Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce ODCHÁZÍŠ? z kolekce Život jen tak
Autor: probably (Občasný) - publikováno 2.2.2004 (18:06:03)
další ve sbírce>

Odcházíš

Ptal se hlas

odněkud z rohu

Běloba ze zdi

tiše krvácela

zpod rámů obrazů

Na kterých jsme

se černobíle milovali

 

Pavouk si utkal

úsměv přes celou kuchyň

Už nikdy nebudu vařit

slibuji mu

Prsty se lehce proplétám

pavučinou - stejně ji přetrhám

Takhle jsme přeci pletli

pohádky o lásce navěky

 

Vzpomínky pouští do prstů

zvláštní směs barev

Nechtěně - bráním se

Tak nějak podvědomě

vařím čaj a hledám hrneček

Nějaký co k němu nikdy

nebyl podšálek - ty rozbité

se tajně nepočítají

 

Večer brečím své srdce

do polštáře po tobě

V dlani si hýčkám mouchu

polomrtvou strachy

Bzuč prosím šeptám

Vždyť jde jen o to

slyšet nějaký zvuk

Na ticho se umírá...



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 2.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 2.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 2.2.2004 > na ticho se umírá...
Body: 5
<reagovat 
nude (Občasný) - 2.2.2004 > Chtěla jsem dát za 4, ale poslední věta mě dostala, takže i déčko.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 2.2.2004 > Ach jo  Ten konec
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 2.2.2004 > Pěkná.
Body: 5
<reagovat 
hajka (Občasný) - 3.2.2004 >

Tak nějak podvědomě

vařím čaj a hledám hrneček

Nějaký co k němu nikdy

nebyl podšálek


Body: 5
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 3.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 3.2.2004 > A máš ho mít.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ush_ack (Občasný) - 3.2.2004 > *
Body: 5
<reagovat 
tronda (Občasný) - 3.2.2004 > super
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
quoing (Občasný) - 3.2.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lei (Občasný) - 3.2.2004 >

Na ticho se neumírá, ticho léčí:-) Líbí, ač na pár míst.


Body: 5
<reagovat 
Vio (Občasný) - 3.2.2004 > Musím se připojit k drfaustovi - hezký příklad básně, kde emoce a city zapůsobí na čtenáře. Vybrečené srdce a láska navěky... lidsky jímavé, to ano. Nepochybně. To je ovšem vše.
<reagovat 
noa (Občasný) - 4.2.2004 > ¨...a z hlediska vyssiho principu mravniho... :-)

mne to vzalo... i pres ten hrnek s podsalkem ze Saxany a jine okoukane obraty :-)
Body: 5
<reagovat 
Adina (Občasný) - 4.2.2004 > Ten závěr je taková fajn tečka.
Body: 4
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 3.2.2004 > A já jsem pařez...

Ježiš&marja to brečení do polštáře...:(
Ta krev...
plést si pohádky o lásce navěky...
na ticho se umírá...

Co k tomu stran poezie říct? Kam to má vést?

1. Dozvěděli jsme se všechno.
2. Některé ty obrazy prostě odpovídájí náctiletým představám o básni.
3. Bohužel jsem navíc nenašel žádný obraz, který by překračoval hranice...
4. Čiší z toho ubrečenost...

Tudy cesta nevede.
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.2.2004 > drfaust> 

Kam má podle tebe vést poezie?

Dík za názor - konečně nějaká kritika:-)


<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 4.2.2004 > No... hmm... taky občas takovou zplodím, vychází to z mých stavů hlubokých depresí. Pak, hnán potřebou soucitu ji plácnu na TOTEM a druhý den si uvědomím jak je to malicherné hledat útěchu nebo soucit u cizích lidí...
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.2.2004 > Skafloc> Tím jsi chtěl říct, že proto to sem dávám? Nene  Zrovna tenhle kousek jde úplně mimo mě. Jen mě to tak napadlo, tak jsem to napsala a prdla to sem. Ale když se v tom někdo najde a je rád, že v tom není sám, pak je to v pohodě
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 3.2.2004 > Jako člověk jsi mi moc sympatická, ale obávám se, že z hlediska literárně-poetického má zde drfaust celkem pravdu :o/
"Běloba ze zdi tiše krvácela" mě docela zaujalo, jinak nic, sorry :o)

<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.2.2004 > Kelly> 

Poezie nemá nic společného se smypatiemi:-)) Já nevím, jen tak si píšu, moc nad tím nepřemýšlím. Zatím neumím na básních pracovat, vracet se k nim. Bůh mi nenadělil mozek na metafory, tak co s tím. Ale snažím se, snažím


<reagovat 
 čtenář jukl - 5.2.2004 > probably> je to jednoduché. až příště dopíšeš báseň, podívej se na ni. a pak zařiď, aby byla o polovičku kratší. to je první důležitý krok.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Tak jsem si znovu četla kritiky, zjistila jsem, že i autorka se ptala, kudy tedy vede cesta pro poezii, a nebylo jí odpovězeno, takže se asi zase nic moc nedozvím.
<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 5.2.2004 > ouvej> Odpověď už tu je... psal jsem ji teď asi 40 minut...:(((
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.2.2004 > ouvej> Kudy vede cesta pro poezii? OK, nechtěla jsem to pitvat, ale když se dožadujete... :o)))

Prožitek... Jasně, píšeš tu "a dál si lámat hlavu nad mnoha dílky třeba Drfausta, když srdce už většinou zapojit nemohu". Ono že je něco složitěji napsané, ještě neznamená, že autor "nemá srdce", že nevyjadřuje svoje pocity - jen se o nich vyjadřuje komplikovaněji, neservíruje vše čtenáři pod nos. Nepodezírala bych ani drfausta, ani Via, ani nikoho z lidí, kteří píší tímto způsobem, že se jedná o nějakou vykalkulovanou, vykonstruovanou poezii. Oni se snaží vyjádřit své pocity, ale dělají to pomocí práce s jazykem, s obrazy, metaforami... způsobem leckdy velmi originálním, což právě já osobně na poezii oceňuju.

Podívej se na tuhle báseň od probably.
Verše jako
Odcházíš /Ptal se hlas /odněkud z rohu...
Už nikdy nebudu vařit /slibuji mu /Prsty se lehce proplétám /pavučinou - stejně ji přetrhám...
Tak nějak podvědomě /vařím čaj a hledám hrneček /Nějaký co k němu nikdy /nebyl podšálek...
V dlani si hýčkám mouchu / polomrtvou strachy /Bzuč prosím šeptám /Vždyť jde jen o to /slyšet nějaký zvuk /Na ticho se umírá...


- to jsou velmi prozaická konstatování, klidně by se mohlo jednat o úryvky nějaké povídky, kdyby to nebylo rozsekané do veršů :o) Podobné věty, nebo chceš-li verše, by mohl napsat kdokoliv. Ano, autorka vyslovuje nějakou myšlenku, ale takovým způsobem, kterým to před ní a po ní udělalo a udělá ještě nespočetně dalších. To, co tě na téhle básni zaujalo (nebo možná spíš dojalo? (o:) je její obsah, myšlenka, kterou probably vyslovuje, pocity, které vyslovuje - naservírované pěkně jednoduše a stravitelně.
Samozřejmě se občas pustí i do poetičtějších prostředků vyjádření, tak se mrkneme na to, jak to dopadá ;o)))
Běloba ze zdi /tiše krvácela /zpod rámů obrazů /Na kterých jsme /se černobíle milovali...
Už jsem podotkla, že obraz běloby mě zaujal :o) ale už méně se mi líbí černobílé milování jako vyjádření vztahu "černobíle viděného" - opět velmi jednoduché, přímočaré vyjádření - které by v podstatě mohl použít v básni kdokoliv jiný...
Pavouk si utkal /úsměv přes celou kuchyň - úsměv přes celou kuchyň je docela pěkný, ale co mi tu vadí, je zase ten motiv pavouka - opět velmi jasný a pro mě dost zprofanovaný motiv...
a k tomu pohádky o lásce navěky - opět slovní spojení, které jaksi dojímá svým obsahem, ale já v něm necítím žádný zvláštní poetický význam - kolikrát už jsme podobné spojení slov slyšeli nebo četli...
Večer brečím své srdce /do polštáře po tobě - zase ty "zprofanované" symboly, brečím své srdce - no řekni, jak lze polopatičtěji a "ohraněji" vyjádřit nešťastný cit? ;o))) tady nemluví poezie, tady opět mluví význam - a čtenář se dojme neštěstím hrdinky, ne silou její poezie :o))))

Ufff, doufám, že to probably neodradí od další tvorby, a že jí to spíš pomůže mrknout se na vlastní poezii trochu jinýma očima :o)))
Body: 3
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > drfaust> 

I já děkuji, milý Drfauste. Pečlivě jsem si to pročetla - a není tam ani slovíčko, které bych neodsouhlasila. Se kterým bych nesouznila.

 

Tak teď už asi záleží jen na velikosti prostoru, který ten který autor hodlá čtenáři nechat.

 


<reagovat 
 drfaust (Občasný) - 5.2.2004 > Kelly> *
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 5.2.2004 >




Kam to má vést?


Vést to mám mimo běžný sdělovací jazyk... (ale to bych tě asi příliš odbyl, takže…)

Vést to má k jazyku ve kterém žijeme v maximální míře sebe/světa-uvědomění... Poezie není stejný kód jako jsou novinové články, turistické průvodce..., návody k automatickým myčkám…, není to ani stejný kód jako je běžný rozhovor (mám namysli rozhovor například s nadřízeným v práci, s neznámou osobou v tramvaji…, prostě běžnou komunikaci) nebo próza... a přitom je to právě ten rozhovor, nejniternější lidský rozhovor..., rozhovor s naším jazykem, kde jazyk je náš život... a k životu nás bere. Ano, to zdá se mi nejpodstatnější. Bere nás k životu, ve kterém můžeme bydlet, ve kterém bude lidskost. A to, jak se mi zdá, se ti nepodařilo naplnit.
Další podstatná věc je to, že jsi ve své výpovědi nenechala prostor pro čtenáře. Poezie nevzniká z věcí, které nám řekneš úplně narovinu. Musíš nám nechat prostor, abychom mohli v textu hledat... abychom si ho mohli uchopovat sami a dotvářet si ho... a nesmíš se přitom bát o rozumění. Vždy budeme mít každý svou interpretaci. A třeba se přiblížíme k té tvé víc, anebo třeba méně. Ani svět, ani jeho obraz v jazyce, popřípadě jazyk jako svět neposkytují žádnou jistotu. Ale ty musíš mít odvahu nám dát ten prostor, místo rozhovoru. Čtenář každým čtením text svým rozuměním dotváří. Pokud nám tento životní prostor není dán, vzniká otázka, jestli vůbec autor čtenáře potřebuje. …k rozhovoru musí být dva (Ty – Já).
A jsme u rozhovoru, opět je zde poezie jako rozhovor, tentokrát se čtenářem (i když obvykle rozhovor tak trochu neúplný neboť se fyzicky setkají jen málokdy). Ono by totiž bylo celkem zbytečné cokoli psát, kdyby to pak nikdo nečetl a nežil tím. Ale aby tím mohl žít, musí to být sice semknuté, celistvé, ale nesmí to být dopovězené. Toto stojí v přímém protikladu vůči próze, která například může využívat jazyka obrazného stejně jako poezie, ale obvykle se snaží o přímou výpověď v celku děje... Upozorňuji, že říkám obvykle. Jsou i prozaická díla, které to nedopoví; ale ta tvoří spíše výjimky.
Další věcí je přemíra citů. City má každý, avšak city netvoří jadernou věc stavby textu. Jejich přemíra text obvykle naprosto zničí. Nejsem natolik erudovaný, abych přesně rozebral proč tomu tak je, ale alespoň jeden důvod se mi zdá zřejmý. Každý se někdy cítí zamilovaný, zklamaný, udivený ze světa, udivený z přírody. Každý proto chce svoje pocity někdy vyjádřit…, přirozeně. (Navíc si každý v určitém období života myslí, že je jediný, kterému věci světa jdou a míří tímto způsobem). Avšak ten nárok poezie je: jazyk aktualizovat. Pokud k tomu nedojde a pohybuješ se stále v rovině sdělovací, tak nám prostě řekneš, že jsi zamilovaná, zklamaná, udivená a doplníš li to navíc otřelými spojeními typu: Večer brečím své srdce do polštáře po tobě…, …(hledám hrníček) nějaký co k němu nikdy nebyl podšálek, Vždyť jde jen o to slyšet nějaký zvuk, na ticho se umírá..., tak nám prostě nezbude než si říct: ta holka zase tak strašně moc křičí. Jen křičí, protože nám ve svém „básnickém“ jazyce nenabídla žádnou zajímavou zkušenost. Zkušenost s jazykem, který jsme do teď neznali. …a věř, že čtenáři poznat chtějí.



<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.2.2004 > drfaust> kurňa, doktore, tak koukám, jak jsme nezávisle na sobě napsali v podstatě to samé :o))))))))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Kelly> 

No, asi jsem neměla diskutovat zrovna pod dílkem, ze kterého ta prvoplánovitost tak dosti jasně čouhá. Tak úplně slepá nejsem, abych to neviděla.

 

Tohle je dosti jasné. Já jsem se vlastně chtěla jen zeptat - zdali - pokud se mi osobně, nebo třeba Probably, nepodaří učinit svou poezii víc schématickou, zda vlastně nezabalit psaní vůbec.

 

Já přece neříkám, že Drfaust a pod. nemají ve svých dílech srdce, to jen že to moje hloupé mlčí. Nejsem intelektuál, jsem přízemní baba od plotny.

 

Taky důsledně píšu, že se snažím, abych to všechno pochopila. Proto je pro mě přínosem tahle diskuze. Abych pochopila, zda už byla otevřena vrata někam, kam se pouštět nemohu. Pořád dokola. Je to o mé sebereflexi, o mém pochopení, nepochopení. O mém nevstřebávání. A uznávám, že jsem zřejmě idiot, když nevstřebávám. Ale diskutuji, a chci diskutovat, abych taková nebyla. Abych pochopila.

 

Jasné?


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.2.2004 > ouvej> No, já to pojala hodně vzhledem k tomuhle dílku :o)))
Zabalit psaní? Osobně si myslím, že hodně lidí se během své tvorby nějak vyvíjí, zkouší, hledá, tápe a třeba i nalézá... Nevím. Pokud má někdo pocit, že píše pořád stejně (a to si myslím, že u tebe není tak úplně pravda, občas se vydáš i jiný než zajetým směrem), pak je asi důležité, jestli ho to uspokojuje a jestli má "své" čtenáře, kteří už vědí, co od svého autora dostanou, a mají to tak rádi :o)))
Pro mě není důležité, jestli jsi baba od plotny (což evidentně nejsi). Mě zajímá - a oceňuju - právě to, že se snažíš diskutovat, vstřebat a pochopit. Jasné? :o)))
<reagovat 
Adina (Občasný) - 5.2.2004 > Fajn, tak i já se zapojuji do debaty. Mně se básně od probably líbí, protože jsou mi blízké. Fakt je, že by tu a tam nějaká ta složitější metaforka neuškodila a že verše jsou tu a tam trošku naivnější. Nicméně i to je styl. Neříkám, že horší, nebo lepší. Prostě jiný. Souhlasím i s tím, že by to místy mohlo být poetičtější.Naproti tomu autorka mnohdy dokáže vytvářet zajímavé obrazy.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 4.2.2004 > No, vždyť se to taky snažím oddělovat... jakože lidsky tě chápu, ale to psaní... :o)
<reagovat 
 probably (Občasný) - 4.2.2004 > Kelly> Tož to tak říkám ne? :-))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Kelly> nejsem si jista, jestli tím, že zatrhnu chlíveček pod tvou kritikou, skutečně posílám vzkaz, komu chci. Proto ještě takhle.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Kelly> zase tady neumím poslat písání dvěma až třem lidem najednou.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > aby to nebylo o něm bez něj.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 5.2.2004 >

Velice zajímavá debata. Z tvých odpovědí mě zaujalo, že tenhle kousek jde zrovna mimo tebe. Znamená to, že píšeš o tom, co jsi vlastně neprocítila? Ono to totiž z toho možná trochu čouhá.

 

Jinak, všechno, co tady píše Drfaust a Vio, a vlastně i Kelly, se dotýká trochu i mě. Podobný styl tvorby máme, nejspíš. Čím dál víc se prosazuje jistý druh poezie - takové, jakou píše Drfaust, Vio, možná Miroslawek. Vstřebávám lačně jejich názory - jejich poezii. Jen kvůli pochopení. Protože pro mě jejich poezie příliš není. Ne, že bych nechtěla, ne kvůli umanutosti - prostě jsem tak dalece nedospěla. A nevím, zdali vůbec kdy dospěji. Tady už trochu rebelsky říkám:  (a nevím, jestli mám chtít dospět k pochopení).

 

Neříkám, že zrovna tahle báseň je nějak úžasná. Ale je to prostě zřejmě určitý styl poezie, který bývá možná malounko zatracován - a já bych ráda věděla, jestli skutečně jde cesta poezie tímhle okleštěným stylem, kdy se k poezii přistupuje malinko jako k rébusu. Jestli už xenofobicky ti správní vyznavači té jediné správné poezie skutečně ví a mají to nějak něčím podloženo, že tohle tvoje moje psaní je odžité, nic nepřinášející.

 

Já se ptám jako prosťáček, a takovou odpověď i čekám. Kdyby bylo možné mi odpovědět, byla bych vděčná. Jinak budu hledat samozřejmě dál - a dál si lámat hlavu nad mnoha dílky třeba Drfausta, když srdce už většinou zapojit nemohu.

 

Třeba tady kladu základně špatné otázky, kdo ví?


Body: 4
<reagovat 
 probably (Občasný) - 5.2.2004 > ouvej> Vyjímečně se mě to opravdu netýká. I když, jak se to vezme. Já myslím, že psát poezii průzračným způsobem si ce znamená uvrhnout se do škatulky jen pro někoho, ale ona zas tak malá není. Já všem věřím, že třeba egil píše skvěle, ale co z toho mám, když tomu prostě nerozumím. Rozhodně se nad sebou zamyslím a budu se dál snažit psát poetičtěji, ale dokud mě někdo čte, není to tak zlé. Pardon, to není celé jen pro tebe, ale nemám čas odpovídat jednotlivě, ujel by mi vlak:-))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > probably> 

Tady vycucnu jen jednu větu - a to, dokud mě někdo čte, není to tak zlé.

 

To, že tě někdo čte, znamená prostě jen to, že tě někdo čte. Nic víc. Nevypovídá to nic o kvalitě básně. Když už jsem se ti postavila po boku, tak co se mé tvorby týká, nejvíc čteny, a taky nejlépe hodnoceny byly právě věci, které (objektivně uznávám) byly průměrné, podprůměrné. Byly komerčním kýčem. Nakoply relativně největší okruh lidí.

 

To, čeho já se chci dobrat, a zřejmě nedoberu, je skutečné zjištění, kam poezie kráčí. Přiznávám, že prostě některé věci nepochopím. Proč to je? Je to ta legální cesta, kudy se poezie bude ubírat - tak, že bude jen pro hrstku vyvolených, nadaných něčím, co nejsem schopna ani pojmenovat? Ukažte mi prosím, kde najdu současnou tvorbu, tu nejsoučasnější - jak vypadá. Naveďte mě na literaturu. Zatím - kromě občasné internetové poezie, jsem snad nenarazila na poezii, kterou bych nebyla schopna procítit. Vzniká tady - v internetové komunitě - nějaký nový směr?

 

 

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.2.2004 > ouvej> Jo, to je ta otázka - jestli chceš být "jen" čtená, nebo i dobrá ;o))) Myslím to teď obecně, ne konkrétně na tebe...

Nevím, neřekla bych, že se tu rodí nějaký speciální "méně srozumitelný" směr. Shodou okolností jsem dostala nedávno od egila knížku básní, která teď vyšla - Petr Borkovec: Needle-book. A četla jsem na ni oslavnou recenzi. Podle mě je to docela reprezentativní ukázka současné poezie, s tím, že autor své řemeslo rozhodně výborně ovládá. Pár básní se mi vyloženě líbilo, jako celek mě to zas až tak neuchvátilo, ale - a to se mi zdá pro mě nejpodstatnější - získala jsem pocit, že internetová tvorba některých našich autorů, a klidně se odvážím jmenovat zrovna egila, snese v pohodě srovnání s tím, co dnes vychází knižně :o)))))

Jo a víc lidem se pošle poznámka, když u nich zaškrtneš ty chlívečky "Reagovat" :o)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 5.2.2004 > Kelly> 

No, aha, já jsem to jednou udělala, a nikdo nereagoval, tak asi nechtěl, a já se domnívala, že to nedošlo. Tolik k technice

 

Petra Borkovce znám - a JSEM SCHOPNA číst. A pochopit. Na rozdíl od většiny Drfaustových věcí. Tohle je sdělná poezie. Já se totiž obávám, že to, co drfaust prezentuje - ten prostor - je tak děravé - že to až nic nesděluje pro většinu lidí, nejen pro mě. A protože je to tak vysoce oceňováno, a občas prezentováno jako jediný správný směr poezie, ptám se. Zdali jsem vůl nebo ne. Tím neříkám, že nemá drfaustova poezie nemá mít své místo na světě. Ale jde mi o to, aby časem nebyla jenom ona. Aby tam nevedly cesty oklešťovatelů.

 

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 6.2.2004 > Kelly> 

Lhář je ten, kdo tvrdí, že si jen tak píše, a nechce být čten a nechce souznít s čtenářem. Nebo, kdoví, třeba to tak někdo má. Já ne. Samozřejmě čekám, číhám jak kočka u díry, jen co vložím nějaké dílko, už do té díry strkám čumák, kdo co na to. A když třeba nikdo nic, biju ocáskem nespokojeně do podlahy.

 

Ale jaksi se to nesmí přeceňovat. I to vím.

 

Myslím si, že - tak z devadesáti, z osmdesáti procent se kritikám dá věřit. Pokud jsou dílka čtenáři přijímaná - nebudou úplně špatná. Ne tady, na Totemu. Nikdo tu samozřejmě nemá patent na definice o poezii.

 

Já si tohle sumíruji v hlavě už dlouho. Právě proto, že mě tuze zajímá třeba na Písmáku trojka Vio, Faust a Miroslawek. Faust publikuje dílko, o němž se domnívám, že původně bylo úplně normální, pak z něj vyhodil všechna nosná slovesa, občas nějaká důležitá podstatná jména - a pak tuhle šifru předhodí čtenářům. Pak si to složitě rozebírají, pod dílkem, a vrcholem pro mě (asi jsem idiot, fakt že jo) je, když přikráčí Miroslawek a rozšafně vysvětlí Faustovi, že příliš DOVYSVĚTLOVAL. KOMU proboha? Miroslawek je ještě bohorovnější. Ten čtenáři apriori pohrdá. A protože to mám zařízené tak, že chybu většinou nejdříve hledám v sobě - nízký práh sebevědomí - říkám si, že mají asi pravdu, a já ji nejsem schopna vstřebat.

 

Proto mě zaujala tolik tahle diskuze. Proto se tolik ptám.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.2.2004 > ouvej> Jo, drfaust je dost obtížnej, ze začátku jsem s ním též dost zápasila, ale zdá se mi, že poslední dobou poměrně zprůhledněl ;o)) Hraje si se slovy, s významy, a člověk si musí trochu polámat hlavu, nebo hodně dovytvářet...
Je to možná vysoce oceňováno, ale podle mě to rozhodně není jediný správný směr poezie, to je nesmysl :o))) Rozhlédni se kolem - zdá se ti, že na Totemu vládne jen "faustovská" poezie? Drfaust je autor hodně specifický, ale vidím velký rozdíl třeba mezi jeho poezií a poezií Viovou, poezií egilovou... Takže bych je neházela do jednoho sáčku a nebála bych se "oklešťování" :o)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.2.2004 > ouvej> Jasně, neměli bychom si psát pro sebe, mělo by nám záležet na čtenářích... já to myslela spíš tak, že nenechat se ukolébat obdivnými výkřiky, i když samozřejmě potěší, ale měli bychom se snažit jít dál a výš a třeba i jinam :o)))
Miroslawka skoro neznám, k jeho pohrdání čtenáři se bohužel nemohu vyjadřovat :o)))
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 6.2.2004 > Kelly> 

Jo, za tuhle odpověď ti děkuji. Jinak - vím o několika básničkách fausta, které mě oslovily. K poslední Viově se pořád vracím - cítím něco, krásno, nelámu to přes koleno, že nerozumím. Třeba jindy, jiná. Stačí mi to lehké ťuknutí. Egil (zdá se mi - ale já tomu houby rozumím) píše poslední dobou milostně a krásně. Toho si pro sebe neřeším vůbec. Neházím je do jednoho sáčku. (Sáčku?)

 

Co tady vůbec takhle zpovykaně trojčím? jo, to víš, taková umanutá ženská.

 

 


<reagovat 
 Adina (Občasný) - 6.2.2004 > ouvej> Fakt docela zajímavá diskuze. Nedávno mi kamarádka řekla, že už se jí moje básně tolik nelíbí, jelikož jim přestává rozumět.A já osobně jsem u sebe v tomto směru taky zaznamenala posun hodnot. Líbí se mi vpodstatě jak Faustova poezie, tak poezie probably, protože byť každá úplně jiná, tak oba způsoby mají dost do sebe. Už jsme se zmínily, že probably používá spíš prozaický jazyk. Kde končí próza a začíná poezie ptám se ? A jaká je vůbec definice poemy? Já totiž vůbec nejsem honěná v teorii.
<reagovat 
Catherine (Občasný) - 7.2.2004 > bože holka,je to otřepané a píšu to často,ale chápu tě...taky jsme si slibovali lásku navěky a te´d už je tomu rok a půl, co je konec a on je už rok s jinou a vsadím se, že doopravdy je pevně přesvědčen, že s ní to bude navěky.A pořád, pořád to bolí...viz moje básnička Ples (to už je takové dost post, ale uvidíš...)
Body: 5
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 14.2.2004 > Krásné obrazy a nápady
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 92 92 93 95 95 96 97 98 99 100 101
102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 120 121 122 123 124 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 231 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 (250) 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter