Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Alexandr Malý z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 15.9.2002 (00:07:04)
další>

Alexandr byl sporý a nehezký. Pronásledovaly ho již od dětství podivné, nutkavé myšlenky. Snil bez přestání o tom, že jednou dobude celý svět, stane se Mesiášem, Největším z Proroků či aspoň Diktátorem. Domníval se, že k ovládnutí celého světa nepotřebuje skutečnou armádu, politickou moc nebo něco takového. Cosi mu říkalo, že podstatou všeho je hra. Zvládl tedy bravurně člověče nezlob se, pexeso, prší a kanastu. Pak se teprve začal věnovat šachu.

Během pár let přestal potřebovat šachovnici a dřevěné figurky, naučil se hrát šachy toliko v duchu. I jeho mocní soupeři a nepřátelé byli neviditelní. Partie to byly tak geniální, že by tomu nikdo neuvěřil. Proto o nich nemluvil, jen mu sem tam mezi řečí ulítlo něco o jezdci na G5, dámě na B2 a podobně. Hrál pouze s bílými proti černým mocným silám.

Okolí ho však mělo za idiota, nejspíš kvůli tomu, že při nejvzrušivějších vyvrcholeních svých partií zapomínal zavírat pusu, a tak mu z ní tekly sliny. Taky pořád mhouřil oči, aby si lépe vybavil virtuální šachovnici, takže přitom vypadal lehce mongoloidně.

Jeho vrstevníci ho nechtěli pochopit, ba ani starší lidé. Jen mimina na něj zálibně poulila oči, když si tak mumlal a zrovna šel kolem jejich kočárků. Hlavně jim nevadilo, že se Alexandr ustavičně nervózně drbal a šťoural v nose.

 

Byl to přitom člověk velmi jemnocitný.

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
vrtusík (Občasný) - 15.9.2002 > jasně!
Body: 5
<reagovat 
Monty (Občasný) - 15.9.2002 > Úžasné! Geniální! Skvělé!
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 15.9.2002 > ...
Body: 5
<reagovat 
Molly Brown (Občasný) - 15.9.2002 > Odkuď mě znáš ?!...
Né, je to fakt dobrý. Připomnělo mi to jednu holku, která vede divadelní spolek mentálně handicapovaných - to je tedy slovní spojení, no fuj! - lidí. Moc jsem jí nerozumněl, když mi říkala, že bychom neměli lidi rozdělovat na duševně zdravé a nemocné, a to proto, aby nás (nyní) zdravé jednou taky někdo neprohlásil za nemocné. Možná už tomu začínám rozumnět. Díky.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 15.9.2002 > Molly Brown> nejen vzhledem k tomu, že nějaký ten pobyt v léčebně mám taky za sebou, s tebou souhlasím, protože mnohdá působí nemocněji "normální" člověk, který tak nějak neví, kde je, co se děje, toliko jen funguje, a narozdíl od něj "blázen" se dotýká hodně hlavních věcí pobytu zde... :o)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 15.9.2002 > This is naked truth !
Body: 5
<reagovat 
lmc (Občasný) - 16.9.2002 > Brilantní, skutečně brilantní. A co se týče duševně "zdravích a nemocných", nikdo z nás není úplně duševně zdraví a ani nebude a jak zaznělo v Psychu: Všichni se občas tak trochu zblázníme. :-) A kdo tvrdí, že je zdraví a s psychicky narušenýma lidma nemá nic společnýho a nechce mít, tak takovej člověk je narušenej zase z jiný strany. Ať už kdokoliv vymyslel ty hranice, podle kteržch se udává zdraví a nemoc, ono samo o sobě zdraví je jistou formou nemoci a nemoc jistou formou zdraví. O tomhle by to bylo určitě na delší uvazování a psaní, ale jen chci říct, že i když nemám žádný papíry na to, že bych byl nějak psychicky odlišný, rozhodně se necítím "psychicky zdraví" a co se týče článku, JE SUPER! A jelikož jsou dvě ráno, mě už to nemyslí a už ani nevím co plácám, takže nakonec jen jedno: "Viva Alexandr Malý"
Body: 5
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 16.9.2002 > Já nejsem fanda superlativů, takže žádným nepřispěju :o) Jinak dobrý, nevím jak to přesně definovat - suchý, výstižný ...
<reagovat 
Helča (Občasný) - 17.9.2002 > ... :o)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 19.9.2002 > Helča> Co říkáš na nové pozadí?   :o)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 20.9.2002 > Hezké pozadí .
<reagovat 
T.B.Š. (Občasný) - 22.9.2002 > Je to roztomilý.
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.9.2002 > Jedná se o ... Ten co nechápe lidi na určité úrovni myšlení nebo emocí, kteří prožili určité utrpení, nebo radost, neznamená to že je méněcený. Má akorát jinou zkušenost. ... : - ()
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 30.9.2002 > No, panečku. I jako Alexandrovi (jménem) se mi to líbilo. Fajn pozadí.
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 2.10.2002 > vybírám do Časopisu :o)
<reagovat 
Mikuláš Rousek (Občasný) - 29.4.2003 > No, libilo se mi to, ale ze by me to nejak nadchlo... to ani ne. Potreboval bych aby to bylo delsi abych z toho mohl vycist jeste neco... i kdyz, kdyz se tak nad tim zamyslim, je to dogry, to zas jo.
Body: 3
<reagovat 
delikt (Občasný) - 9.9.2003 > Jo, tak ta píše :-)) ( :-(((  !)
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 29.9.2003 > skvělej kousek!!jak pravil mrtvej kennedy suchý, výstižný quentinbubakoff dodá ještě jdoucí na dřeň.......
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 29.9.2003 > quentinbubakoff> 

si zapomněl ještě dodat, že nastavuju zrcadla... :o))

dík.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter