Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Tradiční rodinný oběd
Autor: BlueSky (Občasný) - publikováno 29.10.2003 (00:50:53)
Pokračování>

 

Dcerka domluvila návštěvu u dědečka a babičky (nebo-li u mých rodičů, dále jen děda a babička)) na 12 hodinu v sobotu. O nás bez nás. Zvykám si. V sobotu jsem to nějak nestíhala a  rodičům v 11hodin dopoledne zavolala,  že přijedeme později.
Matka procedila: "O kolik?"
 "Asi o půlhodiny."
" Dobřřře."  vztekle zadrnčela a sekla mi s telefonem.
To mě nabudilo, netřeba mi adrenalinových sportů - mám rodiče. Celou cestu k nim jsem si chystala řeč, kde rodičům osvětlím, že jako dospělá si žiju svůj život a že se mnou sakra nemůžou pořád jednat jak s malým parchantem. Zřejmě jim to nanesu před odchodem, abychom se moc nepohádali.
Dcera a já jsme dorazily v nahlášeném čase. Panelák, v němž rodiče bydlí, měl otevřené vchodové dveře, přesto dcera z důvodů, aby nám babička třeba nevyčinila, že jsme ji překvapily za dveřmi, dole zazvonila.
"Kdo je?"
"Ahoj babi, to jsme my."
"Proč zvoníte,když je dole otevřeno?!"...no jo, prostě jeden se nezavděčí.

V bytě u rodičů-klasika.Za asistence neustále blafajícího psa, kterého nikdo nikdy nenapomene (on se na vás těšil a má z vás radost, podsouvá mu babička bohulibé důvody štěkání), jsme usazeny v obývacím pokoji. Děda zalezlý v kuchyni, věnuje se nám babička. Potěší hned první větou. Kritickým okem na mě pohlédne a radostně oznámí: " Jsi nějaká oteklá, není ti něco??"
Napočítala jsem do deseti a odvětila, že ne. Babička pochopila, že dnes se se mnou asi nepohádá, obrátila tedy pozornost na dceru.

"Prosím tě, co si to furt děláš s vlasama? Takový pěkný vlasy si měla a takhle si je ničíš. A to vám v té škole dovolej? To nás by tenkrát vyrazili." Dcera je v tom šťastném věku, že jsou jí řeči dospělých (bohužel tím i moje), k smíchu,  tak jen odvětí, že je jiná doba a dál to nerozebírá. Babička se cítí nesvá, vezme tady aspoň zavděk dědou, právě nakouknuvšímu do pokoje. "No, dědo, tak jim dej aspoň něco k  pití!"

Děda zabručí:" Jo, všechno bude, já se neposeru. Co mě honíš?" Babička háže oči vsloup. Rychle předhazuji do pléna neožehavé téma jako je rozvod jedné herečky a na chvíli to zabere, babička se čílí na adresu jiné části společnosti, než jsou zrovna její rodinní příslušníci. Záhy děda přináší jídlo. Jen pro nás. Polykáme sousta za bdělého dozoru babičky a dědy (velmi příjemné, být to u cizích, myslím si, že nás sledují, abychom nešlohly příbory). Je ticho, přerušené jen občas cinknutím příboru o talíř. Nesnáším to. Kdyby aspoň hrála TV nebo rádio! Uááááá, prostě ne, děda prosadil už před několika lety , že se u jídla jen jí,  žádné rádio, natož TV a protože jim samotným při jídle to ticho vadí, je to pravidlo jen pro  návštěvy. K dovršení všeho si táta přinesl videokameru a hotovil se natáčet.

Dcera znechuceně odložila vidličku s otázkou:"Dědo , nechceš mě natáčet u jídla, že ne? Je to nechutný, to se nedělá." Babička, ač nejedla, se nadšeně přidala:" No vopravdu,   kam na ty manýry chodíš?"

Děda vzplál vzteky:" Co to kecáte, dyk se podívejte do všech těch časopisů, co tak hltáte, tam jsou většinou ty celebrity u žrádla, co je na tom nechutnýho, měly byste vzpomínku, že bylo co žrát." Do debaty jsem nezasahovala a rychle jsem se snažila sprásknout ten zbytek na talíři, zbytky  nelze nechávat, táta by si to vzal osobně.  Děda zatím  obhajoval filmování konzumace jídla slovy, že žrát  je přece lidské. Nazíráno z tohoto úhlu  pak ovšem můžeme děkovat, že nás překvapil s videokamerou jen u jídla.
 Jíme, jíme, za občasného povzbuzování babičky:"No tak jezte, jezte." Už jsem si zvykla, dřív jsem reagovala slovy,  že přece jím, teď už prostě mlčím a jím. Je poměrně klid. Vzrušení nastane, když babička, sledujíc, jak pijeme čaj, obdivně řekne:" Že si to neosladíte, holky, jak to můžete pít  hořký?"
"My jsme zvyklý, mami."
Děda:"Ále neboj se, já jim ten ovocnej čaj trošku osladil."
Dcera:"Ovocnej? To je zelenej."
Děda:"Jak to?To není ovocnej?"
Babička:"Ne, to je zelenej."
Děda, obrací se k babičce s podezřením v hlase:"Zelenej? A kde´s ho vzala?!"
Babička, očividně se nějak smrskává, nicméně čelí výslechu hrdinně a pravdivě:"U tebe."
Děda, překvapeně a rozhořčeně:" U mě, jo? Jak to, že se mi hrabeš ve věcech? No to je úžasný, já ani nevím, kde ten čaj je a ona to ví! Ona mi vůbec dělá věci! Koupí mi Miňonky, já si je schovám a když se po nich za dva dny shánim, tak tam nejsou, máma je sežrala."
"Že tě huba nebolí, to už se nepochlubíš, že nabízíš nebo se dělíš jen o to, co ti nejede nebo nesmíš. Jo a řek´vám, jak mi k svátku  koupil celej loveckej salám? Až když mi ho předával, tak si prej vzpomněl, že mám vysokej cholesterol. Musel se obětovat a sníst ho sám. A proč nemluvíš o...." ...a tak to jde celou dobu naší návštěvy.

Svoji připravenou plamennou řeč ohledně jejich zacházení se mnou jako s dítětem, odhazuji v dál,  nemá smysl jim něco vysvětlovat, sami jsou jako děti. Už?  ..nebo ještě...?



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 29.10.2003 > takový formanovský to je:o))))zběsilost rodinných obědů je všeobecně známá:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 29.10.2003 > quentinbubakoff> 

Tak formanovský, jo? A zběsilý, jo?

Taková idyla, ach jo...nikdo nebyl přepaden, zavražděn ani sestřelen stříbrným BMW atd.:-)) Já se polepším:-)


<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.10.2003 > Vystižně napsané.
Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 29.10.2003 > fungus2> Díky..no, snažila jsem se:-)
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 29.10.2003 > Taková normální rodinka...
Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 29.10.2003 > Montrealer> 

Znám normálnější

Ale i tak jsem v téhle rodince spokojená:-))


<reagovat 
Kačaba (Občasný) - 29.10.2003 > Dobrá návštěva. Skoro jako u nás.
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 30.10.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 29.10.2003 > bezva...i s tim obrazeckem medvidku :))
Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 29.10.2003 > peetea> Chladnej kalkul:-)))Tusila jsem, ze aspon medvidkove zaberou
<reagovat 
 Unge (Občasný) - 30.10.2003 > BlueSky> 

A taky že jo ! Na medvídci jsem hrdej. Moc háklivej jsem na medvídci !

 

"Přeje si pán medvídka zabalit ?"

"Ne ! Budu si hrát již po cestě."


Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 30.10.2003 > Unge> 

 Medvídci taky myluju:-)

 

 

A nejlepší jsou ti, co se potkali u Kolína A ti, co jsou u mě doma:-) a tak...


<reagovat 
ouvej (Občasný) - 30.10.2003 > Taky někdy zírám, kvůli čemu se dokážou hašteřit mí rodiče. Takové nepodstatné blbosti. No nic, jen že v tom nelítáš sama.
Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 30.10.2003 > ouvej> 

 Já to neumím tak popsat, ono to u nich někdy je ze srandy, někdy vážně...já jen, trochu se bojím, že budu stejná, předsevzetí, nepředsevzetí,..genům prý nezabráníš

Jinak jsou to krásní mladí lidé...pro mě budou pořád, protože je znám od jejich mládí :-) a jen někdy si všimnu, že do jejich vlasů se vkradlo stříbro, tváře zdobí vrásky,....


<reagovat 
hajka (Občasný) - 29.10.2003 > A jajaj, silně mi to něco připomíná :o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 30.10.2003 > hajka> V podstatě v každé rodině  je něco, ale zaplaťpánbůh, když jde jen o tyhle prkotiny Jemné koření života, tyhle scénky:-)
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 3.11.2003 > skocil jsem na medvidky
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 3.11.2003 > Fšude je to stejný...
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 3.11.2003 > Xakru eště ňáký bobiky.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.12.2003 > Zřejmě jim to nanesu před odchodem, abychom se moc nepohádali.
krásná teorie, ale tak trochu moc teoretická.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 8.12.2003 > stanislav> 

Jú, tak teorie-moc teoretická? Znamená to, že je neproveditelná v praxi? Jsem zmatena.

Přece, když pospíchám na autobus, tak můžu něco nanést mezi dveřma a nikdo mě nezadrží, ne? Chm, chm, budu o tom přemýšlet:-)


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 8.12.2003 > BlueSky> já to myslel tak, že se člověk buďto neudrží, a plácne něco dřív, a nebo už to ve finále nemá cenu, jak tady sama píšeš...
<reagovat 
delikt (Občasný) - 23.1.2004 >

medvídci nesnášim, snad jen ty gumový, když jim odkusuju hlavičku! :)))

Ale vylíčení rodičů.... to je parádička!! :)))))))))


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 (4) 5 6 7 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter