Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci NAŠEL JSEM BOHA z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 22.6.2010 (22:20:15)
následující v kolekci>
Sedím u počítače a procházím stránky Totemu. Nejen své, ale i jiné. V mnohé poezii, povídkách, vyznáních, fotografiích a mnohých jiných dílkách je ,,cítit,, bolest, stesk, touha, láska, radost i smutek. Stesk ze samoty střídá radost ze života.
Mnozí autoři více či méně uměle formulují své pocity, zážitky a stavy duše.
Dávají mi sílu jít dál, povzbuzení a radost ze života. Snažím se číst ,,mezi řádky,,. A tak získávám stále více ,,virtuálních,, přátel kteří čtou stejným způsobem ( ať už má, či jiná dílka.)
Proto díky vám, mí noví přátelé za povzbuzení, pochopení a hlavně za vyprávění vašich příběhů.

Dovolte proto prosím, abych se s vámi podělil o poslední zážitek z mé cesty za Bohem.
19. června jsem byl navštívit své dvě děti, které musí podstupovat náboženskou výuku v jedné z oficiálně státem povolených církví. Vidíme se velice málo, neboť jsou v péči matky. Jedna z možností, jak je vidět, je právě na náboženském shromáždění. Do nedávné doby byla na sborových dveřích místo kliky koule. To z toho důvodu, že mi církev zakázala provádět kontrolu výuky náboženství dětí a vstup do míst, kde tato výuka probíhá. Dnes je zde sice klika, ale dveře se zamykají.
Zazvonil jsem u vchodových dveří a čekal, zdali někdo otevře. Několik minut se nic nedělo a najednou přišla žena středních let, která chtěla také dovnitř. Opět jsem zazvonil a protože stále nikdo neotvíral, dali jsme se do hovoru. Neříkal jsem jí nic o záporné činnosti této církve a proto měla dojem, že jsem také členem.
Hledala Boha, vyprávěla mi pár zážitků a tak jsem zjistil, že také není členkou. Jen byla unešena tím, jak poutavé programy a činnost má tato církev pro nás, ateisty.
Samozřejmě náležitě proložené slovy o Bohu a důležitosti této církve.
Minuty ubíhaly ve vzájemném přátelském rozhovoru a náhle se otevřely dveře. Objevil se v nich vedoucí sboru a paní vešla dovnitř. Následoval jsem ji, ale než jsem stačil vstoupit, představitel církve a služebník Boží pronesl jasná slova.
,, Ten pán sem ale nesmí. "
Ještě než se dveře zcela zavřely, zahlédl jsem udivený výraz spojený s otázkou ,,PROČ? " ve tváři té ženy.
Usmál jsem se a odešel pryč.
------------------------------------------------------------
22.června jsem usedl k počítači a procházel různá dílka. Samozřejmě jsem také nahlédl do poznámek, které jsem dostal od jiných čtenářů. Myslím že mnohé poznámky, které jsem obdržel spolu s dojmy získaných na stránkách druhých, by zcela zaplnily možnost komentáře.
Dovolte proto prosím jednu jedinou. Na viditelných stránkách ji tuším nenajdete, dostal jsem ji soukromou cestou na email.

,, ...Víš - ono už v době ukřižování Krista to s praktikami církve bylo nahnuté....a to mluvím o JEHO církvi - ta se po celou dobu co existuje vyznamenávala a stále ještě vyznamenává tak, že obyčejný smrtelník tomu věřit nechce...
No - ale žijeme ve světě, kde to tak prostě funguje a jedinou výhodou toho je, že lidská svoboda a lidská potřeba svobody zde naštěstí vítězí... I když ON sám za tohle nemůže - dal lidem svobodu i v tom,jak HO hledat a jak HO poznat...
A pravda je ta - Bůh není žádná církev.
............................................................

Omlouvám se vám všem, že vše ponechávám bez komentáře a že neuvádím název církve ani jména.
Je to naprosto úmyslné, neboť mezi církvemi jako takovými zuří ,,studená,, válka, která že je ta pravá, Bohem vyvolená.
Nechci tímto vyvolat vlnu náboženského fanatismu a mezi-církevního ,,honu na čarodějnice.,, Stačí to, co už probíhá.

Ponechávám tím na úsudku každého, jak tyto dva skutečné a pravdivé příběhy zhodnotí. Je mnoho těch, kteří hledají pocit jistoty a zázemí. Hledají Boha na základě událostí, které se odehrávají všude kolem nás. Je opravdu v církvích skutečný, živý Bůh, tak jak to hlásají?


Poznámky k tomuto příspěvku
pari (Občasný) - 23.6.2010 > Moje osobní zkušenost je tato, církev jak jí obecně vnímáme je pouze lidská záležitost, stejně jako golfový klub nebo kroužek vaření nebo politická strana. Církev je ovšem mnohem agresivnější, pouští se do témat nejosobnějších, nejhlubších.Mezi církvemi je velký rozdíl, ale obecně mám pocit, že ač mluví opačně, jejich skutečný úkol je potlačení individuality, vnímám církev jako určitý druh totality. Z druhý strany bych nechtěla vylejt s vaničkou i dítě a pro mě znamená souhrn morálních hodnot, o kterých mohu vážně uvažovat, polemizovat o nich, snažit se je dodržovat. Je toho moc, o čem by se dalo diskutovat, ale ideologoie , jsou jenom slova a názory, láska k bližnímu,je to podstatný a ta buď je nebo není nebo se hledá, ale církev to nemůže zařídit.
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 23.6.2010 > pari> PARI, DÍKY MOC !!!! Mám velikou radost že mnoho lidí vidí skutečnost a ještě větší, že se to nebojí říci nahlas. Ještě jednou, moc dík.
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 26.6.2010 > no zavřený dveře už samy o sobě mluví za mnoho, jestli tedy tam ten vstup máte zakázán od církve samotné a ne na popud manželky.. to jste neupřesnil...
na druhou stranu, proč by si skupina, která k víře v boha potřebuje pevně stanovená společná pravidla a jistou podpůrnou komunitu, ke všemu v případě, že se obává útoků z venčí, ty dveře zavřené neponechala.
zbývá otázka, zda je správné vnucovat dětem věci, na které by si mohly přijít eventuelně samy.. automaticky je jejich svět okleštěn o spoustu alternativních svobodných způsobů chápání věcí kolem..


<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 27.6.2010 > HanaKonvesz>  Vážená Hano. Děkuji moc za Vaše slova a dovolte, abych se vyjádřil. Zákaz je vydaný přímo církví. Co se týká obavy z útoků zvenčí...škoda že nejste ze Šluknovského výběžku. Dveře zamykají protože si myslí že mě vyprovokují k neadekvátnímu jednání právě proto, že tam mají mé děti.
Fyzických ůtoků ani slovních, se neobávají. Obávají se toho, že by se lidé, které získali na ulici, dověděli o jejich záporné činnosti. Až těm lidem vymyjí mozky, budou jejich a už se nemusí obávat. Je to nesmírná psychologická manipulace s lidskou myslí ve jménu Boha, ale za účelem získávání moci a peněz. Prožil jsem tam téměř třináct let, proto vím o čem mluvím, věřte mi. Kdyby to tak nebylo, nechali by mě zavřít. Mám vyjádření církve, kde mě na to přímo upozorňuje dopisem nejvyšší vedení církve. Bylo to zhruba před deseti lety.
No a co se týká otázky dětí, státy podporují náboženství a náboženství státy. Podle toho vypadá společnost nejen u nás, ale také na celém světě.

<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 29.6.2010 > je to strašný, no. co dodat. je mi to líto kvlivá těm dětem.. .-(
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 (20) 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter