Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Co se má zobrazovat 

Příspěvky
Kolekce
Autoři
Poznámky
Vyhledat příspěvek
 Seznam všech rubrik
Seznam rubrik
Próza
Poezie
Zpovědi, pocity
Miniatury,blbůstky
Recenze, názory
Překlady
Fotografie
Výtvarno, kresby
Grafika
Comics
Multimédia
Mluvené slovo
Hudba
Film
Divadlo
Co? Kdy? Kde?
Mystika, filosofie
Citáty
Vtipy
Cizojazyčný koutek
Odpadkový koš
Soutěže na Totemu
  

  
 Zajímavé odkazy
 Redakce Totemu
 Seznam Anket 
 Společná tvorba
 

 Tvé další možnosti

 Publikovat nový příspěvek
 Publikovat foto, obrázek
 Publikovat formulářem
 NápovidaNápověda

 Pomůžeme, poradíme

Potřebujete-li radu, napište nám zprávu na redakce.totemu@volny.cz.
   





 
 
 
Poznámky u příspěvků od vybraného autora : 1.strana
 
Typ zobrazení: nejnovější poznámky vlastní poznámky poznámky u vlastních příspěvků
U příspěvku:Když umírají stromy
Malke (Občasný) - 17.3.2009 > Bajata> Možná jsi spíš neměl mít zájem o hlubší kritiku svého příspěvku. Kritiku jinak psát nebudu, děkuji za nabídku. Myslím si, že je to jednoduše rádobyvznešené, klišovité a venkoncem jako poezie špatné.
U příspěvku:Když umírají stromy
Malke (Občasný) - 8.3.2009 > Hlavně ta běloba rozervaných vnitřností... Ehm. Že by autora minula snaha základní školy vzdělat ho o těle?
U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 3.3.2007 > Opíječ tchýní> A já hlupaňa se na hodnocení vůbec nedívala. U ostatního nosíš sovy do Athén. O tom žádná. Ale také to nebylo předmětem sporu.
U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 2.3.2007 >

"A není proč se o tom dál bavit.", pochopitelně. Error.

U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 2.3.2007 > Opíječ tchýní> 

Milý Opíječi, pokoušíš se mě dehonestovat pěkně. Tím ale nezakryješ (ani sebedelším výsměchem), že to spojení NEZNÁŠ, což není ani chyba Miroslawka, ani chyba slovníku. Prostě nemáš dostatečnou jazykovou kompetenci, toť vše. Hodnotit bez ní básně je, jako by barvoslepý hodnotil abstraktní obrazy.

 

Opravdu se nedohodneme, neboť si nerozumíme: spojení „psi se utíkají ke klacku“ není nepovedené, je absurdní. To mohu říct já, protože vím, co říkám. Ty netušíš, co tím myslím (pomiňme, že se přesto hádáš, což je ještě absurdnější). To je fakt. Nejde tedy o to, co mohu nebo nemohu odvětit v rovině „nejasné“ – tzn. „ty nerozumíš mým pocitům, téhle metafoře, těžkému údělu žen v Kongu“. Jde o to, že se mýlíš a nechápeš ověřitelný fakt. Nerozumíš slovu, jeho významu. Je to podobné, jako by ses hádal, že je nesmyslná báseň v hebrejštině, protože jí nerozumíš. Není. A není se o tom dál bavit.

 

A sorry, ale diskutovat o věcech estetiky nebo recepce, tedy řádově složitějších, s člověkem, který nechápe základní fakta, by bylo nejen zbytečné, ale ode mě též velmi nemoudré. Tož tak:)

U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 2.3.2007 > Opíječ tchýní> 

Nikoliv, aby člověk básni rozuměl, musí mít nějaké informace. Teprv když je nemá, a touží komentovat kvalitu díla, měl by je jít vyhledat.

Příklady uvádíš pěkně, ale zcela zcestně. „Utíkat“ znamená něco zcela jiného než „utéci se / utíkat se“ (k někomu nebo něčemu – tedy, mimomochodem, „lidé se utíkají k práci, psi se utíkají ke klacku“, i když jen Bůh ví, proč by to obojí dělali).  Dohadovat se o tom, kolikrát kde bylo použito, je více než pitomé: je-li to v Slovníku spisovné češtiny, který je poslední kodifikační příručkou, asi se to někde používá. Že tys to v životě neslyšel, také svědčí jen o tobě, o ničem víc.

 

A o kvalitě díla nemá smysl se bavit, pakliže mu nerozumíš. Ono je dost jedno, jestli je dílo srozumitelné nebo ne, na jeho kvalitu to nemá vliv. Ale u díla, kterému nerozumíme, se nemůžeme bavit o jeho kvalitě. Nejdřív pochopit, pak hodnotit. Toť vše. Jak jednoduché:)

U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 2.3.2007 > Opíječ tchýní> 

Poučit tě sice mohu, ale neudělám to. Nejsem naučný slovník a nebudu ho suplovat. Opakuji, že je to zcela běžné spojení (ne tedy nějaká metafora, o níž se lze dohadovat), k nalezení například ve Slovníku spisovné češtiny. Cítíš-li se být povolán komentovat básně, jdi a dělej i tu PRÁCI, kterou to vyžaduje.

 

Ad kvalita – nikoliv, ty o kvalitě nevypovídáš, ač si to zjevně myslíš. Vypovídáš o přístupnosti. Říkáš: toto dílo není srozumitelné nějakému procentu místní čtenářské obce. Což ovšem s kvalitou nesouvisí. Přiznat souvislost s kvalitou by znamenalo, že Vlasta Javořická je lepší než Vladimír Holan, protože jejím textům rozumí bezesporu víc lidí.

U příspěvku:Modřanské postsynchrony
Malke (Občasný) - 2.3.2007 > Opíječ tchýní> Co je na spojení "utíkat se k" nesrozumitelného? Neporozumění v tomhle případě svědčí jen o neznalosti, popřípadě neschopnosti hledat ve slovníku. Což ovšem jaksi nevypovídá o kvalitě básně, intelektuálnosti a já nevím o čem všem ještě, jen o přístupu interpreta.
U příspěvku:Čepele
Malke (Občasný) - 8.12.2006 > Tak tuhle si musím ještě rozmyslet...
U příspěvku:Výňatek ze smluvních podmínek
Malke (Občasný) - 19.9.2006 > miroslawek> To nechceš vědět
U příspěvku:Výňatek ze smluvních podmínek
Malke (Občasný) - 19.9.2006 > Smlouva o smlouvě budoucí...
U příspěvku:Odcizení
Malke (Občasný) - 30.8.2006 > Tam, co jsme nebyli...
U příspěvku:KiPoZ (Caccalis sinaica)
Malke (Občasný) - 14.1.2006 > Lenki> Třeba i s KPZkou...
U příspěvku:The Ecstasy of Saint Therese
Malke (Občasný) - 30.11.2005 > němě*
U příspěvku:pod vínem tma
Malke (Občasný) - 14.7.2005 > miroslawek> To potom taky vydává smysluplné zvuky? Páni, voni ty vopice by fakt za pár milionů let namlátily Bibli??!!!
U příspěvku:Hra o čtenáře
Malke (Občasný) - 8.7.2005 > kalais> 

Hepčík!

(mmchdem, ta fantazie, pokud vím, byla jeho, kdo přišel se spacákem, si nepamatuju, ale to všechno na tom vůbec není podstatné... To je právě ve hře;) A patos snad dostatečně vycházejícím sluncem, probůh!)

U příspěvku:Hra o čtenáře
Malke (Občasný) - 8.7.2005 > Jako všechny hry. S přesně stanovenými pravidly, omezenými na danou hru:) Pravidla pro texty jsou jakžtakž stanovena
U příspěvku:Hra o čtenáře
Malke (Občasný) - 8.7.2005 > ariel> 

A byl ten byt tak malý, že když v něm byla, mohla jíst už jenom bramboráky? Nevím, na tomhle nezáleží...

U příspěvku:Hra o čtenáře
Malke (Občasný) - 8.7.2005 > miroslawek> Voli je vypili? (Nekecej a hraj!)
U příspěvku:Hra o čtenáře
Malke (Občasný) - 8.7.2005 > miroslawek> Ale kdeže...
U příspěvku:laudánum horkosti
Malke (Občasný) - 29.3.2005 >

A já si skoro myslela, že ses dal k Fidelovi:P

Socialismo o muerte! Venceremos! Seňores Americanos, no les tenemos absotutamente ningún miedo!!

U příspěvku:laudánum horkosti
Malke (Občasný) - 25.3.2005 > Ale kdeže, křesťanská mystika!:c)) To sou ty moje katolický kríze:o))
U příspěvku:Vrah je zahradník!
Malke (Občasný) - 5.11.2004 > Emmet_RAY> 

Mám tři semestry ekonomie...;)

U příspěvku:Vrah je zahradník!
Malke (Občasný) - 29.10.2004 > drfaust> I hdepák, teorie je suchopár!
U příspěvku:Historie exhibicionismu
Malke (Občasný) - 18.8.2004 > Yeehaa!! (Mimochodem, ať je to či není překlep, "Teorie literatury či něčeho jiného" je fskutku geniální!!)
U příspěvku:KiPoZ (Caccalis sinaica)
Malke (Občasný) - 3.8.2004 > Kelly> No, že by zrovna ouchylka, to nevim... ale že by abstinence, to taky nevim nevim:o))
U příspěvku:KiPoZ (Caccalis sinaica)
Malke (Občasný) - 13.7.2004 > Ulita> Žižimavía, a já myslela, že jsem to psala jenom někomu do pošty... To sem byla až tak prudivá, že jsem to vytmavovala někde naveřejno... Páni, to zasejc musela bejt nálada:c)) uf uf:c))
U příspěvku:KiPoZ (Caccalis sinaica)
Malke (Občasný) - 29.6.2004 > drfaust> 

Stává se ze mě ecsluzíve bástevník, zřetelně:c)) Dobrá tedy, tak alespoň to nejdrobnější - latex, latinsky voda, vláha...

U příspěvku:Volání divočiny
Malke (Občasný) - 25.6.2004 > drfaust> No, já kdybych HODNĚ chtěla, tak si taky vzpomenu na někoho, kdo se nedostavil na nějakou oslavu... Kdopak to asi byl...? Já hlava děravá... Kdo to jen mohl být?
U příspěvku:Volání divočiny
Malke (Občasný) - 25.6.2004 >

Kelly: Já se budu... ehm... snažit...

 

Dottore: Vjéřim, vjéřim (CREDO! In unum Deum, nebo jak voni to...), ale nějak mi je to fuk. Dnes jsem vymyslela zásadní teorii, která spočívá na Lv 17 a 18 (otázky kultické nečistoty), a totiž že Jak utopit doktora Mráčka je průhledná alegorie procesu židovské emancipace. Teď zrovna přemítám nad statistikou využití německých a českých jmen v souvislosti s národním obrozením, opozicí "vysoké/nízké" (respektive "bohatý/chudý") a komickým efektem. S tím velmi úzce souvisí, proč Wassermannovi bydlí nahoře, zatímco Vodičkovi dole - a pojmeme-li jejich dům jako ghetto (ta asanace, JAJ!), zatímco Mráček je představitelem světa "venku", Libuška Šafránková je typický "vycházející z ghetta", a Wassermanovi zastánci ortodoxie. Přihoďme Danielu Hodrovou a její Román zasvěcení, případně Místa s tajemstvím... No, byla by to slušná ročníková práce a dvacet třicet stran minimálně.

(Já VIM... Měla bych se přestat učit. Už je jasné, proč je mi valná většina věcí  ukradená?)

U příspěvku:Volání divočiny
Malke (Občasný) - 25.6.2004 > To víš, já přijedu, a ty mě budeš nutit psát! Žádný takový, to by se vám hodilo...!:)
 
1.strana poznámek
 další >>>  
     
    Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
 
free web hit counter