Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci HOUSLE - POEZIE - ČLOVĚK - COKOLIV. NEBO SNAD DUŠE ČLOVĚKA ? z kolekce Vyznání
Autor: Bajata (Občasný) - publikováno 5.7.2010 (20:37:42)
další v kolekci>
Do dražby přišly otlučené a odřené housle.
Dražitel na ně pohlédl s nechutí - nestojí snad ani za tu ztrátu času -,...Ale protože byl profesionál, s úsměvem je zvedl.
,,Kolik dáte, dámy a pánové, za tyto housle? Jeden dolar?
Kdo dá víc?
Dva dolary? Jenom dva dolary? Tři? Kdo dá tři?
Tři dolary! Tři dolary poprvé, podruhé..."
Už se chystal cenu odklepnout, když tu v zadní řadě sálu vstal šedovlasý muž.
Šel až k dražiteli a jemně uchopil housle za kobylku.
Otřel z nich prach, naladil povolené struny a začal hrát - tak čistě a něžně, jak to umí snad jen andělé.
Když dohrál, rozhostilo se ticho. Dražitel zvedl housle za kobylku a zjihlým hlasem se zeptal:
,,Kolik dáte za tyto staré housle?
Tisíc dolarů? Dá někdo dva ?
Dva tisíce! Dá někdo tři?
Tři tisíce! Tři tisíce poprvé, podruhé - a housle jsou prodány za tři tisíce."
Lidé se radovali, ale někteří plakali.
Nechápeme co tolik změnilo jejich cenu."
,,To je jednoduché: byla to ruka Mistra."

A stejně tak i mnoho lidí s vyžilým životem, otlučených a odřených hříchem, je bezmyšlenkovitému davu prodáváno pod cenou - přesně jako housle.
Dej mu talíř brambor nebo sklenici vína - je to jako hra, ať jde zas o dům dál.
Jde ,,poprvé", jde ,, podruhé " ... a jeho cena je už téměř jistá.
Ale když na něj položí ruku Mistr,... tupý dav nikdy zcela nepochopí, jak se to stalo.
Duše člověka má najednou ohromnou cenu, protože ji dokáže rozehrát jen dotek Mistrovy ruky.

( Myra B. Welchová )


Poznámky k tomuto příspěvku
kouzelný človíček (Občasný) - 5.7.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 6.7.2010 >
Body: 5
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 6.7.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 6.7.2010 > ráda bych k tomu něco napsala, protože se mi to opravdu líbilo, i když je to vlastně docela jednoduchý příběh, ale stejně...no,ale jak to tak bývá, nenpadá mě nic oslnivého, takže...
.... vlastně-všimla jsem si, že míváš docela zvláštní texty. no,alespoň natolik zvláštní, že si jich vždycky všimnu.
- mno,možná se sem za chvilku vrátím s něčím srozumitelnějším :-)
Doporučil 
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 9.7.2010 > Tlouie> Ahoj Tlouie, vše oslnivé, co by jsi chtěla napsat, je ukryto za Tvými třemi tečkami a slůvkem ,,takže."
Takže vlastně duše člověka... :-)
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 9.7.2010 > Díky všem za návštěvu a čas, věnovaný čtení příspěvku.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 4 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 (21) 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter