Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Modes robes made in USA aneb Náplast pro Yfču:-)
Autor: BlueSky (Občasný) - publikováno 6.11.2003 (00:52:05)
Pokračování>

Modes robes made in USA

  

  Moje maminka, když mě chtěla přesvědčit, že je něco opravdu velmi kvalitní a hypermoderní, vždycky vyzdvihovala fakt, že je to z Ameriky. Tedy, tento argument používala jen v časech žití za socialismu. Měli jsme tu smůlu či štěstí, že jsme pár soucitných  příbuzných v USA měli a oni asi tím delším pobytem za velkou louží pozapomněli, že tu nežijeme na stromech  a čas od času nám poslali balíček s obnošeným šatstvem. To bylo vždycky radosti, maminka rozkládala úděsné hadříky po pokoji a třídila, co z toho se dá vzít na tělo a co už jen na nádobí. Bohužel, i v názorech na použitelnost těch svršků jsme se hodně lišily. Maminka často tvrdošíjně trvala na tom, že některé hadry nejsou hadry, ale jde o kvalitní módní oděv, který je hoden pubertální dívky, kterou jsem tehdy byla. Takto jsem přišla k pár kouskům garderoby, jež poznamenaly mé dětství  těžkým traumatem. Abych neunavovala, zmíním se jen o dvou. Hadříkách, trauma z nich bylo jedno, stále stejné a  veliké.

  Ten první,  obzvláště vypečený hadřík,  byl vlněný kalhotový kostým s dezénem střední  hnědo zelené kostky. Nechutné, štípavé, brrrr. Vypadala jsem jako malý Sherlock Holmesíček. Jen sehnat tu čepici a lupu.  Jak jsem se asi , coby eterická třináctiletá dívenka,  mohla v tomhle oděvu cítit, si asi umí každý představit. Jen ne moje maminka. Marné bylo moje vysvětlování, jak je ten kostým hnusnej, že tohle žádná holka u nás ve třídě nenosí, máma měla radost, že její dcera je oblečena podle poslední módy v USA (což bylo utrpení, poněvadž k nám ta móda dorazila vždycky až tak za rok, tudíž jsem vypadala značně futuristicky a v tehdejším odžínovaném socialistickém davu dost nestandardně). Pod jejím nesmlouvavým dozorem jsem z domova několikrát odcházela do školy  ve výše zmíněném oblečku. Na těle poslední výkřik módy a v duši nikoliv poslední, výkřik zoufalství.

  Poznámky spolužáků zde ani snad ventilovat nebudu, každý si dovede představit, děti jsou přece jednak kruté a pak i upřímné. Spolužáci na mě vrhali pohledy posměšné, postarší soušky učitelky zase závistivé. A mezi těmito mlýnskými kameny já, která jsem ten oblek z duše nenáviděla. Leč, coby hodná a poslušná holčička jsem přetrpěla ty hodiny v nenáviděném oděvu. Až jednou........ach ne, zklamu vás, nešlo o revoltu holčičky a ani osvícení matky, jednoho dne jsem, opět navlečena do příšerného kostýmku (šlo o školní návštěvu  divadla, to už musí mít jeden na sobě něco lepšího) poskakovala po chodníku tak vesele, až jsem špatně šlápla a rozplácla se jako žába. Sváteční kostýmek utrpěl strašnou  skobu na těle, já rovněž, leč fyzickou bolest přehlušil  jásavý zpěv mé duše, pochopila jsem, že takto znetvořený obleček už mi maminka dávat nebude. Mimochodem maminka mi dodnes nevěří, že jsem to tenkrát  neudělala schválně.

  Další americký výdobytek mého šatníku -  pruhované tričko v barvách státní vlajky země původu. Bohužel do módy socialistických návrhářů a na trh zdejší se podobný styl dostal až za půl roku a to už bylo příliš pozdě pro moji zjitřelou duši, atakovanou uštěpačnými dotazy jako např. zda se oblékám ve vězení nebo mě obléká babička Méry...Nikdo z mých spolužáků  nebyl natolik předvídavý, aby hodnotil tento svršek jako vysoce progresivní a pěkný. Prostě nějak nebyli rádi (ani já), že jim ukazuju, co se bude nosit v budoucnu. Žádná satisfakce se nekonala, ani když mi po čase spolužačka Eva, jedna z  nejagresivnějších hodnotitelek mého looku, důvěrně sdělila, že by to tričko ráda ode mě zakoupila. V té době  jsem totiž znehodnoceným  tričkem (nevěřili byste, jak jsem byla nešikovná, polila jsem ho moc nerada jednou čajem a Ariel tehdy byl jen v tuzexových drogeriích a ne u nás doma),  už  dávno utírala prach ve svém pokojíčku.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Bobísek (Občasný) - 6.11.2003 > Hehe - chtěl bych mít fotku, na který bys byla ty v tom kostýmku a Yfča v kabátě z deky. To by nemělo chybu!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >

Velmi vtipné, leč vyžaduje to jednu správnou odpověď: souška učitelka je:



1. Usušený exemplář učitelky školní, pečlivě uchovávaný a pravidelně oprašovaný v biologickém kabinetu.

2. Dobový název pro "soudružku učitelku", aby se nemuselo tak dlouhé sousloví pořád opakovat.

 

Skutečně mimořádná prémie pro případné výherce: Kdo odpoví správně, nevyhraje nic.

 

P.S. Tehdy bys to tričko možná prodala, i když už sloužilo jako hadr. Byla doby, kdy obnošené věci byly v módě - viz oprané džíny.


Body: 5
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 6.11.2003 > :)) pobavilo mě to dosti
bohudík naše rodina ze západního Německa měla vkus lepší a modely kupovala nové a takové, ze kterých má duše třináctiletého děvčete plesala. :)
Body: 5
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 6.11.2003 >
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.11.2003 > Zasmál jsme se!!
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 7.11.2003 > ech. oblečky jedny zatrolený. co soužení způsobí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 6.11.2003 >

Jedna z nejagresivnějších hodnotitelek mého looku...  co je to look ? Elektronický slovník říká:


1.dívat se

2.pohled

... ...

14.směřovat

15.vyhlížet, vypadat

16.módní linie

 

Takže to nejspíš bude buď 15. nebo 16.možnost. Obávám se, že nejsem dostatečně "in" (tohle náhodou vím, co znamená, ale pro změnu to naopak neví slovník a nabízí mi různé nesmysly - dovnitř, uvnitř, v [něčem]).


<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 7.11.2003 > Montrealer> 

LOOK - VZHLED.

A já nevím , do kterého slovníku jsi přesně koukal, ale tohle je poměrně základní slovíčko..doporučuji např. slovník na Seznamu.

Jinak je to slovo používané hlavně v branži modelingu, módy, designu, tady se mi to hodilo jen pro zpestření a ironické podtržení mojí  nemódnosti, ale radši si teda dám příště pozor při výběru slov, nemusí mi každý rozumět. 


<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 7.11.2003 > BlueSky> 

1.Ó, nenapadejž můj vzácný slovník. look = vzhled  v něm samozřejmě je a sice jako čtvrtý možný význam slova look. Jenže pokud má nějaké anglické slovo 25 možných významů, tak odpovím slovami romského čatára u brány v deň odomčených dverí u jistého útvaru Československé armády: pán nadpručík, ja sa na to vyserem. Ventem aby sa divá sviňa vyznala...  (tento oný čatár se totiž nedokázal rozhodnout, koho smí do kasáren pustit a koho ne)


<reagovat 
Hypýk (Občasný) - 7.11.2003 > Milý, trefný. Oblečky všeho druhu jsou jak známo svině a člověka vždycky hrozně štvou. Vzhledem k tomu, že komunismus padl, když mi byly čtyři měsíce, tak jsem sám žádnou příhodu se západním oblečením nezažil, ale můžu každému potvrdit, že vkus libovolného rodiče v oblečení jeho potomka je naprosto příííííííšerný :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 7.11.2003 > Jo jo moje maminka zase milovala růžové šatičky :o))) Mám z toho takové trauma, že z růžové dostávám kopřivku a v mém šatníku není nejen žádný exemplář šatů, ale ani sukně. Ale byl to krásný pocit, stříhat je na proužky
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Niagara Rainbow (Občasný) - 9.11.2003 > Vtipné. A ta usušená učitelka (souška) tomu dodává. -:))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 10.11.2003 > pekny nepekny vzpominani :)
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 10.11.2003 >
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.11.2003 >
Doporučil 
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 11.11.2003 > tak koukám, že tmavozeleně-černo karovaná sukně úděsného střihu z růžovou halenkou je jen čajíček...
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 7.11.2003 > hodný holčičky to maj dycky hrozně těžký.....no a chodit v tričku s emérickou vlajkou v době tuhého sociálizmu.....ty jsi vlastně disident.o)))
Body: 5
<reagovat 
 nin-ex (Občasný) - 12.11.2003 > quentinbubakoff> 

Holmesíček - to mě dostalo nejvíc

My měli podobný balíky od tetičky ze Švýcarska, pamatuju se, jak jsme jednou jeden takovej otevřely se ségrou dřív, než přišla máti, úplně jsme se zalykaly smíchy, bylo tam mimo jiný červený krajkový kombiné, nejspíš po mrtvý prostitutce, myslim, že to tenkrát teta všechno kupovala v Červeným kříži. Jedna z mála nositelných věcí bylo tričko s emerickejma hvězdama a nějakym anglickym nápisem, o to jsme se téměř porvaly, jenže druhej den jsem ho měla ve škole poprvý a naposled, páč mi to třídní ZAKÁZALA! (1986)


Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 7.11.2003 > quentinbubakoff> Hezkýýýý, to mě nenapadlo, zkusím najít nějakou fotku s tímhle tričkem z inkriminovaného období,jakože jsem tehdy souznila s USA a ještě by to chtělo najít fotku, na níž jsem v tom strašném kostýmku a dokládat to jako, že tak jsem pro svou revoltu dopadla, sociální případ atd.:-)) Jedno oko by nezůstalo suché:-))
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 4.12.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 4.12.2003 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter