Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Vsevolod z kolekce Postavy
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 10.9.2003 (00:39:27)
další>

"Cos dnes tropil, Vsevolode?" zašvitořil první voják.

"A proč máš s sebou tu tašku?" přidal se druhý.

"Pilulky v ní mám, krasavice," odvětil Vsevolod a potlapkal druhého vojáka po pravém rameni.

"On má igelitku plnou prášků, Jasmíno," zasmál se první voják, ve kterém Vsevolod nemohl nepoznat svou bývalou lásku Irmu.

"A, Vsevolode, na co jsou ty medikamenty, na zácpu, průjem, proti bzdění?" zahlaholila Irma a levou rukou také poplácala druhého vojáka Jasmínu po pravém rameni. Bylo všeobecně známo, že to má moc ráda. Prostě stará dobrá Jasmína dotyková.

"Proti rakovině, na přípravu sebevražedného koktejlu či proti pálení žáhy?" nenechal se zahanbit žertováním prvního druhý voják Jasmína.

Druhý voják si potom nečekaně, ale nádherně ležérně nasadil plynovou masku a konečně nebylo nikomu jasné, jestli jde o Jasmínu či nic. Irma mu ale, protože byla veselá kopa, prořízla na plynové masce chobot. Takže do ní vnikal vzduch plný smogu.

"Jsem již delší dobu na hlavu, jak jistě víte, milá děvčátka," řekl Vsevolod, "a proto si chodím měsíc co měsíc ke strýčkovi lékaři pro pilulky, abych nebyl tak maniodepresivní a sem tam výbušný."

"Jasmíno, kdy se vdáváš?" odbočila Irma, úplně, nechtělo se jí poslouchat Vsevolodovy řeči, jak je duševně chorý.

Jasmína ale neodpověděla, zavřela oči a představila si, že už není voják, ani Jasmína, ale malý bezbanný chlupáček, co si vyhřívá svůj kožíšek tak dlouho, dokud ho nedoběhne nějaký ten dravec a neroztrhá ho na cucky. Každý kousek krvavého masa je prodchnut mou spiritualitou, to je tak, zamyslela se Jasmína. Doufám jen, že nemám nijak narušeny sexuální zdroje své numinozity, doplnila potom svou úvahu a otevřela jemně své pravé zelené oko.

Vsevolod se jí zdál najednou mnohem starší než kdy předtím. Při prozkoumání Vsevoloda i druhým okem a nakonec oběma nedošla k o moc lepším závěrům. Má hnusně tučnou držku, posteskla si.

"Jasmíno, kdy se budeš vdávat?" křečovitě naléhala Irma.
"Až dosáhnu postu s pěknými příjmy, dřív to nepůjde, nebylo by na zaplacení činže," tak trošku plačtivě zahuhlala Jasmína. Uvědomila si též, že by si asi měla sundat plynovou masku, když se jí zachtělo konverzace.

Přešli na tramvajový ostrůvek. Malý chlapec tam dribloval s velkým míčem.
"Já bych mu dala ale takovou facku, spratkovi," povzdechla si Irma.
Nikdo jí ovšem nevěřil, protože o ní bylo známé, že nesnáší násilí.

Naši trojici pohltila tramvaj. Ani jeden vandrák jim neuvolnil místo. Nebo chtěli konverzovat s hlavami nad sedícím davem? Na to se dá těžko odpovědět.

A jak to bylo dál?

Na každý pád měla Jasmína svatbu v červnu. Hned příští rok. Na zámku. Využila své kreativity pro rozvoj mezinárdních vztahů na akademické půdě. V kolektivu mladých vědců, zcela progresivních, se stala velmi oblíbenou. Snad s ní i někteří spali, ale to není jisté, protože Jasmína o sobě nikomu nic důvěrného nevyprávěla a mladí vědci byli převážně ženatí, takže se taky nikde nechlubili s tím, jak to mezi nimi a Jasmínou doopravdy je.

A Irma? Ta zase zesměšnila nejednoho muže svým managerským nadáním v oblasti zahraničního obchodu, vývozu, dovozu, převozu.

A Vsevolod? Vsevolod zjistil, že miluje divokou přírodu víc než výhody konzumního života a v rámci protestů proti řetězci mezinárodních hubitelů a pojídačů kuřátek se seznámil s mnohou mladou slečnou. Též zhubnul, stal se závislým na drogách a seancích zavánějících autopsychodestrukcí. Jeho pomocným duchem během těchto hrátek se stal Lišák.

Ovšem toto období netrvalo dlouho, protože sebedestrukce se Vsevolodovi nijak zvlášť nelíbila. Několikrát se ještě vyspal s revolucionářkami, paními i pannami, a pak se rozhlédl, zda by někde nezakotvil. Lišák mu v tom nebránil, i on chtěl mít už klid. A přečkat krutou zimu v noře voňavé.  

 

undefined

i s původní verzí: http://sweb.cz/vasinasi/vsevolod.html 




Poznámky k tomuto příspěvku
delikt (Občasný) - 9.9.2003 >

Chudinka V...

Až po chlapce s míčem jsem to zhlta, konec... no, jsem asi mooooc vztahovačná :-))))


Body: 4
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 9.9.2003 > Delight> a jo, mně to došlo až teďka, že to jde brát osobně... jsem kapku nedovtipný...
<reagovat 
delikt (Občasný) - 9.9.2003 > Koneckonců, co si v tom kdo najde :-))) Du si pro igelitku !
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.9.2003 > Delight> rozhod jsem se tedy cvičit, začínám stojkou, ale ouha! se mi ňák točí hlava, lezou na mě závratě, poloha to je prostě nepohodlná, ale překonám se, vydržím!!!
<reagovat 
Monty (Občasný) - 10.9.2003 >

A s Krupskou taky spal?

Když adoruje ty revolucionářky?


Body: 5
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 10.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 10.9.2003 > todle je muj cup of wodka...autopsychodestrukce...hmmm
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 10.9.2003 > Mám sice radši žabáky než lišáky, ale o životě toho víš asi dost a dost!
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 10.9.2003 > Hm. Povedeně napsané!
Body: 5
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 10.9.2003 > v místě ...Má hnusně tučnou držku, posteskla si.....sem si posteskl taky.
Body: 5
<reagovat 
Lef (Občasný) - 10.9.2003 > opět fajn :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lef (Občasný) - 10.9.2003 > a ještě d.
<reagovat 
AdaMM (Občasný) - 10.9.2003 > žvaníš. a to dobře.
Body: 5
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 11.9.2003 > Todle je správná vychytávka překrutů a obměn.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 11.9.2003 > Xakru drát eště jsem bazmek..
<reagovat 
genialnideti (Občasný) - 10.9.2003 > ihí. nějak jsem to nedočetl, nadřízený vyrušuje. hanba!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 10.9.2003 > genialnideti> 

dej výpověď a budeš moct četovat celej den... když ti v bance půjčej...

 


<reagovat 
 genialnideti (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> neboj. představa o nečekaném ukončení pracovního poměru pomalu zraje v pomalé lebzičce... prozatím to vypadá, že si uděláme s mou drahou starou super dovolenou přes vánoce... taky dobrý. :)))))) chichi. :)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > genialnideti> myslím, že by tenhle tvůj nápad uzrát měl... tvůj potenciál je v oblasti, ve které pracuješ, zle nevyužit... :o)
<reagovat 
 genialnideti (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> ale kam jinam ho napřít? aby se z toho dalo pohodlně žít? poraď....
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 11.9.2003 > genialnideti> stát se prvním českomoravským kosmonautem, československýho už máme...
<reagovat 
 genialnideti (Občasný) - 11.9.2003 > stanislav> obávám se, že na výzkum kosmu jsem příliš velký a těžký. moje vynášení do vesmíru by se daňovým poplatníkům prodražilo, a to by mne trápilo. nene, chladné hlubiny všehomíra jsou mi uzavřeny, zmáčkni jiné tlačítko.
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 11.9.2003 > genialnideti> Hmmm... co zkusit chladné hlubiny oceánu?? Tam by daňoví poplatníci ušetřili  !
<reagovat 
 genialnideti (Občasný) - 11.9.2003 > Delight> ha - odhalil jsem tě!!! už byste mě nevytáhli nahoru!!! žádná taková! chci poctivou, dobře placenou práci, kde využiju své nepochybné stylistické nadání. třeba bych mohl nadávat lidem, který nerespektujou diskrétní zónu v bance...?

"odstupte, kurva, ne? jak by se VÁM líbílo, kdyby VÁM někdo čuměl přes rameno, když posíláte zkurvený alimenty tý prolhaný čubce, kterou jste beztak si beztak nechtěl vzít...?!"
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 12.9.2003 > genialnideti> Hehe, ale dalo ti to zabrat, to odhalování, co?! Cha, a co třeba využít stylistického nadání ve frontě v deblitě, v dopravních prostředcích - to by bylo! V Japonsku mají metrové (ne měřící metr, ale pracující v metru, pozn. překl.) nacpávače, my bychom měli prvního metrového (viz pozn. překl. výše) ODPUZOVAČE! Metro jen pro silné povahy! Kdo nevydrží, jde pěšky! Trénujte si nervy, bude hůř! A já ti budu dělat P.R. a tiskovýho mluvčího :-))))))! A bude hůř :-)))!
<reagovat 
 genialnideti (Občasný) - 12.9.2003 > Delight> dvoumetrového!!! dvoumetrového odpuzovače! ano, to jsem já, ale nikdo mi za to nechce platit... :))))
<reagovat 
barlach (Občasný) - 13.9.2003 > Nemám nějak komunikativní náladu. Takže napíši jen, že se mi to líbí...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 24 25 26 27 28 29
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter