfrkla z prázdna do skoroprázdna, někam tam tím směrem pryč a jinam. A nevěděla, netušila, že něco znamenají. Pro někoho.

Je to tak jednoduché, je to až k nevíře jak to "není". "Nebylo." Vlastně se ani nic nestalo - nic nepostřehla (i když o tom přemýšlí, jak noha nohu mine, levá a pravá a cajdání v dešti, když mi je nejlíp a nejhůř, zavřu oči a nejsem tu, a vlastně vůbec nejsem. Nic. Funguje to, funguju, ale nejsem. Třeba si to i šeptala.)

"Vrátí"

A pak už jen stačilo otevřít oči a neotevřít je. A začít vnímat a nevnímat. A stírat slzy a nestírat. Její, jeho, kapky slané vody, někde se prostě vzaly, čistila povrch. Mlčky, automaticky, stěrače. A ještě eliminovat ty vibrace kolem, brnící ušní lalůčky, vzteklé, vyštěkané vlnění, odrazit jej beze zbytku, neprojdou. Krása. Pak už se to lepší a vibrace slábnou a obrací se někam jinam, směrem od ní. Ještě tak něco pohladit a sejít o dvě patra níž, otevřít dveře vlhku a nadechnout se. Rok.

"Vrátí se"

Ucamraná, v odrbaných džínových šortkách, pocákaná, ufoukaná, šla si tak, jako tehdy, i když musela rušit víc než obvykle. Nejasné obrazy jiskřily kolem laviček, sem tam se zhmotnila energie nevychladlých milenců, kleštěnců a jiných "-ců", a obrazy dětí a smetí kolem chodníku. Spoutané vzdechy z leva, radostné vzlyky zprava a nahoře se ženili čerti. Všechno v pořádku, všechno postupně odrušeno, proniklo jen to, co hladí. Sametové dotyky koberců, pohledy odjinud, bramborová kaše od babičky, výtahová hudba, sex a mír. Levá a pravá, noha nohu vine, několik pohledů spolukolemobčanů, vítr v zádech a vlasy nahoře. Bez hrůzy ze všeho možného. Tak daleko. Od té špinavé ufouněné noční přestřelky.

"Vrátí se ti"

Byla teď hodně blízko jeho domu. Hodně si věřila. Ale přece jen - co když se jí jednou nepodaří odrazit všechny ty útoky? Co když to nevyjde třeba právě teď? Chyba. Chyba koncentrace. Oko. Jeho oči. Odrušeny. Levá, levá !??! "Stop a znova, pozor na to!" zkusila si špitnout. Ale opět, jeho paže, silný stisk, slzy na rameni! Poplašený pohled nahoru - v jeho okně se svítilo. Stín za záclonou. Vůně, vůně, toho keře před barákem, silná, nasáklá potem oblaků, čpící, vtíravá - nezvládne to všechno. Pozor!!! Klid. A najednou...

Najednou byla u něj doma, utírala mu slzy prsteníčkem levé ruky a konejšila jej nesmysly. Jenomže teď se trhalo něco uvnitř. To nemůžu, nejde to, eliminovat, eliminovat, já to nechci!!! Jeho ruka se zvolna dotkla její tváře - po lících explodovala bolest, šílená, tepavá, bolest a v uších disharmonické vlnění vzduchu tvořící pálivé "Proč?". Jeho hlas... Zlomený. Jiskřičky v pohledech, piha pod rty, obrázky na zdech, a všechno tak najednou, ruku v ruce, vždyť. Panebože, ale co uvnitř?

Stála zlomená, pod keřem na roztroušených lístcích zlatého deště, pršelo... Vůně odchodů a návratů, a zlomení. Přes peřeje slzavé řeky se nějakým podivným způsobem připlavila bolest... Tak blízko jí ještě nebyla, cítila její kousavost, byla zlá, šlapala jí po skořápkách. Nenechala jí ani zklamanou. Na nic jiného se nedalo soustředit. Sára tam stála bez levé pravé, dívala se do země, hrbila se bolestí kolem, zbortila se dovnitř a ze své potrhané ulitky stačila na poslední chvíli vytvarovat tichý sten. "Áááách".

Dostala i odpověď:

"Vrátí se ti to." zašustil vítr listím zlatého deště a ofouknul jí lýtka.

A najednou jí byla. Byla jí zima.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 28.5.2003 > Tato povídka není míněna jako útok na někoho konkrétního... Je to jen...tak...
<reagovat 
stefan (Občasný) - 29.5.2003 > ta tvoje výstraha se u mne pomekud minula účinkem.., utok nejak nevim na koho byl v těch nejasně se prolínajících obrazech namířen. Asi mám tvrdší chápání( včetně toho stání bez leve ..pravé. Zřemě pro chápavější povahy s více smyslem pro dramatičnost..
A nebo opravdu "jen..tak" ????
Samozřejmě jen můj soukromý názor a na hlubší kritiku prostě nemam.. sorry.
<reagovat 
E_na_X-tou (Občasný) - 29.5.2003 >
Body: 5
<reagovat 
E_na_X-tou (Občasný) - 29.5.2003 >

líbí...

 na hlubší názory nejsem dnes v kondici


<reagovat 
Rawen (Občasný) - 29.5.2003 >

ajaj

 


<reagovat 
Lian (Občasný) - 29.5.2003 > Souhlas se Stefanem...o čem to vlastně je? Já tomu vůbec nerozumím, to asi můžeš jen Ty........
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 29.5.2003 > Lian> Vidím, že mám v poslední době problémy s mnohoznačností... "Biograf u cesty" taky nikdo nepochopil... Asi se neumím úplně "odstavit" od sebe sama...:-))) Mám tohle rád, psát něco tak, aby si v tom ostatní mohli najít "to svoje", ale asi to v poslední době přeháním...
Berličky:
Je to o necitlivosti (slupka) vůči negativním dopadům vlastních činů...
<reagovat 
podiwýnskáreegea (Občasný) - 30.5.2003 > ...prostě roláda..prožitých dnů a pocitů...je to ale těžký když Tě moc neznají...a já vlastně taky moc ne...:)...líbí se mi že to je docela krátký:))
<reagovat 
MZF (Občasný) - 30.5.2003 > Prokousal jsem se tím obtížně. Je to o ničem. Mnoho obrazů, které dohromady nedávají žádný ucelený celek. Hlavní je, že jsi se distancoval od "útoku na něco konkrtétního".
<reagovat 
 Rawen (Občasný) - 31.5.2003 > MZF> Jo, vono to dává smysl, ale jenom pro mě - bohužel... Dík za názor.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 15 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 (30) 31 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 52
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter