USA 1999, 122 minut
Scénář: NICHOLAS KLEIN
Režie: WIM WENDERS
Hrají: Jeremy Davies, Milla Jovovichová, Mel Gibson, Jimmy Smits, Peter Stormare, Amanda Plummerová, Gloria Stuartová, Tom Bower, Donal Logue, Bud Cort, Julian Sands, Conrad Roberts, Harris Yulin, Charlayne Woodardová, Tim Roth, Ellen Cleghorneová, Richard Edson, Tito Larriva …
Dramatický příběh o lásce, zradě a zločinu na půdě jednoho zastrčeného hotelu podle námětu a scénáře U2 Bono Voxe.
Námět ke “krásně smutnému” příběhu lidí, žijících v roce 2001 ve zpustlém The Million Dollar Hotelu v centru Los Angeles, napsal již před léty zpěvák irské skupiny U2 Bono Vox . V neutěšeném prostředí kdysi luxusního hotelu, ve kterém dnes přežívají různí “zatracenci”, zemře jeden z duševně chorých obyvatel a na místo přijíždí rázný agent FBI Skinner (Mel Gibson), aby případ vyšetřil. Wendersovsky “pomalé” tempo filmu přináší magický vizuální zážitek. Ten je navíc zvýrazněn hudbou, kterou pro film zkomponovali Jon Hassell, Bono, Daniel Lanois a Brian Eno. Snímek obdržel Cenu poroty, Stříbrného berlínského medvěda na MFF v Berlíně. Vynikající herecké výkony (mj. Petera Stormara, Amandy Plummerové, Juliana Sandse a překvapivě i Mela Gibsona) jsou dalším důvodem k návštěvě tohoto podivného hotelu.