|
|
|
| |
Inu, není nad informovanost
Nedávno, přesně 3.1.2004, se po celém našem paneláku rozšířil téměř nesnesitelný smrad. Velmi vydatný, uvážíme-li, že panelák dosahuje 11 pater. Odporný pach se držel zejména v prostorách výtahové šachty. Obyvatelé domu na sebe třeštili oči, zakrývali si nosy, zalykali se cestou ve výtahu, níže bydlící soucítili s výše bydlícími, kteří se zalykali delší dobu.
A bylo hůř, spolu se smradem se totiž rozšířila i zpráva, osvětlující jeho původ. V těch světlých svátkách lásky, míru, štěstí a lidského souznění někdo zemřel a ležel v bytě, v teple a pohodě, bez toho, že by ho někdo postrádal, celých 14 dnů. Jeho tělo se prý velmi nafouklo a vůbec nevypadalo a nevonělo vábně. Když ho pohřební zřízenci odváželi výtahem, něco, kdoví co, se stalo a tekutiny se vylily na zem. Ač byla použita posléze dezinfekce a krev a hnis byl pečlivé vytřen (proboha, který chudák tím byl pověřen?!), zřejmě něco utkvělo ve škvírách podlahy, možná i zateklo na dno výtahové šachty, prostě mrtvolný zápach se domem vznášel dál. Jen my, informovaní, jsme jezdili výtahem nejen s ucpanými nosy, ale i s těžkým svědomím vůči spoluobčanu, který tak bídně zhynul a my zde zůstali a ošíváme se nad jeho tělními tekutinami. Probíralo se to ve výtahu, na chodbách, u popelnic, prostě tam , kde se obyvatelé paneláku setkávají. Nám informovaným pak i zatrnulo, když se u výtahu dole objevil vzkaz někoho neinformovaného ve smyslu, že by bylo dobře, aby někteří spoluobčané vysypávali odpadky do kontejneru a ne na chodby a ve výtahu, kdože to má pak čuchat! Chudák rozhořčený pisatel vzkazu, čílí se..a neví, že se může dotknout pozůstalých. Inu, není nad informovanost.
Včera navečer, při návratu z práce, v ruce připravený navoněný kapesník, mě před vstupem do výtahu upoutalo černě orámované oznámení na nástěnce, aha, parte (kdo z nás to tedy byl, znala jsem ho?). Přistoupím blíže a čtu:
„Vážení spoluobčané, omlouvám se vám všem za puch, který vznikl při vynášení zkažených masových konzerv, naše děti jednu konzervu rozbily a došlo tak ke znečištění výtahu, haly a schodů u hlavního vchodu. Děti se k tomu přiznaly pozdě, proto se pach rozšířil. Ihned jsme učinili nápravu, bohužel vytření nestačilo, dnes jsme použili silnější dezinfekci a doufáme, že již vbrzku bude zápach odstraněn. S omluvou, X.Y.“
Inu, není nad informovanost. Mimochodem, dnes se u popelnic, výtahů a na chodbách zase řeší, cože to ti sousedé požírají za strašná jídla. |
|
|