Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Surrealista z kolekce V hlavní roli: Pravomil Křivohlav
Autor: Boobis Typewriter (Občasný) - publikováno 5.8.2008 (14:48:27)
další v kolekci>

…a zdá se mu krásný sen, jak usíná kotě na zápraží a vlak mizí v dálce.]

 

Na terase sedí Surrealista a bafá z dýmky, která snad ani není dýmkou, kroužky kouře nejspíš připomínají smažené kroužky cibule rozplývající se na jazyku toho či onoho národa a mizí v prostoru. Tuto dýmku již dříve docela věrně zachytil René Magritte:

 

undefined

(René Magritte) 

 

Prostor se rozpíná od nevidím do nevidím, a tak to vidí i Surrealista, a to jak ve smyslu prostoru, tak ve smyslu času a snad se zase - jednoho dne, až tento sen skončí - začne smršťovat, zpět do jednoho bodu, kde to vše začalo, obrovskou ranou, kterou je možno přirovnat snad jen k ráně vystřelené z Aurory. Nad hlavou surealisty snad visí ve zdánlivém vzuchoprázdnu aura. Surrealista se nachází v nekonečném prostoru snu své básně, jako kosmonaut (dále jen austronaut) plave ve vesmírné lodi. Lidé visí nohama na Zemi, Surealista stojí v prostoru a pomalu padá vzhůru tak, jak se se prostor rozpíná.

 

Pravomil Křivohlavý: To se mi snad není pravda, to se mi snad jen zdá, kde to jsem?

Surrealista: To bych taky rád věděl. Je to jen sen?

Sir Realista: To není sen, to je naprostá blbost a slátanina zároveň.

Děd Jensen: Mýlíte se, to je naprostá skutečnost.

Sir Realista: Blbost.

Děd Jensen: Skutečnost.

Pravomil Křivohlavý: Jak daleko je to ještě do Prahy?

Sir Realista: Blbost.

Děd Jensen: Skutečnost.

Pravomil Křivohlavý: Poslouchá mě ještě někdo?

Děd Jensen a Sir Realista: Jasně.

Pravomil Křivohlavý: Tak co?

 

[TICHO]

 

Pravomil Křivohlavý: To jsem si moh’ myslet. Hlavně, že máte co říc’. Dálce vstříc!

Surrealista: Nebýt toho nádraží v Dálce, nebyl bych s Váma vůbec mluvil, pane doktore.

 

Surrealista nepřítomně pohladí spící kočku a vzhlédne k obloze. Na obloze vidí různě tajemná souhvězdí, pak snad pomalu se pohybující se letadlo, které bliká a pak jednu, pomalu je pohybující se hvězdu. To je asi družice. Náhle oblohou protne čára  padající hvězda.

 

Surrealista: Přejte si rychle něco, máme tři přání, každý jedno.

Děd Jensen: Já bych si chtěl splnit mé jediné přání,...

 

[nestačí dokončit, jest přerušen Sir Realistou]

 

Sir Realista: ach, Bože...

 

[nestačí dokončit, jest přerušen Pravomilem Křivohlavým]

 

Pravomil Křivohlavý: cože?

 

Svět se náhle scvrkne, jako staré jablko do jedné věty. Surealista si ji poznamená:

Já bych si chtěl splnit mé jediné přání,... ach, Bože... cože?


Surrealista: Viděl jsem už hodně, ale toto jsem ještě neviděl.

 

Děd Jensen, Sir Realista a Pravomil Křivohlavý: Co jsi ještě neviděl? Povídej!

Surrealista: Aby se tři shodli. Vy jo?

Děd Jensen, Sir Realista a Pravomil Křivohlavý: Ne.

Surrealista: No vidíte a tady jste, uprostřed prostřed prostoru, v naprosté shodě a nahotě…

 

Náhle se probouzí kotě a potichu zamňouká. V odpověď je slyšet zvuk, který vydal vlk, který právě zpozoroval Měsíc v úpňku.

 

Surrealista: Vzbudili jste ho. Sami vidíte, ne?

Sir Realista a Pravomil Křivohlavý: Nic nevidíme, o čem to hovoříš?

Děd Jensen: Já ho vidím....to je ten můj sen....našel jsem smysl života.

 

Surrealista dá nenápadné znamení Sir Realistovi  a Pravomilovi Křivohlavému a ti se, jeden po druhém, pomalu vzdálí od Děda Jensena. Promluví opět Surealista.

 

Surealista: Viděl jsem už hodně, ale toto jsem ještě neviděl.

Děd Jensen, Sir Realista a Pravomil Křivohlavý: Co jsi ještě neviděl? Povídej nám o Dědu Jensenovi!

 

Surrealista: No dobrá. Kde mám tedy začít? Je toho možná hodně, znám ho dost dlouho...

Pravomil Křivohlavý: To nevadí, jen povídej!

Surrealista: Děd Jensen tedy pochází ze S...nové Země...

Sir Realista: Hele, počkej, to je fakt blbost, né? Ze S...nové Země?

Surrealista: Ano. A nepřerušujte mě, nebo vám nic neřeknu.

Sir Realista: Už mlčím. Jsem však trochu nedůvěřivý. Tak už povídej…

Surrealista: Nu dobrá, bude mi potěšením...


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář já5 - 5.8.2008 > čítávám tě...jsi nadějný.
<reagovat 
kouzlo života (Občasný) - 5.8.2008 > :-)
Body: 5
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 6.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
ref (Občasný) - 9.8.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 5.8.2008 > chtěla bych poznat nějakýho skutečnýho surrealistu.-)..dala bych s ním řeč...o tomto směru,zajímá mě ..a to velmi
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 16.8.2008 > Mbonita> najdi si v telefonním seznamu pana frant. dryje, třeba by ho krahulička potěšila.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 8.10.2008 > hmm   :-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 3 4 5 6 7 8 9 10 13 14 15 (16) 17 18
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter