Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí OTÁZKY BLOUDĚNÍ z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 9.6.2010 (19:37:04)
další>
Otázky bloudění...jsou jako víno samo.
V malém množství mají tisícero vůní, chutí a barev.
Ve velkém zamotají hlavu a podrážejí nohy.

Jsou jako samo trápení.
Svírají nitro a přinášejí moudrost.
Pro lásku samu...či nemohoucnost jít dál.
Z jakýchkoliv důvodů.

Každý z nás bloudí.
Při sbírání odvahy říci tomu druhému ,,Mám Tě rád,,
anebo ,,Promiň,,.
Máli podat ruku tomu druhému a přiznat
,,Udělal jsem chybu,,.

Bloudíme při hledání štěstí, krásy, lásky
či hlubokého, skutečného odpouštění.

Bloudíme při hledání samotného Boha
který sám je tisícero vůní, chutí a barev.
On sám je svírajícím nitrem přinášejícím moudrost
Pro lásku samu, či nemohoucnost jít dál.

Při sbírání odvahy říci tomu druhému ,,Mám Tě rád,,
anebo ,,Promiň, udělal jsem chybu,,.

Otázky bloudění jsou jako tisícero cest.
Občas zavádějících do zdánlivě slepých uliček
ale vedoucích k jedinému cíli.

Ptrávě proto vás prosím
aby jste měli trpělivost se vším
co máte na srdci nevyřešeného.

A snažili se milovat otázky samy.
Stejně jako zamčené pokoje
či knihy napsané v neznámém jazyce.

Nehledejte odpovědi, které vám nemohou být dány
protože by jste je nesvedli prožít.

A smyslem je prožít všechno.
Teď prožívejte otázky.

Možná se potom konečně
jednoho vzdáleného dne
vžijete do odpovědi.

Otázky bloudění...
jsou jako víno samo.
Jsou cíl, kam vedou všechny vaše cesty
Vedoucí do zdánlivě slepých uliček
přinášejíc moudrost.

Bloudit...
znamená žít.
Žít...
znamená poznávat.
Poznávat...
znamená dojít do cíle.

Dojít do cíle...
znamená najít odpověď.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 9.6.2010 > ...nádherná báseň,nějak v ní vidím sebe a mou lásku!
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 9.6.2010 > Nezůstávej sedět s hlavou v dlaních, zvedni se...a jdi, jdi dál. Jdi dál, HLAVNĚ JDI DÁL... a dojdeš do cíle. Najdeš odpověď. Uvidíš. Taky jsem ji našel. Věř mi.
<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 9.6.2010 > zdá se podle tvých slov - že jsi moudrý člověk...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.6.2010 > kouzelný človíček> Jen přemýšlím nad životem. Nad tím co jsem prožil a prožívám. Snažím se najít ve všem poučení a něco pozitivního. Bez toho se v dnešním světě nedá přežít.
Chcešli zůstat člověkem. Z malých střípků se skládá hrníček, ze kterého užívám život. Jako lék. Takovým střípkem je i Tvé dílko o Malém princi. Ještě jednou...díky.
<reagovat 
 kouzelný človíček (Občasný) - 9.6.2010 > Bajata> Víš co je zvláštní ? Že ve skutečnosti neexistuje termín pozitivní a negativní... je to co je...a ty termíny dáváme my lidé... Jo a jinak Paula Coelha znám - a knížku si určitě přečtu. díky.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.6.2010 > kouzelný človíček> Pár slov...a potvrzují mnohé. O tom se ale nedá psát na těchto stránkách. Ne že by to četl někdo jiný, ale kvůli obsáhlosti a asi nekončící plnosti. Postupně procházím Tvá dílka a rád bych se s Tebou sešel. Měj se krásně a jsem moc rád, že jsem Tě poznal. Alespoň z toho, co jsi už napsal. Ahoj.
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 9.6.2010 > Trápení svírá nitro a přináší moudrost? Milovat otázky?
A ty věty, které ocitovala slečna nade mnou...vyjádření lásky a přiznání vlastní chyby...takový zvláštní kontrast, protiklad...a opravdu je k nim zapotřebí spousta odvahy. Moc hezky je to tu vyjádřené.
Doporučil 
<reagovat 
čtenář já5 - 10.6.2010 > Doufám,že najdeš odpovědi.Jinak tvůj život bude cesta odnikud nikam.
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 9.6.2010 >

Na "Promiň, udělala jsem chybu" sbírám odvahu dlouho, to joooo  Ale "Mám tě ráda" šeptám pořád ;)

Koukám, že už jste se seznámili s Kouzelným človíčkem.. říkala jsem si, že si padnete do noty

 

A snažili se milovat otázky samy.
Stejně jako zamčené pokoje
či knihy napsané v neznámém jazyce.


Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > Michelle> Pokud je to u toho komu patří šeptání ,,Mám Tě ráda ,, najdi tu odvahu. Přineseš slunce nejen do svého života.
Pokud je to někdo, pro koho to nešeptáš, najdi tu odvahu také. Jestliže je to moudrý člověk, získáš velikého přítele a opravdovou, vzácnou úctu.
Pokud je to blbec, blbcem zůstane, ale Ty získáš veliké vítězství, které Ti přinese nepoznané.
Tvůj kámoš pro chvíle nejtěžší.
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 9.6.2010 > Trápení svírá nitro a přináší moudrost? Milovat otázky?
A ty věty, které ocitovala slečna nade mnou...vyjádření lásky a přiznání vlastní chyby...takový zvláštní kontrast, protiklad...a opravdu je k nim zapotřebí spousta odvahy. Moc hezky je to tu vyjádřené.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > Tlouie> Ahoj Tlouie, moc a moc díky za návštěvu. Vítej v mé kavárničce. Také k Tobě zavítám. Měj se moc krásně a ještě jednou ...díky.
<reagovat 
zoefakt (Občasný) - 9.6.2010 > krasne a pravdive
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > zoefakt> Ahoj Zoefakte. Je mi ctí že jsi také zavítal na tyto stránky. Jak to jen půjde, také k Tobě zavítám.
Měj se moc krásně a ještě jednou...díky.
<reagovat 
mjach (Občasný) - 9.6.2010 >

Moc hezké, stále nacházíš naději, kde jiní skáčou z mostu a opravdu dobrá otázka je někdy cennější než odpověď

rád tě zase vidím


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > mjach> Ahoooojjj Mjachu, moc, moc, moc a moc mi chybíte. Celá ta parta. Díky moc, mám tu knihu kterou jsi mi půjčil.
Ať se moc daří, ahooooooooooooojjjjjjjjjjjjjjj.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 10.6.2010 >

ušel jsi kus cesty bratránku..stáváš se životním filosofem:-)

jen tak dál...


Body: 5
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > Mbonita> Ahoj Mboni, ani nevíš jak mi chybíte. Celá ta nádherná parta. Věř mi, moc jste ovlivnili cestu mého života a stále na ní svítíte jako nehasnoucí slunce. Celá ta nádherná, báječná rodinka z Totemovského pokecu.
Je mi velikou ctí, že jsem vás mohl poznat i osobně.
Ahooooooojjjjjjj.
<reagovat 
le.papillon (Občasný) - 10.6.2010 > Obdiv za ta moudrá slova... :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 10.6.2010 > le.papillon> Ahoj Le.papillon. Moc díky za návštěvu a čas, věnovaný tomu, co jsi tu našla. Je mi velkou ctí a moc díky. Určitě k Tobě také zavítám. Měj se moc krásně.
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 10.6.2010 > Bajata> Vůbec nemáš za co děkovat, ráda jsem zavítala a vím, že se budu vracet, líbilo se mi tu, obohatila jsem se. :o) A proto doufám, že až někdy zavítáš ke mně, že se Ti v mém "světě" bude aspoň malinko líbit. :o) Užívej života.
<reagovat 
dadik (Občasný) - 11.6.2010 > pěkná to věcička
Doporučil 
<reagovat 
pari (Občasný) - 11.6.2010 > No vida, jaká hezká komunikace tu je. Ta (báseň)úvaha je mi hodně blízká, pro mě zajímavé téma uchopeno mužskou rukou:))
Doporučil 
<reagovat 
Willow (Občasný) - 11.6.2010 > bloudění a stálé ptaní to znám velmi dobře....a vážně za to nemůže můj "nesmysl" pro orientaci v prostoru....ne opravdu...kdo alespoń jednou nezabloudil stěží může najít to co hledá. Můžeš sejít z cesty a objevit něco nevídaného...něco o čem jsi ani nevěděl, že to hledáš....
dílko moc pěkné:)
Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 12.6.2010 >

S těma rovnátkama ("znamená... znamená...") bych velice šetřil! Často ===== totiž ====== dláždí jen cestu k indiferenci, a to nikoliv k té duchovní, nýbrž k indiferentnímu čtení, které vede k potvrzení čtenářova předběžného mínění, a tedy k zastavení, k ustrnutí.

 

Jinými slovy, zdá se mi, že život není žádné rovná se. A to se nerovná báseň.


Body: 2
<reagovat 
ČertíkB (Občasný) - 9.6.2010 > velmi pěkné
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.6.2010 > ČertíkB> Ahoj Čertíku, procházel jsem Tvé fotografie. Připoměly mi mého moc nemocného výborného kamaráda. Prožil jsem s ním na toulkách přírodou mnoho nezapomenutelných chvil. Dnes se nemůže téměř vůbec hýbat. Proto jsem Ti nedal bodíky ani nekomentoval. promiň. V myšlenkách jsem ale prožíval při pohledu na Tvé obrázky mnoho krásných chvil, prožitých s ním. Díky...že jsi zavítal.
<reagovat 
 ČertíkB (Občasný) - 13.6.2010 > Bajata> Ahoj Bajato, to jsem moc rád, že Ti mé fotky něco pěkného připomněly. Já již při svých občasných návštěvách také řeším spíše nemoce či dokonce skony svých známých, se kterými jsem prošel velký kus naší republiky. Bohužel jsem tenkráte nic nefotil a tak se vracím na známá místa. Na bodíkách až tak nelpím a jsem opravdu rád, že alespoň někomu se mé obrázky líbí. Díky za pár řádek. Čertík
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 14.6.2010 > souhlas se swedishem...
Body: 2
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 11.6.2010 > nemám slov. to se nedá popsat a nemám chut to rozebrat touhle virtuální formou. kamaráde, to je teda...to má vše co to má mýt a to jest srdce a mysl= životní moudrost:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 14.6.2010 > ireversible> AHOJ IRE, MÁM VELIKANÁNSKOU RADOST ŽE FUNGUJEŠ. ŽE JSI NIC NEVZDAL A JDEŠ DÁL. JE TO SUPER...ALEMAKAČKA, CO ???
A DÍKY MOC.
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 16.6.2010 >

jedno velké hatla patla.

Zde důkaz závěru

Bloudit...
znamená žít. - Nemusí nutně


Žít...
znamená poznávat. - Můžeš se motat v omylu

Poznávat...
znamená dojít do cíle. - JO? A co otázky, které se vynoří z každou odpovědí


Dojít do cíle...
znamená najít odpověď. A co když cílem nebyla odpověď?

+ co takhle pravopis a překlepy


Body: 2
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 17.6.2010 > Luk Malér> ahj Luky, moc díky za návštěvu a vyjádření.
Bloudit = žít, má vyjádřit :přemýšlet = žít. Pokud nepřemýšlíš a žiješ jak ,,hloupá ovce,, (neber to osobně) jsi chodící mrtvola.

Žít...znamená poznávat = vidět věci kolem sebe, přemýšlet nad nimi, přijímat, ale také odmítat. Měnit své pohledy podle toho, jaká je skutečnost. Ne jak to říkají druzí. V omylu jsem vždy, když slepě přijmu či odmítnu názor a pohled toho druhého, aniž bych nad tím přemýšlel a zhodnotil.

Dojít do cíle = zhodnotit, přijmout, nebo odmítnout.
Život se skládá z nekonečné řady otázek, odpovědí, cílů a dalších startů. Pokud nejsi chodící mrtvola.

Dojít do cíle... znamená najít odpověď = myslím, že pokud si položíš jakoukoliv otázku, vždy je uvědomělým či neuvědomělým cílem odpověď. Nechceš ji najít, nehledáš ji. Tvým cílem je nehledat odpověď. Z jakýchkoliv důvodů. Chceš li ji najít, pak ji hledáš. Třeba i za každou cenu. Dokud ji nenajdeš.

No a co se týká pravopisu a překlepů...položil jsi mi velký cíl. Dávat si větší pozor. vícekrát vše překontrolovat a hledat odpověď. ,,Je to vše tak, jak to má být? Není za tím jak jsem to napsal , někde chyba?... No, jak vidíš, také bloudím. Ale nalézám odpovědi a podle toho měním svůj pohled.
Proto ještě jednou...díky.


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 18.6.2010 > Bajata> já to neberu osobně - jen bloudit a přemýšlet je sakra rozdíl a pak ti tvá celá konstrukce padá a to je o co mi šlo, že s pojmy příliš žongluješ a zjednodušuješ je, pak to vyjde šíleně jednoduše.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 18.6.2010 > Luk Malér> ahoj Luku, to je v pohodě,myslím že Ti rozumím. Pokusím se přijít na to,jak to myslíš. Musím více číst a přemýšlet nad tím, jak tvoříš. Číst mezi řádky. Otázky bloudění, tak jak jsem je napsal,jsou mojí reakcí na myšlení lidí tak, jak jsem je poznal. Týká se to především náboženství. Tam je to často obrovská tragedie. Jeden druhého tříská po hlavě bohem, Ježíšem , všelijakými proroky, moralizuje, vykřikuje jak je svět ateistický a bezbožný, jak jde do zatracení. Přitom sami pod rouškou charitativnosti jdou po penězích a moci. O druhých říkají jak bloudí,sami se považujíc za vyvolené. Otázky bloudění jsou určeny především jim. Vím že pozorně mnozí čtou a sledují co napíšu. Ale to by bylo na dlouhou debatu.
Mnozí jiní ale našli v těch slovech něco, co překvapilo i mě. V kladném slova smyslu. Našli tam radu, odpověď, povzbuzení. Sami mi to napsali. A to je to nejkrásnější.
Proto beru tvá slova ne jako zápornou kritiku, ale jako dobrou radu. Proto ještě jednou díky za ně.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 28.6.2010 >

nevadilo by mi téma samotné ani myšlenkově reflexivní styl básně, ale nepřijatelný je dopovídající, "Pravdu" zjevující, mentorský tón, kdy zúžené vidění převažuje nad nevtíravým podělením se o vlastní zkušenost. -

a v tom je rozdíl: 1) zprostředkovat zkušenost, s níž se mohu ztotožnit, k jejímuž rekonstruování se musím jako čtenář dopracovat skrz poetické prostředky, nebo 2) naslouchat hotovému, definitivnímu, a hlavně tezovitému výkladu toho, co jsem údajně prožil a co mám dále dělat. - tahle vtíravost je špatně a vyvolává u mě opačný efekt, než jaký byl zřejmě zamýšlen.

Chalíl Džibrán, nebo čínský filozof by si mohli dovolit něco podobného. - ale i v čínské poezii by převážila cesta nepřímá, vtahující do poznání skrz nenápadně rozestavěné kulisy. - to zde docela chybí.

Hlavní problém je v zobecňovacím tónu, který, možná paradoxně, vychází z nezvládnuté autorské důležitosti. - kdyby se takto podaný "obsah" sdělení nechal zprostředkovat skrz individualizované nástroje, kdyby těžiště pozornosti nebylo na potřebě vtlouct do vědomí nějaké pravdy, ale na hře nástrojů samotných, na jejich dění v básni, kdyby se tím nechalo bobtnající "já-moje pravda-moje zkušenost-tady vám říkám, jak to je" ustoupit do pozadí, byl by text otevřenější pro čtenářskou sebeprojekci, která je vždy nezbytnou podmínkou pro sblížení se s ním. -

přičemž nic neříkám o možnostech autorových zkušeností, ty se nedají popřít, ale způsob jejich předání na mě příznivě nezaúčinkoval. - má-li autor co říct, tím spíše je potřeba najít vhodnější způsob.

Dovolím si ještě jednu poznámku. Četl autor O. Březinu, J. Demla, nebo J. Zahradníčka? - věřím, že v jejich tvorbě by se našel nejeden podnět k přemýšlení o tom, jak se spirituelní tematikou naložit pokorně a s vědomím vyšší vůle nad sebou. - ono totiž na pozadí znalosti autorů uvedených a jim blízkých, vyznívají současné snahy (jako je např. tento text) vyjadřovat se k duchovním tématům poněkud nevyzrále, snad až troufale a v konečném důsledku, bohužel, i hloupě. - a to dojem z básní též nevylepší.


<reagovat 
Bajata (Občasný) - 16.7.2010 > Ahoj Whispermoonlite, moc díky za poznámky a kritiku.
Uvedené autory se pokusím přečíst. Byl by tip na něco konkretního z jejich díla? Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 (18) 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter