Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Stěpan z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 19.11.2003 (01:44:11)
další>

 

Čekat, neuspěchat nic, být stále na stráži, kdy ne a kdy ano, taky žádnou věc nezapomenout, nenechat plavat, v pravý čas na pravém místě být takový či onaký. Nenechat se strhnout k nějaké nepředloženosti, pokud možno se netvářit nevraživě, usmívat se, nedávat najevo vyčerpání z neustálého napětí, které mu pro něj tak nepřirozená sebekázeň způsobovala. S tím míval Stěpan potíže.

Přicházely zákonitě výpadky. Stěpan v těch okamžicích měl co dělat, aby vydržel a nepodlehl náhlým ztrátám nálady. Neodůvodněná radost a ničím hmatatelným nevymezený, nezpůsobený poklid, zvýšená vnímavost a propadnutí se někam bez minulosti, budoucnosti a šťastné prázdno na sebe dlouho nenechaly čekat, pravidelně rozčarování vystřídaly. Stěpan radosti ale nepodléhal, ani ji neodháněl, měl ji, když přišla. Potom ji vždy vystřídala starost, co zařídit, co udělat. Změna to ale pro Stěpana nebyla nikterak nepříjemná, svým způsobem rád dělal věci, které měly smysl. A ačkoliv se až moc často zabýval sebou, kdekdo mu to vyčítal, tak nikdy nic nesháněl, nevyřizoval, nenamáhal se jen čistě pro sebe, ale spíš pro druhé.

Jakési naplnění ho bez ustání provázelo, ať dělal cokoliv, či nedělal vůbec nic. Jenže asi i proto Stěpanova vnitřní hladina byla neustále těsně pod ryskou a každé vzkypění krve mohlo způsobit sice krátký, ale přesto hodně ničivý rozpad osobnosti. Začal třeba nadávat, řvát na svého blízkého kvůli úplné malichernosti, jindy málem někoho cizího praštil, když se mu nějak nešťastně připletl pod nohy. V těch momentech se poklidný oheň, držený silou jen v prostoru ohniště, málem stával požárem. Ale naštěstí si v těchto stavech jenom zaštěkal, nikdy nekousnul. Věděl, že pak bylo všechno ztracené. O svém možném šílenství pod povrchem věděl moc dobře. Zatím se nic podobného nestalo, Stěpan ohnivého démona nějakým záhadným způsobem vždy udržel na uzdě. Hladina se sama bez jakéhokoliv prodlení pokaždé ustálila.

Stěpan tušil, že své síly vyčerpává v začarovaném kruhu udržení rovnováhy. Ten úbytek venku maskoval, ale doma upadal do stavů naprosté vyčerpanosti. Doufal, že mu to prominou. Věřil, že mezi svými nemusí hrát žádnou hru. Chtěl, aby si byli jistí jeho naprostou oddaností, nevysvětlovali si jeho únavu odcizením nebo něčím podobným, ale mluvit o těchto věcech moc neuměl. Svým způsobem se styděl za to, že radostný pocit a naplnění ho tak spalují. Říkal si, že by měl dokázat zesílit svou odolnost proti výpadkům. Bez nich by ale asi nevydržel, v nejhorším případě by nemilosrdnou kázní studna duše třeba i vyschla a on i celý jeho malý svět kolem shořel. Své blízké měl natolik rád, že by tuto možnost nikdy nepřipustil. Vymyslel si proto různé rituály, které mu sílu k udržení jakési rovnováhy vždy vrátily.      

 

 

undefined

      

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 19.11.2003 > moc hezký Stando, tyhlety výlety do nitra v tvém podání mám rád....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 19.11.2003 > *
<reagovat 
ArctosWolf (Občasný) - 19.11.2003 > upřímné a obrázek taky hodně napovídá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 19.11.2003 > Studna duše jen tak "mirnix tirnix" nevyschne a rovnováha?... šup do lesa a chvílí nehnát sebe myšlenkami... jak vlk... jen reagovat, větřit .-)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 19.11.2003 > Pescatore> že by setnout hlavu???:) ..... už jdu pryč:))) ..............
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 19.11.2003 > vever> ?
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 19.11.2003 > Pescatore> ále to já jen ty  své bezhlavé rytíře ... jakže mají málo rozumu na jednu stranu, ale na druhou zase někdy bez těch myšlenek - jak tu píšeš - je to taky dobře ... že nejsou ti rytíři jednoznačně negativní, no ... strašidla jedna:)
<reagovat 
delikt (Občasný) - 19.11.2003 > Jo, takhle to napsat - to dokáže málokdo..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 19.11.2003 > Tyhle ty tvoje pomalý, klidný, jojo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 19.11.2003 >

No jo, Stěpan to nemá jednoduchý, na cestě za zasvěcením do stavu šamanského čeká nejedna překážka...

...ale my ty překážky úspěšně překonáme

prý...

(jak zpívá Mňága end Žďorp)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 19.11.2003 >

 Je to děsivé, je to smutné, je to nadějné.............a nádherně napsané.

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 19.11.2003 >
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.11.2003 > Moc líbilo!!
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 19.11.2003 >

Moc dobrá práce! A co mám odpozorováno - mužům se přibývajícím věkem

vnitřní oheň zmírňuje a ubývá ho a zmírňuje se a ubývá...........až...:-) někdy je z vlka

dokonce beránek.......:-) 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
noa (Občasný) - 20.11.2003 > skvělý a skvěle napsaný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
barlach (Občasný) - 20.11.2003 >

Nebudu trhat partu - potěšils mé oči znavené a dal jim chuť koukat se na zbytek nekonečného dne...:-)


Body: 5
<reagovat 
Perchta (Občasný) - 20.11.2003 > mám takový hloupý pocit:
Co bude se Stěpanem?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 20.11.2003 > Perchta> jedni říkají, že dopadne špatně, on sám si myslí, že bude všecko tak nějak jaksi v pořádku, ale někdy to taky vidí černě, když je úplně na huntě...
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 22.11.2003 > olrajt!
Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 24.11.2003 > Jako bych věděla...
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 2.12.2003 > Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 (12) 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter